Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - Silkeborg Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Design C
|
|
Lærer(e)
|
Mads Lund Jensen
|
|
Hold
|
2025 25 Gde55 (G de55)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Produktdesign: Papirlampe (Grundforløb)
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Velkommen til Design og arkitektur i gymnasiet
-
Porteføljer Gde55 – Google Drev
-
Handout digitalt til lampe og lysteori.pptx
-
Lampesafari og teroihandout.docx
-
Tag billeder af alle de lamper, du har derhjemme. Saml billederne i ét slide i din portefølje.
-
Analyseøvelse fem lamper.docx
-
PH-Lysmageren. Design og arkitekturbogen s 47-53 (OCR).pdf
-
Læs det vedhæftede dokument om lampedesigneren (med mere) Poul Henningsen. Besvar spørgsmålene og læg svar i dine noter og i Elevfeedback:
-
Sørg for at kigge lidt i din portefølje - gør den pæn og overskuelig og skriv meget gerne forklarende tekst på de slides, der kunne trænge til det.
-
Læs det vedhæftede brief grundigt - det danner grundlaget for den opgave, vi begynder at løse i dag.
-
Brief papirlampe 2025.docx
-
Du skal være så langt i din proces, at du er klar til at gå i gang med at bygge lampen. Vi bruger de to lektioner i dag på at bygge - og så er vi færdige!
-
Kig dine ideer fra sidte gang grundigt igennem og sørg for, at der er en beskrivelse af jeres endelige ide, i porteføljen eller jeres fællesdokument.
-
Præsentation opgaveformulering 2025.docx
-
Designhistorien og papirlamper.pptx
-
Se de billeder igennem, du har taget undervejs i lampeprojektet. Sørg for, at de er uploadede til din portefølje, sådan at projektet og processen kan forklares visuelt i løbet af timen.
-
Læs den vedhæftede powerpoint med begrebre til lampe- og lysteori. I skal beuge begreberne, når I skal efterbehandle og præsentere jeres lampe
-
Lampe og lysteori 2024.pptx
|
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1248/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76053566804",
"T": "/lectio/1248/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76053566804",
"H": "/lectio/1248/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76053566804"
}