Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Vestfyns Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Samfundsfag C
|
Lærer(e)
|
Jakob Kildehave
|
Hold
|
2024 sa/a (1a sa)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundforløb
grundforløb
Dummy-forløb - hver enkelt elevs grundforløb kan findes under hver enkelt elev. Alle grundforløbsklasser har læst det samme kernestof, som er angivet her:
Forløbet sender eleverne rundt i fagets discipliner.
Kernestof:
Peter Brøndum og Thor Banke Hansen "Luk samfundet op" 3.udgave siderne:
31 - 44 + 67 - 74
(identitet, socialisering, Hoffmann og sociale medier)
205 - 223
(Velfærdsmodeller velfærdsstatsudfordringer og konkurrencestaten)
108 - 115
Ideologier og partier
93 - 107
Livstil, Bourdieu, social mobilitet og uligheder
118 - 123
Dansk politik: ny og gammel politik + partier - Molins model
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Det politiske system i DK
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Køn og ligestilling
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Peter Brøndum & Thor Banke Hansen: Luk samfundet op 3. udgave, Columbus; sider: 13-28, 30-42, 63-80, 89-98
-
Vi læser lektien i TIMEN.
-
Fri eller fortabt Grundbog.pdf
-
Rockwool Fonden: Marts 2024
-
BEMÆRK, at der om figur 1 står: "Figur 1 viser et øjebliksbillede af gennemsnitsforskelle, som er rent deskriptive, og dermed ikke siger noget om årsagssammenhænge. At figuren viser et øjebliksbillede betyder, at det ikke er de samme personer, som fø
-
Fri eller fortabt Grundbog; sider: 1-12
Uddrag i PDF
-
Læs 9.1: Hvad er køn egentlig? i pdf.
-
MARTHA KAGE...
-
Hvad er køn egentlig ARBEJDSOPGAVE.docx
-
Læs 9.2: Judith Butler: Køn er noget, vi gør (i pdf)
-
Læs 9.3: Kønsroller og ligestilling + 9.4: Drenge hyldes, piger udskammes (i pdf)
-
_Mønstret er meget tydeligt_.pdf
-
Ligestilling i en økonomisk og politisk optik.
-
Gruppepræsentation af vores aktør-struktur diskussion (CEPOS og AE rådet) i forhold til pointerne på side 20-25 fra sidst.
-
Matrixdiskussion.
-
Er løngabet og kvinder på bestyrelsesposter kønsbestemt?- Martha og Camilla
-
Tjek dine grundforløbsnoter. Har du brug for at supplere noget, når du læser lektien denne gang?
-
I BØR have læst disse sider før (i grundforløbet), men husk endelig at have noter til især Det senmoderne samfund.
-
Bilag A: ”Det perfekte er en syg tendens i tiden”, Berlingske 23.11.15
-
SIMON & Camilla kage, tak...
-
(+ sundhedskapital...)
-
Jk oplæg MAX 15 minutter...
-
Identitet Eksamen.docx
-
Ved det grønne bord.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Rep & eksamensforberedelse
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64486271655",
"T": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64486271655",
"H": "/lectio/148/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64486271655"
}