Nyborg Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Nyborg Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 SP-1 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Nyborg Gymnasium
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Ida Maria Karlsson
Hold
2022 SP-1 (
1gSP-1
,
2gSP-1
,
3gSP-1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Begynderspansk
Titel 2
ESPAÑA (20 s)
Titel 3
FAMILIA (repetition) (20 ns)
Titel 4
MÉXICO (30 ns)
Titel 5
AMOR (20 ns)
Titel 6
DEPORTE (20 s)
Titel 7
ARGENTINA (10 ns)
Titel 8
DERECHOS HUMANOS (20 ns)
Titel 9
INMIGRACIÓN (20 ns)
Titel 10
Eksamensforberedelse
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Begynderspansk
Målet med forløbet er at lære at kunne kommunikere om sig selv samt familie og venner.
For at nå dertil skal vi lære om det spanske alfabet, udtale samt hvordan de spanske ordklasser opfører sig.
Dette gøres gennem læsning, lytteøvelser, kortere videoer samt egen produktion i skrift og tale.
Forløbet evalueres ved at man mundtligt præsenterer sig selv og sin familie.
Indhold
Kernestof:
Øv præsentationen af dig selv
Lommetyren 12-14 (substantiver/navneord) samt 9-11 (artikler/kendeord)
Titel
Lav ¿Quién eres? færdig.
Tag godt med farver på og øv Quizletterne med tøj/ropa og farver/colores
Ropa y colores
¿Quién soy?
Beskriv hvad du har på. Fx: Llevo pantalones cortos y una camiseta azul
Læs eller genlæs "Ana de Madrid" og genfortæl lidt ved at omskrive til 3. person.
Vi ser resten af filmen. Hvis jer der ikke var der til modulet har mulighed for at se Encanto på spansk på Disney?, vil det være fantastisk. Vi nåede at se indtil 1.25.
Playliste på Spotify
I får en halv time til at lave fremlæggelsen færdig, så sørg for at have aftalt med din gruppe hvilke billeder mm. I vil have med, så det kan gøres nogenlunde hurtigt.
Øv dig i genitiv/ejefald ved at oversætte de her tre sætninger:
Vi spiller brætspil og repeterer grammatik og gloser fra forløbet.
Øv tallene. Vi skal spille bingo.
España (Caminando)
Quizlet
Spansk playliste
Vi skal undersøge om jeres "fordomme" om Spanien og spanierne holder.
Ingen lektier til i dag, men sørg for at have alt klar i forbindelse med præsentation af jeres posters :-)
Læs side 24 i Lommetyren "Klokken". Se om du kan gennemskue systemet og på den måde opstille regler for hvordan man taler om tiden. På dansk siger vi for eksempel halv fire, mens de på engelsk 'halvt forbi tre'. Hvad gør man på spansk?.. Hvad er regl
Hav den daglige rutine klar for en typisk dansker og en typisk spanier. I vil skulle se på dem i grupper.
Tænk over om du vil være holdets repræsentant på et enkelt sprogfestivalsmøde d. 15/12 i 4. modul.
I skal være gået i gang med afleveringen med billedbeskrivelsen, for I får en halv time af modulet til at få hjælp.
Una serie o un famoso de España
Øv tallene
Asynkront modul
Fordi vi har sproguge er i sammen med nogle af de andre sprogklasser inviteret til at høre lidt om hvad sprog kan bruges til, når I en dag skal have et rigtigt job :-)
En el aeropuerto. Caminando 100-103
Sætningerne med nær fremtid som vi oversatte i timen
Skriv tre sætninger med nær fremtid, som fortæller hvilket land eller hvilke lande du vil besøge samt hvad du vil se i landet/landene. Landene skal selvfølgelig være lande hvor de taler spansk. Gense evt den korte video om de forskellige spansktalend
Afsnit
Genlæs teksten "En el aeropuerto" hvis du har brug for det. Skriv tre spørgsmål til teksten: ét med spørgeordet 'quién/quiénes, ét med spørgeordet 'qué' og ét hvor du bruger nær fremtid (ir + a + infinitiv)
Kahoot - Viajar
Øv dig på at præsentere dig selv (tal højt) - Det er en lektie du kan lave hvor end du er. Du behøver ikke skrive noget ned.
Hola a todos. I skulle gerne have modtaget et link til en film, som ligger inde på CFU. Filmen hedder "Vivir es fácil con los ojos cerrados" (Living is easy with eyes closed). Den tager jer tilbage til 1960'ernes Spanien hvor man, på trods af Francos
Du skal have valgt en person fra filmen, hvis rejse du vil skrive om.
Øv dig i at bruge verbet gustar og forsøg at gøre det samme med doler (duele eller duelen alt efter om en eller flere ting gør dig ondt).
Brug jeres lille grammatikbog og læs om gerundium. Tænk over hvordan du kan bruge det når du beskriver billeder.
Lav sidste øvelse færdig med gerundium og et dativstyrende verbe færdig. Var du der ikke sidst, læser du op på hvad gerundium og de dativstyrende verber er.
Har man brug for det skal man se på gerundium og de dativstyrende verber. Når man synes man har ok styr på det kan man forsøge om man kan bruge det i en dagligdagssituation. Jeg sidder f.eks. og giver Jer lektier for mens min 12-årige ser små TikTokv
Vi vil primært have mundtlige aktiviteter, så smør tungebåndet og træn bøjningen af verberne: ser, estar, tener samt det refleksive verbe llamarse.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 48
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
ESPAÑA (20 s)
Forløbet var en del af begynderundervisningen i 1.g. og tog udgangspunkt i de fordomme vi altid har og undersøgte derefter spanierne. De kendte, dagligdagen mm.
NB: Da emnet blev valgt som eksamensemne af eleverne valgte vi at supplere forløbet samt at skrive materiale på, som egentlig indgik i andre forløb. Dette kan ses i parentés.
TEKSTER
Españoles famosos. Tapas
España. Caminando.
Adáptate al estilo español
https://espagnol-hispania.over-blog.com/article-rutina-espanola-121591455.html
El adiós a la fiesta de toros. Skriftlig prøve 2020.
VIDEO:
Zorman. Soy español. Video med sang om fordomme om spaniere.
https://www.youtube.com/watch?v=kCkRVhC308E&list=PLHpC7kzeJwxN2XBiXYi3ULhnOoO9QkMfw&index=10
Camino. Film af Fesser.
12 costumbres españolas que sorprenden a los extranjeros
https://www.youtube.com/watch?v=5ntPuv4Br0s
Saludos y despedidas en español.
https://www.youtube.com/watch?v=5Qpu06Ybe1s&t=208s
El silencio de otros (3.g).
Dokumentarfilm, som vi så i biffen.
SANGE
Malamente. Rosalía.
La bomba. King África.
Subeme la radio. Enrique Iglesias.
Indhold
Kernestof:
España (Caminando)
Quizlet
Spansk playliste
Vi skal undersøge om jeres "fordomme" om Spanien og spanierne holder.
Ingen lektier til i dag, men sørg for at have alt klar i forbindelse med præsentation af jeres posters :-)
Læs side 24 i Lommetyren "Klokken". Se om du kan gennemskue systemet og på den måde opstille regler for hvordan man taler om tiden. På dansk siger vi for eksempel halv fire, mens de på engelsk 'halvt forbi tre'. Hvad gør man på spansk?.. Hvad er regl
Hav den daglige rutine klar for en typisk dansker og en typisk spanier. I vil skulle se på dem i grupper.
Tænk over om du vil være holdets repræsentant på et enkelt sprogfestivalsmøde d. 15/12 i 4. modul.
I skal være gået i gang med afleveringen med billedbeskrivelsen, for I får en halv time af modulet til at få hjælp.
Titel
Una serie o un famoso de España
Øv tallene
Asynkront modul
Fordi vi har sproguge er i sammen med nogle af de andre sprogklasser inviteret til at høre lidt om hvad sprog kan bruges til, når I en dag skal have et rigtigt job :-)
En el aeropuerto. Caminando 100-103
Sætningerne med nær fremtid som vi oversatte i timen
Skriv tre sætninger med nær fremtid, som fortæller hvilket land eller hvilke lande du vil besøge samt hvad du vil se i landet/landene. Landene skal selvfølgelig være lande hvor de taler spansk. Gense evt den korte video om de forskellige spansktalend
Afsnit
Genlæs teksten "En el aeropuerto" hvis du har brug for det. Skriv tre spørgsmål til teksten: ét med spørgeordet 'quién/quiénes, ét med spørgeordet 'qué' og ét hvor du bruger nær fremtid (ir + a + infinitiv)
Kahoot - Viajar
Øv dig på at præsentere dig selv (tal højt) - Det er en lektie du kan lave hvor end du er. Du behøver ikke skrive noget ned.
Hola a todos. I skulle gerne have modtaget et link til en film, som ligger inde på CFU. Filmen hedder "Vivir es fácil con los ojos cerrados" (Living is easy with eyes closed). Den tager jer tilbage til 1960'ernes Spanien hvor man, på trods af Francos
Du skal have valgt en person fra filmen, hvis rejse du vil skrive om.
Øv dig i at bruge verbet gustar og forsøg at gøre det samme med doler (duele eller duelen alt efter om en eller flere ting gør dig ondt).
Brug jeres lille grammatikbog og læs om gerundium. Tænk over hvordan du kan bruge det når du beskriver billeder.
Lav sidste øvelse færdig med gerundium og et dativstyrende verbe færdig. Var du der ikke sidst, læser du op på hvad gerundium og de dativstyrende verber er.
Har man brug for det skal man se på gerundium og de dativstyrende verber. Når man synes man har ok styr på det kan man forsøge om man kan bruge det i en dagligdagssituation. Jeg sidder f.eks. og giver Jer lektier for mens min 12-årige ser små TikTokv
Vi vil primært have mundtlige aktiviteter, så smør tungebåndet og træn bøjningen af verberne: ser, estar, tener samt det refleksive verbe llamarse.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 36
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
FAMILIA (repetition) (20 ns)
I forløbet har vi taget udgangspunkt i det vi allerede kunne fra 1.g. - nemlig at beskrive vores egene familier. Vi læste om forskellige familietyper og lærte mere om familier i Mexico og Spanien. I forbindelse med Spanien så vi også på hvordan familierne har ændret sig samt på hvordan familier portrætteres i Almódovars film.
TEKSTER
Esta es mi familia
Diferentes tipos de familia
Familia:
https://www.fluencyprof.com/la-familia.html#google_vignette
(lyd og tekst)
VIDEO:
Café para llevar
Todo sobre mi madre
Lucia presenta a su familia
What are mexican families like (Easy spanish):
https://www.youtube.com/watch?v=Ph7suW61FWI
SANGE
El latido de mi corazón fra filmen Coco.
Indhold
Kernestof:
Mi hermosa familia
Luis Ángel Gómez Jaramillo - El Latido de mi Corazón (De “Coco”/Con letra)
Lucia presenta a su familia
Diferentes tipos de familia
What Are Mexican Families Like? | Easy Spanish 268
La familia
Supplerende stof:
Almodóvars mange mødre har omskrevet fortællingen om den spanske mor og den spanske historie
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
MÉXICO (30 ns)
Forløbet havde fokus på kultur, herunder fejring af de store fester: Día de muertos samt jul og nytår. Derudover havde vi fokus på kønsroller, vold og bandekriminalitet.
TEKSTER:
Los aztecas y la conquista
Mexico City - A comer…¡tacos!:
https://podcast.duolingo.com/episode-123-mexico-city-a-comertacos
El país de Aby: México
Día de muertos (Debbie Wood)
El machismo
Introducción a la violencia machista en el continente latinoamericano
VIDEO:
How mexicans celebrate christmas. Super easy spanish:
https://www.youtube.com/watch?v=iELHkBHiKMc
New year's traditions in Mexico:
https://www.youtube.com/watch?v=EVQXlbEeYZU
Canción sin miedo. 8M en México:
https://www.youtube.com/watch?v=nuk3ghnHkWA
Is Mexico really unsafe. Easy spanish:
https://www.youtube.com/watch?v=hfERLnGpJqs
'Narcos: Mexico' Star Diego Luna on Fighting to Make Mexico "A Safer Place" | Close Up:
https://www.youtube.com/watch?v=NFL5z6lohJ0&t=185s
SUPPLERENDE MATERIALE:
El Chapo - opgør med verdens største narkoforbryder:
https://politiken.dk/podcast/dulyttertilpolitiken/art6946717/El-Chapo-opg%C3%B8ret-med-verdens-st%C3%B8rste-narkoforbryder
LYTTEØVELSER:
Enedelia : Mis lugares favoritos en México: https://audio-lingua.ac-versailles.fr/spip.php?article5722
Cristina : la quinceañera: https://audio-lingua.ac-versailles.fr/spip.php?article5646
Cristina: el día de muertos: https://audio-lingua.ac-versailles.fr/spip.php?article5511
SANGE:
Canción sin miedo
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
AMOR (20 ns)
I emnet har vi primært arbejdet med romantisk kærlighed: Den første kærlighed, unge og bruddet. Med filmen Camino har vi berørt flere typer kærlighed.
TEKSTER
Querida Rosita:
https://www.fluencyprof.com/spanish-video-animation-una-carta-de-amor-easy.html
Posts de blog. Mosaíco Mexicano.
Parejas homosexuales
¿Te han rotado el corazón alguna vez?:
https://www.spanishlistening.org/content/115-jesus-peru-heartbroken.html
Con el corazón en la mano - Quim Monzó.
VIDEO:
Camino
SANGE:
Duele el corazón af Enrique Iglesias
Indhold
Kernestof:
Querida Rosita
Brug 10-15 minutter på at skrive kærlighedsbrevet fra Frida til Diego eller omvendt. I må gerne skrive i hånden, hvis I synes det er bedre til et kærlighedsbrev.
Øv billedbeskrivelse (vi tager endnu en fritekstskahoot). Øv bøjningen af de regelmæssige verber - husk også de refleksive.
Tell Us Your First Love Story | Easy Spanish 271I timen i dag skal I optage en video hvor I fortæller om unge og kærlighed og sex i Danmark. Derfor skal du se denne video hjemme om den første kærlighed i Spanien og Mexico.
Oversæt sangen "Duele el corazón"
Fremlæggelserne skal være færdige og jer der var fraværende sidst har ingen lektier.. Kun Stefan, for der var nogle drenge, som vildt gerne vil have ham med i deres fremlæggelse ;-)
Sæt sætningerne her i orden og forklar brugen af muy og mucho:
Stefan skal (måske med hjælp) finde en spansk sang om kærlighed. Han skal fortælle hvad den hedder og hvad den handler om (La canción se llama.. y trata de..)
I afleveringen "Parejas homosexuales" skal I bruge nær fremtid/futurum, nutid samt gerundium. Jeg vil gerne have at I til i dag forsøger at lave en sætning med hver. I må meget gerne bruge eksemplet fra afleveringen. På den måde er vi mere sikre på a
Start med de nemmeste og brug kun 15 minutter på at få øvet objektspronomenerne
OBS! Muligvis op til 30 min. lektier - for nogle vil det gå hurtigere.
Forbered dig på at svare på følgende:
Tjek jeres lectio. Jeg sender en besked med tre ord I skal beskrive. Dvs at I ikke alle får de samme ord og at I skal i gruppe med nogen, der ikke skal beskrive samme ord som jer.
Tidsplan for fremlæggelser
Skriv brevet færdigt
Læs om artikelgenren hjemme. Vi starter med at kahoote os gennem en artikel.
Alle dem der var til timen fredag i 4. modul (aka "de få rå") har lavet et interview som I timen i dag får 45 minutter til at skrive om til en artikel. De der ikke var til timen i fredags skal vælge noget de vil skrive en artikel om i de samme 45 min
Lektien er at øve bøjning af de regelmæssige verber i præsens og at lægge sin artikel ind under Afleveringer - artikel i Onenote. Det er ikke i samarbejdsområdet men på jeres Onenote.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 29
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
DEPORTE (20 s)
I forløbet har vi haft fokus på den personlige historie og de store sportslige præstationer. Eleverne har skrevet om store øjeblikke i sporten og om inspirerende sporstfolk.
Vi har også haft fokus på fodbold, lucha libre og tyrefægtning.
TEKSTER:
Vero Boquete, una futbolista española. Tekst fra delprøve 1. STX 2023.
El partido más importante. Ya vamos.
La lucha libre de hoy. Podcast fra Duolingo.
https://podcast.duolingo.com/episode-81-la-lucha-libre-de-hoy-lucha-libre-of-today
Ramón Arroyo: 'Todos tenemos una esclerosis múltiple particular'. El mundo 2016.
https://www.elmundo.es/salud/2016/11/04/581b2c37e5fdea29288b456e.html
El adiós a la fiesta de toros. Skriftlig prøve 2020.
VIDEO:
Asi reaccionó España al gol de Iniesta contra Holanda.
https://www.youtube.com/watch?v=V9yfdgetiGo
Cien metros. Vi så den på Netflix.
SANGE:
Carlos Baute - Como un atleta.
https://www.youtube.com/watch?v=Q4PSNsV4DYM
Shakira - Waka waka - Esto es Afríca.
https://www.youtube.com/watch?v=dzsuE5ugxf4
Indhold
Kernestof:
Vero Boquete, una futbolista española
Un mundo de aficionadas de fútbol
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
ARGENTINA (10 ns)
Forløbet har koncentreret sig om den beskidte krig og konsekvenserne af den i dag. Derusover har vi også arbejdet med argentinernes selvforståelse samt præsentation af deres land.
TEKSTER
Lo mejor de Argentina El sur. Systime
Carta abierta a mi nieta o nieto.
https://www.pagina12.com
.ar/424356-carta-abierta-a-mi-nieta-o-nieto
La otra colonización. Skriftlig prøve.
VIDEO
Argentina es diversidad:
https://www.youtube.com/watch?v=57waq1HdllQ
Infancia clandestina (film)
Macarena Gelman:
https://www.youtube.com/watch?v=ep_C4cgLJpQ&t=169s
La situación de la mujer en Argentina.
https://mitcfu.dk/mm/player/Default7.aspx?copydan=011708282155
SANGE:
Ismael Serrano - Madres:
https://www.youtube.com/watch?v=ASMVwhdGAPM
LYTTEØVELSER
SUPPLERENDE MATERIALE:
Argentina - Timeline:
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-18712378
Regimeskifte i Argentina gang på gang:
https://solidaritet.dk/regimeskifte-i-argentina-gang-pa-gang/
Den beskidte krig i Argentina. Styr på historien.
https://open.spotify.com/episode/4PKnnDhgDao5009jnlDvkh?si=e55213dd5ca749d3
Las madres de Plaza de Mayo.
https://www.youtube.com/watch?v=OBlVz3VO09k
Indhold
Kernestof:
8.15-8.30Mathilde y Alicia - Un mundo de aficionados de fútbol8.30-8.45Frederik y Bjørn - Un mundo de aficionados de fútbol8.45-9.06Hjalte, Gustav y Tobias - Cien metros9.06-9.21Sophie y Klokker - Lucha libre9.21-9.42Silas, Marie y Sissel - Cien metr
Digte af Jorge Luis Borges
Empezamos con un nuevo tema hoy. Busca un poco información para poder continuar las sentencias.
Afsnit
Regimeskifte i Argentina gang på gang
Du skal have det værktøjskassen med til skriftlig eksamen, som I fik før ferien. Har man det ikke selv, må man lige skrive til mig. på lectio senest mandag.
I har alle trukket flere personer som I skal skrive om uden hjælpemidler i morgen. Hjemme skal I søge info om personerne og lave en gloseliste. Jeres eneste hjælpemidler i morgen er jeres gloseliste og værktøjskassen, som er det hæfte med den vigtigs
La tarea
Øv præsensbøjningen af følgende verber:
Den beskidte krig
Me llamo Ernesto
8.25-8.35RikkeMarieClara8.35-8.45Mathilde BMajaNicoleAlicia8.45-8.55AnnaCecilliaSophia8.55-9.05HjalteSisselTobias9.05-9.15FrederikBjørnStefanElias9.15-9.25GustavThor9.25-9.35KathrineMathilde JJulieSophie
Carta abierta a mi nieta o nieto
Du skal læse det åbne brev som den argentinske forfatter, Juan Gelman, skrev til det barnebarn som han håbede på at finde. Det er en svær tekst, så se om du kan sige: Jeg forstår ikke den her sætning. Jeg tror at han siger at.., Jeg er ikke helt sikk
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
DERECHOS HUMANOS (20 ns)
I forløbet har vi arbejdet med menneskerettigheder generelt. Fokus far især været på oprindelige folks rettigheder, børnearbejde samt abortrettigheder.
TEKSTER:
Los niños en la cárcel
VIDEO:
Mord i junglen (dokumentar)
EL TRABAJO INFANTIL EN BOLIVIA, UN PROBLEMA MUY PREOCUPANTE.
https://www.youtube.com/watch?v=tW8C6Krzue8
SANGE:
El derecho de vivir en paz.
Canción indígena.
https://www.youtube.com/watch?v=SpQTE5k60hk
Duele demasiado af Davis Bisbal.
SUPPLERENDE MATERIALE:
Vores arbejde med oprindelige folk i Sydamerika.
https://amnesty.dk/vores-arbejde/oprindelige-folk-i-sydamerika/
Abort: Forandringens vinde blæser over Latinamerika (artikel fra 2022).
https://globalnyt.dk/abort-forandringens-vinde-blaeser-over-latinamerika/
Indhold
Kernestof:
Øv de regelmæssige bøjninger. Øv fx hvem, der arbejder hvor med det regelmæssige -ar-verbe trabajar, hvem der drikker hvad med det regelmæssige -er-verbe beber og hvem der bor hvor med det regelmæssige -ir-verbe vivir.
Oprindelige folk - menneskerettighedsskoler i Sydamerika
Foto de niños callejeros
Samme lektie som i mandags
Forandringens vinde blæser over Latinamerika
8.15-8.30Marie - Rikke - Julie8.30-8.45Alicia - Clara - Kathrine8.45-9.00Hjalte - Tobias - Gustav9.00-9.10Cecillia - Anna9.10-9.30Bjørn - Stefan - Frederik - Elias9.30-9.40Silas - Sissel
Minlæring - 30 min.
Afsnit
Come by the library and speak another language with kind volunteers who might want to learn your language or will teach you their language.
Alle er velkomne! Også selvom man ikke står på listen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
INMIGRACIÓN (20 ns)
Forløbet har fokuseret på inmigration til USA men med filmen "Adú" har vi også beskæftiget os med inmigrationen til Europa.
TEKSTER
Estados Unidos, un país con muchos hispanohablantes. Tapas.
Entrevista con Camila Cabello:
https://www.univision.com/musica/pop-en-ingles/camila-cabello-de-fifth-harmony-habla-sobre-ser-inmigrante-cubana-mexicana-en-eeuu
Entre dos paises. Skriftlig prøve.
VIDEO:
Adú (film).
11-year-old texan girl reportedly ends her life after bullies threaten to report her family to ICE for deportation
https://www.instagram.com/reel/DGQi3-JRB_W/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
SANGE
Sueño americano
Indhold
Kernestof:
Alle medbringer en spansk notesbog og et penalhus med blyant viskelæder mm.
Fortæl om jeres person fra sidste time. Se om du kan bruge ordene her:
Dette link fører dig til siden med dagens program
Vi skal forberede terminsprøven, så din opgave hjemme er at se hvad du skal have styr på.
Du skal lave en liste over hvad der var svært i terminsprøven
Detaljer om arrangementet
Camila Cabello - Øve delprøve 1.docx Lav dialogen som I fik udleveret færdig. Til jer der ikke var der får I den her.
Minlæring
Titel
Færdiggør arbejdet med sangen.
Afsnit
Læs teksten til delprøve 1. Den findes på Lectios forside under prøveportalen. Koden er som altid 12345678. Det er vigtigt at læse den inden, så man kan komme hurtigt i gang med opgaverne. At læse teksten må ikke tage mere end en halv time. Teksten f
2024 El amor delprøve 1 tekst.pdf
Med fokus på verberne skal du oversætte følgende uden at bruge ordbogen. Tænk dig godt om for jeg ved at vi har brugt de ord her mange gange i timerne:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17,6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Eksamensforberedelse
Indhold
Kernestof:
1. gruppe til at fremlægge2. gruppe til at fremlægge8.15Thor y GustavNicole, Mathilde BS og Maja8.45Rikke, Marie y Julie Anna, Cecillia y Sophia9.15Silas, Tobias og Hjalte, SisselFrederik, Stefan, Bjørn og Elias Clara, Alicia og Kathrine, Mathilde J
Alle har lavet delprøve 1 "Entre dos países"
Træn bøjningen af verber. Husk at trykke på hjælpeknappen, hvis du ikke kan huske hvad verbet betyder.
Sørg for at have studeret de dele du har svært ved og som du kan se at delprøve 1 kræver.
Øv gerundium, farver, tal, stedspræpositioner og hvad du ellers skal bruge til en god billedbeskrivelse hjemme.
Vi tager to prøveeksamener med teksten fra "Viajes que te cambian la vida".
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52167332928", "T": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52167332928", "H": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52167332928" }