Middelfart Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Middelfart Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 EN/b - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Middelfart Gymnasium
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Ditte Linaa Buchwald, Jacob Sloth Hylleberg
Hold
2022 EN/b (
1b EN
,
2b EN
,
3b EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Tilladte hjælpemidler
Titel 2
Crime Fiction
Titel 3
2) American Values and the American Dream
Titel 4
Reality TV
Titel 5
Analysis, Interpretation, Grammar, Essay
Titel 6
Travellers
Titel 7
7) Multicultural Britain
Titel 8
1) Gender
Titel 9
5) Dead Poets Society
Titel 10
8) Realism & Minimalism: Hemingway and Carver
Titel 11
6) The British Empire
Titel 12
The American Presidential Election
Titel 13
Creative Writing
Titel 14
4) Shakespeare
Titel 15
3) Graphic novels
Titel 16
9) "Lord of the Flies" - a study of human nature
Titel 17
Repetition
Titel 18
TILLADTE HJÆLPEMIDLER
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Tilladte hjælpemidler
TILLADTE HJÆLPEMIDLER TIL EKSAMEN
• Grammatik:
https://minlaering.dk/
• Ordbøger:
https://www.merriam-webster.com/
•
https://en.oxforddictionaries.com/
•
https://dictionary.cambridge.org/
•
https://www.thesaurus.com/
•
https://www.vocabulary.com/
•
https://www.ordbogen.com/en/
•
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english-thesaurus
•
https://www.ldoceonline.com/
ALLE DOKUMENTER, KOMPENDIER OG OPGAVER, ANALYSEMODELLER, OG ANDET I EVT. ØNSKER AT BRUGE UNDER EKSAMEN SKAL DOWNLOADES FRA LECTIO OG GOOGLE. Egne noter på papir eller på computeren (ikke Google-docs som kræver internetadgang) OG egne bøger er tilladt.
DVS.
I MÅ IKKE BRUGE LECTIO ELLER GOOGLE DREV.
LÆS:
For eleverne under den nye reform gælder:
1) Du skal selv medbringe de undervisningsmidler (bøger, kompendier, kopier), der er brugt i undervisningen, notater og gamle opgavebesvarelser, enten i fysisk form eller downloadet på din computer.
2) Det er læreren, som bestemmer hvilke digitale hjælpemidler, du må tilgå via internettet. I-bøger, videoer, ordbøger og lignende, som I har brugt i undervisningen, og som ikke kan downloades til computeren, skal fremgå udtrykkeligt af undervisningsbeskrivelsen for det pågældende fag/hold.
3) Hvis du vil benytte Dropbox, Google Drive File Stream, OneDrive eller lignende, må det kun være offline-versionen. Du skal altså afslutte disse programmer fra, inden prøven starter. Vil du høre musik (ikke under delprøve 1), skal musikken ligge på computeren. Streamingtjenester (Spotify, Tidal, I-Tunes el. lign.) skal være off-line.
I må altså ikke gå på Lectio, Google-docs, og må ikke medbringe telefon, smartwatches i lokalet.
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Crime Fiction
Forløbet undersøger genren Crime Fiction.
Tekster:
"Don't You Hate Having Two Heads"
"Hostage"
Crossing Places (excerpts)
Film/serie:
A Study in Pink. Sherlock. Ep. 1
Knives Out.
Indhold
Kernestof:
5. A STUDY IN PINK .docx
We're going to watch Ep 1 of the series Sherlock "A Study in Pink" which is based on Arthur Conan Doyle’s story A Study in Scarlet (1887). Read about the story A Study in Scarlet here: https://www.sparknotes.com/lit/study-in-scarlet/summary/ and summ
Gap test
I skal (gen)læse siderne om PLOT i kompendiet s. 11-12. Tag noter undervejs og understreg nøglebegreber.
Vi skal spille Jeopardy i timen i dag, og hvis man er typen, der godt kan lide at vinde, skal man (gen-)læse side 1-12 i kompendiet. Er der en præmie? Ja, der er en præmie!
Minlæring
Der er ingen lektier til i dag, men I SKAL medbringe høretelefoner, der passer til computeren.
Quizlet
Read the beginning of the story "Don't You Hate Having Two Heads" pp. 16 - 19 (l.14) in the compendium. While reading, answer these questions: 1) When does the story take place? 2) Where does the story take place? 3) What do we learn about the charac
6. Don't You Hate Having two heads - worksheet.docx
Read the story "The Hostage" on pp. 26-31 in the compendium. While reading, notice what learn about the main character (who's also the narrator).
glossary Hostage.docx
7. Questions for Hostage group work.docx
1) Read the prologue of the novel The Crossing Places on pp. 32-33 in the compendium. 2) Highligt the words that you are unfamiliar with. 3) Look up their meaning and their pronunciation at Cambridge Dictionaries Online. Decide whether you want to im
Find både adjektiver og adverbier.docx
8. Crossing Places.docx
Induktiv grammatikøvelse.docx
Read chapter 1 of the novel Crossing Places (pp. 33-40). Notice the description of Ruth while reading: How old is she? What does she look like? What is her relationship to her family? What does she like/dislike? There will be a quiz to check if you h
Læs begreberne på vedhæftede ark godt igennem. Vælg 10 ord, som du ikke kendte i forvejen (eller som du tænker, andre synes er svære) og lav en gloseliste med de 10 ord på et stykke papir. Dette skal afleveres til DB i starten af timen.
Sæt 2
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
2) American Values and the American Dream
Forløbet har fokus på amerikanske værdier og amerikansk historie.
"American English" p. 3
"The New Colossus" p. 8
"The Frontier Heritage" p.10-13
"A More Perfect Union" p. 14-15
"The American Promise" p. 16-17
og "American History" (er vedhæftet her)
Indhold
Kernestof:
HOMEWORK: Watch the video: How To Play Clue Board Game in 3 minutes (Cluedo Board Game Rules) We'll play a bit of Cluedo in class. Some of you still have to do presentations (you know who you are!)
Take the American History Quiz (pp. 1-3 in the document). You may research the answers on the internet. QUIZ.pdf
Øv 4
Øv 5
Lav opgave 1-3 i vedhæftede ark. Hvorfor? 1) Dit ordforråd bliver flottere 💃 2) Du få nemmere ved at forstå den tekst, vi skal arbejde med i timen.
