Titel
3
|
3 - Computerspil
Udvikling af computerspil med fokus på programmering. Faglige begreber:
Computerspil
• Spillertyper: achievers, explorers, socializers, killers
• Spildefinition: interaktivitet, mål, modstand, struktur, endogen betydning
• Flow-zone: færdigheder vs. kompleksitet (angst, stress, flow, kontrol, kedsomhed)
• AIDA-model
• Reklamespil: ekspicit / implicit reklame
Game Lab
• Rect(x, y, w, h) ellipse(x, y, w, h) fill(color) stroke(color) //comment background(color) randomNumber(1,10)
• Variabel (navn, værdi)
• Datatyper (integer, real, string, boolean, array)
• funktion
• 3-lags arkitektur
• Sekvens, forgrening (if-else), gentagelse (for, while)
• Dot-notation (sprite.x , sprite.y , sprite.width, sprite.height)
• CreateSprite(x, y) , setAnimation, scale, SetCollider, drawSprites(), createEdgeSprites, bounceOff, isTouching, setVelocity
• EventListener
Praktisk arbejde:
• Tegning, sprites og bevægelse
• Tennis-spil
• Gribe-spil
• Fange-spil
• Racer-spil
• Afsluttende opgave: Reklamespil
|