X - Nørresundby Gymnasium og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Nørresundby Gymnasium og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2q ks (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
X - Nørresundby Gymnasium og HF
Fag og niveau
K og S faggrup. -
Lærer(e)
Anders Hovgesen, Christoffer Fagerlund Mortensen, Ida Isabella Mikkelsen, Thomas Lind Danelund
Hold
2024 ks/q (
1q hi
,
1q ks
,
1q re
,
1q sa
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Introduktion til historie
Titel 2
Romerriget
Titel 3
Europæisk middelalder
Titel 4
Renæssancen og reformationen
Titel 5
Danmark i 1800-tallet
Titel 6
Ideologier, partier og politiske beslutninger
Titel 7
Velfærdsstatens historie i Danmark
Titel 8
Det gode samfund SAMFUNDSFAG
Titel 9
Forløb#2
Titel 10
Forløb#1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Introduktion til historie
Introduktion til historiefaget, hvor vi bl.a. arbejder med periodisering.
Henrik Bonne Larsen & Thorkil Schmitt: Introduktion til historie, Systime, 2005, p. 6-7, 10-18, 51-53, 56-70
Indhold
Kernestof:
Introduktion til historie, p. 6-7.pdf
Velkommen til historie! Som forberedelse skal I læse den vedhæftede tekst. I skal ikke lave opgaven.
Læs p. 12-14 + 50-52 (indtil afsnittet "Denne datering slog hurtigt igennem ...). I skal ikke lave opgaverne.
Introduktion til historie, p.10-14.pdf
Introduktion til historie, p. 50-70.pdf
Læs p. 52-53 + 56-59 (indtil afsnittet "Postmodernistisk periodisering")!
Sørg for at have færdiggjort jeres tidslinje med årstal, begivenheder og perioder baseret på afsnittet "Begivenhedsperiodisering", p. 57-59.
Læs p. 59 + 65-70 (p. 65 fra afsnittet "Den marxistiske periodisering")!
Sørg for at have lavet opgaven p. 70 om at bestemme de 10 vigtigste årstal i det 20. århundredes verdenshistorie. Medbring desuden den udleverede bog "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 02.09.2024.docx
Notater i hånden
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Romerriget
Forløbets indhold kredser om:
- Den territoriale ekspansion under den romerske republik
- Skiftet fra republik til kejserrige
- Styring af imperiet og kejsermagtens iscenesættelse
- Slaveri og underholdning
- Romerrigets fald
Peter Frederiksen: Vores Verdenshistorie 1, Forlaget Columbus, 2019, p. 52-71, 74-85
Edward Gibbon: Det Romerske Riges forfald og undergang,
https://voresverdenshistorie.dk/bind-1/3-romerriget/kilder/romerrigets-fald/det-romerske-riges-forfald-og-undergang-1781/
Film: Hvordan romerne ændrede verden, 2016, 51 min.
Film: Colosseum - Det Gamle Rom (1), 2011, 51 min.
Indhold
Kernestof:
Introduktion til historie, p. 50-70.pdf
Sørg for at have lavet opgaven p. 70 om at bestemme de 10 vigtigste årstal i det 20. århundredes verdenshistorie. Medbring desuden den udleverede bog "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 02.09.2024.docx
Notater i hånden
Sørg for at have besvaret spørgsmål 3-6 fra sidste gang. Læs desuden p. 60-61 i "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 04.09.2024.docx
Genlæs kilde 10 "Livius om retfærdig krig", p. 61 i "Vores Verdenshistorie" - sørg for at have besvaret arbejdsspørgsmålene 1-3! Hvis der er ord i teksten, som I ikke forstår, så slå dem op i en ordbog. Jeg kan anbefale at bruge Den Danske Ordbog, so
Historie 1q, 09.09.2024.docx
Sørg for at have svaret på spørgsmål 4 vedr. klientsystemet! Læs derudover p. 65-66! Når I læser teksten, så overvej, hvorfor det er værd at kende til Julius Cæsar og Octavian/Augustus, når man beskæftiger sig med Roms politiske historie.
Læs p. 68-69 + 71 indtil afsnittet "Det romerske marked".
Læs p. 71-74 i "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 16.09.2024.docx
Vi skal gøre kilde 14, p. 74 færdig, så sørg for at have styr på teksten. Derudover skal I læse p. 75-76.
Historie 1q, 17.09.2024.docx
Gladiatorkampe - Introduktion og billedserie.pdf
Læs den vedhæftede tekst! Tag også et kig på billederne - vi skal i timen tale om, hvad de forestiller.
Læs p. 78-80 i "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 23.09.2024.docx
Læs p. 81-82 + 84 i "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 24.09.2024.docx
Læs den udleverede / vedhæftede tekst "Det Romerske Riges forfald og undergang". Under læsningen skal I gøre følgende: 1) Markér ord, som I ikke forstår! 2) Slå disse ord op i en ordbog - brug gerne Den Danske Ordbog på www.ordnet.dk 3) Markér afsnit
Vi skal samle op på det, som vi har gennemgået i forløbet om Romerriget. Derfor skal I kigge jeres notater igennem og gerne skimme de relevante sider i kapitlet. Brug gerne spørgsmålene p. 84, som peger på nogle af de væsentlige ting, som I bør have
Afsnit
Læs den vedhæftede / udleverede tekst "Hvad er en kilde?"
Hvad er en kilde - Den Lille Guldbog.pdf
Vi tager hul på et nyt forløb om europæisk middelalder. I skal læse p. 118-121 og svare på følgende spørgsmål:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Europæisk middelalder
Fokuspunkter:
- Feudalsamfundet
- Korstogene
- Den Sorte Død
Peter Frederiksen: Vores Verdenshistorie 1, Forlaget Columbus, 2019, p. 120-134, 141-151
Film: Korstog til Jerusalem - Hellig Krig (2), 2013, 47 min.
Film: Det første angreb - Pest over Europa (1), 2011, 38 min.
Indhold
Kernestof:
Læs p. 122-124 i "Vores Verdenshistorie"!
Læs p. 125-128 i "Vores Verdenshistorie"!
Historie 1q, 23.10.2024.docx
Historie 1q, 23.10.2024 - p. 129-134.docx
Vi skal tale om de sidste spørgsmål fra den seneste lektion. Genlæs derfor de relevante sider!
Læs fra afsnittet "Folkekorstogets hærgen" p. 144 til p. 146! I skal dog ikke læse kilde 30, p. 146.
Pave Urban opfordrer til korstog.pdf
Læs den udleverede kilde 35 "Jerusalems erobring"! Inddel teksten i afsnit og giv hvert afsnit en overskrift, som angiver, hvad det handler om. På denne måde får I et bedre overblik over kilden.
Jerusalems erobring - kilde.pdf
Vi skal afrunde korstogene, og til dét skal i læse p. 148-149 i "Vores Verdenshistorie". Derudover skal vi se nærmere på "Den Sorte Død" og til dét skal I læse p. 141 i "Vores Verdenshistorie".
Læs den vedhæftede / udleverede tekst!
Læs p.150 + 216-219 i "Vores Verdenshistorie"!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Renæssancen og reformationen
Peter Frederiksen: Vores Verdenshistorie 1, Forlaget Columbus, 2019, p. 216-222, 224-225, 237-246
Ulrik Grubb et al.: Overblik - Verdenshistorie i korte træk, Gyldendal, 2005, p. 90-101
Fokus 2, p. 205-210
Film: Luther, 2003, 119 min.
Indhold
Kernestof:
Læs p.150 + 216-219 i "Vores Verdenshistorie"!
Læs p. 220-222 (indtil afsnittet "Thomas Aquinas") + p. 224-225 (fra afsnittet "Det nye menneskesyn")!
Historie 1q, 13.11.2024.docx
Historie 1q, 20.11.2024.docx
Sørg for at have svaret på spørgsmålene fra sidste gang og genlæs evt. de relevante sider!
Kilder til Reformationen, p. 205-210.pdf
Historie 1q, 0912.2024.docx
Sørg for at have læst "Modreformation og religionskrige" + svar på spørgsmålene!Historie 1q, 0912.2024.docx
Modreformation og religionskrige.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Danmark i 1800-tallet
Indhold
Kernestof:
Historie 1q, 16.12.2024.docx
Læs d. vedhæftede / udleverede tekst!
Historie 1q, 13.01.2025.docx
1Q re-holdets Google-mappe
1Q re 2025 Religions-intro
Dorte Thelander Motzfeldt Religion: Teori-Fænomenologi-Metode, Systime 2012, s. 11-18; sider: 3-7
1Q re kristendomkompendium 2025.pdf
Læs de vedhæftede / udleverede tekster!
Historie 1q, 14.01.2025.docx
Freden i Kiel.pdf
Sørg for at have svaret på resten af spørgsmålene dvs. sp. 4 + 6-9!
Vores Danmarkshistorie, p. 139-140.pdf
Læs p. 199-200 + 202-203 + 205 indtil afsnittet "Junigrundloven (1849)" i den vedhæftede tekst!
