ZBC Ringsted EUD/AMU
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
ZBC Ringsted EUD/AMU
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 4401h3samxsab1 Samfundsfag - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24
Institution
ZBC
Fag og niveau
Andet 1 B
Lærer(e)
Hold
4401h3samxsab1 Samfundsfag (
4401h3samxsab1 Samfundsfag
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb1: Hvem har den politiske magt?
Titel 2
Forløb1: Hvem har den politiske magt?
Titel 3
Forløb 2: EP-valg, partier og vælgere
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb1: Hvem har den politiske magt?
Indhold
Kernestof:
Links til kapitler, der anvendes i forbindelse med introduktionen til faget:
Opgaver/opgavebeskrivelser:
Afsnit
Kapitler der anvendes til arbejd selv opgaverne: 4.1 Hvad er politik?
Kapitler der anvendes fra grundbogen
Opgave - Koranloven_ er ytringsfriheden under pres.docx
Videoklip/andet:Dit Demokrati | Rettigheder
Opgaver til arbejdet med magt og ligestilling
Links til kapitler der anvendes til opgaver om magt
Opgaver:
Kapitler der anvendes:4.4 Folketingets rolle og position – den parlamentariske styringskæde og magtens tredeling
Artikler der anvendes:
Opgaver:Opgaver - Har embedsmændene for meget magt.docx
1 forløb_ Hvem har den politiske magt (del 4_ Medier og techgiganter).pptx
Opgaver - lovgivningsprocessens aktører.docx
De unge læser ikke aviser de kender dem ikke engang_ Information 7. juni 2023.pdf
Om tech-giganterne.pdf
Techgiganterne er mere magtfulde end vores regeringer. De skal tæmmes, inden det er for sent _ Information.pdf
Ny video-serie retter fokus på techgiganternes magt, misinformation og sociale mediers påvirkning
Tech-giganternes magt - miniprojekt.docx
Opgaver om mediernes rolle i demokratiet.docx
Opgaver - internationalt samarbejde.docx
6.5: Udlandets indflydelse på de politiske beslutningsprocesser i Danmark
Jeres fremlæggelser om Techgiganternes magt skal være klar til dette modul
opgaver - Er EU demokratisk (nok).docx
Afsluttende opgave.docx
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb1: Hvem har den politiske magt?
Indhold
Kernestof:
Links til kapitler, der anvendes i forbindelse med introduktionen til faget:
Opgaver/opgavebeskrivelser:
Afsnit
Kapitler der anvendes til arbejd selv opgaverne: 4.1 Hvad er politik?
Kapitler der anvendes fra grundbogen
Opgave - Koranloven_ er ytringsfriheden under pres.docx
Videoklip/andet:Dit Demokrati | Rettigheder
Opgaver til arbejdet med magt og ligestilling
Links til kapitler der anvendes til opgaver om magt
Opgaver:
Kapitler der anvendes:4.4 Folketingets rolle og position – den parlamentariske styringskæde og magtens tredeling
Artikler der anvendes:
Opgaver:Opgaver - Har embedsmændene for meget magt.docx
1 forløb_ Hvem har den politiske magt (del 4_ Medier og techgiganter).pptx
Opgaver - lovgivningsprocessens aktører.docx
De unge læser ikke aviser de kender dem ikke engang_ Information 7. juni 2023.pdf
Om tech-giganterne.pdf
Techgiganterne er mere magtfulde end vores regeringer. De skal tæmmes, inden det er for sent _ Information.pdf
Ny video-serie retter fokus på techgiganternes magt, misinformation og sociale mediers påvirkning
Tech-giganternes magt - miniprojekt.docx
Opgaver om mediernes rolle i demokratiet.docx
Opgaver - internationalt samarbejde.docx
6.5: Udlandets indflydelse på de politiske beslutningsprocesser i Danmark
Jeres fremlæggelser om Techgiganternes magt skal være klar til dette modul
opgaver - Er EU demokratisk (nok).docx
Afsluttende opgave.docx
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb 2: EP-valg, partier og vælgere
Indhold
Kernestof:
3. Politiske partier og ideologier
Parat til EU-Parlamentsvalget 2024
OPGAVE - Lav din egen ideologi.docx
Opgaven - Gæt en ideologi er lektie til i dag.
Opgaver - Styr på fordelings og værdipolitik.docx
3.4.1 Hvordan opstår nye partier?
Opgaver - partier, konfliktlinjer og vælgeradfærd.docx
3.4.2 Partiadfærd
Opgaver - Partiadfærd.docx
Opgave - PARTI ADFÆRD og EU-POLITIK.docx
Lav opgaverne om partierne og EU, fra sidste side i slideshowet fra i mandags.
15.2: Problemformulering, hypoteser og spørgsmål
Ny rapport: Store kriser splitter vælgerne til det kommende Europa-Parlamentsvalg
Projekt - Vælgeradfærd EP-valg.docx
Vælgersmæk. Trængte partier får svært EP-valg - vive.dk.pdf
1.1: Valgforskning og teorier om vælgeradfærd
Det røde EU er et EU, der skaber splittelse og radikalisering - Mediearkiv - Infomedia.pdf
11.2.2 Indeks- og procentberegninger
Behandling af data fra undersøgelserne.docx
'Evigheds-scrolling' skal være slut: EU-politikere vil gå efter tech-giganters hemmelige våben | DR
UVB.docx
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 29
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/159/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61218643993", "T": "/lectio/159/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61218643993", "H": "/lectio/159/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61218643993" }