Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Skolerne i Oure Sport & Performance
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Thomas Brinkmann
|
Hold
|
2023 id/blandet (1.g id c blandet, 2.g id c blandet)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Boldbasis
Spilhjulet
Kast og modtagning
Ståtrold
- Partibold (spilbarhed, bredde og bevægelse)
Spilstop: Hvad kan ændres
- "One-touch"
- Høvdingebold
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Crossfit
Gruppevis -"Bike-and-run"
Parvis - cirkeltræning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Volleybold
Beachvolley
- grundslag og småspil
Volley
- finger og baggerslag
- parvis og gruppeøvelser
- småspil
- spil på bane
Teori
- bane og regler
- koordination og fodarbejde
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Badminton
Praktisk:
- serv - lang og kort
- clear
- baghånd
- netspil
- placering og benarbejde
Teori:
- bane
- regler
- bevægelser
Litteratur:
Grundbog i idræt C, side
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Rytmisk opvarmning
Praktisk:
- øvelser
- opbygning og sammensætning af program
- korrekt teknik
- gennemførelse af programmet
- respons
Teori:
- musikvalg
- hvorfor opvarmning?
- fysiologiske processer
Litteratur:
Grundbog i idræt C, side 10-13.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Kreative bevægelser og per
Kreativ bevægelse til musik
- bruge kroppen til at udtrykke følelser og stemninger
- Labans bevægelseslære, bevægelseskvaliteter og kropsbevidsthed
- relationer og kommunikation
- idé, tema, musik, lyd,
- hvordan, hvor, hvornår, med hvem?
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Fodbold 2
Driblinger og lege
Indersidespark
Kant
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Rytmisk opvarmning 2
Teori. Hvorfor opvarmning. Musik.
Opbygning af program i grupper.
Forevisning.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Styrketræning og crossfit
Teori
MTB
Cirkeltræning - ude og inde
- opbygning
Styrkeprogram
- principper m.v.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Håndbold
Driblinger, kast, finter
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Performance - kreative bevægelser
Intro - div lege og musik
Cpr nr dans
Grupperopgaver - sammensæt serie
Egen performance
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Floorball
Driblinger og boldkontrol
Skud og aflevering
Skud på mål
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Volleybold - beachvolley
Finger og baggerslag
Serv
Bane og regler
Småspil
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/152/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57484304308",
"T": "/lectio/152/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57484304308",
"H": "/lectio/152/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57484304308"
}