Understanding Americans - Worksheet.docx
Far and Away.docx
I sidste engelsktime arbejdede vi med essays. I fik en kort intro til, hvad et analytical essay er, og hvordan en introduktion ser ud. Hvis I ikke var der, eller har brug for lige at høre det igen, kan I se disse to videoer som lektie til i dag: her.
Far and Away Paragraphs .docx
The Frontier - Myth and Reality .docx
An American Painting .docx
Read an article of your own choice on https://www.npr.org While reading: 1) Write down 2 words that you didn't know beforehand, but you would like to use in the future. 2) Prepare to tell your fellow group members about the article. Why did you ch
Do task 1 + 2 + 3 on the worksheet (attached)The American Dream Homework.docx
Homework Declaration of Independence .docx
The Preamble of the Constitution .docx
Genitiv
A More Perfect Union, part I.docx Read part I of the speech by Democratic Illinois Sen. Barack Obama, delivered March 18, 2008, in Philadelphia at the Constitution Center. In it, Obama addresses the role race has played in the presidential campaign.
Obama Worksheet.docx
Rhetorical features
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Reality TV
Et kort tværfagligt forløb med samfundsfag om Reality TV.
Eleverne kortlægger genretræk og udvikler koncepter til potentielle reality shows (innovation) med inddragelse af viden om målgrupper mv.
Indhold
Kernestof:
Til i dag skal I læse en tekst på dansk. I know, it's weird. Mens du læser, skal du tage noter: Hvad går det der reality ud på? Hvilke undergenrer og undertyper af disse findes der?Levende Billeder - Reality TV.pdf
I har nogle reality TV-shows, som I skal præsentere i matrix. Det starter vi timen med. Som lektie må I meget gerne lige udfylde vedlinkede oversigt over show + gruppemedlemmer, så der ikke går for meget tid med at organisere Oversigt over grupper og
Reality TV Worksheets .docx
Talk to your group! (On Messenger, or whatever). Do you need any props for the shooting of your Reality TV show tomorrow?
Grammar
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Analysis, Interpretation, Grammar, Essay
Et brush-up-forløb i elementær analyse og fortolkning af fiktionstekster samt en grundig introduktion til essay-genren.
Eleverne skal helst nu være bekendt med de forskellige elementer af en analyse (characterization, setting, narration/point of view, language, theme(s) and message). Vi har bl.a. arbejdet med forskellige fortællertyper, herunder unreliable narrators.
Materialer:
Kate Chopin: "The Story of an Hour" (1895)
Toshio Mori: "Abalone, Abalone, Abalone" (1979)
Ellen Hunnicutt: "Blackberries" (1987)
Cary Davies: "Jubilee" (2014)
Pamela Fryman: How I Met Your Mother, s1, ep. 5 (2005)
David Fincher: House of Cards, ch. 1 (2013)
Grammar:
Adjektiver og adverbier
Adjektivers gradbøjning
Verbernes tider
Do-support
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Essay assignment Blackberries.docx
Jubilee.pdf Read Carys Davies’s short story “Jubilee”. It is set in in the 19th century and is about a brief meeting between Arthur Pritt (an alderman living in a small town in England, but who used to live in Calcutta, India) and Queen Victoria (who
Opgave til sample essay.docx
You guys are lucky. No homework for today's lesson.
Abalone.docx
Hej 1b. Vi får besøg af 4 japanere i dag. De er lidt ældre end jer, men ikke meget, og går på Brenderup Højskole. I skal som lektie finde på en to-tre spørgsmål, I gerne vil stille dem.
Adjektiver
Øvelse #3
Øvelse #1 (husk høretelefoner)
Øvelse #2
Øvelse #4
MEDBRING HØRETELEFONER!
KREA-VIDEO.docx
What Is an Unreliable Narrator.docx
Thesaurus.docx
TV SERIES + HOUSE OF CARDS.docx
TILLADTE HJÆLPEMIDLER 1b EN.docx
MEDBRING HØRETELEFONER
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Travellers
Vi læser, analyserer og fortolker tekster om rejsende, inden turen går til Portugal. Vi beskæftiger os med forskellige former for turisme og forskellige former for rejsedokumentarer. Eleverne laver optagelser til egne rejsedokumentarer under studieturen.
Materiale:
- Eric Leed: "A History of Travel" (1991). I Poulsen + Nielsen. Travellers. Systime. 2007
- David Farrier: Dark Tourism, ep. 5 "Europe". Netflix (2018)
- Sebstastian Swick: "When Your Secret Spot Becomes Overrun with Tourists.
https://www.thedailybeast.com/when-your-secret-spot-lisbon-becomes-overrun-with-tourists?ref=author
- Larry Bleiberg: "Is this the Summer of Bad Tourists?" BBC Website (2023)
https://www.bbc.com/travel/article/20230821-is-this-the-summer-of-bad-tourists
- BBC Travel Show: "A Taste of Lisbon"
https://www.youtube.com/watch?v=1moTOFGYaj0&t=25s
- Night Train to Lisbon (2013). Dir: Bille August
- Lion (2016) Dir. Garth Davis
Indhold
Kernestof:
(Re-)Read the text "The History of Travel"Divide the text into sections (14-16 sections). Give each section a headline consisting of 1-3 words
Questions A History of Travel.docx
Quizlet
Please re-read the short story "Who Said the River Was Red". Who Said the River Was Red.pdf AND bring your headphones :)
Grammatiske tider og uopdragne turister.docx GRAMMAR HOMEWORK! CHECK OUT THE DOCUMENT!
Is this the summer of bad tourists?
Read the (whole) text about Bad Tourists (if you didn't finish it last week). Is this the summer of bad tourists?
Lav opgave i vedhæftede dokument. Det tager ikke mange sekunder, og det er en ok sjov opgave.TRAVEL DOCUMENTARIES HOMEWORK.docx
Analysing an Episode of DARK TOURIST.docx
Shot by shot analysis.docx
I har ingen lektier for til engelskmodulet. Til gengæld skal I læse en del til historie, som er grundlag for at forstå den film, I skal se i engelsk. Ellers kommer I til at fatte hat.
