Vestfyns Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Vestfyns Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 EN/a - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Vestfyns Gymnasium
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Alexander Benjamin Clausen, Laura Friis Date, Vibeke Højby Marxen
Hold
2022 EN/a (
1a EN
,
2a EN
,
3a EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Fantasy
Titel 2
SoMe
Titel 3
Evil - Are We Bad or Mad?
Titel 4
Genre
Titel 5
Minimalism - When less is more
Titel 6
Australia and The Stolen Generations
Titel 7
Man, Science and Art (incl. novel)
Titel 8
Horror (SRO)
Titel 9
Gender and sexuality
Titel 10
Dystopian fiction (incl. novel)
Titel 11
American dreams, values & politics
Titel 12
Postmodernism
Titel 13
Shakespeare and the Elizabethan era
Titel 14
Repetition (Growing Up) + skriftlighed
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Fantasy
Vi arbejder med genren fantasy i litteratur (romanuddrag) og film. Fokus ligger på, at eleverne tilegner sig en række relevante fagbegreber til brug for analyse, og at de kan identificere og analysere typiske genretræk. Herudover har vi undersøgt, hvilken rolle genren har fået i løbet af de sidste årtier.
Forløbets omfang cirka: 30 sider
Indhold
Kernestof:
Present your pal.png
Worlds of Fantasy (1)-3.PDF
Fantasy Presentation
Pages 8-11 are to be read in preparation for today's module.
The-First-Task.pdf
Writing a Fantasy Outline.docx
Writing an English Essay.pptx
Fantasy composition.docx
Fantasy Grammar Task.docx
Skærmbillede 2022-11-25 kl. 09.01.49.png
Group Work and Presentations for Narnia.docx
Worlds of Fantasy.PDF
Please read page 24-31 in the PDF - it's an excerpt of The Lion, the Witch and the Wardrobe.
Your presentations are due today! 🎊
Create a World of Fantasy.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
SoMe
Dette forløb er tværfagligt (samfundsfag) og anskuer vores kultur med sociale medier fra en kritisk vinkel. Med udgangspunkt i dokumentarfilmen ”The Social Dilemma” anlægger vi en metodisk vinkel på dokumentarfilmgenren og undersøger vores vaner på de sociale medier. Vi taler om fordele og faldgruber og diskuterer skærmtid og konsekvenser.
Forløbets omfang: ca. 5 sider.
Indhold
Kernestof:
Comprehension Questions for The Social Dilemma.docx
Introduction to Methods in English.pptx
Answer whatever questions you did not manage to finish in class. :) We will go through them in class.
Hvad er videnskabelig metode?
How to Analyze a Documentary.docx
I giver jer selv lektier for i gruppen - hvad skal I hver især forberede, så I kan gøre jeres præsentationer om dokumentaren færdige i dag? I får 40 min. til at arbejde med præsentationerne.
Minlæring
Written Assignment.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Evil - Are We Bad or Mad?
I dette tematiske forløb undersøger eleverne ondskab som litterært og kulturelt begreb ud fra en spørgende vinkel: er ondskab en psykologisk undtagelse eller en egenskab, der potentielt bor i os alle? Gennem non-fiction materiale om tortur, fangelejre og de klassiske ondskabseksperimenter som Stanford Prison Experiment og The Milgam Experiment har vi undersøgt den psykologiske vinkel, og Joshua Oppenheimers dokumentar ”The Act of Killing” har tjent som øvelse udi dokumentarfilmgenren, retorik og argumentation, faceworkteori samt metafilmanalyse. Forløbet arbejder også med fiktionsanalyse vha. bl.a. en episode fra TV-serien ”Black Mirror” om afstraffelse og retfærdighed, og eleverne har ligeledes arbejdet med fiktion i et mindre Peer Teaching-segment.
Forløbets omfang: ca. 25 sider.
Indhold
Kernestof:
Worksheet why not everyone is a torturer.docx
Why Not Everyone Is a Torturer Teacher.docx
Read the article before class. We start out by discussing "Nosedive" from our previous module. Bring a few points from your walk and talk so you can participate in the class discussion.
Hej 1.a. Jeg er hjemme med barn syg, så derfor påbegynder I selv Joshua Oppenheimers dokumentar The Act of Killing i dag. Den jeg sendte link til den anden dag. Sæt den på fællesskærmen, når I har læst lidt om filmen først. Den kan være en lidt svær
Adjectives and Adverbs in the Act of Killing.docx
The Act of Killing worksheet.docx
The Act of Killing analysis.pptx
Food for Thought White Bear.docx
The Jakarta Method.pdf
The Jakarta Method.pptx
Spend a while writing down the most important and thought-provoking takeaways from our discussion of "White Bear" ON PAPER. Bring them to class so you are ready to film yourself.
Son of Satan Charles Bukowski.pdf
The Lottery Shirley Jackson.docx
CAIP analysis.doc
Peer Teaching.docx
Skærmbillede 2023-03-06 kl. 20.27.35.png
You will get half an hour to finish your teaching project. The rest is homework and must be ready to go on Thursday!
Gruppe 1 underviser i "Son of Satan" og læser derfor "The Lottery" som lektie til i dag.Gruppe 2 underviser i "The Lottery" og læser derfor "Son of Satan" som lektie til i dag.
American Psycho Excerpt Killing Child at Zoo.pdf
Please read the text before class.
American Psycho - Trailer
Morning Routine - American Psycho (1/12) Movie CLIP (2000) HD
Killing Child at Zoo Study Questions.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Genre
Fokus i dette forløb har været genrebegrebet. Eleverne har arbejdet med de tre genrer: Horror, science fiction og drama i både short stories, romanuddrag, en graphic novel samt i en tv-serie, hvor fokus slutteligt var på genrehybriditet. Klassen undersøgte, hvordan forskellige genres konventioner spiller ind på teksterne, både enkeltstående og i samspil. Ydermere har forløbet fokuseret på tv-seriens udvikling gennem tiderne med begrebet Three Golden Ages of Television.
Forløbets omfang cirka: 20 sider.
Indhold
Kernestof:
Dracula (1897).pdf
Study Questions for Dracula.docx
Lessons from a terrified horror researcher.docx
Questions for analysis A Sound of Thunder.docx
Science Fiction Across Literature and Media.pptx
A Sound of Thunder Ray Bradbury 1952.docx
Read the text carefully before the module. A comprehension test at the beginning of class will determine how thoroughly you did your homework.
The Drama.docx
Afsnit
The Genre Hybrid Worksheet.docx
The Walking Dead Vol. 01 - Days Gone Bye (2004).pdf
The Graphic Novel vs The TV-series.docx
Read pages 1-57 of the graphic novel.
TV-series through the Ages.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Minimalism - When less is more
Forløbet omhandler "minimalist fiction" med særligt fokus på at inkorporere begreber, der belyser den minimalistiske litteraturs særlige kendetegn. Der læses tekster af amerikanske og engelske forfattere, blandt andet Raymond Carver & Ernest Hemingway.
Omfang: Cirka 30 sider.
Indhold
Kernestof:
Jayne Anne Phillips - Solo Dance.pdf
Richard Bratigan - Greyhound Tragedy.pdf
Ernest Hemingway - Cat in the Rain.pdf
ONE MORE THING.docx
Jane McLaughlin - Trio For Four Voices.pdf
Raymond Carver - Why Don_t You Dance-1-4.pdf
Supplerende stof:
Minimalism worksheet 1.docx
Minimalism-2.pptx
Minimalism - Worksheet 2.docx
Worksheet - Cat in the rain.docx
Raymond Carver - One more thing - Worksheet.docx
The PEE model.docx
Summing up Minimalism - When less is more
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Australia and The Stolen Generations
I dette forløb arbejdes der med tekster fra forskellige genrer, der alle handler om kultursammenstødet mellem de australske aboriginere og europæerne. Der er endvidere sat fokus på problematikken omkring ’The Stolen Generations’.
I forløbets første del læses et uddrag af Glenyse Wards dagbog ’Wandering Girl’, der sammen med dokumentaren ’The Stolen Generations’ og filmen ’Rabbit-proof fence’ giver et billede af både aboriginernes og europæernes oplevelse af problematikken omkring ’The Stolen Generations’. Dernæst undersøges forskellen mellem aboriginere og hvide australier i Australien i dag, hvilket sker gennem teksterne ’Fred Andrews’, ’The Past’ og ’One of my best friends’.
Forløbet om "Australia and The Stolen Generations" dækker kernestoffet omkring forståelse af engelsktalende kulturer og læsning af tekster uden for Storbritannien og USA samt engelsk som lingua franca.
Omfang: Cirka 60 sider.
Indhold
Kernestof:
Stolen Generations - Questions.docx
Wandering girl ( gloser).pdf
Australia, we need to talk | Cally Jetta | TEDxPerth
billede til Freddy Andrews.pdf
Fred Andrews - Worksheet.docx
Australian Slang - ordbog.docx
The Past - questions.docx
One of my best friends (text).pdf
Group work - rabbit-proof fence.docx
Roxanne Moore-3 (1).docx
Supplerende stof:
Wandering Girl - Questions.docx
Stolen Generations - Questions.docx
Fejlstøvsugeren-11-16.pdf
Non-fiction analysis
Fred Andrews (2000) (Borland) (text) (2019).docx.pdf
Tekst til oversættelse.doc
1. Aboriginal Poem - Who are we.docx
2. Aboriginal Poem - Always told I was a white girl.docx
3. Aboriginal Poem - Thug Life.docx
The Past.pdf
Snatched from home (1).docx
Quizlet - Vocabulary
Questions - One of My Best Friends 1.docx
Questions 2 - One of My Best Friends.docx
2a - Summing up Australia and the Stolen Generations
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Man, Science and Art (incl. novel)
I forløbet har eleverne læst romanen Never Let Me Go af Kazuo Ishiguro (2005) samt uddrag af Frankenstein af Mary Shelley (1818). Gennem læsning af Frankenstein og Never Let Me Go arbejdede vi med spørgsmål om etik, identitet, teknologi og menneskelighed i en moderne og historisk kontekst.
Omfang: 170 sider.
Indhold
Kernestof:
Read the summary of chapters 1-4 + the excerpt from chapter 5 of "Franktenstein - or the Modern Prometheus".
Supplerende stof:
Never Let Me Go Chapter 1.docx
Never Let Me Go Chapters 2and3.docx
Never Let Me Go Chapter 6.docx
Never Let Me Go Chapters 7and8.docx
Grammar Støtteord.docx
Never Let Me Go Chapters 21&22.docx
Never Let Me Go Chapters 21&22 Brainstorm.docx
Frankenstein Worksheet.docx
Read the summary of chapters 6-9 + the excerpt of chapter 10 in "Frankenstein".
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Horror (SRO)
Dette forløb indgik i klassens SRO. For den ene halvdel af klassen sammen med tysk - for den anden halvdel sammen med musik.
Fokus har været på de klassiske horror-elementer, samt hvorfor vi læser (og ser) horror.
Klassen har desuden set filmen "Psycho" af Alfred Hitchcock
Omfang: Cirka 60 sider.
Indhold
Kernestof:
Tell-Tale Heart - Questions.docx
King The Boogeyman TEXT.pdf
The Babadook (2014) - I Am Your Mother! Scene - HD
Alfred Hitchcock - Psycho.mp4 - Shared with pCloud
The-Yellow-Wall-Paper TEXT.pdf
Tuesday.docx
Supplerende stof:
Id, Ego, and Superego Are Part of a Structural Model of Personality
Frankenstein Meme
Horror introduction.docx
Horror Short films - Analysis.docx
The Boogeyman (Audio) - 13:40
The Babadook (1/2) Amelia Burns the Book (2014) HD
The Babadook (2/2) A Nighttime Visit from The Babadook (2014) HD
The Babadook - Reading Mister Babadook (2014 HD)
The Babadook Pop-up Book with Narration.
Film analysis - Introduction.pptx
1302filmanalysisguide1.pdf
Filmanalyse og -ÃÂ_stetik.pdf
Filmiske virkemidler – animeret dansk
Filmteknisk analyse (oversigt).pdf
Psykoanalytisk læsning.docx
Psycho - 1960 - Script .pdf
Det handler om nydelse: Derfor elsker nogle mennesker gys og horrorfilm
Hvorfor tiltrækkes vi af horror, vold og død?
The Psychology Behind Why We Love (or Hate) Horror
Why do we love scary movies?
Psycho film analysis
Formalia SRO opdateret 2024.docx
SRP eksempel - samf engelsk.pdf
The Yellow Wallpaper - Worksheet.docx
Audiobook - the yellow wallpaper (by charlotte perkins gilman) (read by jamie loftus)
Grammatik - advanced 1.docx
American Psycho - Group Talk Worksheet.docx
Summing up Horror 2a 2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Gender and sexuality
Forløbet har arbejdet med forskellige fiction og non-ficton tekster, der tematiserer køn og seksualitet, heriblandt emner som kønsroller, toxic masculinity, body dysphoria, transgender og intersex.
Der har været et fokus på, hvilken betydning omverdens normer og bl.a. kristendommens dogmer og regler kan have på vores forståelse af køn og vores skabelse af en kønsidentitet.
Omfang: Cirka 30 sider
Indhold
Kernestof:
Top Rhetorical Devices.docx
Emma Watson - Rhetorical Pentagram.pdf
Gruppe 1
Emma Watson - Gender equality is your issue too.docx
Andrew Tate ParentsToolkit.pdf
Fight Club: 5-10.pdf
Læs op på verber og ordstilling via Minlæring
Oranges are not the only fruit - Worksheet.docx
Jeanette Winterson - Oranges are not the only fruit-1-5.pdf
Skærmbillede 2024-04-03 kl. 12.09.27.png
Lee Mokobe - Being Transgender - Worksheet.docx
Lee Mokobe - Being Transgender.pdf
Minlæring
Why I'm done trying to be "man enough" | Justin Baldoni
"A Seat at the Table" Isn't the Solution for Gender Equity | Lilly Singh | TED
Instruks:
Style of writing.docx
Abigail Tarttelin Golden Boy.pdf
Beauty standards, body image and Barbie.docx
Interview with the author of Golden Boy
Medbring høretelefoner
Barbie projects.pptx
Vi mødes i 15
Jeres projekt skal være klar til fremvisning - I får lige 15 minutter til at printe/set-up :-)
Group talks on When students change their gender identity.docx
When Students Change Gender Identity.docx
Summing up Gender and sexuality - 2a
Afsnit
Grammatik advanced 2.docx
Supplerende stof:
Skærmbillede 2023-02-01 kl. 09.24.44.png
Skærmbillede 2023-02-01 kl. 09.25.55.png
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Dystopian fiction (incl. novel)
Dystopiaforløbet har særligt fokus på de særlige genretræk inden for genren. Klassen har læst hele romanen The Handmaid's Tale samt uddrag andre dystopiske tekster og film, og de har desuden gruppevis arbejdet kreativt ved at præsentere idéer til nye dystopiske universer.
Omfang: Cirka 200 sider
Indhold
Kernestof:
Shirley Jackson's The Lottery.pdf
The Hunger Games Chapter 1.pdf
Margaret Atwood - The Handmaid's Tale .pdf
Supplerende stof:
Shirley Jackson - The Lottery - Worksheet.docx
Dystopias - Definition and Characteristics.pdf
The Hunger Games - Questions.docx
State Line
That is the world here
Roe v. Wade - Wikipedia
Moments in History That Inspired The Handmaid%27s Tale (1).docx
Margaret Atwood on how she came to write The Handmaid%27s tale (1).docx
People are comparing The Handmaid’s Tale to real life, following Roe v Wade ruling
Dystopian Project (short) (1).docx
Dystopias - Definition and Characteristics (2).pdf
Utopia_Dystopia - Presentation.ppt
Grupper - Dystopian project
Læs frem til s.107 i The Handmaid's Tale
The Handmaid's Tale - Study Guide - Overview and Key Scenes.pdf
Worksheet - Snowpiercer 2013.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
American dreams, values & politics
Det faglige fokus har været på analyse af retoriske virkemidler og kommunikationsanalyse særligt i forbindelse med det amerikanske valg i 2020 samt generelle amerikanske værdier Derudover har vi arbejdet med forskellige politiske talegenrer og de typiske emner, som dukker op i løbet af en politisk tale i USA.
Omfang: Cirka 50 sider.
Indhold
Kernestof:
Presidential debate Trump vs Harris (1).docx
Full Debate: Harris vs. Trump in 2024 ABC News Presidential Debate | WSJ
The Declaration of Independence, 4 July 1776, annotated.pdf
Read Martin Luther King Jr.'s 'I Have a Dream' speech in its entirety
Transcript Of Barack Obama's Victory Speech
Oliver Anthony Rich Men North of Richmond.docx
Gruppe 1
Supplerende stof:
Gathering Information - American Rhetoric & Politics.docx
Republicans:
Campaign: Create your own candidate (name, background, former profession) and make a campaign video promoting you, your slogans and your policies. Make it appeal to the American people and your political party (Republican or Democratic party).
Worksheet - I Have a Dream - Part 1.docx
The Rhetorical Pentagram - ny.docx
Transcript Of Barack Obama.docx
Speeches and Rhetorical Devices.docx
Sidste gruppe (Bertram, Mathilde, Charlie, Columbus, Oliver) mangler at tale om Obamas tale - det skal I være klar på. Ellers er dagens lektie:Pick a song you know about America (can be new or old) that you would like to examine on a deeper level.
