Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - Randers Statsskole
|
|
Fag og niveau
|
Nat. grundf. -
|
|
Lærer(e)
|
Louise Matz, Michael Marquez Nygaard, Thomas Sand Skadhede
|
|
Hold
|
2025 nv/G3+4-NV1 (G3+4-NV1, G3+4-NV1 bi, G3+4-NV1 fy, G3+4-NV1 geo, G3+4-NV1 ke)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Forløb#1 NV forløb 1: Trusler fra rummet
Faglige mål
I løbet af forløbet vil du blive trænet i de faglige mål, som du vil blive vurderet på til NV-eksamen:
- Formulere og teste enkle hypoteser
- Gennemføre praktiske undersøgelser og eksperimenter såvel i felten som i laboratoriet under
hensyntagen til sikkerhed
- Opsamle, systematisere og behandle data med brug af forskellige repræsentationsformer
- Anvende modeller, som kvalitativt og kvantitativt beskriver enkle sammenhænge i
omgivelserne, og kunne se modellernes muligheder og begrænsninger
- Formidle et naturvidenskabeligt emne med relevante begreber og repræsentationer
- Demonstrere basal viden om naturvidenskabens identitet og metoder og anvendelse af
matematik inden for naturvidenskab
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Video af meteornedslag
|
25-08-2025
|
|
aflevering af PF for forløb 1
|
29-08-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Forløb#1 NV forløb 1: Trusler fra rummet
Faglige mål
I løbet af forløbet vil du blive trænet i de faglige mål, som du vil blive vurderet på til NV-eksamen:
- Formulere og teste enkle hypoteser
- Gennemføre praktiske undersøgelser og eksperimenter såvel i felten som i laboratoriet under
hensyntagen til sikkerhed
- Opsamle, systematisere og behandle data med brug af forskellige repræsentationsformer
- Anvende modeller, som kvalitativt og kvantitativt beskriver enkle sammenhænge i
omgivelserne, og kunne se modellernes muligheder og begrænsninger
- Formidle et naturvidenskabeligt emne med relevante begreber og repræsentationer
- Demonstrere basal viden om naturvidenskabens identitet og metoder og anvendelse af
matematik inden for naturvidenskab
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Video af meteornedslag
|
25-08-2025
|
|
Oplæg til mellemblok præsentation
|
01-09-2025
|
|
samlet Portfolio afleveres til tjek
|
19-09-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
27 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75392083494",
"T": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75392083494",
"H": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75392083494"
}