Holdet 2023 Ma-z - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Nyborg Gymnasium
Fag og niveau Matematik B
Lærer(e) Anne-Sophie Schmidt, Bjørn la Cour Poulsen, Natacha Kromann Nissen, Stine Skriver Holm
Hold 2023 Ma-z (1z Ma, 2z Ma)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1 Grundforløb
Titel 2 Forløb#2 Andengradspolynomier
Titel 3 Forløb#3 Tværfagligt samarbejde med IØ
Titel 4 Forløb#4 Beskrivende statistik
Titel 5 Forløb#5 Eksponentielle funktioner
Titel 6 Forløb#6 Finansiel regning
Titel 7 Forløb#7 - Modellering (rep. af SO3)
Titel 8 Forløb#8 Funktioner
Titel 9 Forløb#9 Chi-i-anden test
Titel 10 Forløb#10 Differentialregning
Titel 11 Forløb#11 Sandsynlighed og statistik
Titel 12 Forløb#12 Lineær programmering
Titel 13 Forløb#13 Eksamensprojekt
Titel 14 Forløb#14 Repetition

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1 Grundforløb

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 1. Matematik på hhx (https://matematikchhx.systime.dk/?id=138)
- Kapitel 2. Lineære funktioner (https://matematikchhx.systime.dk/?id=131)

Matematik C, B. C. Poulsen, i-bog fra www.selvstudier.dk (https://www.selvstudier.dk/course/matematik-c-stx/)

Indhold:
Lineære funktioner, herunder stykkevist lineære funktioner
Grundlæggende regnefærdigheder; overslagsregning, regnearternes hierarki
Funktionsbegrebet; definitions- og værdimængde, nulpunkter og fortegnsvariation, monotoniforhold og ekstrema
Ligningsløsning: analytisk, grafisk og ved hjælp af it
xy-plot af datamateriale samt anvendelse af simpel regression, pris-funktion
Bevis: Formler til at bestemme forskrift for lineær funktion ud fra to punkter

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave, screening.
Indhold
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Forløb#2 Andengradspolynomier

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 6: Andengradspolynomier (https://matematikchhx.systime.dk/?id=136)

Indhold:
Andengradspolynomier samt polynomier af højere grad
Funktionsbegrebet; definitions- og værdimængde, nulpunkter og fortegnsvariation, monotoniforhold og ekstrema
Ligningsløsning: analytisk, grafisk og ved hjælp af it
xy-plot af datamateriale samt anvendelse af simpel regression, determinationskoefficient, pris-funktion
Bevis: Nulpunktsformlerne

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Forløb#3 Tværfagligt samarbejde med IØ

Anvendt litteratur:
Læreproduceret indhold:
- "Workshop 1: Det gode undringsspørgsmål"
- "Dato Workshop 2: Mundtlighed og visualisering"
- "Indekstal"

Indhold:
Procentregning og indekstal
Introduktion til større skriftlige opgaver

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
Læse matematiske tekster.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, produktion af poster.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Forløb#4 Beskrivende statistik

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 5: Deskriptiv statistik (https://matematikchhx.systime.dk/?id=135)

Indhold:
Statistik; beskrivende statistik, udtræk af data fra databaser, konstruktion af tabeller og grafisk præsentation af data
Grundlæggende regnefærdigheder; procentregning og indekstal

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Forløb#5 Eksponentielle funktioner

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 3: Eksponentialfunktioner (https://matematikchhx.systime.dk/?id=132)

Indhold:
Eksponentielle funktioner
Udtræk af data fra databaser, konstruktion af tabeller og grafisk præsentation af data
xy-plot af datamateriale samt karakteristiske egenskaber ved lineære og eksponentielle sammenhænge samt anvendelse af regression, korrelationskoefficient, determinationskoefficient
Grundlæggende regnefærdigheder; procentregning og indekstal
Beviser:
- Formler til at bestemme eksponentiel funktion ud fra to punkter
- Formlen for fordoblingskonstanten

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Forløb#6 Finansiel regning

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 4: Finansiel regning (https://matematikchhx.systime.dk/?id=134)

Indhold:
Procent- og rentesregning, absolut og relativ ændring, renteformel
Eksponentielle funktioner
Opsparings- og gældsannuitet
Beviser:
- Omskrivning af kapitalfremsrkivningsformlen
- Omskrivning af opsparingsformlen
- Omskrivning af gældsformlen

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Forløb#7 - Modellering (rep. af SO3)

Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 9: Matematisk modellering og fagligt samspil
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)

Indhold:
• Repetition af emnet "modellering", som der er arbejdet med i 1g i SO3.
• Rep. af 4-fase-model
• Rep. af matematisk modellering og teori i VØ
• Fokus på mindstekrav til emnet
• Emnequiz + aflevering om modellering

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
Indhold
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Forløb#8 Funktioner

Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 2: Forskellige funktionstyper
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)

Indhold:
• Funktionsanalyse
• Nulpunkter og fortegnsvariation
• Logaritmefunktioner
• Sammensatte funktioner
• Karakteristiske egenskaber ved polynomier af højere grad
- sammenhæng mellem grad og antal rødder
- sammenhæng mellem polynomiets grad og grafiske billede
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Forløb#9 Chi-i-anden test

Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 8: Sammenhæng mellem variable
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)

Indhold:
• SO4: Bæredygtighed - samarbejde med afsætning
• Chi-i-anden-test med et og to inddelingskriterier og i nxm antalstabeller
• Begreberne forventede værdier, kritisk værdi, frihedsgrader, signifikansniveau

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 Forløb#10 Differentialregning

Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 3-5: Differentialregning, monotoniforhold og tangentbestemmelse
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)

Indhold:
• Begrebsafklaring: differentialkvotient, sekant og tangent
• Simple regneregler for differentiation
• Tretrinsreglen og udledning af differentialkvotient
• Tangentens ligning og bevis herfor
• Sammenhæng mellem funktion og dens afledede funktion
• Vendetangent og betygning af f’’
• Monotoniforhold
• Optimering

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Forløb#11 Sandsynlighed og statistik

Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 6-7: Sandsynlighedsregning, binomialfordeling og konfidensinterval
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)

Indhold:

SANDSYNLIGHEDSREGNING
• Grundlæggende begreber (udfald, udfaldsrum, hændelse, komplementær hændelse, sandsynlighedsfelt)
• Hændelser: Komplementær, disjunkte, fælles- og foreningshændelser
• Venn-diagrammer
• Kombinationer
• Binomialfordeling inkl. middelværdi, varians og spredning
• Normalfordeling og beregning af sandsynligheder
• Approksimering fra binomialfordeling til normalfordeling

CHI-I-ANDEN-TEST
• Chi-i-anden-test med et og to inddelingskriterier og i nxm antalstabeller
• Begreberne forventede værdier, kritisk værdi, frihedsgrader, signifikans-niveau og signifikans-sandsynlighed.

KONFIDENSINTERVALLER
• Konfidensintervaller for en andel p

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Forløb#12 Lineær programmering

Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 7: Lineær programmering
(https://matematikchhx.systime.dk/?id=193)

Indhold:
• Systemer af lineære uligheder i to variabler inkl. grafiske billede
• Lineære funktioner i to variable samt niveaulinjer
• Optimering: både geometrisk og hjørneinspektion
• Modellering vha. lineær programmering
• Anvendelse af LP til løsning af VØ-problemstilling (f.eks. finde betingelse der giver størst mulige dækningsbidrag)
• Bevis: Udledning af generelle forskrift for niveaulinjer (y=-a/b x + t/b - c/b, bevis kan findes i OneNote)

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 13 Forløb#13 Eksamensprojekt

Indhold:
• Eleverne arbejder med eksamensprojektet fra UVM

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Arbejdsformer:
Selvstændigt arbejde med vejledning fra underviser.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 14 Forløb#14 Repetition

Indhold:
• Repetition og opsamling på diverse emner

It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra

Fokuspunkter:
• Gøre eleverne helt klar til den mundtlige eksamen.

Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer