Holdet 2023K GM - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution X - GUX - Sisimiut
Fag og niveau Grønlandsk A
Lærer(e) Eleonora Johansen
Hold 2023K GM (1.K GM, 2.K GM)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Ilisarititsineq
Titel 2 Piffissalersuilluni atuartitsineq
Titel 3 Pisimasulersaarutit
Titel 4 Takisuulialerineq: Umiarsuup tikinngilaattaani
Titel 5 Tværfagligt undervisning
Titel 6 Naatsukullalerineq
Titel 7 Kalaallit Nunaata Qallunaat Nunaannut
Titel 8 Romantik
Titel 9 Realisme, modernisme, postmodernisme
Titel 10 Oqaluttuatoqqat
Titel 11 Oqaluttuatoqaat
Titel 12 Oqaluttuatoqqat
Titel 13 Tusagassiuutilerineq
Titel 14 Takisuulerineq
Titel 15 Mini SP
Titel 16 Taallialerineq
Titel 17 Eqqaamasalersaarutit
Titel 18 Oqaasilerineq
Titel 19 SP-mut piareersarneq allannerlu
Titel 20 Naatsukullaliat
Titel 21 uteqqiineq
Titel 22 Forløb#3
Titel 23 Forløb#19
Titel 24 Forløb#10
Titel 25 Forløb#7
Titel 26 Forløb#8

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Ilisarititsineq

Ilinniarnertuunngorniarneq

Kalaallisut ukiut marluk ilinniagassatut piumasaqaatit. Ilanngussami lectiomi takusinnaavatit piumasaqaatit pingaarnerit .
Indhold
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Piffissalersuilluni atuartitsineq

Piffissalersuilluni atuartitsineq

Ingerlataq una kalaallit atuakkiaataanni taalliaataannilu aallartisarneq ineriartornerlu sammineqarput. Samminninnermi piffissat aaliangersimasut sammineqarput:

1905-1930 - Inuiattut eqeernerup nalaa

1930-1949 - Siumut isiginialernerup nalaa

Atuakkiortut taalliortullu siulliit sammineqarput pingaartumillu taallalerineq iserfigineqarluni. Piffissani sammineqartuni oqaluttuarisaanermi pisut pingaarutillit aamma iserfigineqarput.

Misissueqqissaarnermut tunngasuni atukkat ukuupput:

"Taallanut sukuiaat"

"Begrebskort"-it immersorneqarput

Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni taalliortut atuakkiortullu ilisimasaqarfiginerulernissaat.

Indhold (imarisaa):
Atuakkiat, taalliat tusagassiuutillu sammisamut naleqquttut atorneqarput

Materiale (atortut):
"Kalaallisut aamma dansk i Grønland 2" (Eva Møller Thomassen & Jan Bæk, 2013)
"Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu" (Christian Berthelsen, 1994)
Atuagadliutit, 21. april 1914, qupp. 1-6
"Aalassassimaarnerit nalaat" (Eva Møller Thomassen, 2009)

Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit

Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
Indhold
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Pisimasulersaarutit

Pisimasulersaarutit, piviusulersaarutit dokumentarfilm.
Pisimasulersaarutit aqqissugaasarput oqartiartuuteqarlutik, suummita saffiginneriaatsit, nipit, assileeriaatsit, killuinerit, suussusaanillu inissitsisimanerit atuupat? Uppernarpat? Sunniiniutit suut atorpaat?

Najoqqutat sakkut:
Kalaallisut aamma Dansk 3
PP Sarsuasunik misissueqqissaarneq

Najoqqutat:
Tupaarnaq Rosing Olsen: Qaannat alannguanni imm. 2
Tupaarnaq Rosing Olsen: Qaannat alannguanni imm. 3 aamma 4

Aqqaluk Lynge aamma Per Kirkeby: Qullissat.

Teit Jørgensen: Aasivik 77

Eqimattani immikkullu sulineq.

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Qullissat 10-10-2023
Aasivik 76 13-10-2023
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Takisuulialerineq: Umiarsuup tikinngilaattaani

Takisuulianut ilisarititsineq

Sammisaqarnermi atuakkiaq "Umiarsuup tikinngilaattaani" kalaallisut atuarneqarpoq, misissoqqissaarneqarluni eqqartorneqarlunilu.

Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni atuakkianut ilisimasaqarnerulernissaq itinerusumik anguniarneqarpoq. Atuakkialerinermi sakkussanik sungiusarneq kalaallisut ingerlanneqarpoq.

Indhold (imarisaa):
Atuakkialerineq

Materiale (atortut):
"Umiarsuup tikinngilaattaani" (Hans Anthon Lynge, 1982)
"Kalaallisut aamma dansk i Grønland 1" (Eva Møller Thomassen & Jan Bæk, 2012)
Misissueqqissaarnissamut allattorsimasat (dokumenter)

Metode (periuseq):
Nipituumik atuarnerit
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Oqallinneq
Saqqummiinerit

Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
Ilinniartitsisut ataatsimut suliaq nalilerpaat
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Tværfagligt undervisning

Formål:

Dansk og grønlandsk samarbejder om emne i begge fag.

I denne omgang skal eleverne i 1K arbejde med poesi i dansk med Yahya Hassan hvor de skal analysere og fortolke og oversætte til grønlandsk. Derefter skal de selv digte.

I grønlandsk skal de analysere et digt af Aqqaluk Lynge: Naalaaffik pissaanerlu. En tidstypisk digt fra 1970'erne.

De skal så skrive et digt i knækprosastil enten på dansk eller grønlandsk enten kritisk eller rosende. De skal så fremlægge for hinanden.

De skal i fællesskab lære redskaber i digtanalyse og siden arbejde i grupper og individuelt.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Taallialerineq 12-12-2023
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Naatsukullalerineq

Naatsukullalerineq

Ingerlatami uani kalaallit atuakkiaataanni naatsukullaliat sammineqarput. Atuakkiortut sammineqarput. Piffissani sammineqartuni oqaluttuarisaanermi pisut pingaarutillit aamma iserfigineqarput.

Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni naatsukulallianik amerlanerusunik ilisimasaqalernissaq misissueqqissaarnermullu sungiusaqqinneq

Indhold (imarisaa):
Atuakkiat, naatsukullaliat sammisamut naleqquttut atorneqarput

Materiale (atortut):
"Aamma sooq kalaaleq" (Mâliâraq Vebæk, 1989)
"NASA-p isertaasa isertugaanersaat" (Kelly Berthelsen, 2001)
"San Francisco" (Niviaq Korneliussen, 2013)
"Arsugaq pujoralaallu" (Sørine Steenholdt, 2015)
"Naatsukullalianik misissueqqissaarneq" (dokument)
Begrebskort - naatsukullalianut tunngasoq

Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit
Saqqummiussinerit

Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Kalaallit Nunaata Qallunaat Nunaannut

Periutsit assigiinngitsut
Kalaallit Nunaata Qallunaat Nunaannut isiginninnera periutsinik sammisaqarnermi siullertut sammineqassaaq.

Taallat allatallu allat naatsukullaliat takisuuliat takorluukkiat piviusullu aallaavigalugit sammineqassapput.

Jonathan Petersen
Peter Dalager
Aqqaluk Lynge
Ole Korneliussen

Ilinniartitsisup iisarititsereerneragut eqimattani sulisoqartassaaq

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Moses Olsen: aamma uagut 01-03-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Romantik

Periutsit (-ismer) romantik
Sammisassat ilaat piffissat aaliangersimasut uteqqittartup ilaat romantik sammissavarput.
Taalliat, allatat erinarsuutillu sammineqassapput.
Henrik Lund
Rasmus Lyberth
Frederik Nielsen

Ilinniartitsisup ilisarititsereerneranni eqimattani sulineq
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Realisme, modernisme, postmodernisme

Periutsit ilaat realisme
Sammisassat ilaat realisme taassumalu immikkoortiterneri sammineqassapput.

Atuakkiat taalliallu aallaavigineqassapput

Frederik Nielsen
Kelly Berthelsen
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Realisme 24-03-2024
Postmodernisme 19-04-2024
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 Oqaluttuatoqqat

Oqaluttuatoqqat
Nunatta oqaluttuarisaanera kultoorialu pisussaaffiupput ilinniartitsinermi ilaatinneqassasut. Oqaluttuatoqqat, oqalualaat, oqaluttuat kusanartuliat, suunuku immikkoorutigigaat? Misissueqqissaarnermi sakkussanik atortussaqarpoq taakku atorlugit misissueqqisssaartoqassaaq.
Aammattaaq sammissavarput oqaluttuatoqqat inuiaqatigiinni inissisimanerata soorlu aamma oqaluttuartup qanoq inissisimanera oqaluttuatoqaanillu atuineq.
Ullumikkut oqaluttuatoqqat qanoq atorneqarsinnaanerat iserfigissavarput aamma.
Kikkut oqaluttuatoqqanik katersisimappat?

Najoqqutat
Kirsten Thisted: Taama allattunga, Aalut
Manguaraq.
Alummiu

Suleriuseq
Eqimattani kisimiillunilu
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Kunuk iliarsunnguaq 06-09-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Oqaluttuatoqaat

Oqaluttuatoqalerineq

Oqaluttuatoqalerineq pisortanit piumasaqaataavoq.

Sammisasaaq Kunuk iliarsunnguaq misissoqqissaarneqassaaq
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Oqaluttuatoqqat

Oqaluttuatoqqat

Atuartitsinerni oqaluttuatoqqat sammineqarput. Kalaallit Nunaanni oqaluttuatoqqat ilaat misissoqqissaarneqarput, taamatullu misissueqqissaarnermut sakkussat sungiusarneqarlutik.

Formål (siunertarisaq):
Kalaallit Nunaanni siulitsinni kingornussat pingaaruteqartut ilisimasaqarfigilernissaat siunertarineqarput

Indhold (imarisaa):
Oqaluttuatoqqat misissueqqissaarnermullu ikiuutissat

Materiale (atortut):
"Kalaallit oqaluttuaat oqalualaavilu" (Kristoffer Lynge, 1983)
"Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu" (Christian Berthelsen, 1994)
"Oqalualaartussaqaraluarnerpoq" (Kirsten Thisted/Gaba Thorning, 1996)
Eva Møller Thomassen: "Oqaluttuatoqqat" (Power Point)
Eva Møller Thomassen: "Oqaluttuatoqqat"
Oqaluttuatoqqani taallat nutaajunerusut (ass. Kaassassummut tunngasut)

Metode (periuseq):
Eqimattakkaarnerit
Nammineq suliaqarnerit
Ataatsimut oqaloqatigiinnerit

Evaluering (naliliineq):
Atuartut atuareernerup kingorna naliliisinneqartarput
Sammisaq ataatsimut nalilerneqarpoq
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Ukiut 300-nngornerat 15-11-2024
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 13 Tusagassiuutilerineq

Tusagassiuutilerineq
Tusagassiutilerinermi uku sammineqassapput
Retorisk pentagram
Nyhedstrekant/pingaarnersiuinermi pingasunik teqeqqulik
Tusagassiuutit suussusai
Nutaarsiassalerinermi Iluatsitassat

AG Sermitsiaq
Qanorooq
Nutaarsiassat allat
Attaveqaatit

Suliaqarneq nammineq nutaarsiassamik allannertaqassaaq
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Arnarulunnguaq 27-09-2024
Tusagassiutit 01-10-2024
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 14 Takisuulerineq

Takisuulialerineq takorluukkiamik
Piffissalersuilluni atuartitsinermi atuakkiat klassiskit sammineqassapput uanili Augo Lyngep atuakkiaa, 'Ukiut 300-nngornerat' sammissavarput.

Misissoqqissaarneqassaaq Inuttat, avatangiisit sammissat isummersornerlu tunniussinermi aallunneqassallutik. Naleqqiussineq aamma sukumiisumik isummersornikkut ilanngunneqassaaq, atuakkiami pisut ullumikkumut naleqqiullugit.

Kisimiilluni eqimattanilu sulineq ingerlanneqassaaq

Atuagaq:
Augo Lynge: Ukiut 300-nngornerat
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Oqalugiaat 31-10-2024
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 15 Mini SP

Mini sp
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 16 Taallialerineq

Taallialerineq

Taallioriaatsit
Taallialerinermi misissuinermi sakkut

Taalliortut sunniuteqarluarsimasut kikkuuppat?

Atuagaq Christian Berthelsen: 'Kalaallit atuakkiaat 1990 ilanngullugu' taalliat pillugit najoqqutarineqassaaq.
Katti Frederiksen: 100 % Inuk.
Josef Tuusi Motzfeldt: Aprilip unnuaa
Frederik Nielsen: Panna qilassuaq

Kisimiilluni eqimattanilu sulineq ingerlanneqassaaq.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Taallialerineq 06-12-2024
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 17 Eqqaamasalersaarutit

Eqqaamasalersaarutit

Atuakkialerinermi sammineqarsinnaasut ilagivaat eqqaamasalersaarutit. Eqqaamasalersaarutit assigiinngitsut pingasut sammineqassapput.

Ilinniartitsisoq sammisaqartitsireeraangat ilinniartut kisimiillutik eqimattaniluunniit sulisassapput

Atuagaq Kalaallisut aamma Dansk i Grønland 3 atorneqassaaq.
Eqqaamasalersaarutit arlaat toqqarneqarsinnaavoq misissoqqissaassallugu.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Eqqaamasalersaarut 24-01-2025
Arnuaq Ole Brandt 14-02-2025
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 18 Oqaasilerineq

Oqaasilerineq
Oqaluutit, taggisit, oqaatsit minnerppaaffiat
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 19 SP-mut piareersarneq allannerlu

Studieprojektimut allannissamut piareersarneq allannerlu
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 20 Naatsukullaliat

Allatanik immikkuullarissunik misissuineq

Allatanik misissuinerni immikkuullarissut sammineqassapput.
Misissueriaaseq sukumiinerusoq atorneqassaaq
Oqaatsinik oqaluttariaatsinik imaanillu misissueqqissaarneq.
Inuiaqatigiinni pisut inunnut ataasiakkaanut sunniutai isumasiorneqassapput

Najoqqutaq
Ole Korneliussen: Uumasoqataata annappaa
Ole Korneliussen: Seqinnersumi apisoq

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Uumasoqataata Ole K 06-04-2025
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 21 uteqqiineq

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 22 Forløb#3

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 23 Forløb#19

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 24 Forløb#10

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 25 Forløb#7

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 26 Forløb#8

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer