Holdet E1 de HF (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution X - NEXT
Fag og niveau Design C
Lærer(e) Louise Lykke Refsgaard-Søndergaard
Hold E2025 de/HF (E1 de HF)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro og æggebakker
Titel 2 Designproces - Introduktion
Titel 3 Cafémøbel

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro og æggebakker

KORT INTROFORLØB:
Eleverne designer æggebakker til selvvalgt målgruppe. Introduktion til 6c-modellen.

FAGLIGE MÅL:
- Identificere et designproblem samt formulere, planlægge og gennemføre et designprojekt, som baseres på et hovedgreb.
- Anvende forskellige strategier til idégenerering og konceptudvikling
- Undersøge et designproblem ud fra forskellige parametre og ved hjælp af forskellige metoder, som nævnt i kernestoffet.
Indhold
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Designproces - Introduktion

Der indrettes tid til individuel læsning i Design-og arkitekturbogen.
Læsning på systime - samtidig med mere introduktion til brug af noter, overstregning og oplæsning.
der henvises til at tage egne noter i hånden i udleveret skitsebog.

I nye grupper på 3 personer skal eleverne diskutere og argumentere for hvordan de har arbejdet med æggebakkeprojektet i 6C-modellen.
Hver grupper giver en kort præsentation af samlet vurdering.


FAGLIGE MÅL:
...
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer