Holdet 2022 id/y - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution X - Hasseris Gymnasium
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e) Anders Stensig Winther, Lisbeth Thestrup Haagensen, Pernille Granau
Hold 2022 id/y (1y id, 2y id, 3y id)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Badminton
Titel 2 Opvarmning til musik
Titel 3 Ultimate
Titel 4 Softball
Titel 5 Grundtræning
Titel 6 Hip hop
Titel 7 Pickleball
Titel 8 Fodbold
Titel 9 Træningsprojekt
Titel 10 Volleyball
Titel 11 Bordtennis
Titel 12 Repetition
Titel 13 Les Lanciers

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Badminton

Færdighedsområde: Nye og klassiske

I dette forløb er eleverne blevet introduceret til grundlæggende tekniske og taktiske færdigheder i badminton.
 Formålet med forløbet er at introducere eleverne til basal slagteknik med fokus på indarbejdelse af et korrekt greb samt underarmsrotation i slagene.

Centrale spørgsmål til forløbet:
- Hvordan holdes der korrekt på en ketsjer?
- Hvad er vigtigste tekniske fokuspunkter i følgende slag: lop, netdrop, baghåndsserv, langserv, clear og drop?
- Hvordan er benarbejdet i badminton?
- Hvilken sammenspil er der mellem koordination og benarbejdet i badminton?

Videomateriale:
1: Korrekt greb (for- og baghånd) https://www.youtube.com/watch?v=nDjnTMgm6vM&feature=youtu.be
Og https://www.youtube.com/watch?v=3VLBZECDO5A&feature=youtu.be
2: Lop baghånd http://video.dif.dk/secret/17588603/9a641c18e4cfaf9f086d9b30c3876b85
3: Netdrop i baghånd http://video.dif.dk/secret/17588618/b81929889047e7a6fba16c7dc15a33a0
4: Kort baghåndsserv http://video.dif.dk/secret/17588638/57bdd97360169b9417aabd6cab5d9021
5: Lop forhåndsside http://video.dif.dk/secret/17588605/f97de246f5b018f5a1e0d50cda522a43
6: Netdrop i forhånd http://video.dif.dk/secret/17588624/ee9cb549816e3a718b8a7c902e5fc7cd
7: Lang serv http://video.dif.dk/secret/17588655/1793634aa136c9e656eddc302eadb0df
8: Clear http://video.dif.dk/secret/17588653/8ee581abf97c33aee6368f1941888606
9: Drop http://video.dif.dk/secret/17588652/f44ffe6e6677ed29f16f50df8d96b02d

Derud over vil elementer af benarbejdet blive introduceret i forbindelse med tekniktræningen. Koordinationstræning af relevans for benarbejde vil blive inddraget i opvarmningen.
Benarbejde: http://video.dif.dk/secret/17588642/94c14a7928dfae7a30357ebc9608db26 (til nettet)

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Opvarmning til musik

Færdighedsområde: Musik og bevægelse

I dette forløb har eleverne arbejdet med opvarmning til musik. Eleverne har arbejdet med opbygningen af et opvarmningsprogram, dets forskellige elementer (icebreaker, gang, sving, hop, løb, styrke og udstrækning), progression og takttælling. Derudover er eleverne blevet præsenteret for grundlæggende teori om opvarmning, og hvorfor det er vigtigt at varme op.   

Forløbet blev afsluttet med at eleverne selv stod for at udarbejde, gennemføre og evaluere et opvarmningsprogram for resten af holdet.  

Faglige mål:
- Beherske centrale færdigheder indenfor en idrætsdisciplin – herunder opvarmning til musik.
- Opnå kropsbevidsthed
- Indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer  
- Udarbejde, gennemføre og evaluere opvarmningsprogrammer og i relation hertil kunne redegøre for relevant fysiologisk teori
- Kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger  

Kernestof:
- Aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
- Aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik  
- Grundlæggende principper for træning  

Centrale spørgsmål for forløbet:
- Hvorfor er det vigtigt at varme op?
- Hvilke fysiologiske forandringer sker der i kroppen under opvarmning?
- Hvilken betydning har musik for motivationen i idræt?
- Hvordan kan tests være med til at påvise opvarmningens effekt?

