Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
X - GUX - Sisimiut
|
Fag og niveau
|
Grønlandsk A
|
Lærer(e)
|
Eleonora Johansen
|
Hold
|
2023K GM (1.K GM, 2.K GM)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Ilisarititsineq
Ilinniarnertuunngorniarneq
Kalaallisut ukiut marluk ilinniagassatut piumasaqaatit. Ilanngussami lectiomi takusinnaavatit piumasaqaatit pingaarnerit .
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Piffissalersuilluni atuartitsineq
Piffissalersuilluni atuartitsineq
Ingerlataq una kalaallit atuakkiaataanni taalliaataannilu aallartisarneq ineriartornerlu sammineqarput. Samminninnermi piffissat aaliangersimasut sammineqarput:
1905-1930 - Inuiattut eqeernerup nalaa
1930-1949 - Siumut isiginialernerup nalaa
Atuakkiortut taalliortullu siulliit sammineqarput pingaartumillu taallalerineq iserfigineqarluni. Piffissani sammineqartuni oqaluttuarisaanermi pisut pingaarutillit aamma iserfigineqarput.
Misissueqqissaarnermut tunngasuni atukkat ukuupput:
"Taallanut sukuiaat"
"Begrebskort"-it immersorneqarput
Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni taalliortut atuakkiortullu ilisimasaqarfiginerulernissaat.
Indhold (imarisaa):
Atuakkiat, taalliat tusagassiuutillu sammisamut naleqquttut atorneqarput
Materiale (atortut):
"Kalaallisut aamma dansk i Grønland 2" (Eva Møller Thomassen & Jan Bæk, 2013)
"Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu" (Christian Berthelsen, 1994)
Atuagadliutit, 21. april 1914, qupp. 1-6
"Aalassassimaarnerit nalaat" (Eva Møller Thomassen, 2009)
Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Pisimasulersaarutit
Pisimasulersaarutit, piviusulersaarutit dokumentarfilm.
Pisimasulersaarutit aqqissugaasarput oqartiartuuteqarlutik, suummita saffiginneriaatsit, nipit, assileeriaatsit, killuinerit, suussusaanillu inissitsisimanerit atuupat? Uppernarpat? Sunniiniutit suut atorpaat?
Najoqqutat sakkut:
Kalaallisut aamma Dansk 3
PP Sarsuasunik misissueqqissaarneq
Najoqqutat:
Tupaarnaq Rosing Olsen: Qaannat alannguanni imm. 2
Tupaarnaq Rosing Olsen: Qaannat alannguanni imm. 3 aamma 4
Aqqaluk Lynge aamma Per Kirkeby: Qullissat.
Teit Jørgensen: Aasivik 77
Eqimattani immikkullu sulineq.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Qullissat
|
10-10-2023
|
Aasivik 76
|
13-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Takisuulialerineq: Umiarsuup tikinngilaattaani
Takisuulianut ilisarititsineq
Sammisaqarnermi atuakkiaq "Umiarsuup tikinngilaattaani" kalaallisut atuarneqarpoq, misissoqqissaarneqarluni eqqartorneqarlunilu.
Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni atuakkianut ilisimasaqarnerulernissaq itinerusumik anguniarneqarpoq. Atuakkialerinermi sakkussanik sungiusarneq kalaallisut ingerlanneqarpoq.
Indhold (imarisaa):
Atuakkialerineq
Materiale (atortut):
"Umiarsuup tikinngilaattaani" (Hans Anthon Lynge, 1982)
"Kalaallisut aamma dansk i Grønland 1" (Eva Møller Thomassen & Jan Bæk, 2012)
Misissueqqissaarnissamut allattorsimasat (dokumenter)
Metode (periuseq):
Nipituumik atuarnerit
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Oqallinneq
Saqqummiinerit
Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
Ilinniartitsisut ataatsimut suliaq nalilerpaat
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Tværfagligt undervisning
Formål:
Dansk og grønlandsk samarbejder om emne i begge fag.
I denne omgang skal eleverne i 1K arbejde med poesi i dansk med Yahya Hassan hvor de skal analysere og fortolke og oversætte til grønlandsk. Derefter skal de selv digte.
I grønlandsk skal de analysere et digt af Aqqaluk Lynge: Naalaaffik pissaanerlu. En tidstypisk digt fra 1970'erne.
De skal så skrive et digt i knækprosastil enten på dansk eller grønlandsk enten kritisk eller rosende. De skal så fremlægge for hinanden.
De skal i fællesskab lære redskaber i digtanalyse og siden arbejde i grupper og individuelt.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Taallialerineq
|
12-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Naatsukullalerineq
Naatsukullalerineq
Ingerlatami uani kalaallit atuakkiaataanni naatsukullaliat sammineqarput. Atuakkiortut sammineqarput. Piffissani sammineqartuni oqaluttuarisaanermi pisut pingaarutillit aamma iserfigineqarput.
Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni naatsukulallianik amerlanerusunik ilisimasaqalernissaq misissueqqissaarnermullu sungiusaqqinneq
Indhold (imarisaa):
Atuakkiat, naatsukullaliat sammisamut naleqquttut atorneqarput
Materiale (atortut):
"Aamma sooq kalaaleq" (Mâliâraq Vebæk, 1989)
"NASA-p isertaasa isertugaanersaat" (Kelly Berthelsen, 2001)
"San Francisco" (Niviaq Korneliussen, 2013)
"Arsugaq pujoralaallu" (Sørine Steenholdt, 2015)
"Naatsukullalianik misissueqqissaarneq" (dokument)
Begrebskort - naatsukullalianut tunngasoq
Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Saqqummiussinerit
Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Kalaallit Nunaata Qallunaat Nunaannut
Periutsit assigiinngitsut
Kalaallit Nunaata Qallunaat Nunaannut isiginninnera periutsinik sammisaqarnermi siullertut sammineqassaaq.
Taallat allatallu allat naatsukullaliat takisuuliat takorluukkiat piviusullu aallaavigalugit sammineqassapput.
Jonathan Petersen
Peter Dalager
Aqqaluk Lynge
Ole Korneliussen
Ilinniartitsisup iisarititsereerneragut eqimattani sulisoqartassaaq
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Moses Olsen: aamma uagut
|
01-03-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Romantik
Periutsit (-ismer) romantik
Sammisassat ilaat piffissat aaliangersimasut uteqqittartup ilaat romantik sammissavarput.
Taalliat, allatat erinarsuutillu sammineqassapput.
Henrik Lund
Rasmus Lyberth
Frederik Nielsen
Ilinniartitsisup ilisarititsereerneranni eqimattani sulineq
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Realisme, modernisme, postmodernisme
Periutsit ilaat realisme
Sammisassat ilaat realisme taassumalu immikkoortiterneri sammineqassapput.
Atuakkiat taalliallu aallaavigineqassapput
Frederik Nielsen
Kelly Berthelsen
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Realisme
|
24-03-2024
|
Postmodernisme
|
19-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Oqaluttuatoqqat
Oqaluttuatoqqat
Nunatta oqaluttuarisaanera kultoorialu pisussaaffiupput ilinniartitsinermi ilaatinneqassasut. Oqaluttuatoqqat, oqalualaat, oqaluttuat kusanartuliat, suunuku immikkoorutigigaat? Misissueqqissaarnermi sakkussanik atortussaqarpoq taakku atorlugit misissueqqisssaartoqassaaq.
Aammattaaq sammissavarput oqaluttuatoqqat inuiaqatigiinni inissisimanerata soorlu aamma oqaluttuartup qanoq inissisimanera oqaluttuatoqaanillu atuineq.
Ullumikkut oqaluttuatoqqat qanoq atorneqarsinnaanerat iserfigissavarput aamma.
Kikkut oqaluttuatoqqanik katersisimappat?
Najoqqutat
Kirsten Thisted: Taama allattunga, Aalut
Manguaraq.
Alummiu
Suleriuseq
Eqimattani kisimiillunilu
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Kunuk iliarsunnguaq
|
06-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Oqaluttuatoqaat
Oqaluttuatoqalerineq
Oqaluttuatoqalerineq pisortanit piumasaqaataavoq.
Sammisasaaq Kunuk iliarsunnguaq misissoqqissaarneqassaaq
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Oqaluttuatoqqat
Oqaluttuatoqqat
Atuartitsinerni oqaluttuatoqqat sammineqarput. Kalaallit Nunaanni oqaluttuatoqqat ilaat misissoqqissaarneqarput, taamatullu misissueqqissaarnermut sakkussat sungiusarneqarlutik.
Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni siulitsinni kingornussat pingaaruteqartut ilisimasaqarfigilernissaat siunertarineqarput
Indhold (imarisaa):
Oqaluttuatoqqat misissueqqissaarnermullu ikiuutissat
Materiale (atortut):
"Kalaallit oqaluttuaat oqalualaavilu" (Kristoffer Lynge, 1983)
"Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu" (Christian Berthelsen, 1994)
"Oqalualaartussaqaraluarnerpoq" (Kirsten Thisted/Gaba Thorning, 1996)
Eva Møller Thomassen: "Oqaluttuatoqqat" (Power Point)
Eva Møller Thomassen: "Oqaluttuatoqqat"
Oqaluttuatoqqani taallat nutaajunerusut (ass. Kaassassummut tunngasut)
Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Ukiut 300-nngornerat
|
15-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Tusagassiuutilerineq
Tusagassiuutilerineq
Tusagassiutilerinermi uku sammineqassapput
Retorisk pentagram
Nyhedstrekant/pingaarnersiuinermi pingasunik teqeqqulik
Tusagassiuutit suussusai
Nutaarsiassalerinermi Iluatsitassat
AG Sermitsiaq
Qanorooq
Nutaarsiassat allat
Attaveqaatit
Suliaqarneq nammineq nutaarsiassamik allannertaqassaaq
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Arnarulunnguaq
|
27-09-2024
|
Tusagassiutit
|
01-10-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Takisuulerineq
Takisuulialerineq takorluukkiamik
Piffissalersuilluni atuartitsinermi atuakkiat klassiskit sammineqassapput uanili Augo Lyngep atuakkiaa, 'Ukiut 300-nngornerat' sammissavarput.
Misissoqqissaarneqassaaq Inuttat, avatangiisit sammissat isummersornerlu tunniussinermi aallunneqassallutik. Naleqqiussineq aamma sukumiisumik isummersornikkut ilanngunneqassaaq, atuakkiami pisut ullumikkumut naleqqiullugit.
Kisimiilluni eqimattanilu sulineq ingerlanneqassaaq
Atuagaq:
Augo Lynge: Ukiut 300-nngornerat
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Oqalugiaat
|
31-10-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Mini SP
Mini sp
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
Taallialerineq
Taallialerineq
Taallioriaatsit
Taallialerinermi misissuinermi sakkut
Taalliortut sunniuteqarluarsimasut kikkuuppat?
Atuagaq Christian Berthelsen: 'Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu' taalliat pillugit najoqqutarineqassaaq.
Katti Frederiksen: 100 % Inuk.
Josef Tuusi Motzfeldt: Aprilip unnuaa
Frederik Nielsen: Panna qilassuaq
Kisimiilluni eqimattanilu sulineq ingerlanneqassaaq.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Taallialerineq
|
06-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
Eqqaamasalersaarutit
Eqqaamasalersaarutit
Atuakkialerinermi sammineqarsinnaasut ilagivaat eqqaamasalersaarutit. Eqqaamasalersaarutit assigiinngitsut pingasut sammineqassapput.
Ilinniartitsisoq sammisaqartitsireeraangat ilinniartut kisimiillutik eqimattaniluunniit sulisassapput
Atuagaq Kalaallisut aamma Dansk i Grønland 3 atorneqassaaq.
Eqqaamasalersaarutit arlaat toqqarneqarsinnaavoq misissoqqissaassallugu.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Eqqaamasalersaarut
|
24-01-2025
|
Arnuaq Ole Brandt
|
14-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
18
|
Oqaasilerineq
Oqaasilerineq
Oqaluutit, taggisit, oqaatsit minnerppaaffiat
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
19
|
SP-mut piareersarneq allannerlu
Studieprojektimut allannissamut piareersarneq allannerlu
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
20
|
Naatsukullaliat
Allatanik immikkuullarissunik misissuineq
Allatanik misissuinerni immikkuullarissut sammineqassapput.
Misissueriaaseq sukumiinerusoq atorneqassaaq
Oqaatsinik oqaluttariaatsinik imaanillu misissueqqissaarneq.
Inuiaqatigiinni pisut inunnut ataasiakkaanut sunniutai isumasiorneqassapput
Najoqqutaq
Ole Korneliussen: Uumasoqataata annappaa
Ole Korneliussen: Seqinnersumi apisoq
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Uumasoqataata Ole K
|
06-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
21
|
uteqqiineq
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
22
|
Forløb#3
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
23
|
Forløb#19
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
24
|
Forløb#10
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
25
|
Forløb#7
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
26
|
Forløb#8
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1539/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73526736930",
"T": "/lectio/1539/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73526736930",
"H": "/lectio/1539/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73526736930"
}