Holdet 2023 Fy/e htx - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Campus Bornholm
Fag og niveau Fysik B
Lærer(e) Claus Mogensen
Hold 2023 Fy/e htx (1e htx Fy, 2e htx Fy)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Varmekapacitet og NV forløb
Titel 2 Tryk og Opdrift
Titel 3 Gasser: Idealgasligningen
Titel 4 El-lære:
Titel 5 Batteriet
Titel 6 Lys brydningsloven
Titel 7 Lysets bølgemodel. Lys som bølger
Titel 8 Vekselstrøm: Elproduktion/El distribution på Bornh
Titel 9 SUPPLERENE: Er P2X løsningen på fremtidens elnet
Titel 10 Kinamatik, bevægelse herunder "det skrå kast"
Titel 11 Dynamik: Mekanisk bevægelse og arbejde
Titel 12 Lys og kvantefysik. Lys som partikler
Titel 13 SO fysik og Matematik: Tværfagligt projekt kanonen
Titel 14 Suppl.Stof: Stående bølger og guitarens lyd
Titel 15 Suppl. Stof 2G del : Fysikprojekt til eksamensbrug
Titel 16 Hookes lov. Fjederkonstanter og fjederarbejde
Titel 17 Repetitionsforløb med udvalgte øvelser fra 1G
Titel 18 Eksamensvejledning og eksamensopgaver udleveret

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Varmekapacitet og NV forløb

Fokus ligger på laboratorie undervisning, hvor eleverne skal lære at lave små simple forsøg, som indebærer dataopsamling med log&pro, samt brug af wordmat med formelfelter til udarbejdning af journalark.

Teori gennemgået med egen klasse:
Orbit B afsnit 2 Energi (sider):

36-38: Energi omdannelser
39: Effekt
40: Indre energi og varme
43-46: Specifik varmekapacitet
47-48: Energibevarelse
49-52: (Vands) Tilstandsformer
53: Nyttevirkning
54: Formeloversigt for emnet energi
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
NV: Tonerør variabel undersøgelse 10-08-2023
NV fysik svarark på METODER i fysik 15-08-2023
NV Tyngdekraft og tyngdeacceleration 15-08-2023
NV Bestem loddets energitilvækst Q (2) 25-08-2023
SLET 25-08-2023
NV Vands specifikke varmekapacitet 29-08-2023
NV eksamen KASPER Varmekapacitet Lod og Vand 18-09-2023
Eksamen Lod varmekapacitet 07-11-2023
Eksamensopgaver varmekapacitet OE 21-11-2023
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Skrive
  • Formidling
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 2 Tryk og Opdrift

Noget af undervisningen er foretaget virtuelt pga. Corona.

Eleverne har lært om tryk og opdrift. De har regnet på volumen af legemer og densitet. De har brugt denne viden på at beregne opdrift vha. Archimedes lov.

Journalark:
-Tyngdekraft og Newtons 2. lov
-En vandsøjles tryk
-Archimedes lov

Rapport:
-Archimedes lov

Teori gennemgået fra Orbit B afsnit 3: Tryk og opdrift

58-59: Tryk Definition
60-62: Tryk af en væskesøjle
63-66: Opdrift
67: Formeloversigt for emnet Tryk og opdrift
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Kreativitet
  • IT - LoggerPro
  • Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
Titel 3 Gasser: Idealgasligningen

I dette forløb er der taget udgangspunkt i Idealgasligningen.
Eleverne har lært om forskellige temperaturskalaer, molarmasse og gaskonstanten. Eleverne har lavet forsøg, hvor de skulle bruge Daltons lov, for at nedbringe afvigelse på forsøg ved bestemmelse af gaskonstanten.

Journalark:
Trykket af en væskesøjle

Eleverne har lavet forsøg i:
-Charles lov (Bestemmelse af det absolutte nulpunkt på celsius skalaen.
-Bestemmelse af gaskonstanten
Teori gennemgået i Orbit B afsnit 4 Temperatur og Gasser
72: Temperatur
73-76: Idealgasligningen og forsøg i denne
77-81: Luftens densitet og Luftfugtighed
84 Varmeteoriens 1. hovedsætning (Kun læselektier, er brugt i forløbet varmekapacitet)
93 Formeloversigt for emnet Gasser
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Archimedes data op 08-12-2023
Archimedes data op (2) 08-12-2023
Absolut nulpunkt LOGGERPRO 16-01-2024
Rapport Idealgasligning Absolut nulp og Gaskonstan 28-01-2024
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Skrive - Rapport
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • IT - Meget brug af LoggerPro
  • Internet - Søge data fx tryk
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
Titel 4 El-lære:

Følgende er gennemgået:
Love og begreber til beskrivelse og beregning af jævnstrømskredsløb.
Rapport: Ohms lov

Forsøg:
-Ohms lov lavet


Teori gennemgået med egen klasse virtuelt:
Orbit B afsnit 5 El-lære (sider):
98-103 Strømstyrke og spændingsforskel
105 Resistans
106-107 Ohms lov
109-112 Modstande i serie og parallelforbindelse
113-114 Effekt (Joules lov)
122-123 Formeloversigt for emnet Ellære
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse - Læse fysik
  • Skrive - Rapport
  • Diskutere
  • IT - Brug af Graph til måledata og Excell
  • Regneark
  • Konferencesystem - Video transmitteret undervisning og forsøgsafvikling fra skolen til elevernes hjem
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 5 Batteriet

Eleverne lærer om modeller og skal modellere batteriet. I forløbet indgår simulering af et batteri i kredsløbsprogrammet Crocodille, hvor eleverne skal lave samhørende målinger for strøm og spænding og herefter indsætte dem i et (I, U) diagram for at bestemme hældningen, som er lig batteriets indre modstand. Eleverne gentager proceduren med et forsøg med batteri i laboratoriet. Forløbet er startet med at repetere Ohms lov og kredsløbsteori

Gennemgået teori:
Strømkilder og modeller:
a) Side 131-133: Model for strømkilde (Batteriet).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Batteriet 21-03-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • IT - Graph
  • Tekstbehandling
  • Regneark
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 6 Lys brydningsloven

Projektet er startet ved at den enkelte elev selv har skullet google fænomenet lys og senere dele hans/hendes opdagelser.

Derefter teorigennemgang og opgaver som afsluttes med forsøg i Brydningsloven.

Følgende sider er gennemgået:

Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:

Side 180-184: Brydningsloven og Total refleksion.
Side 196-197: Brydningsloven. Udledning af Brydningsloven
Side 218: Formeloversigt.

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
Titel 7 Lysets bølgemodel. Lys som bølger

Lysets bølgemodel. Lys som bølger

Forløb afsluttes med forsøg i Lysets bølgemodel

Lysets bølgemodel med interferens er gennemgået. Eleverne har arbejdet Neon-laser og optisk gitter for at eftervise "lysets bølgemodel".

Eleverne har lært om bølgelængde, frekvens, lysets hastighed og "elektromagnetisk spektrum" herunder det synlige lys. De har også lært om "optisk gitter", så de kan eftervise lysets bølgemodel.

Følgende sider er gennemgået:

Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:

191-195: Lysets bølgemodel
195: Interferens
197-200: Laseren og Optisk gitter
218-219: Formeloversigt for emnet Lys
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Rapport Lysets Brydning 17-04-2024
Rapport Lysets bølgemodel (laseren) 06-05-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • IT
  • Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 8 Vekselstrøm: Elproduktion/El distribution på Bornh

Særlige fokus punkter:
Det har været målet for faget fysik at eleverne har skullet se sammenhængen mellem teori og praksis i forhold til el energi produktion og transmission.
Eleverne har regnet på transformer opgaver kombineret med tab (effekt tab) i transmissionsledninger i elnettet

forsøg:
-Eleverne har set på en vekselspændingskurve 50Hz med oscilloskop
DERUDOVER har eleverne IKKE lavet forsøg med vekselspænding

Teoretisk gennemgang af traditionelle og vedvarende energiformer til elektricitets-fremstilling

Gennemgået teori:

Vekselstrøm
a. Side 156-158: Vekselstrøm (sinuskurve)
b. Side 159-161: Transformer
c. Side 162-166: 3-faset vekselstrøm
d. Side 173-173: Formler

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Fremtidens energinet nr 1 30-04-2024
Fremtidens elnet del 2 03-05-2024
Eksamensopgave vekselspænding 17-05-2024
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 9 SUPPLERENE: Er P2X løsningen på fremtidens elnet

Eleverne har lært om vekselspænding og el-nettets opbygning i forrige forløb.

Dette forløb har taget udgangspunkt i EnergiØ Bornholm, hvor eleverne selv har skullet søge information på nettet og lave et journalark over hvordan el-nettet er opbygget nu og hvis energiØ Bornholm bliver til noget.

Eleverne har skullet undersøge hvordan man kan omdanne overskudsenergi fra vindmøller/EnergiØ Bornholm til P2X.

Forløbet har været ret presset, da afslutningen har været en "Blokdag" på 3 moduler (4,5 time) inden sommerferien. Så deres brintforsøg er temmelig mangelfuldt.
Gode intentioner, men mangelfuld afslutning.

Sider i Orbit B bogen:
156-158: Veksel spænding.
159-162: Transformere og effekttab i ledninger
163: 3-faset vekselstrøm

Eleverne har søgt information på nettet om EnergiØ Bornholm og det Bornholmske net og det danske net.


Følgende link er blevet brugt med eleverne:

Bornholm Visualizer (powerlab.dk):
https://bornholm.powerlab.dk/

Danmarks aktuelle effekt forbrug virtuelt/dynamisk:
https://energinet.dk/energisystem_fullscreen/


Opbygning af Danmarks el-net med spændingsniveauer og kabel længde
https://energinet.dk/el/eltransmissionsnettet/elnettet-i-dag/


Kabelforbindelser mellem landene:
https://www.kefm.dk/media/6823/infografik-om-danmarks-kabelforbindelser-til-udlandet.pdf

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
LoggerPro fil Brintcelle forsøg 21-05-2024
Supplerende: Journalark P2X (Brint) 31-05-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Kinamatik, bevægelse herunder "det skrå kast"

Særlige fokus områder:
Det har været målet for faget fysik at eleverne har skullet se sammenhængen mellem teori og praksis.

Teori som er gennemgået:

10. Kinematik, hvordan ting bevæger sig.
b. Side 256 – 259: Bevægelse med konstant hastighed
c. Side 260 – 261: Bevægelse med konstant acceleration
d. Side 262 – 263: Bevægelse med konstant acceleration og begyndelseshastighed
g. Side 268 – 270: Kastebevægelse, ”Det skrå kast”
h. Side 271 – 272: Formler og opgaver



Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Journalark fart 19-08-2024
Tyngdekraft og acceleration 26-08-2024
Journalark: Simpelt kanonforsøg 02-09-2024
Kanon rapport 26-09-2024
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • IT
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
Titel 11 Dynamik: Mekanisk bevægelse og arbejde

Rapport "Glidning med gnidning"

• Øvelsen tager udgangspunkt i en sliske, hvor man kan ændre hæld-ningen. På slisken kan man anbringe klodser af forskellige materialer og udformninger.

• Øvelse 1: Bestem gnidningskoefficient mellem "vandret" sliske og klods. Denne værdi bruges i næste øvelse.

• Øvelsen 2: Beregn teoretisk hældning på slisken, hvor F_ned ophæver F_my, således at et lille puf, medfører at klods glider ned med konstant fart.
• I jeres rapport skal indgå tegninger, hvor hældning på skråplan, samt (kraft) vektorerne på ”legeme på skråplan” er indtegnet og beregnet

Gennemgået teori:

Kinematik, hvordan ting bevæger sig.
a. Side 254 – 255: Galileo Galilei og Simpel bevægelse
b. Side 256 – 259: Bevægelse med konstant hastighed
c. Side 260 – 261: Bevægelse med konstant acceleration
d. Side 262 – 263: Bevægelse med konstant acceleration og begyndelseshastighed
e. Side 264 – 266: Opgaver

Dynamik
a. Side 274-276: Kræfter og vektorer

c. Side 282 - 283: Gnidningskræfter (Coulombs gnidningslov (friktion))
d. Side 283 - 284: Luftmodstand (Fx biler) ER GENNEMGÅET SENERE i EKSAMENSOPGAVER
e. Side 285 - 285: Newtons 3 love
f. Side 286 – 288: Eksempler og regneopgaver
g. Side 289 – 289: Formler

Arbejde og Energi
a. Side 294-296: Energibevarelse, Energisætning, Energi og masse
b. Side 299-300: Mekanisk energi, arbejde
c. Side 303-303: Gnidningskraftens arbejde
d. Side 308-308: Kinetisk energi
e. Side 309-310: Potentiel energi
f. Side 310-311: Mekanisk energi og energibevarelse
h. Side 312-313: Regne eksempler
i. Side 314-314: Formler
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Gnidningskraft 26-09-2024
Forundersøgelse "Klods på skråplan" 02-10-2024
Klods på Skråplan (Gnidningskoefficient) 01-11-2024
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Lys og kvantefysik. Lys som partikler

Lys og Kvantefysik: Lys som partikler


Eleverne er blevet introduceret til "Partikel/bølge-dualitet" med udgangspunkt i Niels Bohr Atommodel.
Eleverne har arbejdet med Bohrs Atommodel, hvor de har regnet på Foton energier ved elektron bane skift i et hydrogenatomet. Hvor lys kan opføre sig som partikler, hvor hydrogenatomet kan optage eller afgive en foton ved en energi ændring.

Eleverne har lavet forsøg med Planks konstant med lysdiode-kasser.
Eleverne har lavet journalark med beregninger på Balmerserien og efterfølgende eftervist det en hydrogenlampe (hydrogensprektret og "atomernes fingeraftryk")

Følgende sider er gennemgået:

Kapitel 8 Lys i Orbit B bogen:
201-202: Lys og Kvantefysik.
203: Partikel/bølge -dualitet
204-205: Lys og atomer herunder Hydrogenatomet
206-207: Hydrogenspektret
208: "Atomernes fingeraftryk"
218-219: Formeloversigt for emnet Lys
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Eksamensopgave Lys og Kvantefysik 27-11-2024
Planks Konstant Lys og kvantefysik 17-12-2024
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 13 SO fysik og Matematik: Tværfagligt projekt kanonen

SO-forløb: Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik. Fagene har taget udgangspunkt i en hjemmebygget kanon, som skyder med en bordtennis boldt. Kanonen bruger knaldvat som "drivmiddel". Luftmodstand er taget med i excell regneark modellen, som eleverne har lavet sammen med matematik læreren Kasper.

Eleverne har brugt en blokdag på 4 puljetimer (6 timer) i fysik lab med at lave forsøg med kanonen og tilpasse deres model i excel, hvor luftmodstand har indgået.
Afleveringsopgaven er lagt i faget matematik, da det havde flest elevtimer.

Forløb er "betalt" af puljetimer uden forberedelse til lærerne.


SO beskrivelse til eleverne:

Numerisk løsning af differentialligning i excel.

Vi så på et kanonskud med luftmodstand.
Vi brugte tangentligning til at approksimere løsningen i mange små tidsskridt.
dvs. Eulers metode.
Vi sammenlignende numerisk løsning med eksperimenter og tilpassede parametre.

Vi diskuterede metoder især i naturvidenskab og numerisk kontra symbolsk løsning.

Blev lidt nedskalleret grundet læreren Kaspers sygdom. Virtuelt prøvede vi at kompensere delvist, men Kasper skulle også hvile og sove undervejs.

Projekt: Skriftligt projekt. med feedback undervejs.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
SO Fysik og Matematik Kanon Rapport (2) 21-11-2024
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Suppl.Stof: Stående bølger og guitarens lyd

SUPPLERENDE STOF (SNORBØLGER)

Eleverne har lært teori om snorbølger/stående bølger. De har lavet forsøg,/antagelser, hvor de har skullet bestemme hvad der har betydning for lyden fra en guitar. Derefter har de skullet eftervise det med "snorbølge forsøget"


Eleverne har arbejdet med følgende teori:

Kapitel 9 Lyd i Orbit B bogen:

Side 235-238: Stående bølger (fx Guitaren)
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Stående snorbølger (Guitaren) 13-01-2025
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
Titel 15 Suppl. Stof 2G del : Fysikprojekt til eksamensbrug

SUPPLERENDE STOF: Eleverne har fundet forsøg i Orbit A bogen

Fysik projektet, som eleverne skal bruge til eksamen.


Eleverne har fået 15 klokketimer (10 moduler) til at danne grupper på max 3 elever, selv vælge et selvstændigt fysik forsøg, lave problemformulering og udføre eksperimentet/lave rapport.

Eleverne er blevet opfordret til at kikke i Orbit A bogen vedr. emne til forsøg, så forsøget/teorien er ud over normalt pensum for Fysik B niveau.

Uddrag af Elevvejledning:

Husk når I vælger en fysisk, teknisk eller teknologisk problemstilling:
• Tænk bredt i forbindelse med emnet.
• Jeres eksperiment(er) viser måske kun en del (eller lille del) af emnets fagområde.
• Eksperimentet/eksperimenterne kan være perifert/perifere, men den/de skal have relevans eller tilknytning til emnet.
• Husk at forholde jer til teorien, der angår emnet

Inspiration til problemstillinger (forsøg): Orbit A bogen

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Fysik Eksamensprojekt del 1 21-01-2025
Fysik projekt 1 udgave 11-02-2025
Fysik Eksamen Projektrapport FINAL 05-05-2025
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Projektarbejde
Titel 16 Hookes lov. Fjederkonstanter og fjederarbejde

Eleverne har arbejdet med fjedre herunder bestemt fjederkonstanten for en fjeder, samt fjedre i serie- og parallelkobling. Eleverne har lavet beregninger på fjederarbejde.

Eleverne har lavet forsøg med fjedre.

Teori Orbit B:

Side 278 - 279: Hookes lov
Side 303 - 307: Fjederarbejde
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Hookes Lov LOGBOG for fjedre 10-02-2025
Fjederen Hookes Lov og Fjeder Arbejde 10-03-2025
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Formidling
  • IT
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde
Titel 18 Eksamensvejledning og eksamensopgaver udleveret

Eksamensopgaver

Eksamensopgaverne er blevet udleveret til eleverne løbende gennem de sidste 1,5 år.

Et samlet sæt Eksamensopgaver  er blevet udleveret til eleverne. Nogle opgaver er blevet ændret en smule, men det er ikke meget. Eleverne har fået lidt tid til at regne nogle af  opgaverne.

Eksamensvejledning:

Eleverne har fået udleveret et dokument, hvor fysik B eksamen er beskrevet. Dokumentet er gennemgået med eleverne. Pensumlisten for Fysik B er også gennemgået med eleverne.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Pararbejde