Historie 1q, 20.01.2025.docx
Læs p. 204 + 205-207 (til afsnittet "Folkelige bevægelser")!
Følner m.fl: Kuplen, Muren og Graven (RE), Gyldendal 1. udg. 20; sider: 156-157, 161-166, 177-179
Kristendom Intro: Lektionen har to dele, vi ser på, hvem Jesus var og hvad det var for et samfund han blev født ind i og så ser vi på hvad det er for en fortælling om ham der forkyndes i Kristendommen (= ”Den Kristne Grundmyte”). De to dele har (over
Overblik: Skal vi bekæmpe uligheden?
Samfundsfag i 2024q.pptx
Link fra Altinget.docx
Liberalismen.pptx
Peter Brøndum og Thor Banke Hansen, Luk samfundet op (GRØN), Columbus 2017, 3. udgave; sider: 110-123, 125-142
Læs den udleverede tekst om "Nationalstat og nationalisme" + genlæs p. 204 om de slesvigske krige!
Dagens google-dokument
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 226-227; sider: 17-18, 20-21
Matt Kap 13, 1-23 + Matt Kap 20, 1-16 + Kap 25, 14-30 (Lignelser om Himmeriget; sider: 18-20
Læs/skim siderne 8-11 i Kristendoms-kompendiet: Lektionen handler om Jesus’ budskab og om den form som han ofte bruger til at prædike, nemlig lignelser. Det er meningen, at vi i lektionen skal have styr på, hvad lignelser er, og om der er et fælles b
Læs p. 207-210 i den udleverede / vedhæftede tekst!
Historie 1q, 28.01.2025.docx
Sørg for at have svaret på spørgsmålene til p. 207-210!
Dagens Google-dokument
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 223-224 (Jesus' budskab); sider: 11-12
NT: Matt 5-7 (Bjergprædikenen); sider: 13-16
Lektionen fortsætter med at gennemgå Jesus’ budskab og den tager udgangspunkt i Bjergprædikenen på s. 12-16 i kristendomskompendiet – vi fortsætter med at analysere ”hvad Jesus vil” ved at se på det budskab, han forkyndte. Vi tager udgangspunkt i den
Partifilm om politiske ideologier - Luk Samfundet Op
Konservatismen.pptx
Socialisme.pptx
Legoland-debat rammer mens uligheden stiger.pdf
Ideologiskema.docx
Hvis vi ikke stopper uligheden ender vi med et råt samfund som det britiske.pdf
Thomas Hvelplund Askjær, "Legoland-debat rammer, mens uligheden stiger", Børsen 2/8 2024
Pelle Dragsted, "Hvis vi ikke stopper ulighede, ender vi med et råt samfund som det britiske", Jyllands-Posten 14/9 2024
Læs p. 181-188 i den vedhæftede / udleverede tekst!
Historie 1q, 03.02.2025.docx
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-03.docx (word)
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 224; sider: 17
GT/NT: 2 Mos 20, 1-17 + 3 Mos 11, 1-19 + Mark 7, 1-23 + 2 Mos 35, 1-3 + Mark 2, 23-3,6 (Jesus og Moseloven); sider: 17-19
Lektionens overskrift er Jesus og den Jødiske Lov - skim siderne 17-19 i Kristendoms-kompendiet. I lektionen ser vi på, hvordan Jesus opfattede den religiøse lov, og vi undersøger, hvilke konflikter den opfattelse kunne give i forhold til det omgiven
Læs p. 248-249 i "Vores Verdenshistorie" om problemstillinger!
Læs teksten "Maalet er fuldt!"!
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-06.docx
NT: 1Kor 15, 1-34 + 1Kor 11 (Paulus' forkyndelse); sider: 21-23
Lektionen handler om Apostlen Paulus, som grundlagde religionen Kristendommen. Vi skal se på, hvem Paulus var, og så skal vi analysere to uddrag af Paulus' 1. brev til menigheden i Korinth på s. 21-23 i Kristendomskompendiet med fokus på, om Paulus’
Ideologiske forgreninger.docx
Fordeling værdi og magtpolitik.docx
Danske politiske partier - ideologi, fordeling, værdi, magt.pptx
Sørg for at have lavet en ophavsanalyse til "Maalet er fuldt" samt svaret på de tilhørende spørgsmål på p. 3
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-10.docx
Martin Luther, ”Den verdslige øvrighed og lydighedens grænser” (uddrag) (Lutherdansk.dk); sider: 28-29
Læs siderne 177-179 i Kuplen-muren-graven-bogen om Martin Luther (ikke King) og reformationen. Hvem var Luther, hvad var han utilfreds med, og hvad blev konsekvenserne af reformationen, er de centrale spørgsmål vi undersøger? I lektionen skal vi anal
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-24.docx
Gorm B. Andernsen og Knud Erik Andersen ”Hvad tror danskerne, Forlaget Korskær, 1994, 63-66 (Grundtvig); sider: 30-33
N.F.S. Grundtvig: Blomstre som en Rosengaard (Salmebogen); sider: 34
N.F.S. Grundtvig: Lyslevende fra Himmerig (Salmebogen); sider: 35
Cases om Molin.docx
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-27.docx
Gorm B. Andersen og Knud Erik Andersen ”Hvad tror danskerne, Forlaget Korskær, 1994, 67-72 (IM); sider: 36-41
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-03-03.docx
Ritualmodel (fra Religion & Kultur) + Folkekirkens dåbsritual (salmebogen); sider: 46-49
Jan Lindhardt: Katekismus i Kristendom, Rosinante 2000, 110-113 (dåb); sider: 49-50
Læs siderne 46+49-50 i Kristendomskompendiet. Lektionen handler om ritualer og tager udgangspunkt i modellen på s. 46 i Kristendomskompendiet. I lektionen gennemgår vi dåbsritualet i den danske folkekirke (s. 47-49 i kompendiet, som du ikke behøver l
dagens google-dokument
Grundbog til historie, p. 117-121 - Første Verdenskrig (1).pdf
Politiske systemer og demokratiformer.pptx
Grundbog til historie, p. 117-121 - Første Verdenskrig.pdf
Historie 1q, 05.03.2025.docx
B&G, p. 82-85 - Østrig-Ungarns ultimatum.pdf
Historie 1q, 10.03.2025.docx
Styringskæder, politiske systemer, valgmåder, vælgere og magt.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 44
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Ideologier, partier og politiske beslutninger
Indhold
Kernestof:
Læs p. 199-200 + 202-203 + 205 indtil afsnittet "Junigrundloven (1849)" i den vedhæftede tekst!
Historie 1q, 20.01.2025.docx
Læs p. 204 + 205-207 (til afsnittet "Folkelige bevægelser")!
Følner m.fl: Kuplen, Muren og Graven (RE), Gyldendal 1. udg. 20; sider: 156-157, 161-166, 177-179
Kristendom Intro: Lektionen har to dele, vi ser på, hvem Jesus var og hvad det var for et samfund han blev født ind i og så ser vi på hvad det er for en fortælling om ham der forkyndes i Kristendommen (= ”Den Kristne Grundmyte”). De to dele har (over
Overblik: Skal vi bekæmpe uligheden?
Samfundsfag i 2024q.pptx
Link fra Altinget.docx
Liberalismen.pptx
Peter Brøndum og Thor Banke Hansen, Luk samfundet op (GRØN), Columbus 2017, 3. udgave; sider: 110-123, 125-142, 146-154
Læs den udleverede tekst om "Nationalstat og nationalisme" + genlæs p. 204 om de slesvigske krige!
1Q re kristendomkompendium 2025.pdf
Dagens google-dokument
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 226-227; sider: 17-18, 20-21
Matt Kap 13, 1-23 + Matt Kap 20, 1-16 + Kap 25, 14-30 (Lignelser om Himmeriget; sider: 18-20
Læs/skim siderne 8-11 i Kristendoms-kompendiet: Lektionen handler om Jesus’ budskab og om den form som han ofte bruger til at prædike, nemlig lignelser. Det er meningen, at vi i lektionen skal have styr på, hvad lignelser er, og om der er et fælles b
Læs p. 207-210 i den udleverede / vedhæftede tekst!
Historie 1q, 28.01.2025.docx
Sørg for at have svaret på spørgsmålene til p. 207-210!
Dagens Google-dokument
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 223-224 (Jesus' budskab); sider: 11-12
NT: Matt 5-7 (Bjergprædikenen); sider: 13-16
Lektionen fortsætter med at gennemgå Jesus’ budskab og den tager udgangspunkt i Bjergprædikenen på s. 12-16 i kristendomskompendiet – vi fortsætter med at analysere ”hvad Jesus vil” ved at se på det budskab, han forkyndte. Vi tager udgangspunkt i den
Partifilm om politiske ideologier - Luk Samfundet Op
Konservatismen.pptx
Socialisme.pptx
Legoland-debat rammer mens uligheden stiger.pdf
Ideologiskema.docx
Hvis vi ikke stopper uligheden ender vi med et råt samfund som det britiske.pdf
Thomas Hvelplund Askjær, "Legoland-debat rammer, mens uligheden stiger", Børsen 2/8 2024
Pelle Dragsted, "Hvis vi ikke stopper ulighede, ender vi med et råt samfund som det britiske", Jyllands-Posten 14/9 2024
Læs p. 181-188 i den vedhæftede / udleverede tekst!
Historie 1q, 03.02.2025.docx
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-03.docx (word)
Peter Boile Nielsen (red): Religionshåndbogen, 2. Udgave, Gad, 1994, 224; sider: 17
GT/NT: 2 Mos 20, 1-17 + 3 Mos 11, 1-19 + Mark 7, 1-23 + 2 Mos 35, 1-3 + Mark 2, 23-3,6 (Jesus og Moseloven); sider: 17-19
Lektionens overskrift er Jesus og den Jødiske Lov - skim siderne 17-19 i Kristendoms-kompendiet. I lektionen ser vi på, hvordan Jesus opfattede den religiøse lov, og vi undersøger, hvilke konflikter den opfattelse kunne give i forhold til det omgiven
Læs p. 248-249 i "Vores Verdenshistorie" om problemstillinger!
Læs teksten "Maalet er fuldt!"!
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-06.docx
NT: 1Kor 15, 1-34 + 1Kor 11 (Paulus' forkyndelse); sider: 21-23
Lektionen handler om Apostlen Paulus, som grundlagde religionen Kristendommen. Vi skal se på, hvem Paulus var, og så skal vi analysere to uddrag af Paulus' 1. brev til menigheden i Korinth på s. 21-23 i Kristendomskompendiet med fokus på, om Paulus’
Ideologiske forgreninger.docx
Fordeling værdi og magtpolitik.docx
Danske politiske partier - ideologi, fordeling, værdi, magt.pptx
Sørg for at have lavet en ophavsanalyse til "Maalet er fuldt" samt svaret på de tilhørende spørgsmål på p. 3
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-10.docx
Martin Luther, ”Den verdslige øvrighed og lydighedens grænser” (uddrag) (Lutherdansk.dk); sider: 28-29
Læs siderne 177-179 i Kuplen-muren-graven-bogen om Martin Luther (ikke King) og reformationen. Hvem var Luther, hvad var han utilfreds med, og hvad blev konsekvenserne af reformationen, er de centrale spørgsmål vi undersøger? I lektionen skal vi anal
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-24.docx
Gorm B. Andernsen og Knud Erik Andersen ”Hvad tror danskerne, Forlaget Korskær, 1994, 63-66 (Grundtvig); sider: 30-33
N.F.S. Grundtvig: Blomstre som en Rosengaard (Salmebogen); sider: 34
N.F.S. Grundtvig: Lyslevende fra Himmerig (Salmebogen); sider: 35
Cases om Molin.docx
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-02-27.docx
Gorm B. Andersen og Knud Erik Andersen ”Hvad tror danskerne, Forlaget Korskær, 1994, 67-72 (IM); sider: 36-41
1Q re arbejdsspørgsmål 2025-03-03.docx
Ritualmodel (fra Religion & Kultur) + Folkekirkens dåbsritual (salmebogen); sider: 46-49
Jan Lindhardt: Katekismus i Kristendom, Rosinante 2000, 110-113 (dåb); sider: 49-50
Læs siderne 46+49-50 i Kristendomskompendiet. Lektionen handler om ritualer og tager udgangspunkt i modellen på s. 46 i Kristendomskompendiet. I lektionen gennemgår vi dåbsritualet i den danske folkekirke (s. 47-49 i kompendiet, som du ikke behøver l
dagens google-dokument
Grundbog til historie, p. 117-121 - Første Verdenskrig (1).pdf
Politiske systemer og demokratiformer.pptx
Grundbog til historie, p. 117-121 - Første Verdenskrig.pdf
Historie 1q, 05.03.2025.docx
B&G, p. 82-85 - Østrig-Ungarns ultimatum.pdf
Historie 1q, 10.03.2025.docx
Styringskæder, politiske systemer, valgmåder, vælgere og magt.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 52
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Velfærdsstatens historie i Danmark
Flerfagligt forløb
Indhold
Kernestof:
Peter Brøndum og Thor Banke Hansen, Luk samfundet op (GRØN), Columbus 2017, 3. udgave; sider: 150-154
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 37
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Det gode samfund SAMFUNDSFAG
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 35
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Forløb#2
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Forløb#1
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622020049", "T": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622020049", "H": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622020049" }