ZBC Handelsgymnasiet Næstved
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
ZBC Handelsgymnasiet Næstved
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet N2022g DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2025/26
Institution
ZBC
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Hold
N2022g DA (
N1g DA
,
N2g DA
,
N3g DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Ungdom - og andre overgange
Titel 2
Retorik og argumentation
Titel 3
Fremtid - og andre undergange
Titel 4
Eksistentialisme
Titel 5
Dokumentar-genren
Titel 6
Tendenser i samtiden
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Ungdom - og andre overgange
Forløbet sætter fokus på overgange i livet, og hvordan det beskrives i litteraturen: fx hvad der har kendetegnet det at være ung på forskellige tidspunkter, og de overgange forbundet med det.
Vi arbejder mest med skønlitteratur, men også med medier og sprog, med henblik på at lære de grundlæggende metoder og begreber i Danskfaget.
Kernestof:
-billeder, film og øvrige multimodale tekster
̶ sagtekster, herunder journalistik, politiske tekster, kommerciel kommunikation og øvrige erhvervsrelaterede tekster
̶ digitale kommunikationsformer, herunder sociale medier
-mindst én folkevise
-̶ litteratur-, sprog- og medieanalytiske begreber og metoder
eleverne skal kunne:
̶ analysere og fortolke fiktive tekster
̶ analysere og vurdere ikke-fiktive tekster
̶ perspektivere tekster ud fra viden om fagets stofområder og viden om kulturelle, æstetiske, historiske, almenmenneskelige, samfundsmæssige, internationale, merkantile og erhvervsrelaterede sammenhænge.
demonstrere kendskab til digitale mediers indhold og funktion samt indsigt i tilhørende etiske problemstillinger
̶ navigere i store tekstmængder samt udvælge og anvende tekster kvalificeret og med dokumentation
̶ demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder.
Indhold
Kernestof:
Højskoleforedrag v. Christian Hjortkær: 'Ungdom/utilstrækkelighed': https://www.youtube.com/watch?v=AQgsulpcXmY
Grænser og genrer. 1G.docx
'Grænser', sæson 1, afsnit 1 (instr. Jonas Risvig, 2021. 27 min). https://www.youtube.com/watch?v=tECXFgGRBvQ&t=1s
Naja Marie Aidt: 'Den blomstrende have' (5 sider. 1993)
OPGAVE: Karakterisér Thomas, Erik og Mette:
Hvis du ikke var til timen, skal du have læst teksten til timen (den ligger på 1.modul 22.november)
Naja Marie Aidt Den blomstrende have.pdf
Referat og resumé af den blomstrende have.docx
Citater: Hvordan man gør det?: https://skriveoevelsertildansk.ibog.gyldendal.dk/?id=153#c290
(Til brug i timen)
Folkevise: "Ebbe Skammelsen" (ukendt forfatter, ukendt årstal)
Læs 'Ebbe Skammelsen' som tegneserie (vedhæftet), så du har helt styr på handlingen.
Herman Bang. Pernille (1).pdf
-Hvad kendetegner Marie/Pernille? – underbyg med citater fra teksten (gerne ydre, men meste indre personkarakteristik)
Medbring arket om gymnasiefærdigheder i udfyldt tilstand (papir udleveret torsdag)
Roden. Martin A.Hansen.pdf
Rollelæsning i grupper af fire:
SKABELON til opgave i Dansk. Sådan gør du (2).docx
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=6ERXU3KALN36
Coop: "Den første dag" (reklamefilm, 2018)
Afsnit
Hjælpemiddel: analysemodel til reklamefilm/Håndbog til Dansk: https://hbdansk.systime.dk/?id=230
Hjælpemiddel 2: Filmiske virkemidler (til spørgsmål 3)
Læs om reklamen 'Den første dag': https://markedsforing.dk/artikler/nyheder/coop-nu-ogsaa-med-gyserfilm/
1)Indsæt reklamen på kommunikationsmodellen. Vurdér i den sammenhæng Coops brand.(google ‘Coop’)
Læs de to kapitler om ungdom: Overvej, om nogen af pointerne i kapitlerne passer på reklamen 'Den første dag': https://sociologinu.systime.dk/index.php?id=250&L=0
"Det værste og det bedste" af Søren Ulrik Thomsen (uddrag, 2002).
(til brug i timen)
I skal hver især selv forfatte et digt i samme stil om ”det værste” og ”det bedste”. Digtet skal indledes med ”Det værste/bedste…” og afsluttes med ”Det er det værste/bedste for mig”.
Medbring sedlen med gymnasiefærdigheder i udfyldt tilstand (udleveret i december)
Sonnergaard. Polterabend.pdf
spørgsmål fra sidst/til brug i timen:
Polterabend’ (individuel skriveøvelse. Aflevér i elev-feedback). 20 min.
Steen Steensen Blicher: ’Præludium’ (Sig nærmer tiden), 1838
Ungdom og overgange. 1G repetition.docx
https://gymnasieskolen.dk/articles/drengene-kan-ikke-se-meningen-med-at-laeselektier/
I denne time skal du i gang med aflevering 2 (deadline 3/3):
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Showing og telling
01-12-2022
Noter til 'Den første dag'
06-01-2023
Aflevering 1: personkarakteristik
11-01-2023
Det værste og det bedste
13-01-2023
Aflevering 2: Miljø og sprog
03-03-2023
Omfang
Estimeret: 26,00 moduler
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Retorik og argumentation
Vi arbejder med retorik og argumentation, dvs. sproglig formidling og grundlæggende argumentationsteori i tale og skrift. Desuden skal vi fokusere på sproghandlinger/samtaleteori og arbejde med eksempler fra medier og litteratur.
eleverne skal kunne:
- demonstrere indsigt i retoriske, herunder stilistiske, virkemidler i såvel mundtlige som skriftlige sammenhænge
-̶ analysere og vurdere ikke-fiktive tekster
- udtrykke sig hensigtsmæssigt, formelt korrekt, personligt og nuanceret, såvel mundtligt som skriftligt
kernestof:
-dansk sprog, herunder sproglig variation og sprog anvendt i private, faglige og professionelle sammenhænge
̶ sagtekster, herunder journalistik, politiske tekster, kommerciel kommunikation og øvrige erhvervsrelaterede tekster
̶ digitale kommunikationsformer, herunder sociale medier
Indhold
Kernestof:
Skimmelæs de to kapitler i 'Håndbog til Dansk' - det ene kapitel er repetition, det andet er nye begreber. (Du skal ikke besvare opgaverne i de to afsnit)
image.png
https://www.dr.dk/stories/1288510966/skal-alle-automatisk-blive-organdonorer-naar-de-fylder-18-det-diskuterer-politikerne-nu
Skriv et debatindlæg (Ca. 0,5 side) om organdonation. Teksten skal indeholde påstand, belæg, rygdækning og styrkemarkør (og kan indeholde gendrivelse/forbehold og hjemmel)
Kommunalvalg: Nihilistisk Folkeparti vs. Dansk Folkeparti
Sofie Lindes tale ved Zulu Comedy Galla 2020.pdf
Sofie Lindes tale. sp.docx
"De store taler" (DR2, 2007, uddrag.)
Thors ejer ved demonstration_ Hundelov koster Thor livet _ Nyheder _ DR.pdf
Hundeloven. Retorik, appelformer, taletyper. 1G.docx
Niviaq Korneliussen - tale ved Nordisk Råd..docx
Retur i klassen 14.00. Første udkast til talen afleveres i lectio (opgaver)
Retoriske kneb.liste.docx
Niviaq Korneliussens tale. med noter.docx
Sproghandlinger.indledende opgaver (1) (1).docx
Læs fra pdf-side 4 til og med pdf-side 8 med fokus på at forstå, hvad 'høflighedsprincippet' og 'facework' er. Du skal ikke besvare opgaverne undervejs.
Samtale. Transskribering. Facework (2) (2).docx
Det forsømte forår. SP. under filmen.docx
VÆRK: 'Det forsømte forår' (instr. Peter Schrøder, 1992. 90 min.)
Skriv en kort nyhedsartikel for en selvvalgt avistype på tidspunktet for lektor Blommes død
Arbejd-selv med Danskaflevering 3: vælg én af opgaverne og find tre citater som skal indgå i din opgave. Kommentér hvert citat og indsæt i elev-feedback. Jeg fører fravær umiddelbart inden vores time onsdag (lang deadline)
1. Arbejd med kommende Danskaflevering
Omfang
Estimeret: 28,00 moduler
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Fremtid - og andre undergange
Undertitel: Utopier, dystopier og gys.
Hvad kendetegner det gode samfund, og hvordan kan det se ud i sin værste form? I dette forløb fokuserer vi på film og teksters fremtidsvisioner af samfundet (utopier og dystopier). I anden del af forløbet arbejder vi med gysergenrens virkemidler
kernestof:
-̶ billeder, film og øvrige multimodale tekster
-oversatte tekster, der bidrager til at perspektivere dansksprogede tekster i en nordisk, europæisk eller global sammenhæng
-litteratur-, sprog- og medieanalytiske begreber og metoder
faglige mål/eleverne skal kunne:
-analysere og fortolke fiktive tekster
- perspektivere tekster ud fra viden om fagets stofområder og viden om kulturelle, æstetiske, historiske, almenmenneskelige,
samfundsmæssige, internationale, merkantile og erhvervsrelaterede sammenhænge
Indhold
Kernestof:
til brug i timen:
•1. Hvad fortælles der direkte og indirekte om ‘luftdamperen’? Tag stilling til, om den har virket realistisk i sin samtid (1853) – på en skala fra helt realistisk fremtidsvision til ren science fiction.
https://www.ekkofilm.dk/shortlist/film/vagabond/
"Vagabond". instr. Pedro Silva, (2015, 8 min.)
Kig analysevejledningen til film igennem og overvej, hvilke elementer der er vigtigst at have med i analysen af 'The Vagabond', som vi så i mandags: https://hbdansk.systime.dk/index.php?id=234
Vagabond. Gruppe-opgave.docx
"Lovefield" (instr. Mathieu Ratthe, 2008.) Eksempel på filmiske virkemidler (lyd, billedtyper/beskæring, og gysertræk)
berettermodellen (som I skal bruge til opgave 1):
Utopier og dystopier. Kompendium 23.pdf
'Utopia tur/retur' af Per Olsen (s.31-35 i kompendiet)
"Niels Klims underjordiske rejse" af Ludvig Holberg (1741). Teksten læses færdig som forberedelse hjemme.
kønsopdelt gruppe-opgave: Argumentér for påstanden med belæg fra den tildelte artikel
Læs resten af uddraget hjemme, med fokus på hvad der beskrives om samfundet, særligt kvindernes rolle.Pdf-side 19-22
Tjenerindens fortælling. Fra bog til film.docx
"Fagre nye verden" af Aldous Huxley (1932. Kapitel 2.)
Læs forordet til 'Fagre nye verden' (pdf-side 13-14)Utopier og dystopier. Kompendium 23.pdf
"1984" af George Orwell (skrevet 1948. kapitel 1)
Udvælg de tre vigtigste citater i teksten (dvs. dem der kunne være vigtige i en analyse). Skriv og forklar dem som i en analyse af teksten (som om de var del af en opgave).
2G om 1984.docx
Debatindlæg om overvågning: Nick Hækkerup (S) og Mads Bjerregaard Hansen (LA).
"Kitchen Sink" (kortfilm. instr. Alison McLean, 1989.)
Kitchen Sink. opgave.docx
"Rådne menneskeædere i folklore og fiktion" af Mathias Clasen. i: Monstre, s.49-55
Tekster til aflevering 2:
'Håndbog til Dansk': psykoanalytisk metode'
"Næstekærlighed" af Daniel Dencik (2016).psykoanalytisk metode
Næstekærlighed. fortæller, suspense..pdf
Næstekærlighed. SP..docx
upload skriveøvelsen om 'Næstekærlighed' i elev-feedback (alle uploader, også hvis man har lavet den sammen).
VÆRK: "Nattevagten" (1994.instr. Ole Bornedal. 1t 46 min.)
Medbring arket med fokuspunkter til filmen (udleveret tirsdag)
Nattevagten. skriveøvelse.docx
Film: "Nattevagten 2: dæmoner går i arv" (instr. Ole Bornedal, 2023)
ETU: Elevtrivselsundersøgelsen kan tilgås via dette link: www.gym-trivsel.dk
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Eksistentialisme
Vi undersøger den filosofiske retning eksistentialismen - med et Dansk-fagligt fokus.
Eksistentialismen "handler om, at vi har en bevidsthed om os selv. Vi kan tænke over, hvad vi gør og hvem vi er. Vi har muligheden for at se på vores liv og os selv udefra og stille os selv spørgsmål som 'hvorfor er jeg her', 'hvad vil jeg med mit liv'.
Vi er frie individer, der kan træffe frie valg og ændre vores liv, uden at være bestemt til noget på forhånd." (systime). Men det giver også tvivl og tøven - for hvad nu, hvis man vælger forkert?
Forløbet fungerer både som supplement til forløbet om litteraturhistorie (fokus på 1900-tallet) og forløbet om tendenser i samtiden (eksistentialisme som aktuelt tema).
kernestof:
-̶ oversatte tekster, der bidrager til at perspektivere dansksprogede tekster i en nordisk, europæisk eller global sammenhæng
-̶ mangfoldige litterære genrer
faglige mål (eleverne skal kunne):
̶ anvende forskellige mundtlige og skriftlige fremstillingsformer formålsbestemt og genrebevidst, herunder redegøre,
kommentere, argumentere, diskutere, vurdere og reflektere
̶ analysere og fortolke fiktive tekster
perspektivere tekster ud fra viden om fagets stofområder og viden om kulturelle, æstetiske, historiske, almenmenneskelige,
samfundsmæssige og internationale sammenhænge
Indhold
Kernestof:
Afsnit
'Eksistentialisme i Dansk' (systime). Hvad er eksistentialisme?
Tekster til skriftlig aflevering:
"En kortfilm om Søren Kierkegaard":
"Doppler" (bog udleveret 13/12, også udlånt til jer på cfu.dk): kapitlet 'November' skal være læst hjemmefra (til side 50)
fokus for din læsning: hvad kendetegner Doppler som person? hvilke valg har han truffet?
1. Foretag en personkarakteristik af Doppler med eksempler/citater. Brug begreberne fra den eksistentialistiske grundmodel (liv-krise-angst-valg). Inddrag også Kierkegaards stadielære.
Karen Blixen: "Livets veje". i: Den afrikanske farm (1937)
"Doppler", kapitlet December skal være læst til denne time (s.53-106)
medbring bogen
Doppler føler sig som Afrika (s.54)
Nietszche: (1’ere)
"Friedrich Nietszche: Eksistentialisme er nihilisme"; "Overmennesket"; "Albert Camus: Eksistentialisme er det absurde" & "Valgene". i: Eksistentialisme i Dansk
Eksistentialistisk filmprojekt 2G.docx
'Patienten' af Peter Seeberg (1964)
Film til gruppeprojekt:
Overvej hvilken filosof der passer til ”Sommersøndag” Giv et bud på hvornår angsten starter i den eksistentialistiske grundmodelHvilket stadie befinder faren sig i ud fra Søren Kierkegaard stadielærer
Filmprojekt. stemmeseddel.docx
"Doppler" skal være færdiglæst til denne time (s.109-176)
1.Udvælg én af de fem fortolkninger vi har stillet op om bogen – begrund den med tekst-eksempler
Filmprojekt. stemmeseddel (1).docx
Hvordan påvirker muligheden for at vælge Annas følelse af frihed og ansvar?
'Beast'
Hvad symboliserer den røde hund?Hvorfor vælger Enzo at hjælpe Alfred?Hvilket valg vælger Enzo at tage i slutningen af spillefilmen?
Filmprojekt:
(til brug i timen)
"Kantslag" af Dorthe Nors (2008)
Eksistentialistiske grundtemaer : https://eksistentialismeidansk.systime.dk/?id=264
medbring bogen 'Doppler'
https://hbdansk.systime.dk/?id=219&L=0
Emil Aarestrup: "Angst" (1838). Tom Kristensen: "Angst" (1928). Tove Ditlevsen: "Angst" (1939). Søren Ulrik Thomsen: "Angsten" (1981)
1. Find de vigtigste eksempler på billedsprog i digtene (fx metaforer, sammenligninger, besjælinger, personifikationer)
Medbring 'Doppler', der skal afleveres (hvis du ikke allerede har afleveret)
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Dokumentar-genren
Virkelighed - eller hvad?
Dette korte forløb fokuserer på, hvordan virkeligheden formidles - med afsæt i dokumentargenren og de traditionelle faktakoder, der understøtter genrens troværdighed og autenticitet. Herefter inddrages og diskuteres brugen af fiktionskoder og iscenesættelse i både dokumentarer, realitygenren og på sociale medier.
kernestof:
-̶ billeder, film og øvrige multimodale tekster
- digitale kommunikationsformer, herunder sociale medier
faglige mål (eleverne skal kunne):
-̶ analysere og vurdere ikke-fiktive tekster
̶ demonstrere kendskab til tendenser i samtidens medier, herunder samspil med internationale strømninger
̶ demonstrere kendskab til digitale mediers indhold og funktion samt indsigt i tilhørende etiske problemstillinger
Indhold
Kernestof:
(til brug i timen)
"Herlufsholms hemmeligheder" (TV2,2022. Uddrag/5 min.)
Hver gruppe vælger et anslag fra en dokumentarfilm og undersøger/præsenterer: (Vis klippet)
Dokumentartyper (til opg.3)
klip fra 'Kontant' - ud at se med DSB- måske (2024. uddrag/5 min)
"Sådan undgår du at blive snydt, når du ser dokumentarfilm" (videnskab.dk, 2018)
Afsnit
'På statens regning' (DR, 2024. 48 min.)
Kapitel 1. De korrupte firmaer. Minuttal 2.22-6:13
Se kapitel 2 af 'På statens regning' (De skjulte ulykker. Minuttal 6:14-13:30) med fokus på følgende
Kapitel 3:
Læs artiklen og tag stilling til de greb, tilrettelæggerne af programmet har foretaget:
Fokusspørgsmål til dokumentarens sidste halvdel:
Dansk/SOP: https://danskmerkantil.systime.dk/?id=1&fbclid=IwY2xjawGzu2tleHRuA2FlbQIxMAABHb0FhAT03hkwk18QhUknZ-0twa5mfWy5_ZJSptt1kdFnF_X98g37AvnWNw_aem_ucKRu63xcqadHIlCGHOfBw
Samlet vurdering
‘Where to invade next’? Af Michael Moore (2015. uddrag).
(undersøg først, hvem Michael Moore er)
"Kandis for livet" (instr. Jesper Dalgaard, 2021. 1 time 33 min.)
https://www.dr.dk/drtv/se/kandis-for-livet_-biografversion_433985
Læs artiklen om Kandis-filmen: hvad går kritikken af filmen ud på?
Jeg er dobbeltbooket med SO2-fremlæggelser, så I bedes se videre på dokumentaren 'Kandis for livet'. Link til + opgaver til denne time er i dokumentet:
Læs artiklen med fokus på, hvad der er iscenesat i filmen 'Kandis for livet', og hvad afsenderen mener om det
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=KUJ47DD4J1CK
Indledning til en skriftlig opgave: mulige vinkler: https://skriveoevelsertildansk.ibog.gyldendal.dk/?id=150&loopRedirect=1
INDLEDNING. Kandis for livet. eksempler 3G.docx
Kandis for livet. egne noter.docx
•Skriv videre på din/jeres analyse af det billede I valgte sidste gang.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Danskaflevering 2
20-01-2025
Kandis: disposition og indledning
04-02-2025
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Tendenser i samtiden
Vi skal undersøge, hvad der rører sig inden for litteratur, sprog og medier i vores egen tid, dvs. de seneste 20 år.