Faglitteratur:
- Wolf, T. m.fl. "Idræt c. Praksis og teori", Gyldendal, 2018 (kompendium)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Ultimate

Færdighedsområde: Boldspil

Der fokuseres på følgende tekniske færdigheder (keypoints er beskrevet under færdigheden):

Baghånd
Greb: Tommelfingeren placeres på discens overside, så den trykker midt på rillerne. De øvrige fingre “krølles” rundt om discens kant, så fingerspidserne på lille-, ring- og langefinger trykker på selve kanten. Grebet skal være fast uden at være krampagtigt fast.
- Stå med let spredte ben og med siden til målet, se på den der kastes til.
- Bevægelsen skal være fremadrettet - ikke en cirkel om kroppens akse! Bevægelsen skal munde ud i et “svirp” med håndleddet, som skaber spin (rotation)

Forhånd
Greb: Tommelfingeren skal være placeret på discens overside, og trykke midt på rillerne. discen “drejes” helt ind i mellemrummet mellem tommel- og pegefinger, med pege- og langefinger på indersiden af discens kant, og ring- og lillefinger på ydersiden af discens kant. De to par fingre skal klemme på hver side af discens kant i et fast, men ikke krampagtigt greb.
- Stå med let spredte ben, let bøjede knæ og med front til målet, se på den der kastes til.
- Albuen skal være let bøjet og håndleddet skal være bøjet nedad og tilbage. Kastebevægelsen skal være fremadrettet, og munde ud i et “svirp” med håndleddet.

Modtagning:
- Grib med to hænder
- Grib med hhv. pandekage, høje eller lave gribninger alt efter discens placering.

Pivotering
- Hold standbenet i jorden
- Kom fri af markeringsspiller

Cuts
-Retningsskift
- Temposkift

Der fokuseres på taktiske færdigheder ift. basal forståelse for angrebssystemet ”Stack” og forsvarsspillet med fokus på personlig opdækning.
Der ses desuden på relevante fysiske parametre ift. ultimate og eleverne bedømmes løbende i forløbet på deres teoretiske kunnen og reflektionsevne ift. de lektier de får for.

Centrale spørgsmål for forløbet:
- Hvilke fokuspunkter er der i de forskellige typer af kast og modtagning(forhåndskast og baghåndskast)?
- Hvad er centralt ift. at udføre korrekte pivotering og brugbare cuts?
- Hvordan fungerer hhv. mandsopdækning og stack som taktik i ultimate?
- Hvordan bygges spillet op?
- Hvad kan du gøre for at medvirke til et godt samarbejde på et hold?

Fagligt materiale:
Brunshøj, B. "Ultimate - en introduktion til undervisningen", link: https://gym-idraet.dk/app/uploads/2019/09/Ultimatekompendium.pdf

Video materiale:
DM i Ultimate 2016, tid: 5.45-10.00: https://www.youtube.com/watch?v=BvDw5kFMdGM
Introvideo til baghåndskast: https://www.youtube.com/watch?v=oN1bzPCKkGE
Introvideo til forhåndskast: https://www.youtube.com/watch?v=nHsSHJBEcRw
Om taktikken stack: https://www.youtube.com/watch?v=eQdYZCHuIcI
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Softball

Færdighedsområde: Boldspil

Der arbejdes med grundlæggende teknikker i softball. Herunder kaste-gribe og batting teknik. Der spilles med slowpitch.

I kaste-gribe teknik er der fokus på:
• Grib bolden foran, så man hele tiden kan se bolden.
• Husk støttehånden.
• Peg med handsken, hvor der skal kastes hen.
• Albuen trækkes tilbage, og underarmen er med til at afvikle kastet.
• Stå med siden til, så kastearmen er længst væk fra makkeren. Prøv at rotere, samtidig med der kastes, således at man starter med siden til og slutter med front i kastet.

I batting er der fokus på:
• Som batter stiller man sig med let spredte ben og let bøjede knæ. Man står med siden til fielden.
• Er man højrehåndet, er højre side bagerst. Begge hænder er på battet, og venstre hånd nederst. Hænderne på battet placeres ud for højre øre. Der svinges efter bolden, samtidig med at hoften drejer med. Bagerste ben drejer med, bevægelsen kan sammenlignes med at udtræde et cigaretskod. Efter at have ramt bolden forsættes svinget til venstre skulder rammes (modsat hvis man er venstrehåndet).
• At blive stående på begge fødder. Ingen piruetter.
o Ved grounding kan der overflyttes mere kraft og power gennem battet. Her kan man bruge hele kroppen til at opbygge kraft, hvorimod man ved piruetter kun giver bolden kraft med armene. Derudover fjerner man øjnene fra bolden, hvilket gør det svært at ramme bolden

I bunting er der fokus på:
• At opnå en varieret battingtekning.
• Holde med venstre hånd nede på skaftet, og højre hånd hjælper oppe på battet. Så er der bedre kontrol til at lægge bolden ned (omvendt for venstrehåndet).
• At forsøge at lægge bolden ned, så den ikke kan gribes direkte.

I slowpitch er der fokus på:
• Stå med siden til og med let spredte ben.
• at kastehånden er længst væk fra den der pitches til.
• at begge arme holdes i 90 graders vinkel ud fra kroppen. Handskehånden peger mod batteren.
• at bolden føres af kastehånden i strakt arm hen forbi kroppen og slippes ved hoften. Armen forsætter op til handskehånden. Først når bolden er sluppet, må kroppen dreje med. Bolden skal forsøges at afleveres i en let blød bue.
• At pitch ligger i strikezone.

Der laves forskellige småspil med henblik på spilforståelse og fieldsamarbejde.

Det færdige spil introduceres i starten med tillempede regler, reglerne udbygges gang for gang.

Der er blevet spillet med følgende regler:
- Strikes (3) vs. fouls (4)
- En person på hver base, og man skal røre basen (minus 1. base) for at være inde.
- Man kan ikke løbe til eller fra en låst base, og det skal kaldes højt og tydeligt, når en base bliver låst.
- Man må ikke løbe på en griber, og skal gå tilbage til sin base. Hvis man som batter slår en bold, som bliver grebet direkte tæller det som en strike.
- Spillet stopper, når pitcher har bolden, men man må gerne færdiggøre sit løb.
- Man må som udehold ikke stå på baserne eller i løbelinjerne og dermed forstyrre spillet.
- Der skal skydes ud i banen, og bolden må derfor ikke skydes direkte ud over sidelinjerne.

Forløbet afsluttes med en forløbsprøve hvor eleverne bliver bedømt på deres kaste-/gribeteknik, pitching og batting samt taktiske spilforståelse.

Litteratur:
"kort om softball" - udleveret note
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Grundtræning

Der arbejdes med forskellige træningsformer inden for konditionstræning og styrketræning. Inden for konditionstræning udføres kontinuerlig træning og intervaltræning. Inden for styrketræning udføres maksimal muskelstyrke, muskeludholdenhed og plyometrisk træning. Hver elev finder sit repetition max (RM) og bruger det i et pyramideprogram. Til sidst udføres en biptest. I en case udarbejdes et træningsprogram (ugeprogram) for en person, som vil forbedre sit kondital, og der diskuteres, hvordan man kan optimere træningen, og hvordan man kan have en god motivation ved træning.

Mål:

- Kendskab til forskellige træningsformer inden for konditionstræning og styrketræning
- At kunne udføre forskellige træningsformer
- At have kendskab til, hvordan de forskellige træningsformer gavner
- At finde sit repetition max (RM) inden for bestemte øvelser og bruge det i et pyramideprogram
- Evne til at planlægge og udføre et træningsprogram (ugeprogram)


Teori:

Idræt C-bogen - teori i praksis, Claus Estrup et al., Systime 2006

- Superkompensation og testning s. 96-98
- Kontinuerlig træning og intervaltræning s. 101-103
- Kondital, muskelstyrke, muskeludholdenhed og plyometrisk træning s. 105-111
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Hip hop

Der gennemføres forskellige serier af hip hop-dans. Herved opbygges evnen til at udføre forskellige trin. De og evt. andre trin kan bruges senere i forløbet, når eleverne selv skal udtænke og udføre en hip hop-serie. Der udføres battles, hvor forskellige grupper elever repræsenterer et "hood", som kæmper mod hinanden via hip hop-dans og breakdance.

Praktiske mål:
• Kunne finde 1 i musikken og følge takten.
• Kunne vise forskellige grundtrin og poses samt enkelte basale freezes og powermoves.
• Kunne vise hip hops udtryk (grounding, attitude, power)
• Kunne sammensætte og udføre forskellige hip hop serier.
• Udvise tilfredsstillende fysisk kapacitet, herunder balance, styrke og smidighed.

Teoretiske mål:
• Kunne sekvensere og tælle takter i musik.
• Kunne redegøre for den historiske og kulturelle baggrund for hip hop. (DJ/MC/Grafitti/b-boying).
• Kunne redegøre for udtryk som grounding, attitude og power.
• Kunne redegøre for basal træningsfysiologi i hip hop og dans.

Centrale spørgsmål til forløbet:
- Hvordan tæller man takter i musik?
- Hvad er de basale grundtrin og poses i hip hop?
- Hvilken rolle spiller attitude i hip hop?
- Hvilke forskellige udtryk findes der i hip hop?
- Hvilken historisk og kulturel betydning har hip hop haft?
- Hvad er en subkultur?
- Hvad er muskeltræning?
- Hvilken betydning har muskeltræning og energisystemerne for udførelsen af hip hop?

Teori:
- Idræt C - teori i praksis s. 102, om muskeltræning s. 106, muskelstyrke s. 109 og eksplosiv styrke s. 110-111. Energisystemet (aerob og anaerob) s. 42-44
- Hiphop: Fra subkultur til populærkultur, Solveig Løvendahl Gustafsson, fra Dans 22, Mie Lykke Nielsen, Frydendal 2019 – en enkelt side
Hiphop og urban dance, Tamsin Fitzgerald, Flachs 2009 (pdf)
- Den historieske og kulturelle baggrund for hip hop og de fire grundelementer pdf-side 4-7
- Crews, breakdance og tøjmode pdf-side. 5-9

Film til hip hop-serie:
https://www.youtube.com/watch?v=ziRn-b-zZqg

Film til breakdance moves:
spin (på rumpen)
spider walk kortlink.dk/sm5t
3-step https://www.youtube.com/watch?v=k8cjtX4SMF0
6-step https://www.youtube.com/watch?v=zPdQ1gN7Ngo
bicycle step http://kortlink.dk/hr3u
pin drop http://kortlink.dk/hr3z

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Pickleball

Pickleball’s udbredelse i Danmark er relativt ny. Der fokuseres derfor ekstra på at forstå reglerne, og hvordan man bevæger sig på banen. Inden for det tekniske område arbejdes der primært med slagene serv, returnering, dink, lob og smash. Til det gennemføres forskellige slagserier. Der arbejdes også med det taktiske område, hvor det handler om at komme frem til nettet og dominere spillet. Her handler det om at vurdere, hvornår det er en god ide at gå frem til nettet. Teoretisk gennemgås regler, den hostoriske baggrund og taktik. Derudover arbejdes med fysiologi og kroppen under arbejde med fokus på musklerne, energisystemet og kredsløbet.

Mål
• Overordnede faglige mål for forløbet: Introduktion til pickleball med dets særlige regler og karakteristika i forhold til andre ketsjerspil.
• Tekniske delmål: I rimelig grad og med korrekt greb og batføring at kunne beherske diverse slag som serv, returnering, drop, flugtning, dink og lob. Særlig fokus på vægtoverførsel, gennemsving og benstilling.
• Taktiske delmål: I rimelig grad at kunne placere sig hensigtsmæssigt på banen og i forhold til bolden. At opnå rimelig sikkerhed i at søge mod nettet, så snart chancen byder sig. I rimelig grad at beherske simple slagserier.

Centrale spørgsmål for forløbet:
- Hvilke typer af slag afvikles typisk fra bagbanen og hvorfor?
- Hvilke typer af slag afvikles typisk fra forbanen og hvorfor?
- Hvorfor er det vigtigt at komme op og dominere nettet?
- Hvordan passer pickleball ind i nutidens idrætshistorie?  
- Hvordan adskiller benstillingen sig i de forskellige slagtyper?
- Hvordan tælles point i pickleball?

Teori:
Idrætsportalen, Anders Bergholdt og Kasper Bøcher, Systime 2024
- Pickleball (regler, historisk baggrund og taktik, vedlagt som pdf) – 4 sider

Idræt C-bogen – teori i praksis, Claus Estrup et al., Systime 2006
- Grundlæggende fysiologi og kroppen under arbejde s. 39-48
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Fodbold

Der arbejdes med tekniske, taktiske og fysiske aspekter af den praktiske del af fodbold. Det samme gælder inden for den teoretiske del. Herunder fokuseres på, hvordan man fysiologisk skal træne for at blive en god fodboldspiller.

