ZBC Handelsgymnasiet Næstved
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
ZBC Handelsgymnasiet Næstved
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet N2022e AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
ZBC
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Hold
N2022e AF (
N1e AF
,
N2e AF
,
N3e AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Interne forhold
Titel 2
Eksterne forhold
Titel 3
Konkurrence og brancheforhold
Titel 4
Købsadfærd på konsumentmarkedet
Titel 5
Strategi
Titel 6
Internationalisering
Titel 7
Opsamling og repetition
Titel 8
Det nationale marketingmix
Titel 9
Strategiske analyser
Titel 10
Opsamling - Case Planet Nusa
Titel 11
Segmentering, målgruppevalg og positionering
Titel 12
Markedsanalyse
Titel 13
Internationalisering - opsamling og repetition
Titel 14
Marketing i International kontekst
Titel 15
Købsadfærd på prodcentmarkedet + Eksamensprojekt
Titel 16
Marketingplan
Titel 17
Eksamenstræning og repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Interne forhold
Kernestof:
www.systime.dk/
marketing kap 2
Indhold
Kernestof:
Drømmejobbet.docx
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 2 pkt 2.1 i marketingbogen være læst.
Kære 1E Vi starter lektionen med at se nogle præsentationer af karakteristikken af Jysk. I bedes læse i kap 2 pkt 2.2 og 2.3 i marketingbogen.
Kære 1E vi arbejder videre med forretningsmodeller.
Business Model Canvas - et værktøj til at udvikle og disrupte forretningsmodeller
Værdikæde beskrivelse
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 2 pkt 2.6 (SW-opstilling) være læst.
Hej 1E Vi arbejder i dag videre med case 2.1 Perchs thehandel. I slutningen af lektionen skal grupperne præsentere deres løsning.
2.4 Business Model Canvas
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 3, pkt 3.1 (med underpunkter) være læst.
Kap3 eksterne situation.pptx
Kære 1E Til dagen lektion skal kap 3 pkt 3.2 være læst.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 3 pkt 3.3 være læst.
Kære 1E Til dagens lektioner skal kap 3 pkt 3.4 være læst.
PESTEL modellen
Kære 1E pkt 4.2 skal læses og opgave 4.1 skal løses færdig. Vi starter lektionen med at gennemgå opgave 4.1
Kære 1E Til dagens lektion skal pkt 4.4 i marketingbogen være læst.
Link til Euromonitor/ Passport
Kære 1E Til dagens lektion skal pkt 4.5 i marketingbogen være læst.
Kap4 Konkurrenceforhold.pptx
Titel
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aflevering nr. 1
06-12-2022
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Eksterne forhold
Kernestof:
www.systime.dk/
marketing kap 3
Indhold
Kernestof:
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 4 pkt 4.6 (konkurrentanalyse) være læst.
Opgør i en rådden branche
Danske fætre tjener millioner, så hatten passer
Vi arbejder i dag videre med opgaven om Studenterhuer. Vi afslutter lektionen med at se flere gruppers løsning.
Udvælg et teoretisk begreb i kap 4 - refleksionsopgave.docx
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 5 pkt 5.2 være læst.
Brancheanalysen interviewopgave.docx
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Konkurrence og brancheforhold
Kernestof:
www.systime.dk/
Marketing kap 4 og 5
Indhold
Kernestof:
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 6 pkt 6.1 og 6.2 være læst.
Kære 2E Til dagens lektion skal kap 6 pkt 6.3 være læst.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 6 pkt 6.4 være læst.
Kære 1E I dagens lektioner skal opgave 6.4 løses om købsadfærd ved Corona-stolen. Opgaven er individuel og skal uploades i elevfeedback på 3. lektion, når man er færdig.
Kære 1E I bedes læse kap 6 pkt 6.5 til dagens lektion.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 6 pkt 6.6 være læst.
Denne opgave handler om at finde billeder på internettet kap 6.docx
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 6 pkt 6.7 være læst.
Kopi af 6. Købsadfærd på konsumentmarkedet.pptx
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Købsadfærd på konsumentmarkedet
Kernestof:
www.systime.dk/
marketing
Indhold
Kernestof:
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 8 pkt 8.1 være læst.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 8 pkt 8.2 være læst.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 8 pkt 8.3 være læst.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Strategi
Kernestof:
www.systime.dk/
marketing kap 8
Indhold
Kernestof:
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 8 pkt 8.4 konkurrencestrategi være læst.
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 8 pkt 8.5 være læst.
Kære 1E I bedes læse kap 8 pkt 8.6 til dagens lektion.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Internationalisering
Forløbet dækker kernestofområdet:
Internationalisering
– Kulturelle forhold
– Markedsudvælgelse
– Internationaliseringsmodeller
Der behandles også den globale del af kernestofområderne:
Segmentering, målgruppevalg og positionering
– Segmentering, målgruppevalg og positionering både nationalt og globalt
Marketing mix
– Marketing mixet både nationalt og globalt
Der er i hele forløbet fokus på den skriftlige formidling og sideløbende med forløbet afvikles også skriftlighedsøvelser i forbindelse med skriftlige afleveringer og afkodning af disse
Indhold
Kernestof:
Kære 1E Til dagens lektioner skal kap 9 pkt 9.2 og 9.3 være læst.
Kære 1E
Kære 1E Til dagens lektion skal kap 9 pkt 9.4 være læst - med underpunkter. Vi starter 2. lektion med at gennemgå opgave 9.6 og 9.7.
CIA World factbook
Euromonitor Login
Vi arbejder videre med Camplet opgaven.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Opsamling og repetition
Vi samler op på pensum fra 1g og laver cases og repetitionsøvelser.
Indhold
Kernestof:
Fairphone 21.08.23.docx
Prime 2e AØ.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Det nationale marketingmix
Kernestof - Marketingbogens kapitel 14 Marketingmix, 15 Produkt, 16 Serviceydelser, 18 Pris, 20 Distribution og 22 Promotion.
Formål: Eleverne skal have forståelse for samspillet af virksomhedens marketingmix og øvrige aktiviteter, samt kunne redegøre for formålet med en markedsføringsplan, diskutere og vurdere en markedsføringsplans realisme samt økonomiske konsekvenser.
Ligeledes skal eleverne have kendskab til og kunne anvende de faglige begreber og metoder der er knytte til anvendelse af de enkelte parametre i marketingmixet i nationalt perspektiv.
Oplevelsesøkonomi suppleres med i-bogen Oplevelsesøkonomi (kapitel 2) på Systime.
https://oplev.systime.dk/?id=220
Der er fokus på ræsonnementskompetencen
Systime Marketing:
Kap. 14 - marketingmix B - 17 sider
Kap. 15 - produkt B - 32 sider
Kap 16 - serviceydelser B - 15 sider
Kap 18 - pris B - 30 sider
Kap 20 - distribution B - 30 sider
Indhold
Kernestof:
I skal læse afsnit 14. Marketingmix (B) 14.1 + 14.3
Løvens Hule - Bareen 31.08.23.docx
Hej 2e I skal læse afsnit 15. Produkt (B) 15.1, 15.2 og 15.3
15._Produkt (1).pptx
Gucci 2e 2023.docx
Kl. 12.00-12.30 - Gruppe 1
Beskriv produkterne.docx
Læs 15.4 Mærkestrategi https://marketing.systime.dk/?id=109
Læs afsnit 15.5 Branding
Produkt og branding LEGO.docx
Arbejdsspørgsmål - Supermarkedets egne mærker.docx
Torsdag så vi udsendelsen Supermarkedets egne mærker - svar på spørgsmålene. Hvis man ikke var til timen skal man kun svare på spørgsmål 7+8 Arbejdsspørgsmål - Supermarkedets egne mærker.docx
Case materiale til Rains opgaven.pdf
Samme lektie som i fredags, selvsagt. Og Iben fremlægger IØ stof. mfg Flyge
Læs 15.6 Produktets livscyklus (PLC)
RAINS del 2.docx
I skal være færdige med jeres præsentationer af Rains opgaven
Læs afsnit 18. Pris (B) og 18.1 Prisstrategi
Les Deux - Pris.docx
I skal lave casen om Le Deux fra i mandags færdig
Opgave - prisaftaler og pristvang.docx
18.3 Prisfastsættelsesmetoder
Opgave 18 Hästenssenge.docx
Læs afsnit 18.5 Prisfastsættelse for nye produkter
Aqua D'or - eksempel på besvarelse.docx
Opgave - Pris i dagligvarebranchen.docx
Opgave 6:
OPGAVE: TESLA - læs artiklen Tesla med "vild" prisnedsættelse: - Jeg forstår det ikke, se link Titel
Bold Drinks - produkt og pris.docx
Case 18.3: NiceHair
Distribution 06.11.23.docx
Læs afsnit 18.2 Priselasticitet
Læs 16. Serviceydelser (B),16.1 Serviceydelser som begreb, 16.2 Servicepakke og værdikæde, og 16.3 Serviceleverancesystem
Læs afsnit 16.4 De 7 P’er og 16.5 Oplevelsesøkonomi
I har tidligere læst afsnit 20, 20.1 og 20. 2 om distribution, så det skal I skimme igennem. Afsnit 20.3 distributionsstrategier skal I læse grundigt 20. Distribution (B)
Stauning whisky - distribution.docx
Resten laver opgaverne 20.3, 20.4 og 20.5 - der er lektier til næste gang
Læs 20.4 Butikstyper og kæder og opgaverne fra sidste gang skal være lavet færdig
Læs afsnit 20.5 E-handel
Tesla 2024.docx
Læs 22. Promotion (B) 22.1 Organisering af promotionaktiviteter og 22.2 Promotionbudskab og -indhold
Toms Guldbar - Promotion.docx
Kongelig reklame.docx
Læs afsnit 22.3 Promotionformer og afsnit 22.4 Reklame
Tuborg Classic - Promotion.docx
Gruppe 1• Maja Levin Bach• Victoria Jasmin Hovedskou Pedersen• Lucas Brogaard Artmur• Alfred William FriisGruppe 2• Frida Thirstrup Steffensen• Ashlee Tiffany Lusica Julian• Lasse Kronmann Møller• Alexander Mathias Schwartzbac
Læs afsnit om Sales promotion, Public Relations (PR), Sponsorering og Direct marketing
Tuborg Classic 2.docx
Læs afsnit om Online marketing og personligt salg
Sticks 27n Sushi.docx
Aflever i elevfeedback
Opgave 22.9: Økologisk kød Opgave 22.10: SponsoreringOpgave 22.11: Babysam
Læs afsnit 22.5 Influencer marketing - Hvem er din yndlings influencer?
Influencer marketing.docx
DRTV - P3 Essensen: Hvordan får influencere dig til at købe ting?
DRTV - Vision short: Jeg er influencer
Læs afsnit 22.6 Viral markedsføring og 22.7 Loyalitetsklubber
Dagens opgave 2e AØ 22.02.24.docx
Opsamling på kapitel 22 - lav tjek og forståelsesopgaver!
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Rains noter og powerpoint
25-09-2023
Aflevering 1
26-09-2023
Aflevering 2 - Summerbird
02-12-2023
Aflevering 3 - Summerbird
10-12-2023
Tuborg Classic
25-01-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 51
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Strategiske analyser
Kap. 10 - Strategiske analyser
Eleverne arbejder med:
- Vækststrategier
- Blue Ocean Strategi
- Porteføljeanalyse og -strategi
- Digitale forretningsmodeller
- Digital transformation og strategi
- Bæredygtighed
Indhold
Kernestof:
Sorte Sokker.docx
Brobygning i afsætning.docx
Afsnit
Christiania Bikes 2e.docx
Læs afsnit 10 og 10.1 Vækst ved diversifikation
Volvo vækststrategi m.m.docx
Læs 10.1 Vækst ved integration og Strategiske Alliancer
Volvo vækststrategi m.m 2.docx
Erhvervscase oplæg uge 10 og prøveeksamen - 2024.docx
Læs afsnit 10.2 Blue Ocean-strategi
Læs afsnit 10.3 Porteføljeanalyse og -strategi - I skal kunne forklare Bostonmodellen
Bostonmodellen - opgave.docx
Læs afsnit 10.4 Digitale forretningsmodeller
Spotify - digitale forretningsmodeller 1.docx
Læs afsnit 10.5 Digital transformation og strategi og 10.6 Bæredygtighed
Copenhagen Cartel - Bæredygtighed 2024.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Opsamling - Case Planet Nusa
Opsamling og overblik . Fokus på modellerings- og ræsonnementskompetencen.
- overblik over teori og modeller
- begrebs træning
- fagliglæsning
- skriftlighed
Indhold
Kernestof:
Repetition 3e opstart.docx
Euromonitor Login
Planet Nusa.docx
I skal være færdige med Planet Nusa fra tirsdag.
Planet Nusa 15.08.24.docx
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Segmentering, målgruppevalg og positionering
Der arbejdes med kapitel 11 i grundbogen Segmentering, målgruppevalg og positionering.
Eleverne arbejder med at identificere segmenter og udvælge målgrupper, samt hvordan virksomheder positionerer sig.
Indhold
Kernestof:
I skal læse afsnit 11. Segmentering, målgruppevalg og positionering (B) 11.1 Markedssegmentering og 11.2 Segmenteringsprocessen.
Målgruppebeskrivelse - Planet Nusa.docx
Conzoom
Læs afsnit 11.3 Livsstilsanalyser herunder Gallup Kompas og Conzoom
Home Page
Conzoom 22.08.24.docx
Læs afsnit 11.4 Personaer - hvad er personaer og hvad bruges de til?
Øvelse_personas 2024.docx
Læs afsnit 11.5 Målgruppevalg - Hvad er SMOK og målgruppestrategi?
Opgave målgruppevalg og målgruppestrategi 2024.docx
Case 11.1: Kender du typen?
Læs afsnit 11.6 Positionering - Hvad er USP, ESP, Mee-Too produkter og positioneringskort?
DRTV - Kender Du Typen?: Med grill på badeværelset
Lav Case 11.3: Lego Friends og Opgave Grød - segmentering.docx Afleveres i elevfeedback i slutningen af 4. modul.
Gennemgang af opgaverne fra tirsdag
Laves i timen: Opgave 11.14: Positioneringskort for hovedtelefoner
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Markedsanalyse
Kernestof - Kapitel 1 Markedsanalyse i Marketing bogen
Mål - At kunne beskrive relevante afsætningsøkonomiske forhold omkring en virksomhed. At kunne identificere og formulere afsætningsmæssige udfordringer der knytter sig til en virksomheds fortsatte vækst.
Fokus på informationssøgning - at kunne anvende databaser til informationsindsamling om et marked, kunne forstå og forklare hvilken måde "databasen" har indsamlet sine informationer og herudfra kunne vurdere og diskutere troværdigheden.
Eleverne skal desuden selv kunne designe en interview guide/spørgeskema og gennemføre en simpel markedsanalyse. Her er fokus på redskabs-, problembehandlings- og databehandlingskompetencerne
Arbejdsform - Gruppe/projektarbejde, præsentation på klassen med vurdering af præsentationsteknik
Indhold
Kernestof:
Forståelsesopgaver: Segmentering, målgruppevalg og positionering - Skriv det ned!
1.1 Formål med dataindsamling - Læs afsnittet og lav opgave 1.1 H&M vil være mere bæredygtig og 1.2 KFC
Læs afsnit 1.2 Data og 1.3 Databaser
Acne Studios - Markedsanalyse 10.09.24.docx
Euromonitor Login
Læs 1.4 Kvalitative metoder og 1.5 Kvantitative metoder
Opgave Data 10.09.24.docx
Grupper - markedsanalyse 1.docx
Læs 1.6 Spørgeskemaudformning og 1.7 Stikprøveplan
Læs 1.8 Stikprøveudvælgelse, 1.9 Fejlkilder og 1.10 Repræsentativitet
Opgave - lav et spørgeskema.docx
Læs 1.11 Markedsanalyseprocessen og 1.12 Big data
3e - markedsanalyse Elgiganten.docx (Vi ses 11.25 i klassen)
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aflevering 1.1 - Convenience
12-09-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Internationalisering - opsamling og repetition
Kernestof: Kapitel 9
9.1 Virksomhedens eksportmotiver
9.2 Virksomhedens eksportberedskab
9.3 Internationaliseringsmodeller
9.4 markedsudvælgelse
9.5 Information om internationale markeder
9.6 kulturelle forhold
Tema: Internationaliseringsprocessen, analyse af markeder og kulturelle forhold, samt valg af målgruppe
Formål: Eleverne skal kunne forklare sammenhængen mellem virksomhedens interne forhold og dennes internationaliseringsproces, samt analysere virksomhedens internationaliseringsproces og på baggrund heraf
diskutere vækstmuligheder.
Desuden skal eleven kunne analysere et marked og forklare hvorledes de påvirker virksomhedens valg af parameterstrategi, samt kunne diskutere forskellige markeders egnethed som eksportland for virksomheden. Herunder høre også at kunne analysere et lands kulturelle forhold og diskutere betydningen for virksomhedens valg af indtrængningsstrategi
Der vil blive lagt vægt på Databehandlingskompetencen og ræsonnementskompetencen
Der er i hele forløbet fokus på den skriftlige formidling og sideløbende med forløbet afvikles også skriftlighedsøvelser i forbindelse med skriftlige afleveringer og afkodning af disse
Case: Soundbox og Ilva
Indhold
Kernestof:
Læs afsnit 9. Internationalisering (A), 9.1 Eksportmotiver og 9.2 Eksportberedskab
SkatePro - Internationalisering.docx
Gruppe 7: Rafael, Christoffer, Freja 10.40-10.55
Soundboks - Internationalisering og strategi.docx
8.25-8.40 – Gruppe 1: Iben, Alexander, Maja, David
Læs hele afsnit 9.4 Markedsudvælgelse - Tilfældigheds-, Nærmarkeds- og Tragtmetoden
Internationalisering og strategi - find problemstilling.docx
Søstrene Grene - internationalisering.docx
Søstrene Grene erobrer det tyske marked med stor succes
9.5 Information om internationale markeder
I skal være klar til at gennemgå opgaven om Soundboks som I har arbejdet med tidligere og genopfrisket i tirsdags Soundboks - Internationalisering og strategi.docx
Internationalisering - ILVA.docx
Internationalisering ILVA del 2 - præsentation.docx
Internationalisering JYSK i Tyrkiet.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Marketing i International kontekst
Kernestof - Marketingbogen kapitel 17 Produkt i internationalt perspektiv, 19 Pris i internationalt perspektiv, 21 International distribution, 23 International promotion, 24 Marketingmix i Internationalt perspektiv, 12 segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Formål - Eleverne skal forstå forskellen i anvendelsen af marketingmixet på forskellige marked med forskellige kulturelle forhold. Samtidig skal eleverne også kunne koble anvendelsen af marketingmixet på de forskellige markeder til virksomhedens brandingstrategi. Eleverne skal vide at der er forskellig teori og begreber afhængig af om de arbejder med virksomhedens nationale eller internationale marketingmix.
Der er fokus på økonomisk ræsonnementskompetence.
Indhold
Kernestof:
17. Produkt i internationalt perspektiv (A) | Marketing – en grundbog i afsætning https://marketing.systime.dk/?id=1611
Produkt i internationalt perspektiv 19.11.23.docx
17.2 Serviceydelser i internationalt perspektiv | Marketing – en grundbog i afsætning og 17.4 Produkters og teknologiers livscyklus
I skal lave Opgave 17.3: Danskernes forbrug af sødmælk + barberklingen mens de andre er i klassen
KL. 11.05 bytter I!
Læs 17.5 Produktudvikling | Marketing – en grundbog i afsætning og svare på Tjek- og Forståelsesopgaver: Produkt i internationalt perspektiv Opsamling på kapitel 17 | Marketing – en grundbog i afsætning
Læs afsnit 23. International promotion og 23.1 23.1 Den udvidede kommunikationsmodel
23. International promotion (A) | Marketing – en grundbog i afsætning 23.1 Den udvidede kommunikationsmodel og 23.2 Virksomhedens nationale og internationale medievalg
Coca Cola - International promotion.docx
Læs afsnit 23.3 Neuromarketing | Marketing – en grundbog i afsætning
How Apple and Nike have branded your brain | Your Brain on Money | Big Think
Læs 19. Pris i internationalt perspektiv (A) | Marketing – en grundbog i afsætning, 19.1 Pris-/kvalitetsstrategi, 19.2 Priseskalering og 19.3 Valutaforhold
Læs 19.4 Prisfastsættelse for serviceprodukter | Marketing – en grundbog i afsætning, 19.5 Bundling, 19.6 Prisfastsættelse på B-2-B markedet og 19.7 Krydspriselasticitet
Lav Opgave 19.2: Bang & Olufsen
Lav opgaverne:
Lagkagehuset taber kæmpe millionbeløb: »Det koster penge at åbne bagerbutikker«
Læs afsnit 21. International distribution (A) | Marketing – en grundbog i afsætning, 21.1 Markedsindtrængningsformer, 21.2 Indirekte eksport og 21.3 Direkte eksport
International distribution - Flying Tiger Copenhagen.docx
Læs 21.4 Kontraktarrangement | Marketing – en grundbog i afsætning, 21.5 Direkte investeringer og 21.6 Internethandel
I skal være færdige med Flying Tiger Copenhagen - fra sidste time.
I dag skal I svare på spørgsmålene og lave Case 21.7.docx - I sidste spørgsmål skal I bruge afsnit 21.7 Valgkriterier ved markedsindtrængning.
Læs afsnit 21.7 Valgkriterier ved markedsindtrængning | Marketing – en grundbog i afsætning
Dagens time 3e AØ 10.01.25.docx Afleveres i elevfeedback
Kernestof Afsætning A - tilpas 3.docx
Oversigt over temaer i skr. prøver i Afsætning sep 2023.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Købsadfærd på prodcentmarkedet + Eksamensprojekt
Kernestof - Kapitel 7 Købsadfærd på producentmarkedet og kapitel 13 Segmentering på producentmarkedet i Marketingbogen
Formål - Eleverne skal kende og kunne forklare forskellen på efterspørgselsforholdene på de to markeder, konsument og producent. Ligeledes skal eleverne kunne fastlægge virksomhedens målgruppe på producentmarkedet, samt kunne analysere købsadfærden på dette marked.
Der vil være fokus på ræsonnementskompetencen samt modelleringskompetencen
Eksamensprojekt - Sunset Boulevard
Eleverne arbejder med projektet i 6 moduler og afleverer.
Indhold
Kernestof:
Læs afsnit 7. Købsadfærd på producentmarkedet (B) | Marketing – en grundbog i afsætning og 7.1 Delmarkeder på producentmarkedet
Opgave 23.01.25.docx
Læs afsnit 7.2 Købstyper på producentmarkedet | Marketing – en grundbog i afsætning, 7.3 Købsbeslutningsproces på producentmarkedet og 7.4 Valgkriterier på producentmarkedets delmarkeder
Code of conduct IKEA.docx
Læs 7.5 Faktorer der påvirker købsadfærden | Marketing – en grundbog i afsætning
Evaluering
Tjekopgaver kap 7.docx
Opsamling på kapitel 7 | Marketing – en grundbog i afsætning Lav Quiz: Købsadfærd på producentmarkedet
I skal lave opgaven om Hilti og vi gennemgår den torsdag Hilti købsadfærd på producentmarkedet.docx
Gennemgang af opgaven om Hilti fra sidste time
Eksamensspørgsmål - Konkurrenceforhold strategi og marketingmix Sunset.pdf
Vi gennemgår eksamensspørgsmålet fra torsdag - se timen
Læs afsnit 13 Segmentering på producentmarkedet og 13.1 Segmenteringsvariable
Afsnit
Læs afsnit 13.2 Build-up tankegangen – kundernes behov | Marketing – en grundbog i afsætning og 13.3 Break-down tankegangen - virksomhedens produkt | Marketing – en grundbog i afsætning
Eksamensprojekt afsætning - 2025.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Terminsprøve2
04-03-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Marketingplan
Kernestof - Marketingplanen kapitel 25
Eleverne skal kunne arbejde med en marketingplan både nationalt og internationalt. Arbejdet vil samtidig inddrage resten af pensum og vil således også være en repetition af dette.
Indhold
Kernestof:
Læs hele kapitlet om marketingplanen 25. Marketingplan (A) | Marketing – en grundbog i afsætning
LimitedService_Restaurants_in_Denmark (1).pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Eksamenstræning og repetition
Vi arbejder frem mod eksamen - laver eksamenstræning og ser Ved det grønne bord.
Eleverne arbejder med repetition - casen Rhanders fra Systime:
https://marketing.systime.dk/?id=2110
Elevernes eksamensprojekt er virksomheden: Sunset Boulevard
Indhold
Kernestof:
Eksamen - Vi ser en mundtlig eksamen
17. Fra Randers Handskefabrik til RHANDERS | Marketing – en grundbog i afsætning
Kom i selskab med de kongelige: Nu kan du byde på et par læderhandsker til 20.000 kroner - skriv de relevante informationer, der er om virksomheden i artiklen.
Opgaver-2019-Afsætning-A-2019_merged.pdf
Afs A Strategi, Strategiske analyser og Produkt.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56460408841", "T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56460408841", "H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56460408841" }