Haderslev Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Haderslev Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 22-e-EN - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Haderslev Katedralskole
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Charlotte Haugaard Pedersen, Isabel Ravn Nielsen, Jens Christian Jensen
Hold
22-e-EN (
22-e-EN
,
22-e-EN
,
22-e-EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
The American Midterm Election
Titel 2
Dark Tales
Titel 3
India (EKSAMEN)
Titel 4
Crime in Fiction
Titel 5
The English and the World (EKSAMEN)
Titel 6
The Apocalypse and The Road (EKSAMEN)
Titel 7
Post-Racist America? (EKSAMEN)
Titel 8
Skriftlighedsforløb
Titel 9
Traveling Outsiders
Titel 10
Election Year
Titel 11
Love in Shakespeare's Time (EKSAMEN)
Titel 12
English Lingua Franca (EKSAMEN)
Titel 13
Forløb#8
Titel 14
American Literature: Of Mice and Men
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
The American Midterm Election
Kort forløb sammen med samfundsfag i ugerne op til og umiddelbart efter det amerikanske midtvejsvalg. Eleverne laver mundtlige fremlæggelser om forskellige kampagnevideoer og politikerne bag. Forløbets fokus er at introducere eleverne til studieretningen Samfundsfag A og Engelsk A via et højaktuelt emne.
Ca. 5 sider + kampagnefilm a 2-3 minutters varighed.
Faglige mål:
- gøre rede for indhold og synspunkter i engelsksporgede tekster (forskellige kampagnefilm)
- udtrykke sig forholdsvis flydende og spontant med formidlingsbevidsthed i præsentation
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
Indhold
Kernestof:
Republicans and Democrats: Comparing and Contrasting US Political Parties
Democrats Vs Republicans | What is the difference between Democrats and Republicans?
Tornøe, P. et al.: Write On - in English, Gyldendal, 2017; sider: 80-82, 95-97
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Dark Tales
Hjælpemidler (gælder alle forløb):
Ordbog: Eleverne har via skolen adgang til
Ordbogen.com
.
Grammatik: English Grammar Guide og mulighed for via Unilogin at tilgå online grammatik: Minlæring.dk
Vi har også anvendt Oxford Advanced Learners' Dictionary (OALD) online til ordopslag.
I dette forløb har vi arbejdet med forskellige fiktionstekster under rammen Dark Tales. Vi har talt om, hvordan billedkunst og litteratur på hver sin måde kan formidle det samme budskab ved at sammenligne Michael Kviums European Experimental Painting med Carvers novelle Popular Mechanics. Eleverne har lavet internetsøgning på et site om Jack the Ripper, og vi har i den forbindelse sammenlignet virkelighedens White Chapel med fremstillingen i filmen From Hell. Og vi har anvendt litteraturkritiske begreber fra Mette Weisbergs bog om Stephen King, bl.a. Terror, Horror og The gross out på King-noveller. Endelig har vi talt 'satire' og 'hyperbole' i forbindelse med McGough-digtet The Lesson.
Overordnet set har forløbet haft fokus på tekstanalyse og indlæring af tekstanalytiske begreber.
Ca. 35 sider + 1 film
Faglige mål:
- forstå mundtligt og skriftligt engelsk om almene og faglige emner
- beherske et varieret ordforråd, som gør det muligt at deltage i en samtale og diskussion på engelsk
- give en nuanceret, sammenhængende mundtlig og skriftlig fremstilling af alment kendte og faglige emner på et flydende og hovedsageligt korrekt engelsk
- orientere sig i et større engelsksproget stof (informationssøgning på nettet)
- gøre rede for indhold og synspunkter i forskellige typer engelsksprogede tekster og mediestof, herunder film
- analysere og fortolke forskellige nyere og ældre tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode
Indhold
Kernestof:
Paretsky, Sara: A Taste of Life; sider: 1-10
Carver, Raymond: Popular Mechanics in Carver: What WeTalk About When We Talk About Love, Random, 1989.