Mål
- Korrekt udførelse af korte og lange indersideafleveringer.
- At kunne drible i moderat højt tempo, uden at bolden løber fra en.
- At kunne tæmme en kort og lang bold, uden den løber fra en.
- Taktisk forståelse for at udføre modløb og fraløb på passende tidspunkter (løbe fri og placere sig korrekt på banen – forsvar, midtbane og angreb skal hænge sammen i kæderne).
- At have god verbal og nonverbal kommunikation med medspillerne.
- At kunne udføre hårde og velplacerede afslutninger.
- At være udholdende og aktivt deltagende i spillet over længere tid samt kunne udføre eksplosive løb.
- Kendskab til hvordan der skal trænes for at man bliver en god fodboldspiller

Centrale spørgsmål til forløbet:
- Hvordan udføres korte og lange indersideafleveringer?
- Hvorfor er det vigtigt at kunne tæmme en bold?
- Hvad er modløb og fraløb i fodbold?
- Hvilken rolle spiller kommunikation i spillet?
- Hvilken rolle spiller udholdenhed i fodbold?
- Hvordan skal man træne for at blive en god fodboldspiller?
- Hvad er aerob/anaerob energiomsætning, og hvordan relaterer det sig til fodbold?

Teori
Idræt C – teori i praksis, Claus Estrup et al., 2006: s. 85-88 (spilbarhed, kommunikation, angreb og forsvar) og s. 42-44 om energisystemet (aerob/anaerob)
Træning og sundhed (inden for fodbold) s. 496-498
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Træningsprojekt

I dette forløb har eleverne selvstændigt arbejdet med at forbedre deres kondition i forbindelse med træningsprojektet. Forløbet startede med en biptest, som eleverne fik 8 uger til at forbedre, hvorefter de skulle løbe en ny test. De skulle selv udvikle et træningsprogram hertil, efter at være blevet introduceret til grundlæggende træningsteori. Eleverne skulle afslutningsvis aflevere en rapport med resultater og refleksioner over forløbet og deres træning.

Fagmateriale:
Idræt C-bogen - teori i praksis, Claus Estrup et al., Systime 2006, s. 96-112 og s. 118-124
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 Volleyball

Færdighedsområde: Boldspil

I dette forløb har eleverne stiftet bekendtskab med boldspillet volleyball. Eleverne har arbejdet med bagger- og fingerslag, underhåndsserv og smash. Herunder har der været særlig fokus på en god og korrekt modtagning efter serv, hvor eleverne har arbejdet med modtagning v. baggerslag - op til hæver - bolden over.
Eleverne er ligeledes blevet introduceret til grundlæggende regler indenfor volleyball samt basis opstilling på banen.

Faglige mål:
- beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil, musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer

Kernestof:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og boldbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Bordtennis

Færdighedsområde: Nye og klassiske idrætter

I dette forløb har eleverne arbejdet med bordtennis, og herunder haft fokus på følgende tekniske færdigheder: forhånd, baghånd, forhåndsloop, baghåndsloop, forhåndsserv, baghåndsserv, baghåndsprik, forhåndsstik, serv i forhånd og baghånd samt smash.
Derudover blev de også introduceret til reglerne i bordtennis med særligt fokus på doublespillet.

Faglige mål:
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden
for træning og idrættens discipliner
- beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil, musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer

Kernestof:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og boldbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik

Fagmateriale:
Spilrækkefølgen i double: file:///C:/Users/PG/Downloads/Spilr%C3%A6kkef%C3%B8lgen%20i%20double%20bordtennis%20(2).pdf

Videoer:
Baghåndsloop: https://www.youtube.com/watch?v=j8msWK-8j0Y&list=PL9E5CDD1D03985490&index=5
Baghåndsprik: https://www.youtube.com/watch?v=QOF4_1VmA40&list=PL9E5CDD1D03985490&index=12
Forhåndsloop: https://www.youtube.com/watch?v=vTZVr2bvEjQ&list=PL9E5CDD1D03985490&index=4
Forhåndssmash: https://www.youtube.com/watch?v=T8dHrFpZ8LA&t=180s
Forhåndsstik: https://www.youtube.com/watch?v=g98UL5JN1NY&list=PL9E5CDD1D03985490&index=7
Moment-øvelse: https://www.youtube.com/watch?v=N_tphmcI8H0&list=PL9E5CDD1D03985490&index=37
Prik m. åbning: https://www.youtube.com/watch?v=N_tphmcI8H0&list=PL9E5CDD1D03985490&index=37
Serv: https://www.youtube.com/watch?v=XXiugxBBzVs
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Repetition

Eleverne brugte timerne på at repetere udvalgte forløb til en evt. eksamen samt lære hvordan man udarbejder en drejebog. Forløbene som der var fokus på var:

Boldspil: Ultimate og fodbold
Musik og bevægelse: Opvarmning og hiphop
Nye og klassiske idrætter: Pickleball og badminton
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer