ZBC Handelsgymnasiet Næstved
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
ZBC Handelsgymnasiet Næstved
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet N2022c DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
ZBC
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Hold
N2022c DA (
N1c DA
,
N2c DA
,
N3c DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Titel 2
Ungdom
Titel 3
Sprog, retorik og argumentation
Titel 4
Gys, gru & galskab
Titel 5
Nyeste tids litteratur
Titel 6
Dokumentarfilm-forløb
Titel 7
Litteraturhistorie: Romantikken
Titel 8
Litteraturhistorie: Det moderne gennembrud
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Nyhedsformidling (avisjournalistik)
Nyhedsformidlings-forløbet har været en del af grundforløbet i alle grundforløbsklasser (fra august-oktober 2022) og har fokuseret på avisjournalistik, nyhedskriterier, avistyper, stofområder, nyhedstrekant mm, primært baseret på "Avisjournalistik", 5.1 i "Håndbog til dansk".
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Ungdom
Ungdom
I dette forløb skal vi se nærmere på ungdom, og hvordan dette tema formidles gennem skønlitteratur (fx lyrik, epik, radiodrama), retorik (fx taletyper, appelformer og Ciceros pentagram) og medier (sociale medier). Således gennemgår vi også de forskellige genrer og metoder til danskfaget.
Der er blevet taget udgangspunkt i
”Håndbog til dansk” (2015) af Ole Schultz Larsen
Kapitel 1: ”Intro”
Kapitel 2: ”Fakta og fiktion”
Kapitel 3: ”Litteratur” (forskellige aspekter af litterær analyse, litterære genrer og metoder)
Der vil også være fokus på kreative øvelser af forskellig art, fx kampagnevideoer, skriv videre på kortprosa-stykker og billedfortælling
Indhold
Kernestof:
Velkommen til danskfaget!
Læreren chem - Christina Charlotte Maria Emkjer - Aktivitetsforside - Lectio - ZBC.pdf
Besvar arbejdsspørgsmålene ud fra ovenstående kapitel
I skal have læst "Dansk er mange ting" - "https://hbdansk.systime.dk/?id=252
Læs "Dansk er et hermeneutisk fag" - https://hbdansk.systime.dk/?id=253
angst-emil-aarestrup.pdf
de-evige-tre-tove-ditlevsen.pdf
indvielsen-schach-von-staffeldt.pdf
Fakta og fiktion
Klods-Hans eventyret om.pdf
3. Litterær analyse af eventyr - her kan I gå ind og finde det sted hvor der står Aktantmodel og klikke på ordet. Herefter kan I læse om aktantmodellen.
Dette er ikke en lektie, men et dokument vi arbejder med i timen. torbens-datter-riddervise med spørgsmål.docx
Middelalderens samfund.pdf
Folkevise fortsat - herunder resumé og kreativ øvelse
Upload jeres svar på arbejdsspørgsmål samt den kreative opgave i starten af dette modul.
Litterære genrer - kortprosa
Læs om novelle-genren: https://hbdansk.systime.dk/?id=172#c1171
'Læreplads' af Kim Fupz Aakeson.pdf
Vær klar med svar, se nedenstående opgave (som også blev lagt på 4. modul 6/12):
Litterære genrer - novelle
1. Litterær analyse af romaner, noveller og kortprosa
Upload jeres svar til litterær analyse af "Læreplads" i elevfeedback i kl 11.25 - gerne i grupper.
8. 2000-2020: Eksperimenterende realisme
Litterære genrer - novelleanalyse
Digt/lyrik-analyse
Grupper til video præsentation Yahya Hassan 1c.xlsx
Litterær analyse af digte
I skal optage en video hvor I præsenterer en analyse og fortolkning af digtet "Barndom" af Yahya Hassan.
Nytårshygge med gode gamle danske skældsord
Godt nytår!
I får lidt mere tid til rap-analyse. Upload dernæst i elevfeedback kl. 12.30 - 1 person pr. gruppe
Læs om romangenren:
I skal have fundet 2 eksempler (danske eller udenlandske) på undergenrer i rap.
Ekko Shortlist præsenterer: Sabbat
5.4 Spillefilm
12. Medieanalyse af spillefilm
3.1 Hvad handler teksten om? (REPETITION)
Medieovervågning, Medieanalyser og Rådgivning
Vi ser film og arbejder med analyse. Særligt fokus på personkarakteristik, indbyrdes relationer og effekter som lyd, lys, kameraføring og effekter.
Force majeure - her kan I se filmen med eget login:
Join conversation
Medier
Vi ser filmen færdig i klassen og arbejder med filmen i grupper bagefter.
Vi arbejder med filmen i grupper i disse moduler - husk at læse alle tekster fra følgende links før modulerne:
Her kan man se filmen "Force Majeure" ("Lavinen") med eget bibliotekslogin: https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9000003039/force-majeure?login=#
Læs denne tekst:
bitterfittan-maria-sveland.docx
i dag Læreren chem - Christina Charlotte Maria Emkjer - Aktivitetsforside - Lectio - ZBC.pdf
Fælles oversættelse af Bitterfittan
3.5 Tema og perspektivering
Radiodrama - tekster.pdf
Arbejdsspørgsmål til 'Under tekst'.docx
Skriv individuelt jeres umiddelbare indtryk af stykket - upload i elevfeedback
'Under tekst'
Upload jeres arbejde med radiodramaet, se 3. modul - gerne i grupper af maks. 5 personer.
Kreativ opgave - lav en plakat til radiodramaet
Gennemgang af radiodramaet - vær klar med svar
I viser jeres plakater - upload i elevfeedback
I bliver introduceret til en ny genre, Graphic Novel, som vi skal arbejde med på onsdag.
Opgave til Graphic novel.docx
Finpuds jeres graphic novel. Nedskriv jeres refleksioner over jeres graphic novel: virkemidler etc. Det vil sige alle de gode overvejelser, som I gjorde jer, da I tegnede og præsenterede.
1c billedanalyse af plakat.docx
Næste emne om SOME opstartes
Sociale medier 5.7 "Håndbog til dansk"
Gennemgang af jeres svar
Tema om SOME
Upload 3-5 pointer/noter til afsnittene "Den personlige blog" og "Fra selvfortælling til personligt brand", se 3. lektion 21/3.
Fortsat blog-arbejde
Fortsat blog-arbejde - aflever inde under danskopgaver
I fremlægger jeres blog - men får noget tid til at forberede fremlæggelsen
NOTE - Udsat til næste tirsdag: I skal stille spørgsmål og kommentere på den blog I får tildelt.
NOTE - Udsat til næste tirsdag: Læs følgende afsnit i Håndbog til dansk:
Kommentarerer og svar på jeres fantastiske blogs :-)
Læs følgende afsnit i Håndbog til dansk:
Skriv i 10 minutter om:
Sociale medier og influencer - "Kunsten at være Josephine Skriver"
https://www.dr.dk/drtv/se/kunsten-at-vaere-josephine-skriver_-danmarks-stoerste-influencer_371802
Fortsat arbejde med dokumentar og sociale medier (influencer). Gennemgang kl 12.45 - upload i elevfeedback.
HUSK AT MEDBRINGE PC - OG AT OPRETTE EN PROFIL,
Læs om kunstig intelligens (minus opgaverne):
Kunsting intelligens, kunst og litteratur: workshop ved Andreas Refsgaard.
Opsamling og evaluering af workshop om kunstig intelligens og litteratur
Notatark til 5.1 'Avisjournalistik'.docx
I skal I små grupper diskutere den udsendelse I netop har set. Hvad var det centrale tema i udsendelsen? Hvilke problemstillinger rejses der i nyhedsudsendelsen fra Deadline?
I skal arbejde sammen med en makker og undersøge artiklen om Josephine Skriver med afsæt i nyhedstrekanten og anvende det notatark som Eva giver jer.
Læs først: Tænketank i opråb til politikere: Sæt tidsbegrænsning på børns adgang til sociale medier
Herefter læses denne artikel:
Program
Læreren chem - Christina Charlotte Maria Emkjer - Aktivitetsforside - Lectio - ZBC 3 maj.pdf
Artikelanalyse - se dokument inde under danskopgaver
Introduktion
Artikelanalyse
Information om årsprøve
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 59
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Sprog, retorik og argumentation
Sprog, retorik og argumentation
Mundtlig og skriftlig sprogfærdighed, herunder retorik og argumentation
Dette fokusområde omfatter såvel tekster om retorik og argumentation som elevernes egne øvelsesprodukter med fx appelformer, sproglige virkemidler og argumentationsformer.
Vi skal kigge på klassiske fejltyper og igennem et lille kommakursus. I skal også udvikle jeres kompetencer i sproglig analyse og have kendskab til grundlæggende sociolingvistiske begreber med fokus på nutidige tekster. Vi læser debatindlæg og andre ikke-litterære tekster, der skal sætte jer i stand til at reflektere over og diskutere det danske sprogs udvikling og tilstand.
Der er blevet taget udgangspunkt i i-bogen
”Håndbog til dansk” af Ole Schultz Larsen
Kapitel 4: Sprog
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Velkommen tilbage!
Læs 4.9 "Retorik" i "Håndbog til dansk" - https://hbdansk.systime.dk/?id=204
Vær klar med svar ud fra 4.9 "Retorik" i "Håndbog til dansk" - https://hbdansk.systime.dk/?id=204
Status på jeres arbejde med Sofie Lindes tale
Skriv tre indledninger til den samme tale, hvor I henholdsvis bruger mest patos,- logos- og etos-appel (5-10 linjer pr. appel). Emnet vælger I selv, men skal være det samme til hver appelform
Status på og fortsat lidt arbejde med at skrive tre indledninger til den samme tale, hvor I henholdsvis bruger mest patos,- logos- og etos-appel (5-10 linjer pr. appel).
Intro til sproglig analyse
I skal have læst kapitel 4.10 "Argumentation" https://hbdansk.systime.dk/?id=205
Opgaver til argumentation.docx - besvar opgave 1-3 i dokumentet
Lav opgave 4, se opgave den 14/9
Vær klar med svar til argumentation, opgave 1-3
I får lidt tid at finpudse jeres tale - og vi skal høre eksempler.
Vi hører eksempler på jeres taler. Dernæst argumenttyper og -kneb
Vi hører eksempler på jeres taler.
Læs afsnittene "Argumenttyper",
Sproglige figurer og billedsprog
Gennemgang af jeres svar til argumenttyper og -kneb - vær klar med svar
Hvilke sproglige billeder (metaforer mv.) og sproglige figurer kan I finde i teksten?
Semantik 4 - billedsprog.pptx
I skal have læst "Den mørke og kolde regntid"
Vær klar med svar:
Kommunikationsanalyse og sproghandlinger Kommunikationsanalyse og sproghandlinger.docx
Arbejd med (indirekte) sproghandlinger
Sproghandlinger -pragmatik.pptx
I skal have læst afsnittet om sproghandlinger:
I arbejder videre med jeres opgave med sproghandlinger i en video - dernæst fremlæggelse kl 8.45. Upload også i elevfeedback
Fejltyper i sprog
I får mere tid til at finde fejl, se nedenstående
Hver gruppe giver gode råd til, hvordan man undgår disse typiske fejl - læs mere om dem på https://sproget.dk/raad-og-regler/typiske-problemer/typiske-problemer
Formelt og uformelt sprog – klagebreve
I får lidt mere tid til dette - dernæst gennemgang
Spørgsmål til ”At skrive personligt – sprogets bankende hjerte” (https://skrivdigfrem.ibog.dansklf.dk/?id=p150) Hvordan kan man karakterisere den sproglige stemme? Og hvad er faldgruberne ved den personlige stemme?
Notatark til 'Retorik, argumentation og kommunikation'.docx
Vi begynder på forløbet "Gys, gru & galskab"
Vær klar med svar til nedenstående
Udfyld notatark til "Retorik, argumentation og kommunikation”
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Sproglig analyse
01-10-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Gys, gru & galskab
Gys, gru og galskab
Formålet med dette forløb er at øge elevernes genrebevidsthed i forhold til gysergenren – hvad er gys, og hvorfor er det så populært? Vi ser nærmere på gyserlitteratur, gyserfilm- og billeder.
Herunder skal eleverne få kendskab til Sigmund Freuds teorier om bl.a. personlighedsmodellen. Derudover indeholder forløbet flere skriftlige og kreative øvelser.
Eleverne skal:
- kunne anvende forskellige mundtlige og skriftlige genrer, herunder oplæsning, referat, redegørelse, karakteristik, diskussion og debatoplæg
- selvstændigt kunne udføre en metodisk og relevant analyse og fortolkning af forskellige litterære tekster, såvel mundtligt som skriftligt
- kunne perspektivere og vurdere tekster ud fra viden om historiske, kulturelle, samfundsmæssige, æstetiske, psykologiske, kommunikative og erhvervsrelaterede sammenhænge
Indhold
Kernestof:
Gennemgang af jeres gode og uddybende svar til nedenstående dokument
Find oplagte steder på skolen eller lige udenfor, som kunne være med i en gyserfilm.
Individuel opgave.
Om+gysergenren fra Gys, splat og Freud.pdf
Vi ser eksempler på jeres gyserbilleder - vær klar med svar
Sigmund Freud, psykoanalyse ud fra en danskfaglig tilgang og billedanalyse
Vær klar med svar - vi gennemgår jeres gode pointer
Læs artiklen "Hvorfor bliver vi bange, når det bare er ketchup, kamera og klipning?", og besvar nedenstående spørgsmål:
Vær klar med svar til Sigmund Freud og artiklen "Hvorfor bliver vi bange, når det bare er ketchup, kamera og klipning?"
Gyserelementer - læs følgende i "Genrefilm og filmgenrer" - https://genrefilmogfilmgenrer.systime.dk/?id=p125
Skriv et resumé af filmen - og upload i elevfeedback
I arbejder videre med "Lille Lise", se 2. modul 14/12
Afsnit
Jule(u)hygge og julegyserdigte
Upload jeres digt 12.50 og gennemgang derefter
Projektarbejde om gyserlyrik
Upload hvad I har nået i slutningen af denne dansktime - samt nævn gruppemedlemmer i elevfeedback
Fortsat projektarbejde om gyserlyrik
Vær klar med spørgsmål og svar.
De sidste grupper fremlægger gyserlyrik
'Nattevagten' - værklæsning.docx
Vi ser "Nattevagten" af Ole Bornedal - se dokument
Vi ser fortsat: "Nattevagten" https://www.dr.dk/drtv/program/nattevagten_428455
Arbejd selv-modul, mens jeg har SO2-fremlæggelser
Undervisningsevaluering
Upload jeres svar til "Nattevagten" kl.12.59 - gennemgang efter vinterferien
Gennemgang af "Nattevagten" (1994), genlæs jeres svar i elevfeedback den 9/2
Vi arbejder med "Nattevagten - dæmoner går i arv"
Anmeldelse "Nattevagten - dæmoner går i arv" - upload jeres anmeldelse kl 12.50 i elevfeedback. Vi trækker lod i Lectio om oplæsninger 2-3 anmeldelser.
Kom i gang med jeres rejseblog
Arbejdsspørgsmål til 'Slut' af Kenneth Bøgh Andersen - 2024.docx
'Slut' af Kenneth Bøgh Andersen.pdf
I arbejder lidt videre med “Slut” og dernæst gennemgang Upload jeres arbejde
Gennemgang af de sidste spørgsmål til “Slut”
Lav en filmplakat til 'Slut'.docx
Upload jeres plakat kl 12.20, og nævn alle navne (1 person uploader)
Lav en trailer til "Slut" - se under danskopgaver
Arbejd selv-modul. I arbejder videre på jeres trailer i grupper
Intro til DHO - https://dho-skriveguide.systime.dk/?id=1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 36
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Nyeste tids litteratur
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage!
Individuel opgave
Nyeste tids litteratur - I skal have læst følgende:
Vær klar med svar - og upload i elevfeedback i denne time:
'BARNDOM' 2013 af YAHYA HASSAN.docx
Gennemgang af nedenstående kl. 8.40 - upload i elevfeedback:
Læs uddraget fra Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog" samt læse om hende:
I skal i Lectio-genererede grupper foretage en analyse, fortolkning og perspektivering af uddraget fra Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog"
Gyldendals omtale af bogen
NMA-grupper 3c.pdf
I skal have læst uddraget fra Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog" samt læse om hende:
Fortsat arbejde med jeres analyse, fortolkning og perspektivering af Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog"
Fremlæggelse af jeres analyse, fortolkning og perspektivering af Naja Marie Aidts "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage. Carls bog"
Gennemgang af "Klovn"
Læs disse artikler
Derefter skal vi læse om Thomas Korsgaard (https://www.dr.dk/nyheder/kultur/ung-forfatter-vinder-fornem-bogpris-det-er-vildt-han-faar-den-saa-tidligt)
Genlæs dette - https://5aarslitt.systime.dk/?id=334
I får mere tid til at arbejde med dette - og dernæst gennemgang 12.45 (jeg trækker lod via Lectio)
Intro til litterær analyse - nyeste tids litteratur. Se inde under danskopgaver.
Nyeste tids litteratur - genrehybrider
Lone Aburas: ”Det er et jeg der taler (Regnskabets time)”
Vær klar med spørgsmål og svar til nedenstående
Vi trækker lod via Lectio, hvem der stiller spørgsmål og selv svarer på det, så alle skal have deres spørgsmål/svar foran sig
Læs dernæst om performativ litteratur (I behøver ikke at læse/løse opgaverne) - skriv mindst fem gode noter til det:
Vær klar med svar til nedenstående
Vi ser derefter eksempler på poetry slam
I skal have læst og lavet mindst fem gode noter til nedenstående
Besvar arbejdsspørgsmålene til Lasse Nyholm Jensen: "Jeg er begyndt at strikke"
Sidste emne inden for nyeste tids litteratur: klimalitteratur
Vær klar med svar til arbejdsspørgsmålene til Lasse Nyholm Jensen: "Jeg er begyndt at strikke"
I skal have læst og besvaret nedenstående
Løs opgaverne - se link
Afsnit
Klimalitteratur
Læs særligt uddraget fra "1,7 tipping point" (2018) af Silja E.K. Henderson - https://klimalitteratur.systime.dk/?id=136#c342
Hvad kan klimalitteratur?
Diskussion og opsamling på "Nyeste tids litteratur"
Vær klar med svar til "Hvad kan klimalitteratur?"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Dokumentarfilm-forløb
Indhold
Kernestof:
Introduktion til et lille dokumentarfilm-forløb
Vi arbejder med dokumentarserien "Så længe vi er stive" - læs baggrundsartiklen:
Læs om "Dokumentar" - https://hbdansk.systime.dk/?id=224
Læs om "Dokumentar" - https://hbdansk.systime.dk/?id=224 og vær klar med svar til nedenstående:
Foretag en analyse af afsnittet "Den sorte svane", 1. episode ud fra analysemodellen "Medieanalyse af dokumentarfilm" - https://hbdansk.systime.dk/?id=228
Baggrundsartikel
Den poetiske dokumentar - opgave.docx
Læs artikel og vær klar med analyse
Vær klar med en ide til den poetiske dokumentar, se dokument
Status på dokumentar - vi mødes i klassen kl.12
Vær klar med jeres poetiske mesterværker - se inde under danskopgaver
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Litteraturhistorie: Romantikken
Indhold
Kernestof:
Vi går i gang med et forløb om romantikken (litteraturhistorie) - vi begynder dog med oplysningstiden, som romantikken ligger i forlængelse af
Ludvig Holberg. Uddrag af 'Epistel 91'.docx
Læs om romantikken:
I læser om de forskellige grene i romantikken og får hver især ansvar for at tage gode noter til glæde for jer selv og jeres klassekammerater
Grupper 3C - romantikken.pdf
Adam Oehlenschläger 'Sanct Hans Aften-Spil'.pdf
I får lidt mere tid til at analysere "Sanct Hansaften-Spil" og dernæst fremlæggelse, efter I har uploadet i elevfeedback kl. 9
Opsummering af universalromantikken
Vær klar med svar til nedenstående - jeg trækker lod i Lectio
Gennemgang af nedenstående:
Afsnit
Biedemeier
Poetisk realisme
Arbejd selv-time, da jeg er til workshop om "AI i Dansk"
Vær klar med svar til nedenstående
Status 11.25 - hvor langt er I?
I får denne time til at færdiggøre jeres arbejde med nedenstående
Fremlæggelse af "Skyggen", se 1. lektion 5/12
Link til oplæsning af "Sommerfugledalen" (hvis man ønsker at få sonetkransen læst op)
Fortsat fremlæggelse af "Skyggen" for mig
I arbejder videre med nedenstående:
Status på arbejdet med nedenstående:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Litteraturhistorie: Det moderne gennembrud
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Det moderne gennembrud, som er næste litteraturhistorieforløb:
Det moderne gennembrud: (https://litteraturensveje.systime.dk/?id=528)
Gennemgang af nedenstående - vær klar med svar:
Introduktion til værklæsning - "Et dukkehjem"
Vær klar med svar til nedenstående - upload senest i elevfeedback i starten af denne time
Godt nytår :-)
Læs dernæst uddrag af "Constance Ring" (1885) af Amalie Skram, og besvar arbejdsspørgsmål dertil, se vedhæftede dokumenter
'Constance Ring' af Amalie Skram.pdf
Vær klar med svar
I får mere tid til at arbejde med nedenstående - gennemgang 12.35
I får lidt mere tid til opgaven "Constance på de sociale medier"
Vær klar med jeres profil til "Constance på de sociale medier", se dokument 9.1
Læs afsnittet "Mande- og kvinderoller til debat" - https://bl.systime.dk/?id=192
Gennemgang af nedenstående
Herman Bang Den sidste balkjole 1887.pdf
Læs derefter "En lønningsdag" Martin Andersen Nexø
Vær klar med svar til nedenstående
Vær klar med nedenstående - jeg trækker lod i Lectio
Værklæsning af 'Et dukkehjem'.docx
I skal have læst "Et dukkehjem"
Status på jeres projektarbejde med "Et dukkehjem"
Status på jeres projektarbejde med "Et dukkehjem" og fortsat arbejde
Fremlæggelse af et "Et dukkehjem"
Orientér jer i "God stil - skriveværksted" på Min læring ift. terminsprøve:
Fremlæggelse af et "Et dukkehjem" fortsat
Afsluttende generelle spørgsmål til ”Et dukkehjem”
Vær klar med svar Ny Ibsen-slutning, Ibsens reaktioner og J.P. Jacobsens forsvar.docx
Udfyld notatark
Fremlæggelse af "Et dukkehjem"
Vi samler op på "På Memphis Station"
Fortsat arbejde med billedanalyse af "Kongesønnens Bryllup", se dokument
Læs digtet 'Det blomstrende slagsmål' af Tom Kristensen -https://bl.systime.dk/?id=212#c506
Martin A. Hansen 'De henrettede'. 1944.docx
Vær klar med svar til nedenstående:
Læs "De blå øjne" og besvar arbejdsspørgsmål dertil
Besvar arbejdsspørgsmål dertil i selve lektionen - gennemgang kl 12.45. Aflever i elevfeedback
I skal have læst "De blå øjne"
Litterære metoder
Litterære metoder - Totte rydder op - forskellige læsninger.docx
Vær klar med jeres tildelte litterære tilgang til "Totte rydder op" Hver gruppe fremlægger deres metode
Vi arbejder med en svensk kortfilm:
Gennemgang af "I follow you"
Vi ser "Ved det grønne bord" - danskeksamen
Repetition af de forskellige forløb - se nærmere på nedenstående notatark, og orientér jer i studieplanerne
Notatark til 'Retorik, argumentation og kommunikation'.docx Notatark til forløbet 'Gys, gru og galskab'.docx
Notatark:
Kig nærmere på notatarkene, se 4. modul mandag 12/5
Download og læs dokumentet "Anvendte i-bøger hhx3 2022-25", så I har det til den skriftlige eksamen i dansk og kan anvende bøgerne til eksamen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 41
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042549410", "T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042549410", "H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042549410" }