Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23
|
Institution
|
Tornbjerg Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk A
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2022 EN/f (1f EN/A)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb#1 Identity
I introforløbet har der været fokus på de fire første mål i lærerplanen på B-niveau:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
Følgende tekster er blevet brugt:
- "Indian Camp" af Ernest Hemingway (short story, 1924) 3,8 ns
- "The Death of Tommy Grimes" af R. J. Meaddough III (short story, 1962) 5 ns
- The Curious Incident of the Dog in the Nighttime af Mark Haddon (novel extract,
2003) 4 ns
- The Curious Incident of the Dog in the Nighttime af Simon Stephens (play
extract, 2013 + theatre production, Odense Teater 2019) 1,5 ns + 40 ns (på dansk
som supplerende stof)
- The Most Beautiful Thing af Cameron Cavell (short film, 2012) 12,40 min. 4,1 ns
- "Clara's Day" af Penelope Lively (short story, 1982) 6 ns
- "This Be the Verse" af Philip Larkin (poetry, 1971) 0,4 ns
- "Growing Up" af Macklemore med Ed Sheeran (song, 2012) 2,8 ns
- "We're not Jews" af Hanif Kureishi (short story, 1995) 8,8 ns
I alt 63,1 ns (plus 40 ns supplerende stof)
Af faglige opslagsværker er anvendt:
www.minlaering.dk (Engram Basic)
www.oxfordlearnersdictionaries.com
Følgende grammatiske felter er gennemgået:
Screening, ordklasser, sætningsanalyse, ordstilling, kongruens, uregelmæssige
verbet og verbets tider.
Anvendte arbejdsformer:
Individuelle skriveøvelser, pararbejde, gruppearbejde og klasseundervisning.
3 små skriftlige opgaver.
Der har i introforløbet været fokus på:
Introduktion til lektielæsning, tekstlæsning, kulturkoder, genrebevidsthed og relevant
analyse, glosearbejde, indledende skriftlighed (summary og characterization) samt
grammatik og sammenhængen med AP.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67553375481",
"T": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67553375481",
"H": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67553375481"
}