Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Campus Bornholm
|
Fag og niveau
|
Fysik B
|
Lærer(e)
|
Claus Mogensen
|
Hold
|
2023 Fy/e htx (1e htx Fy, 2e htx Fy)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Varmekapacitet og NV forløb
Fokus ligger på laboratorie undervisning, hvor eleverne skal lære at lave små simple forsøg, som indebærer dataopsamling med log&pro, samt brug af wordmat med formelfelter til udarbejdning af journalark.
Teori gennemgået med egen klasse:
Orbit B afsnit 2 Energi (sider):
36-38: Energi omdannelser
39: Effekt
40: Indre energi og varme
43-46: Specifik varmekapacitet
47-48: Energibevarelse
49-52: (Vands) Tilstandsformer
53: Nyttevirkning
54: Formeloversigt for emnet energi
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
NV: Tonerør variabel undersøgelse
|
10-08-2023
|
NV fysik svarark på METODER i fysik
|
15-08-2023
|
NV Tyngdekraft og tyngdeacceleration
|
15-08-2023
|
NV Bestem loddets energitilvækst Q (2)
|
25-08-2023
|
SLET
|
25-08-2023
|
NV Vands specifikke varmekapacitet
|
29-08-2023
|
NV eksamen KASPER Varmekapacitet Lod og Vand
|
18-09-2023
|
Eksamen Lod varmekapacitet
|
07-11-2023
|
Eksamensopgaver varmekapacitet OE
|
21-11-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Skrive
- Formidling
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
2
|
Tryk og Opdrift
Noget af undervisningen er foretaget virtuelt pga. Corona.
Eleverne har lært om tryk og opdrift. De har regnet på volumen af legemer og densitet. De har brugt denne viden på at beregne opdrift vha. Archimedes lov.
Journalark:
-Tyngdekraft og Newtons 2. lov
-En vandsøjles tryk
-Archimedes lov
Rapport:
-Archimedes lov
Teori gennemgået fra Orbit B afsnit 3: Tryk og opdrift
58-59: Tryk Definition
60-62: Tryk af en væskesøjle
63-66: Opdrift
67: Formeloversigt for emnet Tryk og opdrift
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Kreativitet
- IT - LoggerPro
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
|
Titel
3
|
Gasser: Idealgasligningen
I dette forløb er der taget udgangspunkt i Idealgasligningen.
Eleverne har lært om forskellige temperaturskalaer, molarmasse og gaskonstanten. Eleverne har lavet forsøg, hvor de skulle bruge Daltons lov, for at nedbringe afvigelse på forsøg ved bestemmelse af gaskonstanten.
Journalark:
Trykket af en væskesøjle
Eleverne har lavet forsøg i:
-Charles lov (Bestemmelse af det absolutte nulpunkt på celsius skalaen.
-Bestemmelse af gaskonstanten
Teori gennemgået i Orbit B afsnit 4 Temperatur og Gasser
72: Temperatur
73-76: Idealgasligningen og forsøg i denne
77-81: Luftens densitet og Luftfugtighed
84 Varmeteoriens 1. hovedsætning (Kun læselektier, er brugt i forløbet varmekapacitet)
93 Formeloversigt for emnet Gasser
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Archimedes data op
|
08-12-2023
|
Archimedes data op (2)
|
08-12-2023
|
Absolut nulpunkt LOGGERPRO
|
16-01-2024
|
Rapport Idealgasligning Absolut nulp og Gaskonstan
|
28-01-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Skrive - Rapport
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- IT - Meget brug af LoggerPro
- Internet - Søge data fx tryk
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
|
Titel
4
|
El-lære:
Følgende er gennemgået:
Love og begreber til beskrivelse og beregning af jævnstrømskredsløb.
Rapport: Ohms lov
Forsøg:
-Ohms lov lavet
Teori gennemgået med egen klasse virtuelt:
Orbit B afsnit 5 El-lære (sider):
98-103 Strømstyrke og spændingsforskel
105 Resistans
106-107 Ohms lov
109-112 Modstande i serie og parallelforbindelse
113-114 Effekt (Joules lov)
122-123 Formeloversigt for emnet Ellære
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse - Læse fysik
- Skrive - Rapport
- Diskutere
- IT - Brug af Graph til måledata og Excell
- Regneark
- Konferencesystem - Video transmitteret undervisning og forsøgsafvikling fra skolen til elevernes hjem
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
5
|
Batteriet
Eleverne lærer om modeller og skal modellere batteriet. I forløbet indgår simulering af et batteri i kredsløbsprogrammet Crocodille, hvor eleverne skal lave samhørende målinger for strøm og spænding og herefter indsætte dem i et (I, U) diagram for at bestemme hældningen, som er lig batteriets indre modstand. Eleverne gentager proceduren med et forsøg med batteri i laboratoriet. Forløbet er startet med at repetere Ohms lov og kredsløbsteori
Gennemgået teori:
Strømkilder og modeller:
a) Side 131-133: Model for strømkilde (Batteriet).
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Batteriet
|
21-03-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- IT - Graph
- Tekstbehandling
- Regneark
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
6
|
Lys brydningsloven
Projektet er startet ved at den enkelte elev selv har skullet google fænomenet lys og senere dele hans/hendes opdagelser.
Derefter teorigennemgang og opgaver som afsluttes med forsøg i Brydningsloven.
Følgende sider er gennemgået:
Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:
Side 180-184: Brydningsloven og Total refleksion.
Side 196-197: Brydningsloven. Udledning af Brydningsloven
Side 218: Formeloversigt.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
|
Titel
7
|
Lysets bølgemodel. Lys som bølger
Lysets bølgemodel. Lys som bølger
Forløb afsluttes med forsøg i Lysets bølgemodel
Lysets bølgemodel med interferens er gennemgået. Eleverne har arbejdet Neon-laser og optisk gitter for at eftervise "lysets bølgemodel".
Eleverne har lært om bølgelængde, frekvens, lysets hastighed og "elektromagnetisk spektrum" herunder det synlige lys. De har også lært om "optisk gitter", så de kan eftervise lysets bølgemodel.
Følgende sider er gennemgået:
Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:
191-195: Lysets bølgemodel
195: Interferens
197-200: Laseren og Optisk gitter
218-219: Formeloversigt for emnet Lys
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Rapport Lysets Brydning
|
17-04-2024
|
Rapport Lysets bølgemodel (laseren)
|
06-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
8
|
Vekselstrøm: Elproduktion/El distribution på Bornh
Særlige fokus punkter:
Det har været målet for faget fysik at eleverne har skullet se sammenhængen mellem teori og praksis i forhold til el energi produktion og transmission.
Eleverne har regnet på transformer opgaver kombineret med tab (effekt tab) i transmissionsledninger i elnettet
forsøg:
-Eleverne har set på en vekselspændingskurve 50Hz med oscilloskop
DERUDOVER har eleverne IKKE lavet forsøg med vekselspænding
Teoretisk gennemgang af traditionelle og vedvarende energiformer til elektricitets-fremstilling
Gennemgået teori:
Vekselstrøm
a. Side 156-158: Vekselstrøm (sinuskurve)
b. Side 159-161: Transformer
c. Side 162-166: 3-faset vekselstrøm
d. Side 173-173: Formler
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Fremtidens energinet nr 1
|
30-04-2024
|
Fremtidens elnet del 2
|
03-05-2024
|
Eksamensopgave vekselspænding
|
17-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
9
|
SUPPLERENE: Er P2X løsningen på fremtidens elnet
Eleverne har lært om vekselspænding og el-nettets opbygning i forrige forløb.
Dette forløb har taget udgangspunkt i EnergiØ Bornholm, hvor eleverne selv har skullet søge information på nettet og lave et journalark over hvordan el-nettet er opbygget nu og hvis energiØ Bornholm bliver til noget.
Eleverne har skullet undersøge hvordan man kan omdanne overskudsenergi fra vindmøller/EnergiØ Bornholm til P2X.
Forløbet har været ret presset, da afslutningen har været en "Blokdag" på 3 moduler (4,5 time) inden sommerferien. Så deres brintforsøg er temmelig mangelfuldt.
Gode intentioner, men mangelfuld afslutning.
Sider i Orbit B bogen:
156-158: Veksel spænding.
159-162: Transformere og effekttab i ledninger
163: 3-faset vekselstrøm
Eleverne har søgt information på nettet om EnergiØ Bornholm og det Bornholmske net og det danske net.
Følgende link er blevet brugt med eleverne:
Bornholm Visualizer (powerlab.dk):
https://bornholm.powerlab.dk/
Danmarks aktuelle effekt forbrug virtuelt/dynamisk:
https://energinet.dk/energisystem_fullscreen/
Opbygning af Danmarks el-net med spændingsniveauer og kabel længde
https://energinet.dk/el/eltransmissionsnettet/elnettet-i-dag/
Kabelforbindelser mellem landene:
https://www.kefm.dk/media/6823/infografik-om-danmarks-kabelforbindelser-til-udlandet.pdf
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
LoggerPro fil Brintcelle forsøg
|
21-05-2024
|
Supplerende: Journalark P2X (Brint)
|
31-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Kinamatik, bevægelse herunder "det skrå kast"
Særlige fokus områder:
Det har været målet for faget fysik at eleverne har skullet se sammenhængen mellem teori og praksis.
