Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
N2024e if (N1e if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Hjemmesider med wordpress
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Intro til informatik resten af året + opstart af første forløb
-
Sektion 4 baggrund, krav og valg af virksomhed
-
Brugervenlighed
-
Målgruppe og persona
-
Kravspecifikation
-
Fremstilling af prototype
-
Designprincipper og overvejelser
-
Opstart af site
-
Fortsat wordpress
-
Video 8.20 installation af woo commerce (webshoppen)
-
Brugertest
-
David, Tristan, Mads A, JulianBastian, Julius, Bertil, Kristian
-
Hannah, Isabella, Mingus, KasperJens, Pauline, Sofie, Tobias CEmmely, Freja, Mie, Philip
-
Lauritz, Elias, William, MagnusAsbjørn, Mads T, Tobias B, ValdeKalle, Magnus G, Malthe, Rasmus
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Reklamespil
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Reklamespil - Historie & Betydning - Iftek.dk
-
Reklamespil - Genrer - Iftek.dk
-
Reklamespil - Målgruppe og Spillertyper - Iftek.dk
-
Gamings historie
-
Kalle, Magnus G, Malthe, Rasmus
-
Tæv Chuck
-
Reklamespil 2024.pptx
-
Skabelon til reklamespilsudvikling.docx
-
Prototype og kravspecifikation - Kravspecifikation (https://informatik-c-2.praxis.dk/89) og en prototype (https://informatik-c-2.praxis.dk/87)begge dele skal afleveres i elevfeedback inden kl 16:00. Husk at rammen for spillet et spil der ligner Tæv C
-
Reklamespil 2024.docx
-
Hvis man ikke er færdig med version 2 skal man blive i klassen :)
-
Spørgsmål 2 - eks på spg fra 2024.docx
-
Eval
-
David, Kalle, Jens, Bertil
-
William, Valde, Magnus JJulius, Julian, Asbjørn, TristanFreja, Hannah, Mie
-
Tobias, Malthe, Mads, Mingus
-
Kasper, Lauritz, Philip, Tobias C, Magnus GBastian, Kristian, Elias
-
Vi har fået en ekstra-time. Vi skal beslutte om vi skal se Black Mirror eller arbejde med logbog/reklamespil for Foodtrucken Food4All
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Database
|
Indhold
|
Kernestof:
-
database kompendium.docx
-
Opstart af databaseforløbet
-
Database del 1.pptx
-
I skal have læst databasebegreber (7.2.2. i kompendiet) I fik tid til det i timen i går. (slide 15)
-
Database del 2.pptx
-
I skal have læst om nøglefelter i kompendiet (s. 13-19)
-
Databasebegreber
-
Database del 3.pptx
-
Database del 4.pptx
-
Skabelon til ER diagram inkl postnr.docx
-
I skal have læst om E/R diagrammer s. 19-23 - vi nåede til slide 31
-
Vi starter med gennemgang af begreberne -vi nåede til slide 47
-
Database del 5.pptx
-
7.2.5 Datatyper | Informatik B til EUX Merkantil
-
I skal have lavet denne øvelse til i dag (slide 56)
-
Database del 6.pptx image.png
-
Vi gennemgår de endelige tabelskitser med datatyper og validering. Derefter arbejde med case i grupper
-
7. Databaser | Informatik B til EUX Merkantil
-
Database del 7.pptx
-
7.2.4 Normalisering | Informatik B til EUX Merkantil
-
Arbejde med case/fremlæggelse
-
Arbejde med fremlæggelse
-
FremlæggelseJens, David, Julius, RasmusElias, Kristian, Bastian
-
Fremlæggelse
-
Hannah, Emmely, Mie & IsabellaMalthe, Asbjørn, Tristan, Tobias BTobias, Valde, Philip, Magnus JFreja, Nicoline, Sofie, PaulineLau, Kasper, Magnus G, William
-
Efter fremlæggelserne skal I oprette en database og programmere den med sql -
-
Databaseopgaver - kode 2025.docx
-
Log in to One.com
-
Mens der er de sidste fremlæggelser læser man 7.2.6. 7.2.6 Forespørgsler | Informatik B til EUX Merkantil
-
Fremlæggelse: Mads, Kalle, Mingus, Julian
-
Freja, Nicoline, Sofie, Pauline
-
Arbejde videre med databasen - I SKAL HUSKE hvilken db I arbejdede med
-
SQL
-
I får lidt tid til at få afsluttet oprettelsen og søgningen i databasen til Dysted rejsebureau. HUSK logbogen
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632051880",
"T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632051880",
"H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632051880"
}