ZBC Handelsgymnasiet Næstved
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
ZBC Handelsgymnasiet Næstved
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet N2022a DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
ZBC
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Hold
N2022a DA (
N1a DA
,
N2a DA
,
N3a DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Titel 2
Ungdom
Titel 3
Sprog, retorik og argumentation
Titel 4
Gys, gru & galskab
Titel 5
Nyeste tids litteratur
Titel 6
Dokumentarfilm-forløb
Titel 7
Litteraturhistorie: Romantikken
Titel 8
Litteraturhistorie: Det moderne gennembrud
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Nyhedsformidlings-forløbet har været en del af grundforløbet i alle grundforløbsklasser (fra august-oktober 2022) og har fokuseret på avisjournalistik, nyhedskriterier, avistyper, stofområder, nyhedstrekant mm, primært baseret på "Avisjournalistik", 5.1 i "Håndbog til dansk".
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Ungdom
Ungdom
I dette forløb skal vi se nærmere på ungdom, og hvordan dette tema formidles gennem skønlitteratur (fx lyrik, epik, radiodrama), retorik (fx taletyper, appelformer og Ciceros pentagram) og medier (sociale medier). Således gennemgår vi også de forskellige genrer og metoder til danskfaget.
Der er blevet taget udgangspunkt i
”Håndbog til dansk” (2015) af Ole Schultz Larsen
Kapitel 1: ”Intro”
Kapitel 2: ”Fakta og fiktion”
Kapitel 3: ”Litteratur” (forskellige aspekter af litterær analyse, litterære genrer og metoder)
Der vil også være fokus på kreative øvelser af forskellig art, fx kampagnevideoer, skriv videre på kortprosa-stykker og billedfortælling
Indhold
Kernestof:
Velkommen til danskfaget!
Besvar arbejdsspørgsmålene ud fra ovenstående kapitel
I skal have læst "Dansk er mange ting" - "https://hbdansk.systime.dk/?id=252
Fakta og fiktion
Læs "Dansk er et hermeneutisk fag" - https://hbdansk.systime.dk/?id=253
Litterære genrer - folkeviser
Fakta og fiktion fortsat - gennemgang
Litterære genrer - fortsat arbejde med folkevisen "Harpens kraft"
Gennemgang af "Harpens kraft" - vær klar med svar.
Litterære genrer - kortprosa
Dernæst arbejder I med digtet "Barndom", se dokument
Litterære genrer - digt/lyrik.
Litterære genrer - lyrik fortsat
Martin A. Hansen, 1909-1955
Gennemgang af jeres lyrikanalyse
Vær klar med svar til "De henrettede" - upload jeres svar i elevfeedback i denne time - gerne i grupper.
Fortsat litterær rap-analyse af "Bedre" - I får lidt mere tid og dernæst gennemgang 12.45
Notatark til 'Ungdom'.docx Udfyld notatark resten af timen - det er dokument, I løbende arbejder med, så husk at gemme det, så I nemt kan finde det
Litterære genrer - fortsat arbejde med rap
Litterære genrer - eventyr
Grupper 1a eventyr.pdf
Fortsat arbejde med "Fyrtøjet" (husk gode citater fra eventyret) samt gennemgang af det kl. 9.45
Litterære genrer - roman. Vi arbejder med dele af kapitel 3 om litteratur fra "Håndbog til dansk".
Til den mindre politiske korrekte side skal I via dette link -
Vær klar med svar
Gruppearbejde - novelleanalyse af "De blå øjne", se dokumenter for grupper og arbejdsspørgsmål
Godt nytår!
I får lidt mere tid til at færdiggøre den litterære analyse af "De blå øjne". Husk at lave gode og grundige svar med citater fra teksten
"Under tekst"
Radiodrama - https://hbdansk.systime.dk/?id=172#c1180
I arbejder med radiodramaet, se 1. lektion 10/1-2023 og opgaver inde under dansk-opgaver
Radiodrama - spørgsmål til opgaven etc.
DRTV - Skam: I
Værklæsning - tv-serien "Skam".
Værklæsning - "Skam", sæson 1
Værklæsning - “Skam”
I arbejder med "Skam"
Værklæsning - 'Skam'. sæson 1 om Eva. 2022-23.docx
Værklæsning - “Skam”, sæson 1
Gennemgang af jeres svar til sæson 1 af "Skam"
Notatark til 'Ungdom'.docx
Kortfilm
Vi ser "De voksnes rækker" - stil efterfølgende 3-5 gode arbejdsspørgsmål til filmen hver især.
Arbejdsspørgsmål til 'De voksnes rækker'.docx
Ekko Shortlist præsenterer: De voksnes rækker
Vi arbejder med "De voksnes rækker"
Gennemgang af jeres svar til "De voksnes rækker" - vær klar til svar
Billedanalyse
Fortsat billedanalyse og dernæst gennemgang kl.10.10
Sociale medier 5.7 "Håndbog til dansk"
Dernæst den personlige blog - læs nedenstående links, og notér tre-fem gode pointer ud fra afsnittene (individuelt arbejde).
Vær klar med svar - gennemgang af jeres svar til "De sociale medier"
Dernæst blog-analyse
Vær klar med svar - gode pointer til afsnittet om den personlige blog
I får mere tid til bloganalyse
Lav jeres egen blog, se dokument
I arbejder videre med jeres blog
Status på jeres blog
Lav blog færdig, og gør præsentation klar. Fremlæggelse kl 8.50
Fremlæggelse af jeres blog og dernæst ser vi afsnit fra "Hvorfor snakker vi ikke om mig?"
Hvilken effekt har det er hvert afsnit er bygget op omkring små sketchs?
Upload jeres arbejdsspørgsmål til "Hvorfor snakker I ikke om mig?" i elevfeedback (gerne i grupper)
Sociale medier fortsat
Vær klar med svar til jeres egne arbejdsspørgsmål til "Hvorfor snakker vi ikke om mig?", se 3. lektion 15/3
Sociale medier - influencer
DRTV - Kunsten at være Josephine Skriver: Danmarks største influencer
Vi ser "The Hunger Games"
Vi ser resten af “The Hunger Games”
I arbejder fortsat med filmen, se opgaveinstruks i 1. modul, 29/3
Filmanmeldelse.pdf
Gennemgang af "The Hunger Games" - vær klar med svar
Gennemgang af filmanmeldelse kl. 11.20
Introduktion til filmanmeldelse samt skrivning
Upload, hvad I har nået i jeres filmanmeldelse (individuel opgave) i elevfeedback ved timens slutning
Opsummering på litterær analyse, notatark og filmanmeldelse (arbejd med jeres filmanalyse og/eller notatarket)
Afsnit
Vi gennemgår forløbet "Ungdom"
Mediehistoriens fem kommunikationskulturer.pdf
Mediehistorie - Stig Hjarvard.pdf
Skriv mindst fem gode pointer til hver tekst, og upload i elevfeedback i slutningen af timen
Dernæst repetition af avisjournalistik
Vær klar til at fremlægge fem gode pointer fra hhv. "Mediehistorie" af Stig Hjarvard og "Mediehistoriens fem kommunikationskulturer", se 2. lektion torsdag den 13/4
I får mere tid til at arbejde med en artikel ud fra nyhedskriterier, avistype, vinkling etc. - se 1. modul 18/4
Artikelanalyse - se dokument inde under danskopgaver
Fortsat arbejde med artikelanalyse, se 1. lektion 25/4
Skriftlighedsforløb
Skriftlighedsforløb:
Gennemgang af de forskellige snubletråde - I skal have læst kapitel 2 "De syv snubletråde":
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 62
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Sprog, retorik og argumentation
Sprog, retorik og argumentation
Mundtlig og skriftlig sprogfærdighed, herunder retorik og argumentation
Dette fokusområde omfatter såvel tekster om retorik og argumentation som elevernes egne øvelsesprodukter med fx appelformer, sproglige virkemidler og argumentationsformer.
Vi skal kigge på klassiske fejltyper og igennem et lille kommakursus. I skal også udvikle jeres kompetencer i sproglig analyse og have kendskab til grundlæggende sociolingvistiske begreber med fokus på nutidige tekster. Vi læser debatindlæg og andre ikke-litterære tekster, der skal sætte jer i stand til at reflektere over og diskutere det danske sprogs udvikling og tilstand.
Der er blevet taget udgangspunkt i i-bogen
”Håndbog til dansk” af Ole Schultz Larsen
Kapitel 4: Sprog
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage!
Læs 4.9 "Retorik" i "Håndbog til dansk" - https://hbdansk.systime.dk/?id=204
Vi gennemgår jeres svar til ovenstående - og forskellige taletyper.
Vær klar med svar ud fra 4.9 "Retorik" i "Håndbog til dansk" - https://hbdansk.systime.dk/?id=204
I arbejder videre med den retoriske analyse af Sofie Lindes tale - se 2. modul 21.8 - upload i elevfeedback kl. 11.15. En pr. gruppe uploader og nævner alle gruppemedlemmer.
Vi gennemgår resten af jeres retoriske analyse af Sofie Lindes tale.
Status på og fortsat arbejde med at skrive tre indledninger til den samme tale, hvor I henholdsvis bruger mest patos,- logos- og etos-appel (5-10 linjer pr. appel).
Opgaver til argumentation.docx - besvar opgave 1-3 i dokumentet
I skal have læst kapitel 4.10 "Argumentation" https://hbdansk.systime.dk/?id=205
Lav opgave 4, se 2. modul 4/9 - tale om overvågning i det offentlige rum (vælg om I er for eller imod).
Vær klar med svar til spørgsmål 1-3 i dokumentet "Opgaver til argumentation", se 2. modul 4/9
Afsnit
Vi hører eksempler på jeres taler - vær klar:-)
Intro til sproglig analyse
Pararbejde: Hvert par (evt. gruppe) får en argumenttype, de skal fremlægge
Læs opgaveformulering til sproglig analyse og selve kronikken
I arbejder lidt videre med argumenttyper- og kneb, se 2. lektion mandag 11/9
Sproglige figurer og billedsprog
Klumme - 'Den mørke og kolde regntid...'.docx
Semantik 4 - billedsprog.pptx
I har fået lov til at heppe på ZBC's hold i skolefodbold i denne time - husk at være tilbage til VØ-timen
Vær klar med svar til klummen "Den kolde og mørke regntid", se 2. modul mandag 18/9.
Læs også om avistype
Kommunikationsanalyse og sproghandlinger Kommunikationsanalyse og sproghandlinger.docx
Sproghandlinger -pragmatik.pptx
I skal have læst afsnittet om sproghandlinger:
Arbejd med (indirekte) sproghandlinger
Fejltyper i sprog
Vær klar med svar - I fremlægger jeres arbejde med sproghandlinger i en reklame/kampagnevideoer
Vi gennemgår fejltyper i "Journalister lære ikke retsskrivning", og I skal give gode råd til, hvordan man undgår disse typiske fejl:
Gruppe 1
Vær klar med svar (find så mange fejl som muligt) til "Journalister lære ikke retsskrivning"
Hver gruppe giver gode råd til, hvordan man undgår disse typiske fejl:
I får lidt mere tid til klagebrevet (i formelt og uformelt sprog)
Vi hører eksempler på jeres klagebreve og jeres sproglige analyser
Gennemgang af nedenstående:
Notatark til 'Retorik, argumentation og kommunikation'.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Sproglig analyse
01-10-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Gys, gru & galskab
Gys, gru og galskab
Formålet med dette forløb er at øge elevernes genrebevidsthed i forhold til gysergenren – hvad er gys, og hvorfor er det så populært? Vi ser nærmere på gyserlitteratur, gyserfilm- og billeder.
Herunder skal eleverne få kendskab til Sigmund Freuds teorier om bl.a. personlighedsmodellen. Derudover indeholder forløbet flere skriftlige og kreative øvelser.
Eleverne skal:
- kunne anvende forskellige mundtlige og skriftlige genrer, herunder oplæsning, referat, redegørelse, karakteristik, diskussion og debatoplæg
- selvstændigt kunne udføre en metodisk og relevant analyse og fortolkning af forskellige litterære tekster, såvel mundtligt som skriftligt
- kunne perspektivere og vurdere tekster ud fra viden om historiske, kulturelle, samfundsmæssige, æstetiske, psykologiske, kommunikative og erhvervsrelaterede sammenhænge
Indhold
Kernestof:
Vi begynder på forløbet "Gys, gru & galskab"
Intro til gys.docx
Find oplagte steder på skolen eller lige udenfor, som kunne være med i en gyserfilm. Tag et billede eller lav et videoklip, og forklar, hvorfor det er uhyggeligt, fx beskriv en scene. Upload i elevfeedback 11.30
Individuel opgave.
Om+gysergenren fra Gys, splat og Freud.pdf
Sigmund Freud, psykoanalyse ud fra en danskfaglig tilgang og billedanalyse
Vær klar med svar - vi gennemgår jeres gode pointer
Fortsat arbejde med Freud og billedanalyse - se 1. modul 16/11. Dernæst gennemgang kl. 10 - upload jeres svar i elevfeedback.
Afsnit
Læs artiklen "Hvorfor bliver vi bange, når det bare er ketchup, kamera og klipning?", og besvar nedenstående spørgsmål:
Vær klar med svar til nedenstående:
Vær klar med svar til artiklen "Hvorfor bliver vi bange, når det bare er ketchup, kamera og klipning?":
Gyserelementer - læs følgende i "Genrefilm og filmgenrer" - https://genrefilmogfilmgenrer.systime.dk/?id=p125 Definition af horrorfilmenHorrorfilmens struktur Horrorfilmens ikonografi Horrorfilmens undergenrer Brug ovenstående på kortfilmen "Lille Li
Arbejd videre med nedenstående - og upload jeres gode og uddybende svar i elevfeedback. 1 person pr. gruppe uploader og nævner alle navne:
Vær klar med gode og uddybende svar til "Lille Lise"
Projektarbejde om gyserlyrik
Fortsat gruppearbejde om gyserlyrik, se 2. modul, fredag 1/12
Gyserlyrik
De sidste grupper fremlægger deres arbejde med gyserlyrik for mig
Jule(u)hygge
'Nattevagten' - værklæsning.docx
Vi ser "Nattevagten" af Ole Bornedal - se dokument
Vi ser fortsat: "Nattevagten" https://www.dr.dk/drtv/program/nattevagten_428455
Kreativ skriveøvelse og gyservirkemidler
I arbejder med "Nattevagten"
Gennemgang af jeres svar til "Nattevagten" kl. 10 - upload i elevfeedback
Undervisningsevaluering
Trailer til "Nattevagten - dæmoner går i arv"
Skriv en filmanmeldelse af 'Nattevagten'.docx
Anmeldelse af "Nattevagten - dæmoner går i arv".
Arbejdsspørgsmål til 'Slut' af Kenneth Bøgh Andersen - 2024.docx
I skal have læst "Slut", se dokument
Intro til rejseblog
Kom i gang med jeres rejseblog
Gennemgang af "Slut", se jeres svar uploadet i elevfeedback den 4/3
Vi ser jeres filmplakater
Status på trailer og grupper
Trailer og notatark
Intro til DHO - https://dho-skriveguide.systime.dk/?id=1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 35
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Nyeste tids litteratur
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage!
Individuel opgave
Nyeste tids litteratur - I skal have læst følgende:
Vær klar med svar - og upload i elevfeedback i denne time:
I arbejder med Yahya Hassan (digt og interview)
'BARNDOM' 2013 af YAHYA HASSAN.docx
Vær klar med svar:
Læs uddraget fra Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog" samt læse om hende:
Gyldendals omtale af bogen
I skal i Lectio-genererede grupper foretage en analyse, fortolkning og perspektivering af uddraget fra Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog"
3a NMA-grupper.pdf
Fortsat arbejde med jeres analyse, fortolkning og perspektivering af Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog"
Vi ser resten af "Klovn"-afsnittet
Læs disse artikler
Derefter skal vi læse om Thomas Korsgaard (https://www.dr.dk/nyheder/kultur/ung-forfatter-vinder-fornem-bogpris-det-er-vildt-han-faar-den-saa-tidligt)
Arbejd selv (efter aftale med Jimmy) - se nedenstående
Intro til skriftlig opgave - litterær analyse
Vær klar med svar - se nedenstående (jeg trækker lod via Lectio)
Nyeste tids litteratur - genrehybrider
Lone Aburas: ”Det er et jeg der taler (Regnskabets time)”
Vær klar med spørgsmål og svar til nedenstående
Vi trækker lod via Lectio, hvem der stiller spørgsmål og selv svarer på det, så alle skal have deres spørgsmål/svar foran sig
Læs dernæst om performativ litteratur (I behøver ikke at læse/løse opgaverne) - skriv mindst fem gode noter til det:
Vær klar med svar til nedenstående
Vi ser derefter eksempler på poetry slam
Afsnit
I skal have læst og lavet mindst fem gode noter til nedenstående
Besvar arbejdsspørgsmålene til Lasse Nyholm Jensen: "Jeg er begyndt at strikke"
Sidste emne inden for nyeste tids litteratur: klimalitteratur
Løs opgaverne - se link
I skal have læst og besvaret nedenstående
Læs særligt uddraget fra "1,7 tipping point" (2018) af Silja E.K. Henderson - https://klimalitteratur.systime.dk/?id=136#c342
Klimalitteratur
Diskussion og opsamling på "Nyeste tids litteratur"
"Hvad kan klimalitteratur?"
Vær klar med svar nedenstående arbejdsspørgsmål
Vær klar med svar til "Hvad kan klimalitteratur?"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Dokumentarfilm-forløb
Indhold
Kernestof:
Introduktion til et lille dokumentarfilm-forløb
Vær klar med svar til "Hvad kan klimalitteratur?"
Værklæsning
Læs baggrundsartiklen:
Vi ser dokumentaren færdig, og dernæst arbejder I med den
Læs om "Dokumentar" - https://hbdansk.systime.dk/?id=224 og vær klar med svar til nedenstående:
Afsnit
Den poetiske dokumentar - opgave.docx
Vær klar med svar
I får ti til at arbejde med jeres dokumentar
Vær klar med en ide til den poetiske dokumentar, se dokument
I færdiggør jeres poetiske dokumentarfilm - se inde under danskopgaver
Vi ser jeres poetiske mesterværker - se inde under danskopgaver
Foretag en analyse af afsnittet "Den sorte svane", 1. episode ud fra analysemodellen "Medieanalyse af dokumentarfilm" - https://hbdansk.systime.dk/?id=228
Baggrundsartikel
Vi ser de sidste 8 minutter - foretag derefter en analyse af afsnittet "Den sorte svane", 1. episode ud fra analysemodellen "Medieanalyse af dokumentarfilm" - https://hbdansk.systime.dk/?id=228
Læs denne baggrundsartikel
"Den sorte svane" - gennemgang og afslutning af forløb
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Litteraturhistorie: Romantikken
Indhold
Kernestof:
Vi går i gang med et forløb om romantikken (litteraturhistorie) - vi begynder dog med oplysningstiden, som romantikken ligger i forlængelse af
Ludvig Holberg. Uddrag af 'Epistel 91'.docx
Læs om romantikken:
I læser om de forskellige grene i romantikken og får hver især ansvar for at tage gode noter til glæde for jer selv og jeres klassekammerater
I mødes i nedenstående grupper og samler noter. Upload i elevfeedback - jeg giver adgang til, at alle kan se det
Gruppearbejde om Sanct Hansaften-Spil:
Afsnit
I arbejder videre med nedenstående:
I læser "Til Danmarks trøst" af N.F.S. Grundtvig - via dette link: https://litthist.systime.dk/?id=c1112
Gennemgang af jeres lyrikanalyse kl 11. af uddraget fra "Sanct Hansaften-Spil" - jeg deler klassen i to, så sørg for, at I alle har svarene foran sig.
Biedemeier
Vær klar med svar til nedenstående
Poetisk realisme
Gruppearbejde omkring "Skyggen" HCA - 'Skyggen'.pdf Arbejdsspørgsmål til 'Skyggen' af H.C.Andersen 2024.docx Link: https://litteraturenshuse.systime.dk/?id=2669#c7172 (mulighed for at få eventyret læst højt)
Fortsat arbejde med "Skyggen", se 4. lektion
Vær klar med svar og upload senest i elevfeedback i starten af denne time
I fremlægger jeres arbejde med "Skyggen", se 4. lektion 17/12
Fortsat fremlæggelse af "Skyggen" for mig
Godt nytår
De sidste grupper fremlægger
Gennemgang af nedenstående
Værklæsning af "Sommerfugledalen" (1991) af Inger Christensen, når I ikke fremlægger. Jeg introducerer værk og opgaver.
Vær klar med svar:
Læs "I en landsbykirke" af Emil Aarestrup
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Litteraturhistorie: Det moderne gennembrud
Indhold
Kernestof:
I får lidt mere tid til at foretage en analyse, fortolkning og perspektivering af "I en landsbykirke" af Emil Aarestrup
Afsnit
Vi begynder på forløbet "Det moderne gennembrud"
I selve lektionen svarer I på følgende spørgsmål til ”Det moderne gennembrud” fra ”Litteraturens veje”:
I skal have læst nedenstående:
Introduktion til værklæsning - "Et dukkehjem"
I arbejder med uddrag af “Ane-Mette” (1887) af Henrik Pontoppidan - https://bl.systime.dk/?id=191#c444
Vær klar med svar til nedenstående:
Læs "Constance Ring" (1885) af Amalie Skram, og besvar arbejdsspørgsmål dertil, se vedhæftede dokumenter
Constance på de sociale medier, se dokument
Constance på de sociale medier, se dokument - gennemgang og upload i elevfeedback kl. 9.45
Gennemgang af nedenstående
Fortsat arbejde med nedenstående - upload i slutningen af modulet
Herman Bang Den sidste balkjole 1887.pdf Arbejdsspørgsmål til Den sidste balkjole.docx Herman Bang og impressionisme - læs dette link: https://bl.systime.dk/?id=186
Vær klar med svar til nedenstående
Gennemgang af nedenstående - upload i elevfeedback kl 11:
Læs "En lønningsdag" af Martin Andersen Nexø
Læs "Et dukkehjem"
Vær klar med svar
I arbejder med "Et dukkehjem"
Orientér jer i "God stil - skriveværksted" på Min læring ift. terminsprøve:
I laver et powerpoint til "Et dukkehjem", så I er klar til fremlæggelse på onsdag. Husk at alle skal sige noget
Fremlæggelse af et "Et dukkehjem"
Afsluttende generelle spørgsmål til ”Et dukkehjem”
J.F.Willumsen 'Kongesønnens Bryllup'.docx
Foretag en analyse og fortolkning af "På Memphis Station" Johannes V. Jensen - Paa Memphis Station.pdf
I får mere tid til at arbejde med nedenstående
NB arbejd selv-time - upload hver især (også selvom I arbejder sammen) i slutningen af timen. Jeg fører fravær ud fra upload i elevfeedback.
Vær klar med svar til både "På Memphis station" og "Det blomstrende slagsmål"
Litterære metoder - Totte rydder op - forskellige læsninger.docx
Vær klar med jeres tildelte litterære tilgang til "Totte rydder op" - se også besked i Lectio
Vi ser den svenske kortfilm "I follow you" - https://www.youtube.com/watch?v=TgZiUyfMlWU
Repetition af de forskellige forløb - se nærmere på nedenstående notatark, og orientér jer i studieplanerne
Notatark:
Vi ser "Ved det grønne bord" - danskeksamen
QR-500 (13).gif
Download og læs dokumentet "Anvendte i-bøger hhx3 2022-25", så I har det til den skriftlige eksamen i dansk og kan anvende bøgerne til eksamen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 41
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042512125", "T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042512125", "H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042512125" }