A VERY SHORT homework assignment (in the document)
Food and culinary travel documentary .docx
CREATE A DOCUMETARY.docx
Read the text "When Your Secret Spot (Lisbon) Becomes Overrun with Tourists" (it's in the compendium on pp. 23-29. YOU HAVE TO READ THE TEXT aloud and make a recording of you reading it. Upload your recording to Google Drive and share it with DB. If
When Your Secret .docx
Hej 2b. I skal sørge for at have styr på, hvem der har optagelserne fra Lissabon til jeres rejsedokumentarer. Hvis man nu er syg, skal man sørge for at sende optagelserne til et andet gruppemedlem. I modulet skal I stykke dokumentaren sammen (og lave
META DESCRIPTION TASK.docx
You have half a module to finish the documentary. Check with your groups: Is there anything that needs to be done before the module?
I skal læse vedhæftede ark igennem. IKKE besvare spørgsmålene, men bare læse dem. Det tager 5 min max. ✌️
Lion Movie.docx
Pick 6 questions on the worksheet that you find interesting and answer them. Please, for the love of God, do your homework. Please please please. Lion Movie.docx
Lyrics udvidet tid.docx
Grupper udvidet tid.docx
Task udvidet tid.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
7) Multicultural Britain
Forløbet har fokus på Storbritanniens udvikling siden 1945 med særligt fokus på indvandring, integration og identitet.
Det indgår som del i et FF3-forløb med samfundsfag om multikulturalisme.
Kernestoffet er:
̶ det engelske sprogs grammatik, udtale, ortografi og tegnsætning
̶ ordforråd, herunder orddannelse og idiomer
̶ sproglærings- og kommunikationsstrategier
̶ principper for tekstopbygning og tekstsammenhæng
̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige sproglige, historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien
Anvendt materiale:
"Post-War Immigration to Britain". Fra Mustad et al. Being British. Gyldendal. S. 109-113
Simon Chambers: Every Good Marriage Begins with Tears (2006)
Hanif Kureishi: "My Son, the Fanatic" (1994)
Kate Nixon: "Just below the Surface" (1993)
Aisha Lahraz: "Clothes" (1998)
Gurinda Chadha (dir): Blinded by the Light (2019)
https://woe.sbok.nam.fo/index.php?id=184
"Windrush generation: Who are they and why are they facing problems?"
https://www.bbc.com/news/uk-43782241
"It's Inhumane"
https://www.theguardian.com/uk-news/2018/apr/20/its-inhumane-the-windrush-victims-who-have-lost-jobs-homes-and-loved-ones
Robin Cook: "Chicken Tikka Masala Speech" (2001)
David Lammy: "Speech from a Westminster Hall debate on a petition relating to people who entered the UK as minors between 1948 and 1971. This is the text of the petition: “Amnesty for anyone who was a minor that arrived in Britain between 1948 to 1971”
Indhold
Kernestof:
Worksheet vocabulary.docx
We're starting a new topic today: "Multi-Cultural Britain". Yay! Homework: Read pp. 109-111 about post-war immigration. While reading, answer these questions:
POST-WAR IMMIGRATION (LÆS SIDE 109 og frem!) (4).pdf
Homework? Do the task in the document Vocab homework .docx
'Just Below the Surface' - analysis 1.docx
194116_template (1).docx
2stx221_ENGB_25052022 (3) (1) 2.zip
Just below the Surface - A questions.docx
Just Below the Suface - B-questions.docx
Read the rest of the short story "Just Below the Surface" (p. 132, l. 6). Answer these questions while reading:
My Son the Fanatic pt1
Read the story "My Son the Fanatic". I gave you a copy last week. Please give each paragraph a title (and yes, I will check!) If you want to, you can find a recording of the story on Youtube and listen to it while reading. You still have to give the
My Son the Fanatic Speeddating.docx
My Son the Fanatic.pdf
Documentary Fill in the charts.docx
DOCUMENTARY FILMS.docx
Samme lektier som til torsdag d. 16.11.
Group Work Documentaries.docx
Please bring "My Son the Fanatic". Also, read this text about DOCUMENTARIES DOCUMENTARY FILMS.docx While reading, highlight important words and phrases. Look up the words in the dictionary if you don't know them. And if there's a word you can't prono
Documentary analysis template.docx
Windrush scandal VICTIMS.docx
Read this text What is Windrushabout The Windrush Scandal and answer these questions:
Den eneste lektier er at læse vedhæftede instruktioner igennem. Vi skal nemlig se film, og vi går ret hurtigt igang. Så læs de to dokumenter igennem, så er I godt forberedt. I må også vældigt gerne medbringe julesmåkager og sådan. Det er for en gangs
Skrev du noter ned, mens vi så film i fredags? Hvis ikke skal du skrive noget ned i dit doc til i dag. Jeg har vedhæftet det her igen. template key words Blinded by the Light.docx
Blinded by the Light template.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
1) Gender
Forløbet har fokus på KØN: kønsidentitet, feminisme, maskulinitet, INCELS, queer mv., og hvordan kønsproblematikker kommer til udtryk til fiktions- såvel som nonfiktionstekster.
Kernestof:
Ernest Hemingway: "Cat in the Rain" (1925)
David Fincher (dir): Fight Club (1999)
Chuck Palahniuk: Fight Club (1996), ch. 6
Emma Watson: "Gender Equality Is Your Issue too" (2014)
Jessica Samakova: "Training to Be Batman's Wife Shirt Sends All the Wrong Messages" (2014)
Chris Buck, Jennifer Lee (dir): Frozen (2013)
Supplerende:
"Teaching Hemingway". TED-Talk. 00:00-05:51
https://www.youtube.com/watch?v=WztLYVgjmy0&t=1s
"What Does the Term Incels Mean"?
https://edition.cnn.com/2023/03/16/us/incel-involuntary-celibate-explained-cec/index.html
Supplerende stof:
Indhold
Kernestof:
Hej 2b. Vi starter ud med et nyt forløb i dag, og til det formål skal I lave vedhæftede ordforrådsøvelse 1. Vocabulary task.docx ✌️👍
Read ch. 6 of the novel Fight Club (pp. 15-20 in your compendium). The story unfolds at a meeting in which the main character is presenting a demo (some computer stuff he's been working on) to Microsoft. While reading, underline words and phrases tha
Instruktioner arbejde selv Fight Club .docx
Link til App Lap
2 Billedernes navne (1).docx
Afsnit
Read this text about "Incels": https://edition.cnn.com/2023/03/16/us/incel-involuntary-celibate-explained-cec/index.html While reading, jot down some keywords that explain who/what "Incels" are.
INCELS.docx
Som lektie til i dag, skal du forestille dig, at du er i et auditorium på universitetet ca 2001. Du skal have en blok / et stykke papir klar til at tage noter, for du er i en forelæsning om Hemingway. Professoren starter med at fortælle om Hemingway
Forbinderord.doc
Hvis I bare tager jeres kompendium med, er jeg en glad, glad lærer :)
Read the speech "Gender Equality is Your Issue too" by Emma Watson on pp. 29-32. You may watch the video of her giving the speech while reading it. Also, while reading, underline examples of rhetorical devices: Imagery (metaphors, personifications, s
Vocab sheet GENDER.docx
Read the text "Training to Be Batman's Wife" pp. 35-36 in the compendium. What is the overall main claim of the text?
Titel
Mary Anning Vocab.docx
Dead Poets Society ch 1.docx
Read ch. 3 in the novel and add new information about the characters in the document that you created last Wednesday.
Der er ingen lektier til dette modul. Jeg har kage med. Og nogle spil eller noget andet hyggeligt.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
5) Dead Poets Society
Indhold
Kernestof:
Read ch. 5 in Dead Poets Society. If you come across new information about the characters (including Mr Keating) jot it down in your document in Drive.
Dead Poets Society 4-5.docx
You have to read chapters 6 nd 7 for today. Lots of pages, I know, but they are not that densely written, and you have the time. You can do it
Dead Poets Society 6-7.docx
Chapter 8
Dead Poets Society, chapter 8.docx
Anthology uden løsning.docx
Chapter 9. Rather a long haul so better start early
Dead Poets Society chapter 9.docx
Chapter 10
synonymer.docx
Dead Poets Society chap. 10.docx
Chapter 11
Dead Poets Society chapter 11.docx
Chapter 12
Dead Poets Society, Chapter 12.docx
Chapers 13-15
Dead Poets Society, chapters 13-15.docx
What sort of sadist sends a child to boarding school.docx
What sort of sadist, glossary.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
8) Realism & Minimalism: Hemingway and Carver
Forløbet sigter efter at give eleverne kendskab til to af de største novelleforfattere indenfor amerikansk litteratur: Ernest Hemingway og Raymond Carver.
Udgangspunktet er læsning og analyse af 3 noveller af hver af de to forfattere, hvor begreber som 'minimalism', 'the iceberg technique', 'dirty realism' og 'the fly on the wall' introduceres.
Afslutningsvist laver eleverne i grupper et videoprojekt om de to forfattere.
Materiale:
Ernest Hemingway, ’A Clean, Well-Lighted Place’ ("Winner Take Nothing", 1933)
Ernest Hemingway, ‘Indian Camp’ ("Contexts" 12-17)
Ernest Hemingway, ‘Hills Like White Elephants’ ("Men Without Women", 1927)
Raymond Carver, ‘They’re Not Your Husband’ ("From Where You Are" 32-37)
Raymond Carver, ‘Why Don’t You Dance?’ ("Shades of Blue" 104-109)
Raymond Carver, ‘Popular Mechanics’ ("What We Talk About When We Talk About Love", 1982)
I forbindelse med arbejdet med Raymond Carver vil vi desuden se og diskutere en række fotografier af Nan Goldin og Richard Billingham for også at inddrage den fotografiske side af 'Dirty Realism'.
Indhold
Kernestof:
Kære b'ere. Håber I har haft en fantastisk sommer. Jeg glæder mig til at lære jer at kende! Der er ingen lektier her til første gang efter ferien. Vi ses! Jacob
Kongruens escaperoom
Hej gode 3b'ere. Det var herligt at møde jer i fredags! Der er heller ingen lektier her i vores 2. engelsktime sammen. Vi ses! Jacob
The UK riots this summer, 3b EN, 2024.docx
Kære 3b'ere. Til i dag skal I første gang læse lektier, for i dag begynder vi på vores første emne sammen. Vi skal studere to fyre, der virkelig var eksperter i det her med at skrive noveller. Det kommer til at handle om de to verdensberømte novellef
Kompendium - Hemingway and Carver, 3b EN, 2024.pdf
Hemingway, 'A Clean, Well-Lighted Place' part 1, 3b EN 2024.docx
Hemingway, 'A Clean, Well-Lighted Place' part 2, 3b EN 2024.docx
Hej gæve 3b'ere. Til i dag skal I læse Hemingways novelle, 'Indian Camp' (side 5-7 i kompendiet). Den handler om en dreng, der får sig en på opleveren sammen med sin læge-far. (Der er nogle spørgsmål undervejs i teksten: dem skal I ikke svare på - ba
Hemingway, 'Indian Camp', 3b EN, August 2024.docx
Hemingway, 'Indian Camp' adjective exercise, 3b EN, 2024.docx
Hej gode folk i 3b. I dag får I det meste af modulet til at læse og arbejde med en Hemingway-novelle, som I skal skrive en aflevering om. Novellen er IKKE lektie - I skal bare medbringe kompendiet. Vi ses! Jacob
Kære 3b'ere! Der er ingen nye lektier til i dag. Vi arbejder med den tekst, I har skrevet aflevering om, nemlig "Hills Like White Elephants". Så hvis bare I medbringer kompendiet i dag, er alt godt. Vi ses! Jacob
Hemingway, 'Hills Like White Elephants', 3b EN, 2024.docx
Kære 3b'ere! I dag er jeg på kursus, og I skal på fotosafari i grupper. Jeg forklarede jer i mandags, hvad det går ud på. I vedhæftede dokument kan I finde både instrukser og grupper. Husk at UPLOADE BESVARELSEN UNDER "OPGAVER", når modulet er slut.
Language and grammar outside your door, 3b EN, September 2024.docx
Hej gode 3b-folk. Der er ingen lektier til i dag, men medbring kompendiet om Hemingway & Carver. Vi ses! Jacob
Summing up on 3 Hemingway short stories, 3b EN, September 2024
Gode 3b'ere! Håber I har haft en herlig weekend. Jeg vil bede jer nå at læse den næstsidste tekst i Hemingway/Carver-forløbet til i dag. Det er Raymond Carvers novelle, 'Why Don't You Dance?'. Den handler om et ret sært loppemarked, der foregår i en
Carver, 'Why don't you Dance', comprehension, 3b EN, 2024.docx
Carver, 'Why don't you Dance', analysis, 3b EN, 2024.docx
Hej gode 3b'ere. Til i dag skal I læse en novelle af Raymond Carver, som hedder 'They're Not Your Husband'. I får det meste af tiden i dag til at starte på en aflevering om novellen. Den står i kompendiet og handler om et ægtepar, Earl og Doreen, hvo
Hej gode 3b'ere. Der er ingen lektier til i dag i engelsk! Men medbring kompendiet om Hemingway og Carver. Vi ses! Jacob
Dirty Realism, 3b EN, 2024.pptx
Carver, 'Why don't you Dance', small written exercise, 3b EN, 2024.docx
Carver, 'Popular Mechanics', 3b EN, 2024.docx
Hej 3b-folk. Der er sørme heller ikke lektier i dag i engelsk. C YA. Jacob
Kære 3b'ere. Ingen lektier til i dag! Vi ses. Jacob
Final project on Hemingway and Carver, 3b EN, 2024.docx
Hej gode 3b'ere! Vi arbejder videre med det filmprojekt, I startede op på i grupper i mandags. Husk at vi skal se jeres film på fredag, så det ville være godt, hvis I kunne komme rigtig langt i dag - og gerne blive helt færdig. Vi ses! Jacob
Hej 3b-folk! I dag skal vi se jeres færdige film, så vær klar til fremvisning, når vi mødes klokken 8.10. Jeg er meget spændt på at se jeres produktioner!! Vi ses, Jacob
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
6) The British Empire
Dette historiske forløb om 'The British Empire' knytter sig til forløbet i 2g om 'Multicultural Britain'. Tanken er, at der gives et historisk perspektiv på, hvorledes den britiske kolonitid har været med til at forme den multikulturelle situation, man ser i landet den dag i dag.
Forløbets primære fokus er, hvordan den britiske tilstedeværelse påvirkede (nogle af) kolonierne. Eleverne laver mundtlige præsentationer om en række tidligere britiske kolonier i grupper.
Materialer - Part 1:
- James Thomson, 'Rule, Britannia!' (www)
- 'The Golden Age' ("Passwords" 106-109)
- Laurens van der Post, "South African Incident" ("Sparks of Contact" 19-21)
- George Orwell, 'A Hanging' ("Sparks of Contact" 70-75)
- Ngugi Wa Thiong'o, 'The Return' ("Stories from Africa" 112-118)
- uddrag af Yuval Noah Harari, 'Sapiens' (fra s. 214-231)
Indhold
Kernestof:
Gode 3b'ere! I dag afslutter vi forløbet om Hemingway og Carver helt. Det gør vi ved at arbejde med den tekst, I lige har afleveret opgave om, nemlig "They're Not Your Husband". Der er med andre ord ingen nye lektier til i dag (yayy!), men medbring k
Carver, 'They're Not Your Husband' - interviews, 3b EN, 2024.docx
Carver, 'They're Not Your Husband' - grammatikopgave, 3b EN, 2024.docx
Summing up on 3 Carver short stories, 3b EN, September, 2024
Gode 3b'ere! Jeg vil til i dag bede jer om at læse en tekst i forbindelse med vores nye emne om "British Imperialism". Teksten hedder "South African Incident", og den er ikke særlig lang. Den står på side 9-10 i kompendiet, og der er gloser på side 1
Kompendium - British Imperialism, 3b EN, 2024.pdf
'South African Incident', 3b EN, 2024.docx
’South African Incident’, 3b EN, October 2024
Hej gode 3b'ere. Jeg vil til i dag bede jer om at læse en tekst fra en anden tidligere britisk koloni, nemlig Burma. Det er et essay af den berømte, engelske forfatter, George Orwell. Det er ham, der bl.a. har skrevet romanen "1984", hvor han opfandt
'A Hanging', 3b EN, October 2024.docx
Der er ingen lektier til i dag i engelsk, folkens. Vi ses! Jacob
Former British colonies - presentations, 3b EN, 2024.docx
Hej gode 3b'ere! I dag får vi de præsentationer om tidligere britiske kolonier, som I forberedte i sidste modul. Lektien til i dag er at have dem klar, for vi starter lige på med præsentationer, når vi mødes. Vi ses! Jacob
En ny grammatisk regel, 3b EN, 2024.docx
Kære 3b'ere. Håber I har haft en vidunderlig efterårsferie! Til i dag skal I læse den sidste tekst i kompendiet om 'British Imperialism'. Novellen er skrevet af manden med verdens sejeste navn, nemlig Ngugi Wa Thiong'o. (Prøv at sige det hurtigt 10 g
'The Return', 3b EN, 2024.docx
Der er ingen lektier til engelsk i dag. Vi læser en tekst sammen på klassen. Vi ses! Jacob
Harari, 'Evil Empires', 3b English, 2024.docx
Hej gode 3b'ere. Der er ingen lektier til engelsk i dag. I får det meste af dette modul til at skrive på den aflevering, vi satte i gang i fredags. Vi ses! Jacob
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
The American Presidential Election
Indhold
Kernestof:
Kære 3b'ere. Ingen lektier til i dag. Vi bruger et par moduler på at se lidt nærmere på det amerikanske præsidentvalg. Vi ses! Jacob
US election 2024, compendium, 3b EN.docx
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Creative Writing
Et kort men intenst forløb i kreativ skrivning som mundede ud i, at hver elev fik skrevet en novelle.
