Holdet G8 En (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution X - Randers Statsskole
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Camilla Jespersen
Hold 2025 En/G8 (G8 En)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Grundforløb

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Grundforløb

I dette grundforløb sætter vi fokus på, hvordan man læser fiktion , og hvorfor læsning er vigtig.

Herudover arbejder vi med grammatik indenfor områderne neksus, kongruens, ordstilling, ordklasser samt verbets tider og former.

I grundforløbet indgår desuden 2. skriftlige opgaver, nemlig et summary og en characterisation.

Materiale:

Kernstof:

Milenski, Paul: Tickits. Fra Christensen, Bjørn (ed.), "Looking for America" 2002

Gaiman, Neil: Other People. Fra Gaiman, Neil "Fragile Things", 2006

Lubar, Paul: Habitat for Humanity. Fra "Twice Told: Original Stories Inspired by Original Art", 2006

Gaiman, Neil: Adventure Story. Fra Gaiman, Neil "Trigger Warning", 2015

Milenski, Paul: Leg. Fra Christensen, Bjørn (ed.), "Looking for America" 2002


"The Present" kortfilm, The Present - CGI Awarded short film (2014)

Supplerende stof:  
Digt: I Opened a Book (Julia Donaldson),  
https://bookkidsblog.wordpress.com/2015/04/10/26-inspiring-poems-about-the-joys-and-importance-of-books-and-reading/

Digt: Notes on the Art of Poetry (Dylan Thomas),  
https://bookkidsblog.wordpress.com/2015/04/10/26-inspiring-poems-about-the-joys-and-importance-of-books-and-reading/

“6 Research Based Benefits to Reading Fiction”, Matthew Schaefer, 2021: https://youtu.be/cAlZ9erMaME

Læsestrategier, Anja Beck Nielsen, 2015
https://youtu.be/BLymNIMsqc4




Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige - se forløbsbeskrivelse
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde