Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Afsætning B
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
V2023b Af (V1b Af, V2b Af)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Købsadfærd B2C
Bogens kap. 6: Købsadfærd på konsumentmarkedet
- Behov
- Købemotiver
- Købstyper og købsadfærdstyper
- Køberoller
- Beslutningsproces
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Afleveringsopgave 2
|
17-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Virksomhedens interne forhold
Bogens kap. 2: Den interne situation
- Virksomhedskarakteristik
- Konkurrencedygtighed
- Forretningsmodeller (BMC)
- Værdikæder
- SW-opstilling
TV-udsendelse: Felix jagter vejen til succes - Peter Beier Chokolade
Virksomhedsbesøg: Too Good To Go
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Virksomhedens eksterne forhold
Bogens kap. 3: Den eksterne situation
- Omverdensmodellen
- PESTEL analyse
- OT-opstilling
TV-udsendelse: Danske iværksættereventyr - fra øldrikker til ølbrygger i verdensklasse (Mikkeller)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Konkurrenceforhold
Bogens kap. 4: Konkurrenceforhold
- Markedskarakteristik
- Konkurrentidentifikation
- Markedsandel og præferencer
- Konkurrencemæssige positioner
- Konkurrentanalyse
TV-udsendelse: Coke vs. Pepsi
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Brancheforhold
Bogens kap. 5: Brancheforhold
- Branchekarakteristik
- Brancheanalyse
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Strategi
Strategi Kap. 8
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Segmentering B2C
Bogens kap. 11:
- Segmenteringsprocessens faser
- Målgruppevalg
- Positionering
TV-udsendelse: Kender du typen?
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Marketingmix
Bogens kap. 14, 15, 16, 18, 20, 22
Virksomhedsbesøg hos tøjvirksomheden Les Deux med oplæg og rundvisning.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
47 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
B2B markedet
Bogens kap. 7: Købsadfærd på producentmarkedet
- Virksomheders købsadfærd
- Virksomheders beslutningsproces
- Valgkriterier på de tre markeder
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Eksamensprojekt-forløb: Jysk
Projektforløb
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Repetition og eksamensforberedelse
Repetition af kernestof og eksamensforberedelse.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62800266575",
"T": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62800266575",
"H": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62800266575"
}