Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Erhvervscase -
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
V2023a ec (V2a ec)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introduktion til e-case + forløb 1: Tivoli
Arbejde med økonomisk kompetencer og centrale begreber i erhvervscase.
Udgangspunkt i lærebogen: Erhvervscase fra forlaget Systime.
Case-arbejde: Tivoli
Virksomhedsbesøg hos Tivoli med undervisningsforløb og rundvisning af Tivoli.
Field-research opgave i parken med fokus på målgrupper og kommercielle partnerskaber.
Foredrag med Niels Jørgensen, chef for kommercielle partnerskaber og Tivolis erhvervsklub.
Fokus på Økonomisk tankegangskompetence, problembehandlingskompetence, kommunikationskompetence og modelleringskompetence.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Forløb 2: PureGym caseforløb
Arbejde med økonomiske kompetencer og centrale begreber i erhvervscase.
Udgangspunkt i lærebogen: Erhvervscase fra forlaget Systime.
Case-arbejde: PureGym
Produktkrav: Synopsis
Fokus på Kommunikationskompetence, databehandlingskompetence, redskabskompetence og ræsonnementskompetence.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
Forløb 3: Naturli' caseforløb
Arbejde med økonomiske kompetencer og centrale begreber i erhvervscase.
Udgangspunkt i lærebogen: Erhvervscase fra forlaget Systime.
Case-arbejde: Naturli'
Gruppearbejde og mundtlig prøveeksamen i grupper.
Produktkrav: Synopsis og PP.
Fokus på Kommunikationskompetence, databehandlingskompetence, redskabskompetence og ræsonnementskompetence.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Forløb 4: DM-case Davidsen
Arbejde med økonomiske kompetencer og centrale begreber i erhvervscase.
Udgangspunkt i lærebogen: Erhvervscase fra forlaget Systime.
Case-arbejde: DM-case Davidsen
Gruppearbejde og mundtlig prøveeksamen i grupper.
Produktkrav: Synopsis og PP.
Skolefinale til DM i erhvervscase.
Fokus på Kommunikationskompetence, databehandlingskompetence, redskabskompetence og ræsonnementskompetence.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515488764",
"T": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515488764",
"H": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515488764"
}