Holdet 2023 id/blandet - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Skolerne i Oure Sport & Performance
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e) Thomas Brinkmann
Hold 2023 id/blandet (1.g id c blandet, 2.g id c blandet)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Boldbasis
Titel 2 Crossfit
Titel 3 Volleybold
Titel 4 Badminton
Titel 5 Rytmisk opvarmning
Titel 6 Kreative bevægelser og per
Titel 7 Fodbold 2
Titel 8 Rytmisk opvarmning 2
Titel 9 Styrketræning og crossfit
Titel 10 Håndbold
Titel 11 Performance - kreative bevægelser
Titel 12 Floorball
Titel 13 Volleybold - beachvolley

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Boldbasis

Spilhjulet

Kast og modtagning

Ståtrold

- Partibold (spilbarhed, bredde og bevægelse)
Spilstop: Hvad kan ændres

- "One-touch"

- Høvdingebold
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Crossfit

Gruppevis -"Bike-and-run"
Parvis - cirkeltræning
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Volleybold

Beachvolley
- grundslag og småspil

Volley
- finger og baggerslag
- parvis og gruppeøvelser
- småspil
- spil på bane

Teori
- bane og regler
- koordination og fodarbejde
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Badminton

Praktisk:
- serv - lang og kort
- clear
- baghånd
- netspil
- placering og benarbejde

Teori:
- bane
- regler
- bevægelser

Litteratur:
Grundbog i idræt C, side
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Rytmisk opvarmning

Praktisk:
- øvelser
- opbygning og sammensætning  af program
- korrekt teknik
- gennemførelse af programmet
- respons

Teori:
- musikvalg
- hvorfor opvarmning?
- fysiologiske processer

Litteratur:
Grundbog i idræt C, side 10-13.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Kreative bevægelser og per

Kreativ bevægelse til musik
- bruge kroppen til at udtrykke følelser og stemninger
- Labans bevægelseslære, bevægelseskvaliteter og kropsbevidsthed
- relationer og kommunikation
- idé, tema, musik, lyd,
- hvordan, hvor, hvornår, med hvem?
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Fodbold 2

Driblinger og lege
Indersidespark
Kant
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Rytmisk opvarmning 2

Teori. Hvorfor opvarmning. Musik.

Opbygning af program i grupper.

Forevisning.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Styrketræning og crossfit

Teori

MTB

Cirkeltræning - ude og inde
- opbygning

Styrkeprogram
- principper m.v.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Håndbold

Driblinger, kast, finter
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Performance - kreative bevægelser

Intro - div lege og musik

Cpr nr dans

Grupperopgaver - sammensæt serie

Egen performance
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Floorball

Driblinger og boldkontrol

Skud og aflevering

Skud på mål
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Volleybold - beachvolley

Finger og baggerslag

Serv

Bane og regler

Småspil
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer