Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Afsætning A
|
Lærer(e)
|
Sara Søes Skov Bondehøj
|
Hold
|
V2022a AF (V1a AF, V2a AF, V3a AF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Købsadfærd B2C
Bogens kap. 6: Købsadfærd på konsumentmarkedet
- Behov
- Købemotiver
- Købstyper og købsadfærdstyper
- Køberoller
- Beslutningsproces
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Den interne situation
Bogen Marketing, Systime, kap. 2
Den interne situation:
- Virksomhedskarakteristik
- Forretningsmodeller
- Værdikæder
- SW-analyse
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Den eksterne situation
Bogen Marketing, Systime: Kapitel 3, 4 og 5
Kap.3: Den eksterne situation
- Omverdensmodellen
- PESTEL
- OT-analyse
Kap. 4: Konkurrenceforhold
- Konkurrencemæssige positioner
- Konkurrenceformer
- Konkurrentidentifikation (konkurrencetragtmodel)
Kap. 5: Brancheforhold
- Porters 5 Forces
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Segmentering B2C
Bogens kap. 11:
- Segmenteringsprocessens faser
- Målgruppevalg
- Positionering
TV-udsendelse: Kender du typen?
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Marketingmix
Bogen Marketing, Systime, Kap. 14, 15, 16, 18, 20, 22
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Strategi
Bogen Marketing, Systime, kap. 8+10
Strategiske analyser:
- Konkurrencestrategi
- Vækststrategi
- Porteføljestrategi
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Projektforløb - Vordingborg Køkkenet
Projektforløb om Vordingborg Køkkenet.
Oplæg ved CEO Mads Skjoldby og rundvisning på hovedkontoret.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Internationalisering
Bogen Marketing, Systime: Kapitel 9
- Internationaliseringsmodeller
- Eksportmotiver og eksportberedskab
- Markedsudvælgelse
- Kultur
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Internationalt marketingmix og segmentering
Bogen Marketing, Systime: Kapitel 12, 17, 19, 21, 23, 24
- Segmentering internationalt
- Marketingmix internationalt
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Projektforløb: Bryghuset Møn
Projektforløb
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
B2B markedet
Bogens kap. 7: Købsadfærd på producentmarkedet
- Virksomheders købsadfærd
- Virksomheders beslutningsproces
- Valgkriterier på de tre markeder
Bogens kap. 13: Segmentering på producentmarkedet
- delmarkeder
- segmenteringsvariable
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Eksamensprojekt-forløb: Jysk
Eksamensprojektforløb om Jysk.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Repetition og eksamensforberedelse
Repetition af kernestof og eksamensforberedelse (mundtligt og skriftligt).
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56369434333",
"T": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56369434333",
"H": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56369434333"
}