Holdet 2024 En/mg3 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Middelfart Gymnasium
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Lea Sose
Hold 2024 En/mg3 (mg3 En)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 1. Crossroads (grundforløb)

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 1. Crossroads (grundforløb)

Crossroads are moments in life where we are faced with multiple paths, each leading to different outcomes. These paths require us to make choices that can shape our future in significant ways. Whether in our personal lives or relationships, the decisions we make at these crossroads can open doors to new opportunities or close off certain possibilities. The challenge lies not only in choosing a path but in understanding the consequences of our decisions, embracing uncertainty, and navigating the unknown with courage and conviction. This topic seeks to introduce the students to different literary  genres while working with the theme of Crossroads. Furthermore, students will work with grammar, vocabulary and written exercises in order to practice these areas.


Fokuspunkter i forløbet:
- at opøve de basale læsestrategier af de forskellige tekster og genrer
- fagets metoder og terminologi
- sproglig bevidsthed, med vægt på både den mundtlige og skriftlige sprogfærdighed
Eleverne skal have et indblik i de forskellige former for valg, skabe en diskussion og styrke deres formuleringsevner.

Faglige mål:
- At beherske et varieret ordforråd, som gør det muligt at deltage i en sam-tale og diskussion på engelsk
- At træne analyse og fortolkning af både litterære, herunder film, med anvendelse af faglig terminologi.
- At gøre rede for indhold og synspunkter i dagens tekster
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 1 29-09-2024
Captain Fantastic 22-10-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde