Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Campus Bornholm
|
|
Fag og niveau
|
Økonomisk grundf. -
|
|
Lærer(e)
|
Claus Munch, Michael Havsteen, Michael Hjernø
|
|
Hold
|
2025 øg/1.2 hhx (1.2 hhx øg, 1gr6 øg-afs, 1gr6 øg-iø, 1gr6 øg-vø)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Samlet
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Forbrug
Forbrug
* Købsadfærd
* Den impulsive og planlæggeren
* Økonomisk tænkning
Systime Ibog: Økonomisk grundforløb, Jeanette Hassing, Peder Vinther Emdal Hay, Marianne Poulsen og Gitte Størup
Kap. 5
Omfang
Ca. 5 lektioner
Særlige fokuspunkter Kompetencer, læreplanens mål, progression
• Internationalisering af produktparameteren
• Serviceydelser i internationalt perspektiv
• International mærkestrategi
• Produkters og teknologiers livscyklus
• Produktudvikling
Kompetencer:
Der er arbejdet med følgende: tankegangskompetence, problembehandlingskompetence, ræsonnementskompetence, kommunikationskompetence.
Væsentligste arbejdsformer gruppearbejde, fremlæggelse i plenum, skriftligt arbejde både individuelt og i pararbejde
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Opsparing
Forbrug
* Købsadfærd
* Den impulsive og planlæggeren
* Økonomisk tænkning
Systime Ibog: Økonomisk grundforløb, Jeanette Hassing, Peder Vinther Emdal Hay, Marianne Poulsen og Gitte Størup
Kap. 6
Omfang
Ca. 3 lektioner
Særlige fokuspunkter Kompetencer, læreplanens mål, progression
• Danske unges opsparing
• Formål med at spare op
* Gode opsparingsråd
* Opsparingsmuligheder
* Metamatisk metode ved opsparing
Kompetencer:
Der er arbejdet med følgende: tankegangskompetence, problembehandlingskompetence, ræsonnementskompetence, kommunikationskompetence.
Væsentligste arbejdsformer gruppearbejde, fremlæggelse i plenum, skriftligt arbejde både individuelt og i pararbejde
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Økonomi - introduktion
Økonomi - introduktion
* De øknomiske fag
* videregående økonomiske uddannelser
* Økonomiske valg
Systime Ibog: Økonomisk grundforløb, Jeanette Hassing, Peder Vinther Emdal Hay, Marianne Poulsen og Gitte Størup
Kap. 1
Omfang
Ca. 2 lektioner
Særlige fokuspunkter Kompetencer, læreplanens mål, progression
• Internationalisering af produktparameteren
• Serviceydelser i internationalt perspektiv
• International mærkestrategi
• Produkters og teknologiers livscyklus
• Produktudvikling
Kompetencer:
Der er arbejdet med følgende: tankegangskompetence, problembehandlingskompetence, ræsonnementskompetence, kommunikationskompetence.
Væsentligste arbejdsformer gruppearbejde, fremlæggelse i plenum, skriftligt arbejde både individuelt og i pararbejde
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
5 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
eksamensforberedelse
forberedelse til eksamen
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
6
|
Samlet
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
7
|
Forløb#3
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72003447753",
"T": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72003447753",
"H": "/lectio/137/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72003447753"
}