Titel
1
|
ALLE FORLØB 01 - 24 DESIGN C + DESIGN B
DESIGN B 2024 – 2026
PENSUM 1: DESIGN, DESIGN & DESIGN /MUNKBERG, B / BEAR PUBLISHING (2017)
PENSUM2: FORLØB 1-10 DESIGN C – I ALT 495 SLIDES
FORLØB 11 DESIGN C (RESUMÈ) I ALT 56 SLIDES
FORLØB 12–24 DESIGN B – I ALT 722 SLIDES
FORLØB 1 - INTRO TIL DESIGN
OPGAVE: DESIGNPRÆMISSER
TEORI: PAPANEKS FUNKTIONSKOMPLEKS
I ALT 33 SLIDES
---------------------------------------------------------------------------
FORLØB 2 - FASHION DESIGN
OPGAVE: APPLIKERET KJOLEDESIGN
TEORI: DESIGNBRIEF, MOODBAORDING, FORM FOLLOWS FUNCTION, LESS IS MORE, LESS IS A BORE
I ALT 62 SLIDES
-----------------------------------------------------------------------
FORLØB 3 - REDESIGN OG DESIGNOPTIMERING
OPGAVE: REDESIGN ÆGGET; WEBSITE OG IKEA BLUEBAG
TEORI: WEBKONVENTIONER, GESTALTLOVE, 2D DESIGNTEORI
DANISH DESIGN
I ALT 38 SLIDES
-------------------------------------------------------------------
FORLØB 4 – DESKRIPTIV DESIGN OG DESIGNANALYSER
OPGAVE - MUNDLIGT DESIGNANALYSE, KOMPARATIV ANALYSE
TEORI KOMPARATIV ANALYSE, DESIGNTERMINOLOGI
I ALT 36 SLIDES
---------------------------------------------------------------------
FORLØB 5 - URBAN DESIGN
OPGAVE: REDESIGN AF BAUHAUS
TEORI: GEHLSKE TEORIER, VISUALISERING, SKALAMODELLERING
I ALT 81 SLIDES
------------------------------------------------------------------------
FORLØB 6 - BYGGESTILARTER OG DESIGNGENRER
OPGAVE: DESKRIPTIV DESIGN, VISUALISERET SKODESIGN
TEORI: TIDSTILE; STILARTER, DESIGNGENRER, DESIGNHISTORIE
I ALT 30 SLIDES
--------------------------------------------------------------------
FORLØB 7 - SMYKKEDESIGN
OPGAVE: DESIGN BROCHE I VARIANTDESIGN OG I SERIEDESIGN
TEORI: SERIDESIGN KONTRA VARIANTDESIGN, MATERIALEVALG
I ALT 49 SLIDES
---------------------------------------------------------------------------
FORLØB 8 - JINGLE-DESIGN
OPGAVE: KOMPONÈR (DESIGN) JINGLE MED OVERLAY
TEORI: COMPUTERMEDIERET DESIGN, LYDTEORI
I ALT 42 SLIDES
------------------------------------------------------------------------
FORLØB 9 – INTERAKTIONSDESIGN MIKROBØLGEOVNN
OPGAVE: DESIGN DIGITAL FUNKTIONELT DISPLAY
TEORI: DESIGNCONSTRAINTS, POWERPOINT WITH LINKS, INTERACTION DESIGN
I ALT 43 SLIDES
----------------------------------------------------------------------
FORLØB 10 – BYPLANLÆGNING MONUMENTER OG ARKITEKTUR
OPGAVE: OMDAN BAUHAUS GRUNDEN TIL GASVN FOR NÆSTVEDS BORGERE
TEORI: GEHLSKE REGLER, VISUALISERING, DESIGNERBYER, URBAN DESIGN TAKSONOMI
I ALT 81 SLIDES
FORLØB 11 – RESUMÉ / EKSAMENSKLAR
OPGAVE: VÆLG EKSAMENSEMNE
TEORI: LESS IS MORE/LESS IS A BORE + FORM FOLLWS FUNCTION
I ALT 56 SLIDES
FORLØB 12 – BRO DESIGN MED DESIGN-CONSTRAINT
OPGAVE: BRO FRA LARSENS PLADS TIL JUDICHÆRS PLADS
TEORI: DESIGNBRIEFING, BRO-ARKITEKTUR, DESIGN-CONSTRAINTS
I ALT 73 SLIDES
FORLØB 13 – SUSTAINABLE (POLITISK) KOMMUNIKATIONSDESIGN
OPGAVE: DESIGN PIXELSKARP VALGPLAKAT + MOBILE COVER (IKKE SAMME PARTI)
TEORI: BERGS K-MODEL, GESTALTLOVE, GENEREL K-DESIGN TEORI
IALT 47 SLIDES
FORLØB 14 – SERVICEDESIGN OG AFFORDANCES
OPGAVE: KORTLÆG OG NY FORBEDRET KUNDEREJSE FOR VALGFRI ORGANISATION
TEORI: GRAFISK MAPPING, THINKING ALOUD PROTOCOL, AFFORDANCEBEGREBET
I ALT 64 SLIDES
FORLØB 15 – TOWARDS A DESIGN TAXONOMY
OPGAVE: LAV DIN EGEN DESIGN-TAKSONOMI
TEORI: BUCHANAN 4 ORDERS, SHEDROFF UNITED FIELDS,, ADFÆRDSDESIGN, INTERACTION DESIGN
I ALT 30 SLIDES
FORLØB 16 – AUTOMOTIVE DESIGN
OPGAVE: PROTOTYPE FYSISK MODEL ELELR DIGITAL RENDERED
TEORI: DESIGN THINKING, PERSONAS, USER DRIVEN VS DESIGN DRIVEN, SKETCHING
I ALT 52 SLIDES
FORLØB 17 – SMART INNOVATIV EMBALLAGE
OPGAVE: DESIGN 6 INNOVATIVE OG BEGRUNDEDE EMBALLAGEDESIGNS
TEORI: SIX HAT THINKING, DISNEY CREATIVE, EMBALLAGE INTERNE/EKSTERNE FORMÅL
I ALT 44 SLIDES
FORLØB 18 – NARRATIVT DESIGN / LOGO DESIGN
OPGAVE: DESIGN 2 LOGOER (30 CM 300 DPI) TIL NYSTARTEDE FIRMAER (B2B, B2C, B2G)
TEORI: K-MODELLER, NARRATIVER, STORYTELLING
I ALT 62 SLIDES
FORLØB 19 – I LYSET AF EN DESIGNPROCES / BELYSNING
OPGAVE: DESIGN AMBIENT LAMPE (FUNKTIONEL PROTOTYPE, 270 GRADER BLÆNDFRI)
TEORI: LYSTEORI, DANSKE OG ITALIENSKE LYSDESIGNERE
I ALT 56 SLIDES
FORLØB 20 – GAME DESIGN (ANALOGE/DIGITALE SPIL)
OPGAVE: DESIGN 3 SPIL (FIXED SETUP, 3 DICE GAME OG FRIT SPIL
TEORI: GAMEPLAY, MONTY HALL, PRISONERS DILEMMA, 100$ AUCTION, FLOW, GAME MECHANICS, , MUNKBERGS GAME DESIGN METHODOLOGY, BARTLES PSILLERTYPER, DRAG N DROP DESIGN
I ALT 75 SLIDES
FORLØB 21 – ØSTERLANDSK DESIGN KULTUR (JAPAN CATITECHTURE)
OPGAVE: DESIGN KATTEMØBEL MED LOOK´N´FEEL + PIXELSKARP POSTER I A3 FORMAT
TEORI: SYMBOLIK, HINDUISM, BUDHISM, JAPANESE STYLE, LESS IS MORE ORIGIN
I ALT 71 SLIDES
FORLØB 22 – BYGGETILLADELSE - MODERNE SUSTAINABLE FAMILIEBOLIG
OPGAVE: “KØB” MATRIKEL, SITUATIONSPLAN, PLANTEGNING (GRUNDPLAN) OG FACEDOPSTALTER
TEORI: TEGN ET HUS, TEKNISK TEGNING, MÅLESTOK, KLIMASKÆRM, KULDEBROER,
I ALT 49 SLIDES
FORLØB 23 – INTERIEUR DESIGN – MODERNE SUSTAINABLE FAMILIEBOLIG
OPGAVE: REVIDERET PLANTEGNING, MOODBOARDS, 3D TEGNING, MØBLERET 2D FLOORPLAN
TEORI: LESS IS MORE, TRÆDESTIER, LYSINDFALD, ACCÉNTER
I ALT 41 SLIDES
FORLØB 24 – CONCEPTUAL DESIGN / DESIGN AS YOU LIKE
OPGAVE: VALGFRIT DESIGNKONCEPT SOM FASE-VISUALISERES I POWERPOINT, COMP-PROTOTYPE
TEORI: KORT RESUMÈ AF 15 DESIGNTEORIER, BYGGESTILE, DESIGNSTILE, MOODTRENDING, DESIGN-FASEMODELLER, DESIGN-ANALYSE, DESIGNTERMINOLOGI, DESIGNPARADIGMER
I ALT 58 SLIDES
|