Teori som er gennemgået:
10. Kinematik, hvordan ting bevæger sig.
b. Side 256 – 259: Bevægelse med konstant hastighed
c. Side 260 – 261: Bevægelse med konstant acceleration
d. Side 262 – 263: Bevægelse med konstant acceleration og begyndelseshastighed
g. Side 268 – 270: Kastebevægelse, ”Det skrå kast”
h. Side 271 – 272: Formler og opgaver
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Journalark fart
|
19-08-2024
|
Tyngdekraft og acceleration
|
26-08-2024
|
Journalark: Simpelt kanonforsøg
|
02-09-2024
|
Kanon rapport
|
26-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
|
Titel
11
|
Dynamik: Mekanisk bevægelse og arbejde
Rapport "Glidning med gnidning"
• Øvelsen tager udgangspunkt i en sliske, hvor man kan ændre hæld-ningen. På slisken kan man anbringe klodser af forskellige materialer og udformninger.
• Øvelse 1: Bestem gnidningskoefficient mellem "vandret" sliske og klods. Denne værdi bruges i næste øvelse.
• Øvelsen 2: Beregn teoretisk hældning på slisken, hvor F_ned ophæver F_my, således at et lille puf, medfører at klods glider ned med konstant fart.
• I jeres rapport skal indgå tegninger, hvor hældning på skråplan, samt (kraft) vektorerne på ”legeme på skråplan” er indtegnet og beregnet
Gennemgået teori:
Kinematik, hvordan ting bevæger sig.
a. Side 254 – 255: Galileo Galilei og Simpel bevægelse
b. Side 256 – 259: Bevægelse med konstant hastighed
c. Side 260 – 261: Bevægelse med konstant acceleration
d. Side 262 – 263: Bevægelse med konstant acceleration og begyndelseshastighed
e. Side 264 – 266: Opgaver
Dynamik
a. Side 274-276: Kræfter og vektorer
c. Side 282 - 283: Gnidningskræfter (Coulombs gnidningslov (friktion))
d. Side 283 - 284: Luftmodstand (Fx biler) ER GENNEMGÅET SENERE i EKSAMENSOPGAVER
e. Side 285 - 285: Newtons 3 love
f. Side 286 – 288: Eksempler og regneopgaver
g. Side 289 – 289: Formler
Arbejde og Energi
a. Side 294-296: Energibevarelse, Energisætning, Energi og masse
b. Side 299-300: Mekanisk energi, arbejde
c. Side 303-303: Gnidningskraftens arbejde
d. Side 308-308: Kinetisk energi
e. Side 309-310: Potentiel energi
f. Side 310-311: Mekanisk energi og energibevarelse
h. Side 312-313: Regne eksempler
i. Side 314-314: Formler
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Gnidningskraft
|
26-09-2024
|
Forundersøgelse "Klods på skråplan"
|
02-10-2024
|
Klods på Skråplan (Gnidningskoefficient)
|
01-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Lys og kvantefysik. Lys som partikler
Lys og Kvantefysik: Lys som partikler
Eleverne er blevet introduceret til "Partikel/bølge-dualitet" med udgangspunkt i Niels Bohr Atommodel.
Eleverne har arbejdet med Bohrs Atommodel, hvor de har regnet på Foton energier ved elektron bane skift i et hydrogenatomet. Hvor lys kan opføre sig som partikler, hvor hydrogenatomet kan optage eller afgive en foton ved en energi ændring.
Eleverne har lavet forsøg med Planks konstant med lysdiode-kasser.
Eleverne har lavet journalark med beregninger på Balmerserien og efterfølgende eftervist det en hydrogenlampe (hydrogensprektret og "atomernes fingeraftryk")
Følgende sider er gennemgået:
Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:
201-202: Lys og Kvantefysik.
203: Partikel/bølge -dualitet
204-205: Lys og atomer herunder Hydrogenatomet
206-207: Hydrogenspektret
208: "Atomernes fingeraftryk"
218-219: Formeloversigt for emnet Lys
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Eksamensopgave Lys og Kvantefysik
|
27-11-2024
|
Planks Konstant Lys og kvantefysik
|
17-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
13
|
SO fysik og Matematik: Tværfagligt projekt kanonen
SO-forløb: Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik. Fagene har taget udgangspunkt i en hjemmebygget kanon, som skyder med en bordtennis boldt. Kanonen bruger knaldvat som "drivmiddel". Luftmodstand er taget med i excell regneark modellen, som eleverne har lavet sammen med matematik læreren Kasper.
Eleverne har brugt en blokdag på 4 puljetimer (6 timer) i fysik lab med at lave forsøg med kanonen og tilpasse deres model i excel, hvor luftmodstand har indgået.
Afleveringsopgaven er lagt i faget matematik, da det havde flest elevtimer.
Forløb er "betalt" af puljetimer uden forberedelse til lærerne.
SO beskrivelse til eleverne:
Numerisk løsning af differentialligning i excel.
Vi så på et kanonskud med luftmodstand.
Vi brugte tangentligning til at approksimere løsningen i mange små tidsskridt.
dvs. Eulers metode.
Vi sammenlignende numerisk løsning med eksperimenter og tilpassede parametre.
Vi diskuterede metoder især i naturvidenskab og numerisk kontra symbolsk løsning.
Blev lidt nedskalleret grundet læreren Kaspers sygdom. Virtuelt prøvede vi at kompensere delvist, men Kasper skulle også hvile og sove undervejs.
Projekt: Skriftligt projekt. med feedback undervejs.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SO Fysik og Matematik Kanon Rapport (2)
|
21-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Suppl.Stof: Stående bølger og guitarens lyd
SUPPLERENDE STOF (SNORBØLGER)
Eleverne har lært teori om snorbølger/stående bølger. De har lavet forsøg,/antagelser, hvor de har skullet bestemme hvad der har betydning for lyden fra en guitar. Derefter har de skullet eftervise det med "snorbølge forsøget"
Eleverne har arbejdet med følgende teori:
Kapitel 9 Lyd i Orbit B bogen:
Side 235-238: Stående bølger (fx Guitaren)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Stående snorbølger (Guitaren)
|
13-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Kreativitet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
|
Titel
15
|
Suppl. Stof 2G del : Fysikprojekt til eksamensbrug
SUPPLERENDE STOF: Eleverne har fundet forsøg i Orbit A bogen
Fysik projektet, som eleverne skal bruge til eksamen.
Eleverne har fået 15 klokketimer (10 moduler) til at danne grupper på max 3 elever, selv vælge et selvstændigt fysik forsøg, lave problemformulering og udføre eksperimentet/lave rapport.
Eleverne er blevet opfordret til at kikke i Orbit A bogen vedr. emne til forsøg, så forsøget/teorien er ud over normalt pensum for Fysik B niveau.
Uddrag af Elevvejledning:
Husk når I vælger en fysisk, teknisk eller teknologisk problemstilling:
• Tænk bredt i forbindelse med emnet.
• Jeres eksperiment(er) viser måske kun en del (eller lille del) af emnets fagområde.
• Eksperimentet/eksperimenterne kan være perifert/perifere, men den/de skal have relevans eller tilknytning til emnet.
• Husk at forholde jer til teorien, der angår emnet
Inspiration til problemstillinger (forsøg): Orbit A bogen
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Fysik Eksamensprojekt del 1
|
21-01-2025
|
Fysik projekt 1 udgave
|
11-02-2025
|
Fysik Eksamen Projektrapport FINAL
|
05-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
16
|
Hookes lov. Fjederkonstanter og fjederarbejde
Eleverne har arbejdet med fjedre herunder bestemt fjederkonstanten for en fjeder, samt fjedre i serie- og parallelkobling. Eleverne har lavet beregninger på fjederarbejde.
Eleverne har lavet forsøg med fjedre.
Teori Orbit B:
Side 278 - 279: Hookes lov
Side 303 - 307: Fjederarbejde
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Hookes Lov LOGBOG for fjedre
|
10-02-2025
|
Fjederen Hookes Lov og Fjeder Arbejde
|
10-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Formidling
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Individuelt arbejde
-
Pararbejde
|
Titel
17
|
Repetitionsforløb med udvalgte øvelser fra 1G
Fokus på eksperimentalt arbejde:
Udvalgte forsøg fra 1G, som eleverne har repeteret.
Et lods specifikke varmekapacitet, Batteriet, Ohms lov, Opdrift, Brydningsloven. Lysets bølgemodel, temperaturens absolutte nulpunkt
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
|
Titel
18
|
Eksamensvejledning og eksamensopgaver udleveret
Eksamensopgaver
Eksamensopgaverne er blevet udleveret til eleverne løbende gennem de sidste 1,5 år.
Et samlet sæt Eksamensopgaver er blevet udleveret til eleverne. Nogle opgaver er blevet ændret en smule, men det er ikke meget. Eleverne har fået lidt tid til at regne nogle af opgaverne.
Eksamensvejledning:
Eleverne har fået udleveret et dokument, hvor fysik B eksamen er beskrevet. Dokumentet er gennemgået med eleverne. Pensumlisten for Fysik B er også gennemgået med eleverne.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59376760954",
"T": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59376760954",
"H": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59376760954"
}