Holdet 1gr7 if (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Campus Bornholm
Fag og niveau Informatik C
Lærer(e) Kasper Astrup Eriksen
Hold 2025 if/gr7 (1gr7 if)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Personligt rum og afstandsmåling via tidsmåling

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Personligt rum og afstandsmåling via tidsmåling

Endte ud i et projekt "Byg et fysisk it produkt der kan markere, hvis dit personlige rum er overskredet"


Arbejdsformer:
vandfaldsmodellen kort
iterativ arbejdsmetode
SCRUM (introduceret via lego)

Intro til Designprincipper:
synlighed
begrænsninger
Konsistens
Mapping
Feedback

for at opnå:
let at lære
let at huske
Gode funktionaliteter
Effektivt at bruge
Tilfredsstillende at bruge
Sikkert


Brug af målgruppe:
persona

En del om kravspecifikation:
Formuleres på formen Som<...> vil jeg gerne <...> fordi <...>
Brugerhistorie som redskab til at finde krav og leve sig ind i brugerens sted

Tænke højt test
lidt om A/B-test

Programmering
Sekvenser
løkker
forgreninger

Intro til farvelære:

Har arbejdet med Shape robotics og arduino.

Lavet en fartkalibrering (del af NV)
Målt lydens fart ved at tage tid med ultralydsudsender fra arduino.
Lyd i Helium gik galt.





Farvelære:
https://www.youtube.com/watch?v=Dze4dbq6YlI
https://www.youtube.com/watch?v=xPAKFhmxrAw


Blandede bolsjer til at introducere til informatik
https://merkur.dk/privat/nyheder/advarsel-om-falske-hjemmesider-der-ligner-netbank/

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer