Holdet 2022 SA-d - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Nyborg Gymnasium
Fag og niveau Samfundsfag A
Lærer(e) Lene Nibuhr Andersen
Hold 2022 SA-d (1d SA, 2d SA, 3d SA)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 2. Politik, valg og meningsdannelse
Titel 2 3. Unge i det senmoderne samfund
Titel 3 4. Køn og ligestilling
Titel 4 5. Råd til velfærd
Titel 5 6. Danmark - et multikulturelt samfund
Titel 6 7. Dansk økonomi i krisetid
Titel 7 8. Klasseulighed i Dk og USA
Titel 8 9. DK i en splittet verden
Titel 9 10. Partier og vælgere i DK og USA
Titel 10 11. Globaliseringens vindere og tabere
Titel 11 12. Unges valg og fravalg

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 2. Politik, valg og meningsdannelse

Forløbet tager udgangspunkt i valgresultatet ved Folketingsvalget 1. november 2022 og handler om valget og de politiske resultatet. Undervejs vil vi se nærmere på den politiske kommunikation, hvem vælgerne er, hvordan partierne agerer, unge og politik og hvilke måder man kan være politisk aktive på i DK. Forløbet behandler også demokrati som styreform, magtformer, retsstat og lovgivningsprocessen og undervejs afprøves forskellige demokratiske debatformer. Forløbet berører således primært politologiske grundbegreber med enkelte perspektiver til sociologien ift. politisk socialisaiton

Der er læst ca. 35 sider

Faglige mål
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1d SA opgave 1 21-11-2022
1d SA opgave 2 13-12-2022
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 3. Unge i det senmoderne samfund

Forløbet handler om unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund samt de udfordringer unge møder i deres liv (stress, ensomhed og mistrivsel) . Vi undersøger hvad der påvirker unge: familie, fællesskaber, sociale medier m.m. og går i dybden med teorier om det senmoderne samfund samt hvad det betyder for unges identitet: Giddens, Ziehe, Beck, Honneth, Goffman, Lasch, Rosa. I slutningen af forløbet besøger vi Ungdomshuset i Nyborg og taler med formand for Ungerådet i Nyborg. Forløbet tager således udgangspunkt i sociologien med enkelte perspektiver til politiske debatter om hvad vi fx gør med mistrivsel

Der er læst ca. 45 sider

Faglige mål
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 4. Køn og ligestilling

I forløbet skal vi undersøge om der er ligestilling i DK. Vi skal undervejs i forløbet gennemgå normer for køn, maskulinitetsidealer, feminismebølger, Me-too, teorier om køn. I forløbet skal vi lave en spørgeskemaundersøgelse med det formål at undersøge holdninger til køn og ligestilling, samt lave en kvalitativ undersøgelse af køn. Vi besøger også Museet Køn og deltager i workshoppen: "Frihed, lighed og søsterskab". Forløbet benytter primært sociologien som udgangspunkt, men berører og politiske og økonomiske aspekter af kampen for ligestilling.

Der er læst ca. 40 sider

Faglige mål:
- forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 5. Råd til velfærd

Forløbet råd til velfærd handler om den danske velfærdsstats udvikling og indretning og det skal undersøges og diskuteres om vi fortsat har råd til velfærdsstatens mange universelle ydelser eller om der er behov for at indrette velfærdsstaten på en anden måde. Undervejs i forløbet kommer vi ind på følgende begreber: velfærdsbehov, progressiv skattesystem, udligning, omfordeling, velfærdsmodeller, velfærdsudfordringer, konkurrencestat, solidaritet m.m.
Der laves undervejs et projektarbejde i form af en komparativ analyse af seks forskellige velfærdsstaters udvikling, indretning og udfordringer: USA, Storbritannien, Tyskland, Norge og Sverige og Frankrig. Forløbet er tværdisciplinært idet det både indeholder økonomiske, sociologiske og politiske perspektiver

Der er læst ca. 85 sider

Faglige mål:
- undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå
- undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi
- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 6. Danmark - et multikulturelt samfund

I forløbet undersøges hvorvidt Dk er et multikulturelt samfund. Forløbet inddrager både sociologiske, politiske og i mindre omfang økonomiske perspektiver. I forløbet er der bl.a. fokus på følgende begreber: fordomme, identititetstyper, flertals- mindretalskultur, integrationsformer m.m. Undervejs arbejdes der med holdninger til det multikulturelle i form af interviews og spørgeskema

Der er læst ca. 65 sider

Faglige mål:
- forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
-på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 7. Dansk økonomi i krisetid

Fokus for dette forløb er at undersøge dansk økonomi fra et makroperspektiv og finde ud af om vi er i en økonomisk krise. Undervejs fordyber vi os i de økonomiske mål: vækst, lav ledighed, lav inflation, balance på statens budget, balance på betalingsbalancen samt ser på de trade-offs de forskellige mål kan have. Forløbet indeholder desuden løsninger på de nævnte økonomiske mål: finanspolitik, pengepolitik, valutapolitik, indkomstpolitik og strukturpolitik. Løsninger sættes ind i den aktuelle kontekst: forsyningskrise, inflationsproblemet samt post-corona og vinkles ift. EU's konvergenskriterier. Undervejs har eleverne arbejdet med alle dele af forløbet ift. et OECD-land. OECD-projektet omfatter landene: Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Spanien og Australien. Forløbet tager således primært udgangspunkt i disciplinen økonomi med enkelte politiske perspektiver

Der er læst ca. 90 sider i forløbet

Faglige mål:
- undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi
-  på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.


Eksterne links til beregninger
https://sites.google.com/view/excelisamfundsfag/lektion-2-v%C3%A6kst-i-procent
https://sites.google.com/view/excelisamfundsfag/lektion-5-indekstal
https://sites.google.com/view/excelisamfundsfag/lektion-6-andelsberegning
https://sites.google.com/view/excelisamfundsfag/lektion-7-line%C3%A6r-regression
https://sites.google.com/view/excelisamfundsfag/lektion-8-statistisk-usikkerhed
https://vimeo.com/418005684/3c68a93a75
https://vimeo.com/418186277
https://vimeo.com/413132464/585e2884b8
https://vimeo.com/412787631/e747377b36
https://vimeo.com/412327118/b3ddbf0db3

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 8. Klasseulighed i Dk og USA

Formålet med forløbet er at undersøge om der er klasseulighed i DK og i USA. Første del af forløbet omhandler DK og ser bl.a. på økonomisk ulighed, geografisk ulighed og ulighed i sundhed. I forløbet er de klassiske teorier om ulighed i fokus: Marx, Weber og Durkheim, efterfulgt af en detaljeret anvendelse af Bourdieu og Lars Olsens nye ulighed. Diskursanalyse har også været en del af forløbet.

I anden del af forløbet har der været fokus på ulighed i USA og dette er en del af klassens SRO sammen med engelsk.

Forløbet er tværdisciplinært, således at der både er fokus på økonomisk, social og politisk ulighed og ikke mindst hvad man politisk, økonomisk og socialt kan gøre ved ulighedsproblemerne i DK og USA.

Sider i forløbet ca. 65

Faglige mål trænet i forløbet
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå

- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser

- forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre

- behandle problemstillinger i samspil med andre fag

- demonstrere viden om fagets identitet og metoder

- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere

- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi

- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 9. DK i en splittet verden

I første del af forløbet  undersøger hvordan verden har ændret sig, hvilke aktører er fremtrædende i verden og hvordan ser magtfordelingen ud. Undervejs vil I få et teoriapparat (realismen, neorealisme, liberalisme og konstruktivisme) til at analysere de positioner der viser sig i verden i dag. I denne del undersøger vi også hvad udenrigspolitisk adfærd og sikkerhedspolitik er og hvordan det ser ud med udvalgte lande og deres udenrigspolitiske adfærd (Projektarbejde om USA, Kina, Rusland, Frankrig, Tyskland, Tyrkiet og Indien)

I anden del af forløbet  undersøger vi hvordan dansk udenrigspolitik er præget af den verden vi er en del af. Hvordan påvirker det vores syn på sikkerhed og på forsvar og hvilke handlinger og diskurser munder det ud i.

Forløbet berører primært disciplinen IP

Antal læste sider: 115

Faglige mål:
- forklare begivenheder og udviklingstendenser i det internationale system og diskutere Danmarks handlemuligheder i forbindelse hermed
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi
- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 28 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 10. Partier og vælgere i DK og USA

Forløbet bygger ovenpå forløb 2 “politik, valg og meningsdannelse” og vi undersøger, i dette forløb hvilke udfordringer såvel partier som vælgerne står over for to år efter Folketingsvalget. I forløbet vil vi også følge det amerikanske valg og se på i hvilken udstrækning man kan sammenligne partier og vælgere i DK og USA.

Vi kommer i forløbet ind på følgende begreber: skillelinjer, vælgeradfærd, partiadfærd, ideologier,  kommunikationsteori og demokratiteori Forløbet berører primært politologien, men også enkelte sociologiske perspektiver

Antal læste sider:  ca. 105

Faglige mål
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 11. Globaliseringens vindere og tabere

Forløbet handler om hvad økonomisk globalisering er og hvilke konsekvenser det har for det globale Nord og det globale syd samt på de forskellige indkomstgrupper i befolkningen. Undervejs kommer vi ind på forskellige holdninger til globalisering (optimister, pessimister og skeptikere) samt forskellige sociologers tilgang til begrebet. Forløbet har også fokus på frihandel, protektionisme, økonomisk integration. For at eksemplificere globaliseringens vindere og tabere ser vi nærmere på ulighed og klima. Endelig er der også fokus på forskellige udviklingsstrategier. Forløbet inddrager således både økonomi og sociologi. i forbindelse med debatten om økonomisk integration, undersøger vi EU's opbygning og de holdninger der er til EU og om de er sammenlignelige med dem der er til globalisering. Vi vil her undersøg om EU-landene kan løfte nogle af de problemer der er kommet som følge af globaliseringen

Læste sider: ca. 96

Faglige mål:
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- undersøge og dokumentere et politikområde, herunder betydningen af EU og globale forhold
- undersøge konkrete økonomiske prioriteringsproblemer nationalt, regionalt og globalt og diskutere løsninger herpå
- forklare begivenheder og udviklingstendenser i det internationale system og diskutere Danmarks handlemuligheder i forbindelse hermed
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
-  forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
-  påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi
- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 12. Unges valg og fravalg

Unges valg og fravalg er et kort forløb, der har fokus på unges trivsel/mistrivsel ud fra en empirisk, metodisk og teoretisk vinkel. Eleverne arbejder undervejs med deres eget projekt omhandlende unges valg og fravalg, hvor vi tester om de selvstændigt kan finde relevant empiri og anvende metodisk viden til at diskutere empirien og anvende de gennemgående teorier fra andre sociologiforløb. Der har endvidere været fokus på aktør og struktur, samt løsninger på de identificerede problemer vha. stat, marked og civilsamfundsdebatten.

Ca. antal sider læst 20 + elevernes selvfundne materiale til projekt

Faglige mål gennemgået:
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at undersøge aktuelle samfundsmæssige problemstillinger i Danmark og andre lande og diskutere foreliggende og egne løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og forskellige teorier fra fagets discipliner til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemstillinger og udviklingstendenser
- forklare sammenhænge mellem samfundsforandringer og ændringer i sociale og kulturelle mønstre
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere præcise faglige problemstillinger, herunder hypoteser, og indsamle og bearbejde dansk og fremmedsproget materiale, herunder statistisk materiale, til at undersøge og diskutere problemstillinger og konkludere
- forholde sig kritisk til forskelligartede materialer fra forskellige typer afsendere og anvende viden om samfundsvidenskabelig metode til at gennemføre mindre empiriske undersøgelser
- påvise faglige sammenhænge og udviklingstendenser ved hjælp af foreliggende og egne beregninger, tabeller, diagrammer og modeller med brug af digitale hjælpemidler
- analysere og formidle – skriftligt og mundtligt – empiriske og teoretiske sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af fagets terminologi
- på et fagligt grundlag argumentere sammenhængende og nuanceret for egne synspunkter, placere disse i en teoretisk sammenhæng og indgå i en faglig dialog.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer