Holdet 2024 in-v - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Vestfyns Gymnasium
Fag og niveau Innovation C
Lærer(e) Lars Ohlsen
Hold 2024 in-v (3 in-v)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Samarbejde, organisering, tendenser og aktualitet
Titel 2 Kreativitet, idégenerering og foretagsomhed
Titel 3 Behov og muligheder
Titel 4 Værdiskabelse
Titel 5 Samfundsmæssige forhold

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Samarbejde, organisering, tendenser og aktualitet

I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med team og teamdannelse med særlig fokus på teamroller. For det andet blev er også arbejdet med at finde problemstillinger samt fokusering. Klassen var også til Klimafolkemødet i Middelfart.

Omfang: Ca. 11 %
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Initiativ
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Kreativitet, idégenerering og foretagsomhed

I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med idégenereing, idéudvikling samt sortering. For det andet blev der også arbejdet med formidling af løsningsforslag ved produktion af en reklamefilm. Afslutningsvis har eleverne arbejdet med grundlæggende elementer i en forretningsplan, herunder vision, mission og mål. Vi deltag også i workshop om ny klimastrategi i Assens Kommune på det kreative torv.

Omfang: Ca. 26 %
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Behov og muligheder

I dette forløb har eleverne for det første arbejdet en del med markedsanalyse. For det andet blev er også arbejdet med målgrupper samt markedsføringsstrategi.

Omfang: Ca. 28 %
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Værdiskabelse

I dette forløb har eleverne for det første arbejdet med virksomhedsstrategi, herunder selskabsformer, værdikæde, SWOT samt generiske strategier. For det andet blev der også arbejdet med mere økonomiske elementer, altså budgetter.

Omfang: Ca. 25 %
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Samfundsmæssige forhold

I dette sidste forløb har eleverne arbejdet med diffusion og innovationsbegrebet.

Omfang: Ca. 10 %
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Ansvarlighed
  • Sociale
Væsentligste arbejdsformer