Worksheet Oliver Anthony.docx
Worksheet Reproductive freedom or pro life-2.docx
Abortion in the USA introduction.docx
Analysis documentary model.docx
5.4 Documentary-2.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Postmodernism
I dette forløb har fokus været på typiske træk ved postmodernisme, og eleverne har arbejdet med værker både inden for litteraturens, filmens og musikkens verden.
Omfang: Cirka 40 sider.
Indhold
Kernestof:
The Hollow Men Worksheet.docx
The Hollow Men by T.S. Eliot.docx
Charles Higson - The Red Line, 1993.pdf
Postmodern poetry - Eat a poem and Television is a drug.docx
Postmodern Music - Examples.docx
Memento 2000.mp4 - Shared with pCloud
Auggie Wren%27s Christmas Story Text-2.docx
Supplerende stof:
Afsnit
Modernism Presentation.pptx
large-print-tube-map-2.pdf
The Red Line questions.doc
Postmodernism Presentation.pptx
Metode i engelsk -2.docx
Grammatik - 3a.docx
193863_assignment_3_2.mp4
Postmodern music.pptx
Memento Explanation by Christopher Nolan - True Genius - Must Watch
Memento - Group Talk - Questions.docx
kongruensøvelser.html
Paul Auster - Christmas Story - Worksheet.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Shakespeare and the Elizabethan era
Forløbet indledes med en introduktion til the Elizabethan era og Shakespearean language. Derefter analyserede og fortolkede vi i fælleskab store dele af Macbeth. Klassen har fordybet sig i relationerne mellem karaktererne, karakterernes udvikling samt temaerne kønsroller og magt.
Klassen har set Michael Fasbinders filmudgave af "Macbeth".
Omfang: Cirka 50 sider.
Indhold
Kernestof:
Shakespeare | Macbeth Act 1 Audiobook (Dramatic Reading)
Shakespeare Macbeth Act One text.docx
Macbeth worksheet Act One scene five.docx
Macbeth text Act Two Scene 1.docx
Act 2, scene 1 - Macbeth's soliloquy
Is this a dagger?
Macbeth (2015).mp4 - Shared with pCloud
Supplerende stof:
William Shakespeare.ppt
Macbeth - Worksheet - Act One scenes 1, 2 & 3.docx
The Age of Shakespeare.pdf
Macbeth worksheet Act One scene five.docx
Shakespeare Macbeth Act One text.docx
Macbeth worksheet Act One scene vii.docx
Denzel Washington: The Dagger Speech
Is This A Dagger? - Patrick Stewart | Macbeth
Daniel Mays as Macbeth
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Repetition (Growing Up) + skriftlighed
Repetition bl.a. med fokus på grundforløbet Growing up (In Britain and America). Grundforløb - Growing Up (in Britain and America). Fokus på forskellige tekster og film med coming of age temaet (overgange fra barn til voksen). De amerikanske og britiske "settings" blev sat i relief ift., hvordan de skaber baggrund for historierne.
Pensum:
About A Boy (2002 - film) / Juno (2007 - film) - Forskellig fra klasse til klasse.
Penelope Lively - Clara's Day
Alice Walker - The Flowers
Ernest Hemingway - Indian Camp
This is England (2006 - film)
Minlæring.dk er brugt til at øve skriftlighed og grammatikøvelser.
Omfang: cirka 20 sider.
Indhold
Kernestof:
Style of writing.docx
Stilleje.docx
Grundforløb - Growing Up (in Britain and America).Fokus på forskellige tekster og film med coming of age temaet (overgange fra barn til voksen). De amerikanske og britiske "settings" bliver sat i relief ift., hvordan de skaber baggrund for historiern
Alice Walker - The Flowers.pdf
Clara's Day fra The Entrance.pdf
Supplerende stof:
Style of writing.docx - Oversigt begreber
Ernest Hemingway - Indian Camp.pdf
Læs lidt om forskellige anonyme internetpersoners oplevelser ved at vokse op i UK
Summing up Horror 2a 2024.docx
Summing up Minimalism - When less is more.docx
2a - Summing up Australia and the Stolen Generations.docx
Summing up Gender and sexuality - 2a.docx
Style of writing examples.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52783053307", "T": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52783053307", "H": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52783053307" }