Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Design C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
N2024 de1 (N2 de1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
ALLE FORLØB 01 - 12
DESIGN C 2025 – 2026
PENSUM 1: DESIGN, DESIGN & DESIGN /MUNKBERG, B / BEAR PUBLISHING (2017)
PENSUM2: FORLØB 1-12 DESIGN C – I ALT 553 SLIDES
FORLØB 1 - INTRO TIL DESIGN
OPGAVE: DESIGNPRÆMISSER FOR 3 VIRKSOMHEDER
TEORI: DESIGNTYPER, PAPANEKS FUNKTIONSKOMPLEKS, DESIGNMANUAL
I ALT 34 SLIDES
---------------------------------------------------------------------------
FORLØB 2 - FASHION DESIGN
OPGAVE: APPLIKERET KJOLEDESIGN
TEORI: DESIGNBRIEF, MOODBAORDING, FORM FOLLOWS FUNCTION, LESS IS MORE, LESS IS A BORE
I ALT 66 SLIDES
-----------------------------------------------------------------------
FORLØB 3 - REDESIGN OG DESIGNOPTIMERING
OPGAVE: REDESIGN ÆGGET; WEBSITE OG IKEA BLUEBAG
TEORI: WEBKONVENTIONER, GESTALTLOVE, 2D DESIGNTEORI
DANISH DESIGN
I ALT 39 SLIDES
-------------------------------------------------------------------
FORLØB 4 – DESKRIPTIV DESIGN OG DESIGNANALYSER
OPGAVE - MUNDLIGT DESIGNANALYSE, KOMPARATIV ANALYSE
TEORI KOMPARATIV ANALYSE, DESIGNTERMINOLOGI
I ALT 39 SLIDES
---------------------------------------------------------------------
FORLØB 5 – INDUSTRIAL DESIGN OG EMBALLAGE
OPGAVE: TANDPASTA EBALLAGE COMP + PARFUME FLAKON SKITSE
TEORI: INDUSTRIAL DESIGN BEGREBET, DEMOCRATIC DESIGN, EMBALLAGE FORMÅL, FARVETEORI FONTE, GESTALTLOVE
I ALT 49
------------------------------------------------
FORLØB 6 - BYGGESTILARTER OG DESIGNGENRER
OPGAVE: DESKRIPTIV DESIGN, VISUALISERET SKODESIGN
TEORI: TIDSTILE; STILARTER, DESIGNGENRER, DESIGNHISTORIE
I ALT 51 SLIDES
------------------------------------------------
FORLØB 7 - URBAN DESIGN
OPGAVE: REDESIGN AF BAUHAUSGRUNDEN TIL GAVN FOR NÆSTVEDS BORGERE
TEORI: SKALAMODELLERING GEHLSKE REGLER, VISUALISERING, DESIGNERBYER, URBAN DESIGN TAKSONOMI
I ALT 53 SLIDES
------------------------------------------------------------------------
FORLØB 8 - JINGLE-DESIGN
OPGAVE: KOMPONÈR (DESIGN) JINGLE MED OVERLAY
TEORI: COMPUTERMEDIERET DESIGN, LYDTEORI
I ALT 43 SLIDES
------------------------------------------------------------------------
FORLØB 9 – INTERAKTIONSDESIGN MIKROBØLGEOVNN
OPGAVE: DESIGN DIGITAL FUNKTIONELT DISPLAY (ALTERNATIVT PORTOMASKINE/SIMS DASHBOARD)
TEORI: DESIGNCONSTRAINTS, POWERPOINT WITH LINKS, INTERACTION DESIGN, USABILITY TEST
I ALT 59 SLIDES
----------------------------------------------------------------------
FORLØB 10 - SMYKKEDESIGN
OPGAVE: DESIGN BROCHE I VARIANTDESIGN OG I SERIEDESIGN
TEORI: SERIDESIGN KONTRA VARIANTDESIGN, MATERIALEVALG
I ALT 37 SLIDES
FORLØB 11 – BYGGETILLADELSE OG FLOORPLAN - MODERNE SUSTAINABLE FAMILIEBOLIG
OPGAVE: “KØB” MATRIKEL, SITUATIONSPLAN, PLANTEGNING (GRUNDPLAN) OG FACEDOPSTALTER + LAV DETALJERET 2D FLOORPLAN
TEORI: TEGN ET HUS, TEKNISK TEGNING, MÅLESTOK, KLIMASKÆRM, KULDEBROER, LESS IS MORE, TRÆDESTIER, LYSINDFALD, ACCÉNTER
I ALT 55 SLIDES
FORLØB 12 – CONCEPTUAL DESIGN / DESIGN AS YOU LIKE
OPGAVE: VALGFRIT DESIGNKONCEPT SOM FASE-VISUALISERES I POWERPOINT, COMP-PROTOTYPE
TEORI: KORT RESUMÈ AF 13 DESIGNTEORIER, BYGGESTILE, DESIGNSTILE, MOODTRENDING, DESIGN-FASEMODELLER, DESIGN-ANALYSE, DESIGNTERMINOLOGI, DESIGNPARADIGMER
I ALT 48 SLIDES
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
75,00 moduler
Dækker over:
76 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66637875061",
"T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66637875061",
"H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66637875061"
}