Kernestof:
– tekster med betydning for dansk, nordisk eller europæisk kultur og tankegang
-billeder, film og øvrige multimodale tekster
̶ sagtekster, herunder journalistik, politiske tekster, kommerciel kommunikation og øvrige erhvervsrelaterede tekster
̶ digitale kommunikationsformer, herunder sociale medier
̶ danske tekster fra de seneste 20 år og fra centrale litteraturhistoriske perioder
forløbets mål:
eleverne skal kunne:
-demonstrere kendskab til danske og internationale strømninger inden for litteratur og medier og samspillet med kultur og samfund
-demonstrere kendskab til digitale mediers indhold og funktion samt indsigt i tilhørende etiske problemstillinger
– navigere i store tekstmængder og analytisk fokuseret kunne udvælge og dokumentere.
-perspektivere tekster ud fra viden om fagets stofområder og viden om kulturelle, æstetiske, historiske, almenmenneskelige, samfundsmæssige, internationale, merkantile og erhvervsrelaterede sammenhænge
Indhold
Kernestof:
Kandis for livet. eksempel-opgave 3G.docx
'Realisme' & 'det 21.århundrede'. Litteraturhistorien på langs og på tværs (systime).
Polyface. novelle.pdf
gruppeopgave/eksamenstræning: vi analyserer, fortolker og perspektiverer 'Polyface' (ligger på timen 19/2)
'Ny status' af Maj-Britt La Cour (kortfilm, 2014)
I møder i auditoriet 10.30
1. Notér tre eksempler på sproghandlinger i filmen. Mindst ét af eksemplerne skal være en indirekte sproghandling
"2.tv." af Hanne Richardt Beck (2005)
'Parforhold og kærligheden'. i: Nye øjne at se med af Rasmus Grøn og Stine Johannesen
"Fuck normen- et tema i ny litteratur" af Helle Juhl Hansen (s.6-11)
Fuck normen. Grundbegreber.pdf
"Fuck normen - et tema i ny litteratur" af Helle Juhl Lassen (s.7-11)
Fuck normen. SP. til grundbegreber.docx
"Skam" instr. af Julie Andem (2016): Lykke til, Isak (27 min.)
1.Karakterisér personerne med eksempler fra afsnittet: (Isak, Even, Emma, -evt. også Eskild og Sana)
"Nye balancer" af Caspar Eric (2023. uddrag)
Interview med Caspar Eric: "Det er ikke mit handicap jeg slås med" (2023. første 8 min.). https://www.youtube.com/watch?v=FXHkGJg7A1k&t=10s
Livsværk (introduktion. s.10-29).pdf
Afsnit
Tekster til gruppeprojekt- der skal vælges én:
Tendenser i samtiden:
Plan for fremlæggelser:
Skriftlig eksamen. Repetition og øvelser.docx
fremlæggelser, del 2:
Kort svar til opgave 2.2 om skriftlig repetition (ligger på 3.modul) skal uploades i elev-feedback.
RETUR 14,55:
"Jeg kan ikke huske" af Peter Adolphsen (uddrag, 2018)
"Selvfortalt" af Mads Bunch og Poul Behrendt (s.243-250)
"Nina, kære Nina" (Klovn, sæson 3, afsnit 4. 21 min. Instr. Casper Christensen og Frank Hvam, 2006)
Kontrakter, koder og genrer. "Håndbog til Dansk", afsnit 2.1:
Arbejd med spørgsmål c, d og e i pdf'en, som ligger på timen onsdag. Interviewene I skal læse ligger i samme (pdf-4-6)
Tendenser i samtiden. Guldnoter 3G.docx
Pensum 3G.docx
"Nye rejsende" af Tine Høeg (uddrag. 2017)
Huskeliste til skriftlige opgaver i Dansk.docx
250203-Hjaelpemiddeloversigt-til-de-skriftlige-gymnasiale-proever-2025.pdf
Omfang
Estimeret: 40,00 moduler
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042560271", "T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042560271", "H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56042560271" }