Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
Teknikfag A
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
V2022x TK DDU (V3x TK DDU)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introforløb
Vi gennemgår de forskellige måder vi arbejder på i DDU med fokus på interaktionsdesign, vores fordybelsesområde.
Vi fokuserer på:
- Interaktionsdesign, teori og metoder
- Designprocesser
- System design
- Prototyper
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Iterationer af prototype
|
01-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Serious Games
Vi skal lave spil indenfor genren serious games, en genre med fokus på læring og formidling til refleksion. Dette dækker vores valgtema spiludviklling og bliver den første introduktion til fagets projektbeskrivelse og hvad den indebærer.
Vi fokusere på
- GODOT
- Spildesign, med fokus på serious games
- Spiludvikling
- Designproces i praksis
- Præsentation og formidling
- Play-testing
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Serious games projektideer
|
03-09-2024
|
Serious Games - Projektbeskrivelse
|
08-09-2024
|
Serious Games - Rapport
|
05-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
66 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Reguleringsprojekt
I dette projekt kigger vi på mikrocontrollere, IoT og sensorer, med fokus på temperaturregulering.
Vi fokuserer på:
- Mikrocontrollers
- IoT
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Reguleringsprojekt
|
08-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Gymnasieskills infografik
Dette forløb handler om at lave interaktive infografik, med fokus på forskellige digitale formidlingsmoduler og kommer til at dække valgtemaet multimedier.
Vi fokuserer på:
- Interaktionsdesign love
- Infografik
- Statisk
- Animeret
- Interaktiv
- Multimedier
- Informationskampagner
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Gymnasieskills redesign - Rapport
|
31-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
DDU Eksamensprojekt
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
DDU Eksamen - Projektbeskrivelse
|
28-02-2025
|
DDU Eksamensrapport
|
14-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
97 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515695465",
"T": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515695465",
"H": "/lectio/160/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66515695465"
}