Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
N2024g if (N1g if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Hjemmesider med wordpress
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Intro til informatik i studieretningsklassen
-
Vi fortsætter med HTML vs CMS
-
Sektion 4 baggrund, krav og valg af virksomhed
-
Brugervenlighed
-
Målgruppe og persona
-
Kravspecifikation
-
Fremstilling af prototype
-
Interaktionsdesign og overvejelser
-
Opstart af site
-
Krav til fremlæggelse i WordPress
-
Brugertest
-
Cecilie, Filippa P, Marie, ViktorAsger, Caroline, Dilay, Nicoline
-
Hung, Mathilde, Melanie, MikkelCatharina, Mille, Noah, ThildeCarmen, Freja, Theresa, Victoria V
-
Mohamud, Emma, Alma, Filippa B, Iva, Maise, MathiasAsger, Caroline, Dilay, Nicoline
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Reklamespil
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Præsentationer:Hung, Mathilde, Melanie, MikkelCatharina, Mille, Noah, ThildeCarmen, Freja, Theresa, Victoria V
-
Reklamespil - Historie & Betydning - Iftek.dk
-
Reklamespil - Genrer - Iftek.dk
-
Reklamespil - Målgruppe og Spillertyper - Iftek.dk
-
Gamings historie
-
Tæv Chuck
-
Reklamespil 2024.pptx
-
Skabelon til reklamespilsudvikling.docx
-
Kravspecifikation og prototype
-
Reklamespil 2024.docx
-
https://informatik-b.praxis.dk/54
-
Mens man ikke fremlægger skal man lave reklamespillet i eksamensspørgsmålet + få styr på logbogen som snart skal afleveres.Spørgsmål 2 - eks på spg fra 2024.docx
-
Mathias, Mikkel
-
Mille, Victoria, Fillippa, Marie, Cecilie
-
Melanie, CatharinaMathilde, Caroline, Maise, Freja
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Database
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Carmen, Alma, Hung, Filippa-Marie
-
Evaluering
-
Evaluering og opstart af databaseforløbet - I skal have læst s. 1-6 i kompendiet (ligger på mandagstimen)
-
Database del 1.pptx
-
I skal have læst s. 7-13 i kompendiet (til Nøglefelter) vi nåede til slide 15
-
Database del 2.pptx
-
I skal have læst om nøglefelter i kompendiet (s. 13-19)
-
Database del 3.pptx
-
Skabelon til ER diagram inkl postnr.docx
-
Database del 4.pptx
-
I skal have læst om E/R diagrammer s. 19-23 i kompendiet (vi nåede til slide 31)
-
Database del 5.pptx
-
Vi starter med at gennemgå begreberne
-
7.2.4 Normalisering | Informatik B til EUX Merkantil
-
7.2.5 Datatyper | Informatik B til EUX Merkantil
-
vi gennemgår løsningen til nedenstående, derefter læser I om datatyper og laver de endelige tabelskitser
-
Database del 6.pptx
-
Vi gennemgår løsningen til de endelige tabelskitser inkl datatyper og validering. Derefter arbejder I med case/fremlæggelse
-
Database del 7.pptx image.png
-
7. Databaser | Informatik B til EUX Merkantil
-
Arbejde med case/fremlæggelse
-
7.1 Relationsdatabaser | Informatik B til EUX Merkantil
-
Arbejde med fremlæggelse
-
Fremlæggelser
-
Theresa, Mille, FrejaVictoria, Maise, CecilieCatarina, Mikkel, MelanieFrederikke, Hung, Carmen
-
Når I ikke fremlægger skal I læse linket 7.3.1 + 7.4, når det er læst og skrevet noter til, kan I opdatere jeres logbog/læse kapitel 7 igen7.3 Værktøjer | Informatik B til EUX Merkantil
-
Database del 7.pptx
-
Victor, ThildeMarie, Caroline, MathildeAsger, Mo, Mathias, Noah
-
Theresa, Mille, FrejaAlma, Filippa B/PDilay, Emma, Iva
-
Databaseopgaver - kode 2025.docx
-
Database
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632060566",
"T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632060566",
"H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69632060566"
}