Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Nyborg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
Lærer(e)
|
Anne-Sophie Schmidt, Bjørn la Cour Poulsen, Natacha Kromann Nissen, Stine Skriver Holm
|
Hold
|
2023 Ma-z (1z Ma, 2z Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb#1 Grundforløb
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 1. Matematik på hhx (https://matematikchhx.systime.dk/?id=138)
- Kapitel 2. Lineære funktioner (https://matematikchhx.systime.dk/?id=131)
Matematik C, B. C. Poulsen, i-bog fra www.selvstudier.dk (https://www.selvstudier.dk/course/matematik-c-stx/)
Indhold:
Lineære funktioner, herunder stykkevist lineære funktioner
Grundlæggende regnefærdigheder; overslagsregning, regnearternes hierarki
Funktionsbegrebet; definitions- og værdimængde, nulpunkter og fortegnsvariation, monotoniforhold og ekstrema
Ligningsløsning: analytisk, grafisk og ved hjælp af it
xy-plot af datamateriale samt anvendelse af simpel regression, pris-funktion
Bevis: Formler til at bestemme forskrift for lineær funktion ud fra to punkter
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave, screening.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Forløb#2 Andengradspolynomier
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 6: Andengradspolynomier (https://matematikchhx.systime.dk/?id=136)
Indhold:
Andengradspolynomier samt polynomier af højere grad
Funktionsbegrebet; definitions- og værdimængde, nulpunkter og fortegnsvariation, monotoniforhold og ekstrema
Ligningsløsning: analytisk, grafisk og ved hjælp af it
xy-plot af datamateriale samt anvendelse af simpel regression, determinationskoefficient, pris-funktion
Bevis: Nulpunktsformlerne
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Forløb#3 Tværfagligt samarbejde med IØ
Anvendt litteratur:
Læreproduceret indhold:
- "Workshop 1: Det gode undringsspørgsmål"
- "Dato Workshop 2: Mundtlighed og visualisering"
- "Indekstal"
Indhold:
Procentregning og indekstal
Introduktion til større skriftlige opgaver
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
Læse matematiske tekster.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, produktion af poster.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Forløb#4 Beskrivende statistik
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 5: Deskriptiv statistik (https://matematikchhx.systime.dk/?id=135)
Indhold:
Statistik; beskrivende statistik, udtræk af data fra databaser, konstruktion af tabeller og grafisk præsentation af data
Grundlæggende regnefærdigheder; procentregning og indekstal
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb#5 Eksponentielle funktioner
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 3: Eksponentialfunktioner (https://matematikchhx.systime.dk/?id=132)
Indhold:
Eksponentielle funktioner
Udtræk af data fra databaser, konstruktion af tabeller og grafisk præsentation af data
xy-plot af datamateriale samt karakteristiske egenskaber ved lineære og eksponentielle sammenhænge samt anvendelse af regression, korrelationskoefficient, determinationskoefficient
Grundlæggende regnefærdigheder; procentregning og indekstal
Beviser:
- Formler til at bestemme eksponentiel funktion ud fra to punkter
- Formlen for fordoblingskonstanten
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Forløb#6 Finansiel regning
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 4: Finansiel regning (https://matematikchhx.systime.dk/?id=134)
Indhold:
Procent- og rentesregning, absolut og relativ ændring, renteformel
Eksponentielle funktioner
Opsparings- og gældsannuitet
Beviser:
- Omskrivning af kapitalfremsrkivningsformlen
- Omskrivning af opsparingsformlen
- Omskrivning af gældsformlen
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
Læse matematiske tekster.
Gennemføre modelleringer ved anvendelse af
variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af
modellens begrænsninger og forudsætninger.
Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Forløb#7 - Modellering (rep. af SO3)
Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 9: Matematisk modellering og fagligt samspil
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)
Indhold:
• Repetition af emnet "modellering", som der er arbejdet med i 1g i SO3.
• Rep. af 4-fase-model
• Rep. af matematisk modellering og teori i VØ
• Fokus på mindstekrav til emnet
• Emnequiz + aflevering om modellering
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Forløb#8 Funktioner
Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 2: Forskellige funktionstyper
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)
Indhold:
• Funktionsanalyse
• Nulpunkter og fortegnsvariation
• Logaritmefunktioner
• Sammensatte funktioner
• Karakteristiske egenskaber ved polynomier af højere grad
- sammenhæng mellem grad og antal rødder
- sammenhæng mellem polynomiets grad og grafiske billede
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, skriftlige afleveringer.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Forløb#9 Chi-i-anden test
Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 8: Sammenhæng mellem variable
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)
Indhold:
• SO4: Bæredygtighed - samarbejde med afsætning
• Chi-i-anden-test med et og to inddelingskriterier og i nxm antalstabeller
• Begreberne forventede værdier, kritisk værdi, frihedsgrader, signifikansniveau
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Forløb#10 Differentialregning
Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 3-5: Differentialregning, monotoniforhold og tangentbestemmelse
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)
Indhold:
• Begrebsafklaring: differentialkvotient, sekant og tangent
• Simple regneregler for differentiation
• Tretrinsreglen og udledning af differentialkvotient
• Tangentens ligning og bevis herfor
• Sammenhæng mellem funktion og dens afledede funktion
• Vendetangent og betygning af f’’
• Monotoniforhold
• Optimering
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Forløb#11 Sandsynlighed og statistik
Anvendt litteratur:
Matematik B hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 6-7: Sandsynlighedsregning, binomialfordeling og konfidensinterval
(https://matematikbhhx.systime.dk/?id=1)
Indhold:
SANDSYNLIGHEDSREGNING
• Grundlæggende begreber (udfald, udfaldsrum, hændelse, komplementær hændelse, sandsynlighedsfelt)
• Hændelser: Komplementær, disjunkte, fælles- og foreningshændelser
• Venn-diagrammer
• Kombinationer
• Binomialfordeling inkl. middelværdi, varians og spredning
• Normalfordeling og beregning af sandsynligheder
• Approksimering fra binomialfordeling til normalfordeling
CHI-I-ANDEN-TEST
• Chi-i-anden-test med et og to inddelingskriterier og i nxm antalstabeller
• Begreberne forventede værdier, kritisk værdi, frihedsgrader, signifikans-niveau og signifikans-sandsynlighed.
KONFIDENSINTERVALLER
• Konfidensintervaller for en andel p
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Forløb#12 Lineær programmering
Anvendt litteratur:
Matematik C hhx, M. Brydensholt, H. H. Hansen m.fl., i-bog fra Systime
- Kapitel 7: Lineær programmering
(https://matematikchhx.systime.dk/?id=193)
Indhold:
• Systemer af lineære uligheder i to variabler inkl. grafiske billede
• Lineære funktioner i to variable samt niveaulinjer
• Optimering: både geometrisk og hjørneinspektion
• Modellering vha. lineær programmering
• Anvendelse af LP til løsning af VØ-problemstilling (f.eks. finde betingelse der giver størst mulige dækningsbidrag)
• Bevis: Udledning af generelle forskrift for niveaulinjer (y=-a/b x + t/b - c/b, bevis kan findes i OneNote)
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Anvende relevante matematiske hjælpemidler, herunder CAS og matematikprogrammer, til løsning af givne matematiske
problemer.
• Genkende og skifte mellem verbale, grafiske og symbolske repræsentationer af matematiske problemstillinger fra fagets
indhold samt vurdere i hvilke tilfælde, de forskellige repræsentationsformer er hensigtsmæssige.
• Gennemføre simple matematiske ræsonnementer og beviser.
• Håndtere formler, herunder oversætte mellem matematisk symbolsprog og dagligt talt eller skrevet sprog samt anvende
symbolsprog til løsning af problemer med matematisk indhold.
• Læse matematiske tekster.
• Gennemføre modelleringer, primært inden for samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder, ved anvendelse af variabelsammenhænge, vækstbetragtninger, statistiske databehandlinger eller finansielle modeller og have forståelse af modellens begrænsninger og forudsætninger.
• Formidle matematiske metoder og resultater i et hensigtsmæssigt sprog.
• Beherske fagets mindstekrav.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse, emneopgave.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Forløb#13 Eksamensprojekt
Indhold:
• Eleverne arbejder med eksamensprojektet fra UVM
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Arbejdsformer:
Selvstændigt arbejde med vejledning fra underviser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Forløb#14 Repetition
Indhold:
• Repetition og opsamling på diverse emner
It:
Excel, WordMat og/eller Geogebra
Fokuspunkter:
• Gøre eleverne helt klar til den mundtlige eksamen.
Arbejdsformer:
Klasseundervisning, pararbejde, gruppearbejde, anvendelse af fagprogrammer, opgaveregning, mundtlig fremlæggelse.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59377745563",
"T": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59377745563",
"H": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59377745563"
}