Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - EUC NORD
|
|
Fag og niveau
|
Dansk C
|
|
Lærer(e)
|
Line Meng Vestergård
|
|
Hold
|
T25eux_GF1_ENB1_DanC (T25eux_GF1_ENB1_DanC)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Studieteknik
Dette forløb fungerer som et kort introduktionsforløb til Dansk C med særligt fokus på praktiske studieteknikker og -strategier. Vi har således arbejdet med forskellige metoder og strategier i relation til læsning og notatskrivning.
Materialer:
- Rikke Jung Rasmussen: "Du bliver syg af fremmed frugt", Ekstra Bladet, 21. oktober 2010
- Anders Leonhard: "Skal fremtidens håndværkere og landmænd have studenterhue på hovedet?", Jyllands-Posten, 25. april 2016
- Mads Artmann Haugaard: "Jeg har aldrig prøvet noget lignende", TV2, 18/8, 2025
- Sune Kofoed Maglegaard: "En kvinde køber ind", 2016 (kortfilm)
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Ansøgning og CV
I dette forløb arbejdes med ansøgning og CV, hvor eleverne konkret producerer en ansøgning til en praktikplads eller læreplads. Vi har således arbejdet med ansøgningens form og indhold, og herunder, hvordan den gode ansøgning ser ud. Hertil har vi arbejdet med ansøgningen som kommunikation med fokus på modtageren og modtagerens forventninger til en eux-elev. Forløbet har været struktureret som en processkrivning, hvor der gives feedback på første udkast.
I forløbet er der introduceret til Ciceros pentagram.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Fakta og faglig formidling
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Fiktion og fortolkning
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1319/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75817854566",
"T": "/lectio/1319/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75817854566",
"H": "/lectio/1319/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75817854566"
}