Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
ZBC
|
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
N2025gh8 if (Ngh8 if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Innovative apps
Eleverne bliver introduceret for faget informatik. Derefter gennemgås kapitel 1 og 2 i bogen informatik c af Ken Mathiasen
https://informatik-c-2.praxis.dk/1
Derefter gennemføres forløbet Innovative apps fra Praxsis online
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
I skal have jeres første informatiktime - jeg gennemgår de faglige mål og hvilke emner, vi skal igennem i løbet af året. Derefter starter vi første emne op :)
-
Praxis
-
Vi gennemgår kapitel 1 og derefter får I tid til at læse kapitel 2 + skrive logbog
-
I får tid til at læse kapitel 2, så gennemgår vi det, og derefter går vi i gang med forløbet om Innovative apps
-
Afsnit
-
praxisOnline - Adgang
-
Valuta-appen 2024.docx
-
Code.org
-
Vi gennemgår innovation og derefter starter vi op med at programmere
-
Vi fortsætter opgave 2 skal som minimum være afsluttet i dag + aftale hold til idrætsdagen
-
I fortsætter med at programme opgaverne, opgave 4 skal være afsluttet i dag
-
Lektie: rabatberegneren (opgave 4) skal være afsluttet - hvis I oplever problemer, så tag fat i mig i starten af timen
-
Til næste time skal opgave 7 være afsluttet, hvis man er færdig, skal man gøre designet pænere og mere brugervenligt + få opdateret logbogen
-
Prototyper
-
I timen: Gruppearbejde: læs de to links om målgruppe og persona. Efter timen skal I aflevere en beskrivelse af hvilket segment (inkl variable) i minervamodellen som I mener jeres app sigter efter. I skal desuden skrive et persona som passer på jeres
-
Målgruppe
-
Persona
-
Kravspecifikation
-
I timen: I læser linket om kravspecifikation, derefter øvelse og til sidst skal I lave en kravspecifikation til jeres app.
-
Afsluttende opgave inno app.docx
-
Designprincipper
-
Designprincipper 2025.pptx
-
Studieretningsvalg 2025-26.pptx
-
Brugertest
-
Trelagsarkitektur
-
Brugervenlighed
-
Brugervenlighed og arbejdsmodeller
-
Fra bruger til app.pptm
-
Arkitektur og brugertest.pptx
-
Intro til programmering.pptx
-
Mens der er fremlæggelser skal I arbejde med at opdatere jeres logbog. Individuelt skal kopiere det I har skrevet i timen, ind på elevfeedback.
-
Lucas G, Willas, Mads, Carl
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73009768949",
"T": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73009768949",
"H": "/lectio/156/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73009768949"
}