Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Nyborg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Erhvervscase -
|
Lærer(e)
|
Gitte Ohrt Rosenbaum, Mette Brylov
|
Hold
|
2024 ec-x (2x ec)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb#1 Case 1 - Fårup Sommerland
Første forløb i Erhvervscase
Case 1 - Fårup Sommerland
Undervisning i Erhvervscase, hvor eleverne får lektier for i Systimes Erhvervscasebog. Gennemgang af casemetoden og centrale begreber i Erhvervscase.
Eleverne arbejder sideløbende med den første case om Fårup Sommerland.
Progression i undervisningen og i synopsis.
Fokus på gruppedannelse ud fra personlige kompetencer i Belbins roller, samt fokus på kreative processer til idégenerering med Lotusblomsten og tænkehatte.
Skriftligt og mundtligt feedback på den første case.
Til hele Erhvervscaseforløbet er der anvendt Systimes bog - Erhvervscase
Hassing, Jeanette m.fl.: Erhvervscase, Systime 2018.
https://erhvervscase.systime.dk/
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Forløb#2 Case 2 - Fusion ApS
Andet forløb af Erhvervscase
Case 2 - Fusion ApS - Eksamenscase fra 2022.
Mere progression i undervisningen og i synopsis.
Fokus på kreative processer til idégenerering med Lotusblomsten og tænkehatte, samt konsekvenser og konsekvensberegninger.
Fremlæggelse for én lærer og to andre grupper fra klassen, som opponerer og giver feedback.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Forløb#3 Case 3 - Naturli'
Tredje forløb af Erhvervscase
Case 3 - Naturli' - Eksamenscase fra 2024.
Progressionen i det sidste forløb består i, at eleverne får 48 timer til at løse erhvervscasen. På denne måde får de lov til at prøve, hvordan Erhvervscase vil være til eksamen.
De 48 timer forløb fra tirsdag 22/4 kl. 8 til torsdag 24/4 kl. 8.
Fælles introduktion og igangsætning for alle tre klasser og efterfølgende vejledning fra lærerne.
Fremlæggelse for begge klassens lærere i en fuld time den 1. maj.
En lektion efterfølgende 8. maj til eksamensforberedelse, hvor der eleverne så "det grønne bord".
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64845225599",
"T": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64845225599",
"H": "/lectio/144/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64845225599"
}