Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Campus Bornholm
|
Fag og niveau
|
Nat. faggruppe -
|
Lærer(e)
|
Anita Ladegaard Grandt, Kirsi Inkeri Hjorth Ipsen, Klaus Nørskov Kristiansen
|
Hold
|
2024 nf/q (1q nf, 1q nf-bi HFe, 1q nf-ge HFe, 1q nf-ke HFe)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Mennesket og jorden (kemi)
Temaet har til formål at tilbyde eleven kemisk indblik ioners og næringsstoffers kemi sammen med det tværfaglige nf-tema Mennesket og jorden
Fokuspunkter:
- Jordbundskemi
- Projekt- og feltarbejde
- Ionforbindelser
Faglige mål:
- beskrive enkle problemstillinger af såvel enkel- som fællesfaglig karakter ved anvendelse af viden, modeller og metoder fra biologi, geografi og/eller kemi
- gennemføre og dokumentere empiribaseret arbejde af kvalitativ og kvantitativ karakter under hensyntagen til sikkerhed i laboratoriet og i felten
- præsentere, vurdere og formidle data fra empiribaseret arbejde, herunder beskrive og forklare enkle sammenhænge mellem det empiribaserede arbejde og viden, modeller og metoder fra fagene
- indsamle, vurdere og anvende biologi-, geografi- og kemifaglige tekster og informationer fra forskellige typer af kilder
- udtrykke sig mundtligt og skriftligt ved brug af fagenes begreber og repræsentationer
- sætte lokale natur- og samfundsmæssige forhold ind i en regional eller global sammenhæng og forstå globale processers lokale konsekvenser
- undersøge problemstillinger samt udvikle og vurdere løsninger, hvor fagenes viden og metoder anvendes
Kernestof:
- Atommodellen
. Det periodiske system
- Kemiske bindingstyper, tilstandsformer
- Molekyler og ioner
- Reaktionsskema
- Reaktionstyper: Forbrændingsreaktion
- Simple kvalitative og kvantitative eksperimentelle metoder
- Ioner og ionforbindelser
- Fældningsreaktioner, fældningstitrering
- Elektronegativitet, polaritet
- Opløselighed, polaritet
- Mængdeberegning
- Stofmængdekoncentration
- Simple kvalitative og kvantitative eksperimentelle metoder
Materialer:
OneNote-notesbog sammensat af Kirsi Inkeri Hjorth Ipsen. OneNote-notesbogen indeholder lærerens eget, fra forskellige kilder sammensat materiale samt tekst- og filmmateriale der er vedhæftet eller fremgår som links.
Schou, Benthe, Primærproducenter, Kemiforlaget
s.6-17; 27-29; 35-46
Bruun, Jensen, Munthe, Jensen, Isis Kemi C, 2. udg, 2. opl. Systime 2005
s. 20-21
Eksperimentalt arbejde:
Fældningsreaktioner
Ekskursion til Nordskoven (Næringsioner i jorden, Kalk i jorden)
Samlede undervisningstid og fordybelsestid (i timer a’ 60 min): 23,75
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Mennesket og jorden (biologi)
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Mennesket og jorden (Geografi)
Jorden og mennesket - Geografi
anvende naturvidenskabeligt fagsprog
– relatere observationer, modelfremstillinger og symbolfremstillinger til hinanden
– skelne mellem en teoretisk model og den observerede virkelighed og forstå enkle sammenhænge mellem teori og praksis
– udføre eksperimentelt arbejde under hensyntagen til almindelig laboratoriesikkerhed og omgås kemikalier på forsvarlig måde
– foretage systematiske observationer og dataindsamling under feltarbejde og i laboratoriet
– opstille enkle hypoteser og forklare betydningen af kontrolforsøg
– opsamle data og bearbejde resultater fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser
– identificere og diskutere fejlkilder ved vurdering af resultater fra eksperimentelt arbejde
Vi arbejder med naturgrundlaget i Danmark. Hvordan landskabet er skabt. Vi ser på kulturlandskaber kontra naturlandskaber. Jordbundensegskaber og dens betydning for planters vækst sættes i forhold til en felttur til nordskoven, hvor jordprøver udtages og deres laves en jordbundsprofil. Jordprøverne danner grundlag for forsøgene.
Kernestof:
Naturgeografi C, Tomas Westh Nørrekjær, Niels Vinther og Pernille Ladegaard-Pedersen, 3. udgave, 1. oplag 2014, Lindhardt og Ringhof. Side 99-119
Geografiske Verdensbilleder, Jens Dolin, Pernille Ehlers og søren Poulsen, 2. udgave, 1. oplag, 2003, Nordisk Forlag. side 108-111
supplerende stof:
Øvelsesvejledning til feltarbejde i Nordskoven
Dokumentar: Into the ice, 2022, Lars Ostenfeld, Hansen & Pedersen
https://skoven-i-skolen.dk/leksikon/planternes-optagelse-af-naeringsstof
Ekstra om jordvandet: side på OneNote
Video:
Randmoræne: https://www.youtube.com/watch?v=Dz7qFXnc7RI
Tunneldal: https://www.youtube.com/watch?v=tWHT5Sy-lPI
Ås: https://www.youtube.com/watch?v=-TXjPjcup40
Dødislandskab: https://www.youtube.com/watch?v=7qcWqwzXyo4
Istiden forklaret: https://www.dr.dk/skole/geografi/udskoling/tema/istiden-forklaret
Øvelsesvejledninger
- Bestemmelse af vandindhold
- Bestemmelse af kornstørrelse
- Bestemmelse af permeabilitet
- Bestemmelse af porøsitet
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Mennesket og jordens fremtid (biologi)
Temaet har til formål at knytte det enkeltfaglige og tværfaglige stof sammen med elevernes egne refleksioner og klimaforandringer.
Faglige mål:
- beskrive enkle problemstillinger af såvel enkel- som fællesfaglig karakter ved anvendelse af viden, modeller og metoder fra biologi, geografi og/eller kemi
- gennemføre og dokumentere empiribaseret arbejde af kvalitativ og kvantitativ karakter under hensyntagen til sikkerhed i laboratoriet og i felten
- præsentere, vurdere og formidle data fra empiribaseret arbejde, herunder beskrive og forklare enkle sammenhænge mellem det empiribaserede arbejde og viden, modeller og metoder fra fagene
- indsamle, vurdere og anvende biologi-, geografi- og kemifaglige tekster og informationer fra forskellige typer af kilder
- udtrykke sig mundtligt og skriftligt ved brug af fagenes begreber og repræsentationer
- sætte lokale natur- og samfundsmæssige forhold ind i en regional eller global sammenhæng og forstå globale processers lokale konsekvenser
- undersøge problemstillinger samt udvikle og vurdere løsninger, hvor fagenes viden og metoder anvendes
Kernestof:
Materialer:
OneNote-notesbog
iPraxis NF-fagpakke, moduler ... n/a
Bøger:
NF-bogen...
Biologi til tiden
|
Indhold
|
Kernestof:
-
DNA, Cystisk Fibrose og DNAteknikker.docx
-
Egebo, Lone Als: Biologi til tiden (2. udgave), Nucleus; sider: 19-22, 84-90, 93-99, 101-103, 106-109, 112-114, 150-153
-
Celledelinger: Mitose og Meiose
-
1. Studér mitosen og meiosen vist på side 85 og 89 i Biologi til tiden. Forklar hvor i kroppen og hvornår disse processer foregår. 2. Mitosen sikrer genetisk ensartethed, mens meiosen sikrer genetisk forskellighed. Forklar hvordan det går til og hvil
-
Mitose og meiose
-
Vi ser på befrugtning og den første del af forsterudvikling
-
ufrivillig barnløshed, behandling af barnløshed og undersøgelser af fostret
-
Nedarvningsmønstre og DNA's opbygning.
-
DNA-ekstraktion - lyn.pdf
-
Isolering af DNA fra jordbær.docx
-
NB: læg vægt på proteinsyntese side 152-153 - gennemgik det helt overordnet onsdag mens jeres forsøg stod i vandbad
-
proteinsyntese - Nucleus
-
proteinsyntese - videncenter for velfærdsteknologi
-
gentest: restriktionsanalyse og gel-elektroforese
-
Restriktionsanalyse af plasmid.doc
-
vi skal bruge vores viden og gener og arv til at blive klogere på blodtyper..
-
I præsenteres for den Afsluttende opgave i emnet Mennesket og jordens fremtid, samt hvordan den skal laves:
-
overvej følgende
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
5
|
Mennesket og jordens fremtid (kemi)
Temaet har til formål at knytte det enkeltfaglige og tværfaglige stof sammen med elevernes egne refleksioner og klimaforandringer.
Fokuspunkter:
Molekyler; Molekylernes rummelige opbygning
Navngivning af alkaner, alkener og alkyner
Carbondioxid og Forbrændingsreaktion
Alkohol, OH-gruppe
Kulsyre og CO2 reaktion med vand
Faglige mål:
- beskrive enkle problemstillinger af såvel enkel- som fællesfaglig karakter ved anvendelse af viden, modeller og metoder fra biologi, geografi og/eller kemi
- gennemføre og dokumentere empiribaseret arbejde af kvalitativ og kvantitativ karakter under hensyntagen til sikkerhed i laboratoriet og i felten
- præsentere, vurdere og formidle data fra empiribaseret arbejde, herunder beskrive og forklare enkle sammenhænge mellem det empiribaserede arbejde og viden, modeller og metoder fra fagene
- indsamle, vurdere og anvende biologi-, geografi- og kemifaglige tekster og informationer fra forskellige typer af kilder
- udtrykke sig mundtligt og skriftligt ved brug af fagenes begreber og repræsentationer
- sætte lokale natur- og samfundsmæssige forhold ind i en regional eller global sammenhæng og forstå globale processers lokale konsekvenser
- undersøge problemstillinger samt udvikle og vurdere løsninger, hvor fagenes viden og metoder anvendes
Kernestof:
- Kemiske bindingstyper, tilstandsformer og blandbarhed
- Simple organiske og uorganiske molekylers op-bygning, navngivning, egenskaber og anvendelse”
- Stofmaengdeberegninger i relation til reaktionsskemaer, herunder stofmaengdekoncentration
- Syrebasereaktioner, herunder pH-begrebet
- Simple kvalitative og kvantitative eksperimentelle metoder, herunder titrering og vejeanalyse
Materialer:
OneNote-notesbog sammensat af Kirsi Inkeri Hjorth Ipsen. OneNote-notesbogen indeholder lærerens eget, fra forskellige kilder sammensat materiale samt tekst- og filmmateriale der er vedhæftet eller fremgår som links.
Bruun, Jensen, Munthe, Jensen, Isis Kemi C, 2. udg, 2. opl. Systime 2005
s. 62-65
I gang med kemi af Lone Als Egebo, Nucleus 2024:
s 153-154
Eksperimentalt arbejde:
Kulsyre i Cola (Danskvand)
Stoffernes blandbarhed
Fremstilling af en opløsning
Forbrændingsreaktion
Samlede undervisningstid og fordybelsestid (i timer a’ 60 min): 14,25
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
6
|
Mennesket og jordens fremtid - geografi
Kernestof:
Alverdens geografi, side 29-44, 54-58
Naturgeografi C, Tomas Westh Nørrekjær, Niels Vinther og Pernille Ladegaard-Pedersen, 3. udgave, 1. oplag 2014, Lindhardt og Ringhof, side 135-139
Supplerende stof
Drivhusgassernerne - fra CO2 til SF6, Hessberg, P og Nielsen, O, Københavns Universitet 2009
Kort over golfstrømmen https://earth.nullschool.net/#current/ocean/surface/currents/orthographic=-65.02,40.80,327/loc=-56.586,55.275
smeltevand kan slukke Nordeuropas lune radiator, Illustreret videnskab, 7-2016
Diverse vejrkort fra DMI
Diverse animationer fra nettet (corioliskraft, det globale vindsystem, Vandrene lavtryk, Frontnedbør)
Hjemmeside med energiproduktion: https://app.electricitymaps.com/zone/FR
Elnettet i Danmark www.energunet.dk
Olie og gasdannelse: https://www.nbvm.no/dk/oil_gas_dk.html
Video:
Golfstrømmen https://www.youtube.com/watch?v=UuGrBhK2c7U&t=235s
Podcast #7 coriolis effekten https://www.youtube.com/watch?v=HNq12ahA4eU
Atmosfæren
Termisk og dynamiske høj og lavtryk
https://www.youtube.com/watch?v=wp2xo-YvuU4
https://www.youtube.com/watch?v=7Qe8cI4OpTk
Corioliseffekten https://www.youtube.com/watch?v=mPsLanVS1Q8
Den atmosfæriske cirkulation
https://www.youtube.com/watch?v=IOBH6V9QOP4
Older Arctic Sea Ice Disappearing https://www.youtube.com/watch?v=Vj1G9gqhkYA
Isdække på nordpolen https://www.youtube.com/watch?v=Vj1G9gqhkYA
Forsøg, øvelser og journaler:
Forsøg: Skydannelse i en flaske
Øvelse: globusøvelse – hvorfor har vi forskelligt klima forskellige steder på jorden
Øvelse: føhnvind over et bjerg
Forsøg: Måling af albedo
Forsøg: Grønlandspumpen
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Celledelinger: Mitose og Meiose
-
Egebo, Lone Als: Biologi til tiden (2. udgave), Nucleus; sider: 19-22, 84-90, 93-99, 106-109, 112-114, 150-153
-
1. Studér mitosen og meiosen vist på side 85 og 89 i Biologi til tiden. Forklar hvor i kroppen og hvornår disse processer foregår. 2. Mitosen sikrer genetisk ensartethed, mens meiosen sikrer genetisk forskellighed. Forklar hvordan det går til og hvil
-
Mitose og meiose
-
Vi ser på befrugtning og den første del af forsterudvikling
-
ufrivillig barnløshed, behandling af barnløshed og undersøgelser af fostret
-
Nedarvningsmønstre og DNA's opbygning.
-
Alverdens geografi; sider: 29-39
Elsebeth Sanden m.fl. 2009 1. udg. , Geografforlaget
-
DNA-ekstraktion - lyn.pdf
-
Isolering af DNA fra jordbær.docx
-
NB: læg vægt på proteinsyntese side 152-153 - gennemgik det helt overordnet onsdag mens jeres forsøg stod i vandbad
-
proteinsyntese - Nucleus
-
proteinsyntese - videncenter for velfærdsteknologi
-
gentest: restriktionsanalyse og gel-elektroforese
-
Restriktionsanalyse af plasmid.doc
-
Join conversation
-
vi skal bruge vores viden og gener og arv til at blive klogere på blodtyper..
-
I præsenteres for den Afsluttende opgave i emnet Mennesket og jordens fremtid, samt hvordan den skal laves:
-
Læs teorien i forsøget 06 Skydannelse i flaske
-
Læs 08 Drivhusgasser i kompendiet
-
overvej følgende
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
23 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Mennesket (kemi)
Temaet har til formål at knytte nf-forløbet "Mennesket" sammen med kemifaget. Det er i praksis svært at uddybe emnet i så tidlig fase af elevernes progression i faget og derfor indeholder forløbet en del enkeltfaglige (grundfaglige) elemeneter.
Fokuspunkter:
- Kemisk formalisme og kemisk fagsprog
- Hverdagens kemi
- Molekyler og ioner
Faglige mål:
- beskrive enkle problemstillinger af såvel enkel- som fællesfaglig karakter ved anvendelse af viden, modeller og metoder fra biologi, geografi og/eller kemi
- gennemføre og dokumentere empiribaseret arbejde af kvalitativ og kvantitativ karakter under hensyntagen til sikkerhed i laboratoriet og i felten
- præsentere, vurdere og formidle data fra empiribaseret arbejde, herunder beskrive og forklare enkle sammenhænge mellem det empiribaserede arbejde og viden, modeller og metoder fra fagene
- indsamle, vurdere og anvende biologi-, geografi- og kemifaglige tekster og informationer fra forskellige typer af kilder
- udtrykke sig mundtligt og skriftligt ved brug af fagenes begreber og repræsentationer
- sætte lokale natur- og samfundsmæssige forhold ind i en regional eller global sammenhæng og forstå globale processers lokale konsekvenser
- undersøge problemstillinger samt udvikle og vurdere løsninger, hvor fagenes viden og metoder anvendes
Kernestof:
Carbons bindingsforhold
Alkaner, alkener, alkyner
Funktionelle grupper -OH, -COH, -COOH
Carbohydrater, proteiner, fedtstoffer
Kondensationsreaktion og hydrolyse
Materialer:
OneNote-notesbog sammensat af Kirsi Inkeri Hjorth Ipsen. OneNote-notesbogen indeholder lærerens eget, fra forskellige kilder sammensat materiale samt tekst- og filmmateriale der er vedhæftet eller fremgår som links.
Schou, Benthe: Kost og Ernæring, Kemiforlaget
s. 7-12; 15-16; 26-29; 32-37; 44-51; 55-60
Eksperimentalt arbejde:
Titrering af saltsyre
Protein og sukkerstoffer i fødevarer
Fedt i chips
Spændingsrække (demoforsøg)
Samlede undervisningstid og fordybelsestid (i timer a’ 60 min): 25,33
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Almene (tværfaglige)
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvtillid
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Mennesket (biologi)
Temaet har til formål at knytte nf-forløbet "Mennesket" sammen med biologifaget. .
Fokuspunkter:
menneskets fysiologi, herunder:
iltoptagelse og -transport
føde og fordøjelse
forplantning
Faglige mål:
- beskrive enkle problemstillinger af såvel enkel- som fællesfaglig karakter ved anvendelse af viden, modeller og metoder fra biologi, geografi og/eller kemi
- gennemføre og dokumentere empiribaseret arbejde af kvalitativ og kvantitativ karakter under hensyntagen til sikkerhed i laboratoriet og i felten
- præsentere, vurdere og formidle data fra empiribaseret arbejde, herunder beskrive og forklare enkle sammenhænge mellem det empiribaserede arbejde og viden, modeller og metoder fra fagene
- indsamle, vurdere og anvende biologi-, geografi- og kemifaglige tekster og informationer fra forskellige typer af kilder
- udtrykke sig mundtligt og skriftligt ved brug af fagenes begreber og repræsentationer
- sætte lokale natur- og samfundsmæssige forhold ind i en regional eller global sammenhæng og forstå globale processers lokale konsekvenser
- undersøge problemstillinger samt udvikle og vurdere løsninger, hvor fagenes viden og metoder anvendes
Kernestof:
Materialer:
OneNote-notesbog
Biologi til tiden, 2. udgave, Nucleus
NF-grundbogen, Lindhart og Ringhof
Praxis-online
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
planters tilpasning
|
16-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Mennesket (Geografi)
Faglige mål:
udtrykke sig med faglig præcision om naturvidenskabelige emner såvel mundtligt som skriftligt
– indhente og vurdere naturvidenskabelig information fra forskellige kilder
– analysere figurer og data og sætte dem i relation til relevante forklaringsmodeller
Demografi - befolkningspyramider og den demografiske transitionsmodel
Urbanisering - udvikling af den moderne by
Erhvervsgeografi - primær, sekundær og tertiær sektor, håndværk, mekanisering og automatisering, fra land til by, industrialisering
Kernestof:
Alverdens geografi - Befolkning 83 - 129
Supplerende:
Miraklet på Broad Street, DR2, 2008
Podcast: Til arbejdet Liv eller død - børnearbejde
Demografisk transition 1 - https://www.youtube.com/watch?v=O_8V9AqTSjc
20:44
"Indbyggertallet falder: For få babyer og for mange aflagte træsko", TV2 Bornholm, 12/2 2025
"Få nogen børn og få dem tidligt", Berlingske, 6/4 2023
Ingen panik - befolkningseksplosionen er aflyst! - DR2, 2015 - https://www.youtube.com/watch?v=FACK2knC08E&t=9s
Øvelser:
Befolkningspyramider
Aldersstruktur og forsørgerbyrde i Danmark, Indien og Mozambique
Den demografiske transition
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Befolkningspyramider
|
14-03-2025
|
Levealder og sygdomme
|
27-03-2025
|
06 eksamensspørgsmål Egne undersøgelser af befolkn
|
01-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
repetition (biologi)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Repetition og ASP
Repetition af NF-kemi ved læreroplæg
1q arbejder på ASP
HFe arbejder på opgaver
Materialer:
OneNote-notesbog sammensat af Kirsi Inkeri Hjorth Ipsen. OneNote-notesbogen indeholder lærerens eget, fra forskellige kilder sammensat materiale samt tekst- og filmmateriale der er vedhæftet eller fremgår som links.
Samlede undervisningstid og fordybelsestid (i timer a’ 60 min): 3,17
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65387869330",
"T": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65387869330",
"H": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65387869330"
}