Indhold
Kernestof:
Kære 3b'ere! I dag starter vi på vores nye emne, "Creative Writing". Det er jeg vældig spændt på! Til i dag skal I have fundet (eller fundet på) en hovedperson til en novelle og skrive noget ned om denne hovedperson. I kommer til at fortælle hinanden
Creative Writing, step 1, 3b EN 2024.docx
Creative Writing, step 2, 3b EN 2024 - part 1.docx
Creative Writing, step 2, 3b EN 2024 - part 2.docx
Creative Writing, step 2, 3b EN 2024 - part 3.docx
Creative Writing, step 2, 3b EN 2024 - part 4.docx
Kære 3b'ere! Der er ingen lektier til i dag, men I må gerne gå og tænke lidt over plottet i jeres novelle, som vi skal arbejde videre på i dag. Vi ses! Jacob
Kære 3b'ere! Der er stadig ingen lektier i engelsk, men I må stadig meget gerne gå og tænke lidt på jeres novelle. Vi arbejder videre på den i dag. Vi ses! Jacob
Creative Writing, step 3, 3b EN 2024 - part 1.docx
Creative Writing, step 3, 3b EN 2024 - part 2.docx
Creative Writing, step 4, 2x En 2024 - part 1.docx
Creative Writing, step 4, 2x En 2024 - part 2.docx
Gode 3b'ere! Håber I har haft en herlig weekend. I dag får I det meste af modulet til at skrive på jeres novelle. Vi ses! Jacob
Der er sørme heller ingen lektier til engelsk i dag. I cannot believe it. Vi ses! Jacob
Ingen lektier til i dag i engelsk, gode folk i 3b! Husk I skal starte modulet med at fotograferes. Vi ses! Jacob
Kompendium - British Imperialism, 3b EN, 2024.pdf
Hej gode 3b'ere! Det er i dag, I skal medbringe et udkast til jeres novelle til engelsktimen! Spændende! Dvs. den skal være meget tæt på at være færdig nu. I dag arbejder vi med andre ord med jeres næsten færdige noveller. Derudover er det i dag vore
Kageordning, 3b EN, 2024-2025.docx
Creative Writing, step 5, 3b EN 2024.docx
Der er ingen lektier i engelsk til i dag, gode 3b'ere! Vi ses, Jacob
Forord til Draghi rapporten.docx
Dagens bager er Sofia. Heller ingen lektier til i dag i engelsk. Vi ses, Jacob
UMV
ETU
Husk dit UniLogin :-) Heller ingen lektier til i dag i engelsk. Vi ses, Jacob
Grammatikopgaver, 3b EN, December 2024.docx
Episode 1: Animal Instincts (1.31.2014)
Fra 03:38 ("From the start of the trial...") til 05:54 ("...found her bleeding")
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
4) Shakespeare
Shakespeare-emnet inkluderer en sonet samt uddrag fra to dramaer, hvor vi læser cirka 5 ns fra hvert af dem. Vi ser en filmatisering af begge dramaer for at danne os et overblik over hele handlingsforløbet. På baggrund af sonetlæsningen skal eleverne selv forsøge sig med at skrive en sonet.
Desuden skal eleverne holde oplæg om forskellige aspekter i forhold til William Shakespeares liv, tid og tekster.
William Shakespeare, sonnet 130: ‘My mistress' eyes are nothing like the sun’ (http://www.poets.org/viewmedia.php/prmMID/15557)
William Shakespeare, “The Merchant of Venice”, the trial scene (IV, 1, ll. 164-328)
William Shakespeare, "Macbeth" (Gyldendal 1993):
p. 34: Act I, sc. 1
pp. 39-41: Act I, sc. 3
pp. 46-49: Act I, sc. 5
pp. 52-55: Act I, sc. 7
pp. 57-58: Act II, sc. 1
Indhold
Kernestof:
Der er ingen lektier i engelsk til i dag, gode 3b'ere. Vi starter op på et forløb om Shakespeare (Yikes!). Vi ses, Jacob
Sonnet exercise, 3b EN, December 2024.docx
Sonnet assignment, 3b EN, 2024.docx
Dagens kage medbringes af Simone. Der er heller ingen lektier til i dag i engelsk, men I skal medbringe den gul-grønne "Macbeth"-bog, I fik udleveret på 1. skoledag i 3g. Vi ses! Jacob
Student presentations, Shakespeare, 3b EN, 2025.pdf
Kære 3b'ere! Til i dag skal I for første gang prøve at læse Shakespeare hjemme. Lad mig slå fast, at det selvfølgelig ikke forventes, at I forstår alting! Gør det så godt I kan - prøv om I kan danne jer en fornemmelse af, hvad der foregår i denne sce
'Macbeth', Act 1 scenes 3 and 5, 3b English, 2024.docx
Grammatikopgaver, en slags rettenøgle.docx
Kære 3b'ere! Til i dag skal I igen forsøge jer med at læse Shakespeare derhjemme: I skal læse "Macbeth", Act I, Scene 7, hvilket vil sige side 31-35 i "Macbeth"-bogen. Igen: Gør det så godt I kan - det er svært! Vi ses. Jacob
Kære 3b'ere! Julekagen i dag bages af Simon. Der er ingen lektier til i dag, men I skal medbringe jeres "Macbeth"-bog. Forhåbentlig får vi også tid til at lave lidt jule-engelsk. Vi ses! Jacob
Omskrivningsaflevering, 'Macbeth', 3b EN, 2024.docx
Kære 3b'ere. Håber I har haft en vidunderlig ferie og er kommet bragende godt ind i det nye år! Der er ingen lektier her til første gang efter ferien, men I skal medbringe jeres "Macbeth"-bog. Og så skal I huske, at vi begynder på vores mundtlige Sha
Noveller i 3b - emner og hovedpersoner, vinteren 2024.docx
Engelsk i SRP, 3b EN, 2025.pptx
Kære 3b'ere! Signe står for den første kage efter jul i dag. Der er ingen lektier til i dag, men medbring "Macbeth"-bogen. I denne periode, hvor der ikke er mange lektier i engelsk, kan I desuden kaste jer over romanen "Lord of the Flies", som vi kom
LOTF - læseplan, 3b EN, 2025.docx
Gode 3b'ere. I dag får vi den første mundtlige præsentation om Shakespeare. Det er Benedicte, Frederik J og Ida, der vil fortælle om England på Shakespeares tid - "Elizabethan England". Derudover er der (igen!) ingen lektier i engelsk, men (igen) ska
Macbeth, summary exercise.pdf
Kære 3b-folk. I dag får vi den 2. præsentation om Shakespeare. Det er Caroline, Frederik S og Isabella, der vil fortælle os om teaterets betydning på denne tid, dvs. om "The Dramatic Tradition". Derudover er der igen-igen ingen lektier til engelsk -
Sebastian står for kagen i dag. Og i dag får vi også lov at lære lidt om Shakespeare som person. Det er Casper, Frederikke, Max og Terese, der vil underholde os om "Shakespeare as a person". Derudover er der ingen lektier til i dag. Vi ses! Jacob
Assignment, 'The Merchant of Venice', 3b EN 2025.docx
Kære 3b'ere. I dag får vi et oplæg, der handler et verdensbillede man havde på Shakespeares tid. Det er Sofia, Sebastian, Ditte og Philip, der vil fortælle om "The Elizabethan world picture". Endnu engang er der ingen lektier i engelsk. Men endnu eng
Kære 3b'ere. I dag får vi et slags opsummeringsoplæg. Det er Simone, Signe og Rosa, der vil runde af og konkludere på "Macbeth".
Shakespeare, 3b EN, 2024-25.pdf
Kære 3b'ere. Sara springer i forklædet og står for kage til i dag. Der er ingen nye lektier til i dag, men prøv lige at kæmpe jer igennem Shakespeare-uddraget fra retssalen en gang til. Måske forstår I mere nu, hvor I også har set scenen på film. Det
The Merchant of Venice, 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. Rosa er dagens bager. Og i dag får vi det sidste mundtlige oplæg om Shakespeare. Det er Simon, Sara og Gustav, der vil runde af og konkludere på "The Merchant of Venice". Dette bliver samtidig også vores afrunding på hele forløbet om Sha
The USA and the American Dream, 3b EN, 2025.docx
Quotes and explanations, 3b English, 2025.docx
Omfang
Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
3) Graphic novels
Forløb om genren 'graphic novels'. Forløbet er til dels tematisk funderet via et par hovedværker, der beskæftiger sig med den selvbiografiske genre ved at undersøge hovedkarakterer, der søger at forstå deres nutid ved at undersøge deres fortid. Det tematiske glider dog oftest i baggrunden til fordel for at arbejde med genrens særkender og dens karakteristiske virkemidler og analytiske værktøjer.
Materiale:
- Teori fra "Getting Graphic", s. 6-23 (om analytiske værktøjer og begreber).
- Teori fra "Understanding Comics", s. 62-74 (om ’transitions’ og ’closure’)
- Troy Hickman, ’Time of Their Lives’ (www)
- Art Spiegelman, "Maus" (uddrag)
Forløbet afrundes med screencast-præsentationer i grupper om fem forskellige uddrag af ’graphic novels’ fra bogen "Getting Graphic":
The extract from Daniel Clowes’ "Ghost world" (pp. 33-38)
The extract from Joe Sacco’s "Trauma on Loan" (pp. 44-51)
The extract from Craig Thompson’s "Blankets" (pp. 55-72)
The extract from David Small’s "Stitches" (pp. 77-97)
The extract from Paul Karasik & David Mazzuchelli’s "City of Glass" (pp. 121-131)
Indhold
Kernestof:
Gode folk i 3b! Dagens bager er Philip. I dag starter vi på et nyt forløb, som jeg håber (og tror) bliver sjovt. Det kommer til at handle om tegneserier (Yayy!). Vi skal dog være lidt fine på den og kalder derfor tegneserierne for "graphic novels".
Intro, 'Odd one out', 3b EN, 2025.docx
'Time of their Lives', 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. I dag skal vi arbejde med nogle af de vigtigste analytiske begreber, man skal bruge, når man analyserer graphic novels. I skal derfor have læst det teoretiske afsnit på side 14-23 i "Getting Graphic" til i dag. Det er en lang lektie - I
Intro to 'Getting Graphic', pp 6-10, 3b EN, 2025.docx
Graphic novels - important concepts, 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. Max står for dagens kage i engelsk. Til i dag skal i læse de første to kapitler af den grafiske roman "Maus", som I fik udleveret den første dag i 3g. Det er cirka til side 42 i bogen. Det er mange sider, men der står jo ikke mange ord p
Introduktion til terminsprøve, 3b engelsk A, februar 2025.pptx
Tilladte hjælpemidler, skriftlig eksamen, 3b engelsk, februar 2025.docx
Kære 3b'ere! Isabella er dagens kagebager. Vi skal i dag arbejde med et aspekt af "graphic novels", som måske nok er det vanskeligste. Måske også det mest interessante. Faktisk er det nærmest filosofisk. Det handler om "closure" og "transitions" elle
'Understanding Comics', pp 62-74, 3b EN, 2025.pdf
'Understanding Comics', pp 62-74, step 1, 3b EN, 2025.docx
'Understanding Comics', pp 62-74, step 2, 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere! Der er ingen lektier til i dag, men jeg vil endnu engang minde jer om læseplanen for "Lord of the Flies", som jeg tidligere har vist jer både før og efter jul. Den er vedhæftet her. Der skal læses cirka 100 sider i romanen til midt i mar
LOTF - læseplan, 3b EN, 2025.docx
Screencast assignment, 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. Stort tillykke med, at I (forhåbentlig alle) er nået i mål med jeres SRP!! Bravo! Ida står for den første kage efter SRP i dag. I dag går vi i gang med romanen "Lord of the Flies, og til i dag skal I have læst 1. kapitel (s. 7-34 sådan c
Evil actions, 3b EN, 2025.docx
LOTF ch 1, small quiz, 3b EN 2025.pdf
LOTF ch 1, 3b EN, 2025.docx
LOTF ch. 1, 3b English, 2025
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
9) "Lord of the Flies" - a study of human nature
Emnets kerne er William Goldings roman "Lord of the Flies", som vi læser kap. 1-5 + kap. 12 af (dvs. de første 100 sider + det sidste kapitel). Romanen skal danne baggrund for tematiske diskussioner omkring bl.a. natur-kultur, civilisationsbegrebet, og en imperialistisk vs. en moderne menneskeforståelse.
I forlængelse heraf læser vi yderligere et par tekster med henblik på at fremhæve og tematisere forskellige opfattelser af 'ondskab' og menneskets 'sande natur'.
Materiale:
- William Golding, "Lord of the Flies", ch. 1-5 + ch. 12
- Uddrag af George Pytlik, "Evil: Does it Exist - or do bad things just happen?" (http://www.pytlik.com/observe/deliverus/)
- Edgar Allan Poe, "The Tell-Tale Heart" ("The Gothic Universe" s. 125-129)
- Robert Louis Stevenson, uddrag af "Dr Jekyll and Mr. Hyde" ("The Gothic Universe" s. 26-32)
- Vi har desuden set en kort dokumentar samt arbejdet en smule med "The Stanford Prison Experiment".
(https://www.youtube.com/watch?v=sZwfNs1pqG0&has_verified=1)
Indhold
Kernestof:
Kære 3b'ere. I dag er vi nået til det lange, seje træk med "Lord of the Flies". I skal have læst kapitlerne fra 2-7 til i dag, hvilket vil sige ca. side 35-103. I er gruppevist ansvarlige for et enkelt kapitel, som I skal være særligt opmærksomme på,
Groups:
LOTF - læseplan, 3b EN, 2025.docx
LOTF ch 2-7, chapter presentations, 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. I dag skal vi se de produktioner, I lavede om kapitel 2-7 i "Lord of the Flies" i timen i går, så hav dem klar til fremvisning ved timens start. I skal selvfølgelig også medbringe bogen til timen i dag. Vi ses! Jacob
Hej gode 3b'ere. I dag skal vi have kage serveret af Gustav. Vi springer over nogle kapitler i vores roman, og til i dag skal I have læst sidste kapitel af "Lord of the Flies", som hedder kapitel 12. Fokus er selvfølgelig, at I gerne skal være helt s
LOTF ch 12, 3b EN, 2025.docx
Lord of the Flies chapter 12 (the ending), 3b EN, 2025
Kære 3b'ere! Vi slutter ugen med en kage bagt af Frederik S. Til i dag vil jeg bede jer om at læse den vedhæftede tekst af Freud, som var en meget berømt psykolog og opfinder af psykoanalysen (vil mange mene). Teksten er svær, men gør det så godt I k
Freud assignment, 3b EN, April 2025.docx
En slags rettenøgle, 11-08-2023.docx
Kære 3b'ere! I dag er det Frederik J, der har kage med. Inden vi kaster os over repetitionen, skal vi lige se på et par andre tekster, der handler om ondskab, horror og menneskets natur - udover "Lord of the Flies". Til i dag skal I læse en novelle a
Civilization, Man and the Nature of Evil, 3b EN, 2025 - compendium.pdf
Poe, 'The Tell-Tale Heart', 3b EN, 2025.docx
Skriftlig opgave på klassen, 3b EN, 22-04-2025.docx
Kære 3b'ere. Håber I har haft en vidunderlig ferie! I dag mødes vi i lokale 32 kl. 10 og starter ExamCookie. Husk headset. Vi ses! Jacob
Tilladte hjælpemidler, skriftlig eksamen, 3b engelsk, februar 2025.docx
Grammatiske opgaver, 3b EN, april 2025.docx
The Slow Food Manifesto.mp4
Template, 3b EN, april 2025.docx
4A, fiction, 3b EN, april 2025.pdf
4B, non-fiction, 3b EN, april 2025.pdf
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Repetition
Indhold
Kernestof:
Hej gode 3b'ere! Vi starter ugen med en kage bagt af Frederikke. I dag skal vi arbejde med klassikeren "Dr Jekyll & Mr Hyde", som nogle af jer nok har hørt om. I skal hjemme læse side 4-7 i kompendiet om ondskab: Side 4 er et resume af romanens handl
Civilization, Man and the Nature of Evil, 3b EN, 2025 - compendium.pdf
'Dr Jekyll and Mr Hyde', vocabulary ex, 3b EN, 2025.docx
'Dr Jekyll and Mr Hyde', 3b EN, 2025.docx
Kære 3b'ere. Casper står for den første kage i maj. I dag starter vi vores repetitionsræs frem mod målstregen! Der er ingen lektier til i dag. Vi ses, Jacob
Repetitionsplan, 3b engelsk, 2025.docx
Kære 3b'ere! Caroline er kvinden bag dagens kage. I dag kaster vi os over den store repetitionsrunde i engelsk. I dag får vi de første to præsentationer: Først er det Simone og Gustav, der vil minde os om, hvad der foregik i forløbet om 'Gender'. Der
Kære 3b'ere. I dag står Ditte for dagens kage. Vi får desuden vores 3. repetitionsfremlæggelse. I dag er det Frederik J og Casper, der vil fortælle alt, hvad der er værd at vide om forløbet om "Graphic novels". Vi ses! Jacob
02-12-2020, facitliste.docx
Gode 3b'ere! I dag står Benedicte for kagen. Vi får i dag den længe ventede præsentation om Shakespeare-forløbet, og den stor Sebastian og Max for. Vi ses! Jacob
Shakespeare's stage, 3b EN, 2025.pdf
Kære 3b'ere. I dag skal vi have intet mindre end 3 præsentationer i vores repetitionsrunde. Først er det Rosa og Sara, der vil repetere emnet om "Dead Poets Society". Dernæst er det Simon og Fred S, der vil fortælle alt, der er værd at vide om emnet
Yikes! Vores allersidste engelsktime ever in life! Vi skal have de sidste to præsentationer i repetitionsrunden: det er først Philip og Signe, der vil repetere emnet om Hemingway og Carver. Derefter er det Sofia og Frederikke, der vil repetere vores
Tilladte hjælpemidler, skriftlig eksamen, 3b engelsk, februar 2025.docx
Eksamen i engelsk A, mundtlig, 3b EN, 2025.docx
Upload repetitions-fremlæggelser her!
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18
TILLADTE HJÆLPEMIDLER
TILLADTE HJÆLPEMIDLER TIL 3b skriftlig terminsprøve og eksamen I ENGELSK 2025
• I må bruge tekster, kompendier, opgaver, analysemodeller osv., hvis de inden terminsprøven er downloadet til jeres computer og kan tilgås uden netadgang. (Eller hvis de er printet ud på papir.)
• I må IKKE tilgå Lectio, Google Drev, Google-docs eller andet, der kræver netadgang.
• I må ikke anvende AI / ChatGPT. I må ikke anvende oversættelsesfunktioner i onlineordbøger eller apps såsom AppWriter, Grammarly, Word Editor m.fl. – heller ikke i offline tilstand.
• De eneste steder på nettet, I må bruge under terminsprøven (udover den hjemmeside, hvor I henter opgaven), er følgende sites, og de må kun tilgås ved at trykke direkte på nedenstående links (I må fx ikke søge efter dem på Google):
https://minlaering.dk/
https://www.ordbogen.com/en/
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english-thesaurus
https://www.oed.com/?tl=true
• Hvis I vil høre musik på en streamingtjeneste (Spotify, Tidal, I-Tunes eller lignende), må det kun være off-line-versionen.
• Sørg for at medbringe headset / høretelefoner, da I vil få brug for det i prøvens grammatikdel.
Indhold
Omfang
Estimeret: 0,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/141/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56435527347", "T": "/lectio/141/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56435527347", "H": "/lectio/141/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56435527347" }