Holdet 2022 EN/f - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23
Institution Tornbjerg Gymnasium
Fag og niveau Engelsk A
Lærer(e)
Hold 2022 EN/f (1f EN/A)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1 Identity

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1 Identity

I introforløbet har der været fokus på de fire første mål i lærerplanen på B-niveau:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk

Følgende tekster er blevet brugt:
- "Indian Camp" af Ernest Hemingway (short story, 1924) 3,8 ns
- "The Death of Tommy Grimes" af R. J. Meaddough III (short story, 1962) 5 ns
- The Curious Incident of the Dog in the Nighttime af Mark Haddon (novel extract,
2003) 4 ns
- The Curious Incident of the Dog in the Nighttime af Simon Stephens (play
extract, 2013 + theatre production, Odense Teater 2019) 1,5 ns + 40 ns (på dansk
som supplerende stof)
- The Most Beautiful Thing af Cameron Cavell (short film, 2012) 12,40 min. 4,1 ns
- "Clara's Day" af Penelope Lively (short story, 1982) 6 ns
- "This Be the Verse" af Philip Larkin (poetry, 1971) 0,4 ns
- "Growing Up" af Macklemore med Ed Sheeran (song, 2012) 2,8 ns
- "We're not Jews" af Hanif Kureishi (short story, 1995) 8,8 ns
I alt 63,1 ns (plus 40 ns supplerende stof)

Af faglige opslagsværker er anvendt:
www.minlaering.dk (Engram Basic)
www.oxfordlearnersdictionaries.com

Følgende grammatiske felter er gennemgået:
Screening, ordklasser, sætningsanalyse, ordstilling, kongruens, uregelmæssige
verbet og verbets tider.

Anvendte arbejdsformer:
Individuelle skriveøvelser, pararbejde, gruppearbejde og klasseundervisning.
3 små skriftlige opgaver.

Der har i introforløbet været fokus på:
Introduktion til lektielæsning, tekstlæsning, kulturkoder, genrebevidsthed og relevant
analyse, glosearbejde, indledende skriftlighed (summary og characterization) samt
grammatik og sammenhængen med AP.
Indhold
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer