Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Tornbjerg Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Matematik C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025 ma/bg (1bg/ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløbsmatematik
Alle grundforløbsklasser der starter i 2025 har samme forkortede grundforløb der indeholder:
Regnearternes hierarki, regning med fortegn, parenteser, brøker, rødder og potenser.
Ligninger af første orden, to ligninger med to ubekendte samt eksponentielle ligninger.
Lineære sammenhæng og lineære funktioner.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
23 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige - At kunne genkende hvilke regneregler der kan bruges hvor, at kunne forstå sammenhængen mellem konkrete tal og abstrakte symboler (koblingen mellem tal og bogstavregning). Løsningsmetoder for løsning af simple ligninger (reducere og isolere ubekendte størrelse), og hvordan de forskellige regneregler bruges i hvilke sammenhænge. Koordinatsystemets opbygning, forskrifter og grafer for lineære funktioner, lineære sammenhænge og grafisk løsning af lineære ligninger.
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71998725371",
"T": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71998725371",
"H": "/lectio/149/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71998725371"
}