X - Odense Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Odense Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet g8 nv (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
X - Odense Katedralskole
Fag og niveau
Nat. grundf. -
Lærer(e)
Inge Ring, Kim Sten Hansen, Martin Jermer Hansen
Hold
2025 nv/g8 (
g8 nv fy
,
g8 nv1 ng
,
g8 nv2 bi
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Er det farligt at bo ved kysten?
Titel 2
2. Hvad sker der, når man løber?
Titel 3
Hvad sker der når man løber
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Er det farligt at bo ved kysten?
Indhold
Kernestof:
Afsnit 4 i kompendiet: Hvorfor opstår jordskælv.
Afsnit 5.Farten af transversal- og longitudinalbølger i kompendiet skal læses (videoer i teksten skal ses)
Afsnit 6 (journalskrivning) i kompendiet samt afsnit F (Usikkerheder og fejlkilder) i Appendix
I skal bladre alle de afsnit vi har været i gennem samt læse et nyt afsnit - afsnit 7.Opsummering i kompendiet.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
2. Hvad sker der, når man løber?
Fysik:
Hvad sker der, når man løber?
Side 4-10
Deltager har fået indblik i begreberne tid, sted, hastighed og acceleration. Med afsæt i disse begreber, har deltagerne set udvalgte bevægelsesligninger med henblik på bestemmelse af en ukendt størrelse. I den forbindelse blev der indledningsvis regnet opgaver, hvor tilhørende grafer også skulle fortolkes. Desuden er der blevet arbejdet eksperimentelt, hvor bevægelsesligningerne er blevet eftervist. Deltager skulle udføre bestemte fastlagte forsøg, men skulle i slutningen af forløbet selv designe eksperimenter, som tog afsæt i den lærte teori. De to journaler, som der blev udarbejdet, blev lavet i makkerskabsgrupper for at tilgodese disciplinen samarbejde. Deltagerne blev særligt orienteret om vigtigheden i ikke blot at dele mindre arbejdsopgaver ud til hinanden, men at alle deltagere er inde over alle dele.
Indhold
Kernestof:
mødetid 7:55 i skolegården
Journal 1 Kerteminde Sydstrandver5.docx
noter fra Kerteminde
Afsnit 4 i kompendiet: Hvorfor opstår jordskælv.
Afsnit 5.Farten af transversal- og longitudinalbølger i kompendiet skal læses (videoer i teksten skal ses)
Øvelse Bestemmelse af et jordskælvs epicenter Japan.docx
Virtuelt jordskælv
Øvelse i bestemmelse et jordskælvs epicenter og styrke (USA).docx
Hawaii breathes a massive sigh of relief after tsunami scare shakes island | CNN
2025 Kamchatka Peninsula earthquake - Wikipedia
Tsunami Tonga 2022
hvad er en tsunami.docx
Afsnit 6 (journalskrivning) i kompendiet samt afsnit F (Usikkerheder og fejlkilder) i Appendix
CFU-login - øjenvidner til tsunami
Journal 2 Tsunamibølger ver 2.docx
læs vejledning igennem
I skal bladre alle de afsnit vi har været i gennem samt læse et nyt afsnit - afsnit 7.Opsummering i kompendiet.
Kompendium - Hvad sker der når man løber - v20 (2025).docx
Afsnit 2 om termisk energi i kompendiet - s.8 (hvis I ikke har skrevet i kompendiet).
Afsnit
Bi 0 - Hvad sker der når man løber.docx
Læs afsnit 3 om Effekt i kompendiet 'Hvad sker der når man løber' (s.10 i mit kompendium)
Læs afsnit 4 om kemisk energi (s.12 i mit kompendium)
Afsnit 5 i kompendiet (s.14 i mit kompendium)
Elever der skal møde i dette modul:
Journal 7 Puls og arbejde.docx
Tabel fra modulet:
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 31
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Hvad sker der når man løber
Indhold
Kernestof:
Kompendium - Hvad sker der når man løber - v20 (2025).docx
Afsnit 2 om termisk energi i kompendiet - s.8 (hvis I ikke har skrevet i kompendiet).
Læs afsnit 3 om Effekt i kompendiet 'Hvad sker der når man løber' (s.10 i mit kompendium)
Læs afsnit 4 om kemisk energi (s.12 i mit kompendium)
Afsnit 5 i kompendiet (s.14 i mit kompendium)
Elever der skal møde i dette modul:
Tabel fra modulet:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1600/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75798220253", "T": "/lectio/1600/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75798220253", "H": "/lectio/1600/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75798220253" }