Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Campus Bornholm
|
Fag og niveau
|
Afsætning A
|
Lærer(e)
|
Claus Munch
|
Hold
|
2022 AF/a hhx (1a hhx AF, 2a hhx AF, 3a hhx AF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb 1: Virksomhedens interne og eksterne situat
Opstart af Afsætning efter grundforløbet.
Virksomhedens interne og eksterne situation.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Forløb 2: Konkurrence og Branche
Eleverne skal kunne redegøre for relevante forhold der karakterisere en given branche, samt kunne analysere konkurrencesituationen for en virksomhed
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Forløb 3: Købsadfærd
Eleverne skal kunne analysere købsadfærden på hhv. Konsument- og Producentmarkedet
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Forløb 4: Strategi 1
Eleverne skal lære de grundlæggende elementer i en strategisk analyse
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Case 6.1
|
12-03-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb 5 Mode/Tøj
I et samarbejde med Sprogfagene (Tysk/Fransk/Spansk), skal klassen arbejde med modeindustrien. Forløbet er en del af et SO2 forløb.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Forløb 6 Segmentering
Forløbet omfatter segmentering på såvel Konsument som Producentmarkedet
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Bestseller
|
01-05-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Forløb 7 Opsamling fra 1. G
Formålet med forløbet er kort at samle op på stoffet fra 1. G., så klassen kan komme godt ind i det nye skoleår
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Vapiano
|
12-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Parametermix i nationalt perspektiv
I forløbet arbejdes med parametermixet set fra et nationalt perspektiv
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Case 20.3
|
17-12-2023
|
Innocent
|
11-02-2024
|
Søstrene Grene
|
23-02-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Internationalisering
Eleverne skal efter forløbet er afsluttet kunne:
*Kende til begreberne eksportmotiver og -beredskab
*Kende til forskellige internationaliseringsmodeller
•Redegøre for forskellige markedsudvælgelsesmetoder samt kunne anvende disse
•Foretage metodiske analyser af markeder
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Musikfestival
|
15-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
10
|
Elasticitet og Prisdifferentiering
Som en del af et SO forløb sammen med VØ og Matematik arbejdes med elasticitet og prisdifferentiering.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Deleøkonomi
Som en del af SO6 sammen med Engelsk A, arbejdes med begrebet Deleøkonomi (Platformsøkonomi). I forløbet skal eleverne lærer om Oplevelsesøkonomi som forretningsmodel og hvilke muligheder denne giver en virksomhed.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Parametermix i Internationalt perspektiv
I Forløbet skal der arbejdes med at udvide parametermix begrebet til at inkludere eksportmarkeder.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Mini SOP
|
23-09-2024
|
Kaffe
|
25-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Marketingmix
Der skal arbejdes med at fastlægges en virksomheds marketingmix
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Roccamore
|
17-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Eksamensforløb
Eksamensprojekt - grundlag for mundtlig eksamen
Tema - Luksus
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Byggemarkeder
|
24-04-2025
|
Luksus
|
01-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Forløb Opsamling + eksamensforberedelse
Opsamling, repetition samt eksamenstræning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52642589988",
"T": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52642589988",
"H": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52642589988"
}