Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Vestfyns Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Innovation C
|
Lærer(e)
|
Lars Ohlsen
|
Hold
|
2024 in-v (3 in-v)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Samarbejde, organisering, tendenser og aktualitet
I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med team og teamdannelse med særlig fokus på teamroller. For det andet blev er også arbejdet med at finde problemstillinger samt fokusering. Klassen var også til Klimafolkemødet i Middelfart.
Omfang: Ca. 11 %
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Projektarbejde
- Selvrefleksion
- Personlige
- Initiativ
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Kreativitet, idégenerering og foretagsomhed
I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med idégenereing, idéudvikling samt sortering. For det andet blev der også arbejdet med formidling af løsningsforslag ved produktion af en reklamefilm. Afslutningsvis har eleverne arbejdet med grundlæggende elementer i en forretningsplan, herunder vision, mission og mål. Vi deltag også i workshop om ny klimastrategi i Assens Kommune på det kreative torv.
Omfang: Ca. 26 %
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Kreativitet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Behov og muligheder
I dette forløb har eleverne for det første arbejdet en del med markedsanalyse. For det andet blev er også arbejdet med målgrupper samt markedsføringsstrategi.
Omfang: Ca. 28 %
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Værdiskabelse
I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med virksomhedsstrategi, herunder selskabsformer, værdikæde, SWOT samt generiske strategier. For det andet blev der også arbejdet med mere økonomiske elementer, altså budgetter.
Omfang: Ca. 25 %
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- Kreativitet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Samfundsmæssige forhold
I dette sidste forløb har eleverne arbejdet med diffusion og innovationsbegrebet.
Omfang: Ca. 10 %
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Ansvarlighed
- Sociale
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64480174345",
"T": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64480174345",
"H": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64480174345"
}