Hughes, A. (dir.): From Hell, 2001
King, Stephen: The Boogeyman (1973) i Weisberg, M.: Stephen King's American Nightmare, Forlaget LEE, 1991.; sider: 34-44
Weisberg, M.: Stephen King's American Nightmare, Forlaget LEE, 1991.; sider: 7-9
King, Stephen: The Man Who Loved Flowers in Alsing-Børgesen et al.: The Lift, Gyldendal, 1993.; sider: 175-180
McGough, R.: The Lesson i Fabricius-Bjerre, R. (ed.): Act It Out, Munksgaard, 1985.; sider: 16-17
Supplerende stof:
Kvium, M.: European Experimental Painting, 1992.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
India (EKSAMEN)
I dette forløb har eleverne lært om et engelsktalende land, der ikke er Storbritannien eller USA. Vi har set på mange aspekter af Indien - deres kultur, deres uafhængighed fra Storbritannien, Kaste-systemet og arrangerede ægteskaber. Vi har også set på det moderne Indien igennem filmen "Slumdog Millionaire" - hvor de også så på filmiske virkemidler.
Bøger:
Arti Kumar & Dorte Bæk-Sørensen: Discovering India - Unity in Diversity, Lindhardt og Ringhof, 2015: s. 9-17, 37-53, 74-76 og 81-82
Jacob Graves Sørensen og Tom Sig Jessen: Indien - Den nye stormagt, Columbus, 2014: s. 191-195
Katrine Brøndsted (Red.): Narrating India, Alt i ord, 2016: s. 26-29 og 244-247
Tekster:
1. "Discovering India - An Introduction" (Discovering India)
2. Jawaharlal Nehru: "A Tryst with Destiny" (1947)
3. "Religion and Castes" (Discovering India)
4. Mulk Raj Anand: "Untouchable" (1935)
5. "Marriage and the Importance of Castes" (Discovering India)
7. Vikram Seth: "A Suitable Boy" (excerpt) (1993)
Film:
Danny Boyle & Loveleen Tandan: "Slumdog Millionaire", Pathé Distributions, 2008
Supplerende:
Eleverne har svaret på arbejdsspørgsmål lavet af mig til uddragene fra "Discovering India".
Indhold
Kernestof:
1. Discovering India - An Introduction.pdf
Find the US States
We will continue with our theme: India.
Jawaharlal Nehru - A Tryst with Destiny.pdf
Analyse Ethos, Logos and Pathos.pdf
Read "Tryst with Destiny" if you didn't finish it in class.
US/UK Words
Genitiv øvelser.pdf
Vi fortsætter med vores forløb om Indien.
2. Religion and Castes.pdf
Gambits - Love Test.pdf
Castes
Finish your powerpoint about Religion OR Castes. Be ready to present today.
Mulk Raj Anand - Untouchable (excerpt).pdf
Do the "Untouchable Crossword Puzzle" if you didn't finish it friday. (Use the glossary in the text below)
India - Answer the following questions about arranged marriages:
Read "Marriage and the Importance of Castes" and answer the questions (see word document)
6. Marriage and the Importance of Castes.pdf Marriage and the Importance of Castes Questions.docx
Læg dine svar til begge opgaver ind i Elevfeedback, når du er færdig.
Vi fortsætter med "India"
Vi ser Slumdog Millionaire færdig, og derefter skal vi tale om skriftlige aflevering. Læs "A Suitable Boy" hvis I ikke har gjort det endnu.
Dette modul bliver et et-modul - Læs "A Suitable Boy" - det er vigtigt, da vi skal tale om, hvad der er vigtigst at fokusere på i opgaven.
Tools for Analysis Engl A.pdf
Indledning - Stx A.pdf
Vi skal se "Slumdog Millionaire" færdig. Husk jeres "English Grammar Guide"
Movie Analysis Model.docx
Repetitionsøvelse grammatik (2).pdf
Vi skal arbejde med film-analyse af "Slumdog Millionaire"
Slumdog Millionaire Movie Analysis.docx
Movie Analysis Model (2).docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Crime in Fiction
Formålet med forløbet har været at undervise eleverne i et genreforløb i henhold til læreplanen. Vi har set på, hvad der kendetegner klassiske og moderne krimier, og læst to tekster med henblik på, om de kan genkende genre-trækkene.
De har også set en film-trailer fra filmen "Murder Mystery", og kort set på filmiske virkemidler, og hvilke træk den har fra krimi-genren.
Materiale:
Gitte Vest Barkholt og Jørgen Døssing: "Crime in Fiction", Systime, 2009. S. 7 - 20 og 47 - 60.
Tekster fra bogen:
Crime in Fiction (Introduction)
Christine Poulson: "Don't You Hate Having Two Heads?"
Lee Child: "Safe Enough"
Supplerende:
Kyle Newacheck: "Murder Mystery (Trailer)", Netflix, 2019, Link:
https://www.youtube.com/watch?v=5YEVQDr2f3Q
Indhold
Kernestof:
Vi starter et nyt forløb, som ikke bliver så langt - "Crime in Fiction"
1. Crime in Fiction - The Genre in General.pdf
1.1 Crime in Fiction The genre in general.docx
Vi fortsætter med Crime in Fiction. Husk jeres grammatikbog - "English Grammar Guide"
3.0 Don't You Hate Having Two Heads.pdf
Questions Dont You Hate Having Two Heads p 11 - 14.docx
Repetitionsøvelse grammatik (3).pdf
https://www.sporcle.com/games/MSUKent/the-great-elimination-mystery
Read "Don't You Hate Having Two Heads" p. 11 - 14 (line 9) and answer the questions in the document below.
Read the rest of "Don't You Hate Having Two Heads" and answer the Questions in the back of the text. Answer question 1,2,3,5,8 and 11. Look for Foreshadowing in the text.
Murder Mystery.docx
English Idioms 2.pdf
Vi samler op på "Murder Mystery" fra sidste gang.
Gradbøjning adjektiver 1.pdf
Don't You Hate Having Two Heads crossword.pdf
4. Safe Enough.pdf
4.1 Questions Safe Enough.docx
Analysemodeller til Engelsk (2).pdf
We will quickly discuss the questions you answered last time regarding "Safe Enough"
Eksamenopgave Stx A.docx
Vi afslutter vores Crime in Fiction forløb.
Vi skal dyste mod 21. p så sørg for at have nogle gode sko med/på.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 5
The English and the World (EKSAMEN)
Forløbets formål er at eleverne får indsigt i engelsk historie, samfund og kultur. Det
særlige fokus har været på Englands historie og forhold til kolonierne og Irland -
både selve Irland og Nordirland. Endvidere har filmen "This Is England" sat fokus på
immigranter i Storbritannien.
Vi har fokuseret på analyse af forskellige medier - skønlitteratur, non-fiction tekster,
sange og film.
Pensum:
1. The English and the World - Introduction.
2. Jomo Kenyatta: The Gentlement of the Jungle (1938)
3. Niall Ferguson: Empire: How Britain Made the Modern World, 2003
4. John Lennon and Yoko Ono: The Luck of the Irish, 1972
5. Bono: In Ireland, Tuesday's Grace, 2010
6. Shane Meadows: This Is England, 2006 (Film)
7. "Being a Youth in Britain isn't so easy these days" from The New York Times, March 20, 2007
Supplerende:
"Test Your Knowledge - What do you know about Britain?" - fra "What's Up Britain?"
- Anders Daugaard og Jonas Andersen : Angles , Gyldendal , 2014: s165-178 og 189-207
- Shane Meadows: This Is England, Warp Films, 2006
Indhold
Kernestof:
Vi taler om den skriftlige årsprøve og begynder et nyt forløb.
01 The English and the World - Introduction.pdf
Knowledge of Britain Quiz Solution.pdf Structure of a Paragraph and PEE.docx
Getting Started s. 51-55.pdf
02 The Gentlemen of the Jungle.pdf
Vi fortsætter med "The Gentlemen of the Jungle" og ser også noget mere på genitiv.
Jeg har en mundtlig sygeeksamen og er lidt forsinket. Læs teksten som er vedhæftet modulet og svar på comprehension spørgsmålene. Teksten er kort men rimelig svær, så vi taler lige om den, når jeg kommer tilbage.
03 Empire - How Britain Made the Modern World, 2003 (1) (1).pdf
Virtuel undervisning - I skal begynde jeres skriftlige opgave - Læs "The Death of Tommy Grimes" og lave en introduction til jeres opgave. Upload den på elevfeedback - Instrukserne for begge VU moduler og den endelige opgave står i dokumentet nedenun
Skriftlig opgave - The Death of Tommy Grimes.doc
Virtuel undervisning. I skal fortsætte med jeres skriftlige opgave - Lav to afsnit, hvor du analyserer fokuspunkterne. Husk at bruge "Structure of a paragraph and PEE" til hjælp, så du konstruerer dem rigtigt.
Structure of a Paragraph and PEE.docx
Vi skal arbejde med afslutning til jeres opgave og fortsætter med vores forløb om "The English and the World"
04 The Luck of the Irish (1) (1).pdf
Quiz and Trade - English Idioms.docx
Vejledning Analytical Essay Stx A.pdf
Vi arbejder videre med "The Luck of the Irish"
The U.S.: Cities - Map Quiz Game - Seterra
Øvelse - of genitiv.pdf
Analysemodeller til Engelsk.pdf
John Lennon & Yoko Ono - The Luck Of The Irish (Uncensored)
We continue our analysis of "The Luck of the Irish" and do a kahoot with the idioms. We will also look at some grammar.
Skriv fra præteritum til præsens opgave.docx
Lav præteritum til præsens opgaven.Skriv fra præteritum til præsens opgave.docx
English words which are hard to pronounce.docx
04 In Ireland, Tuesdays Grace, 2010 (1).pdf
Read "In Ireland, Tuesday's Grace" and answer the "comprehension" questions (5 questions). The questions are in the back of the text.
Husk jeres "English Grammar Guide"!!
Lav jeres "Language/Presentation" analyse af "In Ireland, Tueday's Grace" færdig.
Vi fortsætter med at se "This is England" - auditoriet er desværre optaget, så vi ser den i vores almindelige lokale.
Vi skal arbejde med "This is England"
ADVERBIUM - English Grammar Guide.pdf
06 This Is England, 2006.pdf
Lav "Biord" opgave 15A og 15B, hvis I ikke nåede det i modulet.
The Ireland Quiz
You will get some time to prepare your presentation. Finish your powerpoint if you haven't done it in class. Remember! No holding your computer while you present - make sure you can use you powerpoint to underline your presentation.
De to sidste hold skal holde oplæg og vi ser på jeres skriftlige afleveringer. - HUSK English Grammar Guide!!!
Being a youth in Britain isnt so easy these days.docx
I skal præsentere jeres Kahoots om grammatik.
Read "Being a youth in England isn't so easy these days" and answer the comprehension questions (end of text)
Do not go gentle into that good night
The Road Not Taken by Robert Frost | Poetry Foundation
FF3 idræt og engelsk.docx
Why are Brits the fattest in Western Europe?
Kompendium til flerfaglige forløb på Haka.docx
Physical Activity tekst til FF3 (2).pdf
Grupper - 22e FF3.docx
I skal præsentere jeres oplæg for klassen.
De sidste to grupper - gruppe 1 og 3, skal lave deres oplæg.
Læs teksten om basketspilleren Kevin Love - som oplevede et angstanfald under en NBA kamp. Den er til jeres næste skriftlige aflevering.
STX A Everyone is going through something nonfiction 031219.pdf
Everyone Is Going Through Something - Written Assignment 22e.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
The Apocalypse and The Road (EKSAMEN)
Værklæsningsforløb.
Vi læser romanen The Road af Cormac McCarthy under forløbstitlen "The Apocalypse and The Road". Der er fokus på Apocalypse og Post-apocalypse som genre. Vi beskæftiger os med genretræk, karakterer, sprog og miljø.
Faglige mål, der trænes:
- udtrykke sig flydende og spontant med formidlingsbevidsthed i præsentation, samtale og diskusion på nuanceret og velstruktureret mundtligt engelsk om en bred vifte af almene og faglige emner med høj grad af grammatisk korrekthed og med evne til selvkorrektion.
- skrive længere, nuancerede og velstrukturerede tekster på engelsk om komplekse emner med høj grad af grammatisk korrekthed, beherskelse af skriftsproglige normer samt formidlingsbevidsthed.
- læse og forstå komplekse tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer.
- analysere og fortolke forskellige nyere og ældre tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode.
- demonstrere viden og fagets identitet og metoder.
Omfang:
The Road af Cormac McCarthy (300 ns)
Indhold
Kernestof:
Modul 1 introduction.docx
Let's learn words.docx
Modul 2.docx
Read pp. 1-28 in The Road
How to analyse a short story and a novel.pdf
Modul 3.docx
Read pp. 29-top of page 51 in The Road
Lav øvelserne om kongruens i minlæring. Hvis du har svært ved kongruens, eller ikke kan huske reglerne, kan du læse om reglerne og se videoer i bogen Engram på minlæring. Minlæring
Mød op med computer med strøm på :-) Eller husk din oplader
The Road book covers.pdf
Analysis of book covers.docx
Read pp. 51-81 in The Road.
Read pp. 82-112 in The Road
kongruens skema IN.docx
Analytical Essay writing.docx
Read pp. 113-139 in The Road
Genitiv + øvelse.docx
Vi arbejder ikke med bogen idag, vi skal arbejde med grammatik. Men herunder er et forslag til hvad I kan læse, hvis I vil dele det op. For til næste modul skal I læse til side 186 :-)
Minlæring
Modul 6.docx
Read to page 186 in The Road
Group work on The Road.docx
Read pp. 187-214 in The Road
Modul 8.docx
Menti
Read pp. 215-241 in The Road
Lektiemenu.docx
Modul 9 grammatikøvelser.docx
Read pp. 242-277 in The Road
I får tid til at skrive på jeres essays og så har I jo også mulighed for at spørge om hjælp :-)
Read pp. 278-307 in The Road
Modul 9 - grammatikøvelser facit.docx
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
www.merrychristmas.nu
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Post-Racist America? (EKSAMEN)
Vi arbejder forskellige tekster som alle omhandler spørgsmålet "Post-racist America?". Selvom USA idag er et samfund hvor der formelt set er lige rettigheder for alle, sættes der konstant spørgsmål ved netop ligeværdigheden.
DuVernay, Ava: "13th" (2016) (17 ns)
Obama, Barack: "Selma Speech" (2016) (5 ns).
Herd, Denise A.: "Pain of police killings ripples outward to traumatize Black people and communities across US" (2021) (2,5 ns)
Jones, Nikki: "Shante's Story (2010). (4 ns)
N.W.A "Straight Outta Compton" (1988). (5 ns)
Supplerende stof
Ford, Mike. Documentary: "NWA: The Worlds Most Dangerous Group" (2008) from Vh1 (https://www.youtube.com/watch?v=vO8axZ2rDMc) (2 ns)
Faglige mål, der trænes:
- udtrykke sig flydende og spontant med formidlingsbevidsthed i præsentation, samtale og diskusion på nuanceret og velstruktureret mundtligt engelsk om en bred vifte af almene og faglige emner med høj grad af grammatisk korrekthed og med evne til selvkorrektion.
- skrive længere, nuancerede og velstrukturerede tekster på engelsk om komplekse emner med høj grad af grammatisk korrekthed, beherskelse af skriftsproglige normer samt formidlingsbevidsthed.
- læse og forstå komplekse tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer.
- analysere og fortolke forskellige nyere og ældre tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode.
- demonstrere viden og fagets identitet og metoder.
Indhold
Kernestof:
13TH | FULL FEATURE | Netflix
Post-Racist America.docx
13th.docx
Barack Obama Selma Speech.pdf
modes of appeal and metaphor and simile.pdf
John Lewis: Good Trouble - Official Trailer
hakaweb.dk
Medbring grammatikbogen og headphones (og nej, I skal ikke have en test, vi skal bare lave en masse dejlig grammatik :-) )
Minlæring
FP Essayopgave 2022.pdf
Denise A. Herd worksheet.docx
Timeline of police shootings
Denise A. Herd - police killings.pdf
DuVernay, Ava: "13th" (2016) Obama, Barack: "Selma Speech" (2014)Herd, Denise A.: "Pain of police killings ripples outward to traumatize Black people and communities across US” (2021)
Læs om adjektiver i grammatikbogen (s.62-63) og lav opgave 1. (s. 63)
Getting Started s. 62-75 (adjektiver og adverbier).pdf
Work sheet Shante's story.docx
Nikki Jones - Shante's story.pdf
Lessons from Lucy Laney: African American Vernacular English (AAVE)
AAVE.pptx
Kære alle. Vi sadler lidt om. Beklager hvis I har fået læst teksterne til opgaveskrivning igen. I skal i stedet skrive opgave om en mere relevant tekst, som vi har læst i temaet "post-racist America?".
Essays on Shante's Story.docx
Documentary N W A
N.W.A. - Straight Outta Compton (Official Music Video)
NWA - Straight outta compton lyrics.docx
Medbring Getting Started
Documentary N W A The World's Most Dangerous Group
NWA Work sheet.docx NWA lyrics with analysis questions.docx
Grupper.docx
NWA lyrics with analysis questions.docx NWA Work sheet.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Skriftlighedsforløb
Forløb hvor vi øver os i at skrive
Indhold
Kernestof:
STX A om skr. eksamen.pdf
Modul 2 april 22-e.docx
opgave
Det er vigtigt, at I tager hørertelefoner med, da I skal se en video ifbm at I skriver opgave. Husk nu, at vi øver os. Det er ikke en prøve, men en aflevering hvor I skal øve jer I at blive bedre til at skrive essay. I kan spørge mig undervejs.
Student essay STX A Fiction.docx
Arbejdsspørgsmål fiction essay.docx
Minlæring
Mundtlig Årsprøve Eng A.pptx
Træning til årsprøve i 22e.docx
Årsprøve 22-e.docx
Lektie:
The Heritage of the British Empire - We're not Jews.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Traveling Outsiders
Værklæsning. Vi læser Of Mice and Men af John Steinbeck. Fokus er på tiden, The Great Depression og The Dust Bowl. Vi taler om centrale temaer og Steinbecks skrivestil.
Novel: Steinbeck, John: Of Mice and Men (1937) 100 ns
Film: Penn, Sean: Into the Wild (2007)
Indhold
Kernestof:
John Steinbeck.docx American Modernism.docx
John Steinbeck Of Mice and Men full book.pdf
Chapter 1.docx
Characterization.docx
Characterization 22-e.docx
Read/listen to chapter 1 of Of Mice and Men (I kan tjekke I pdf'en hvor langt det er - og lydbogen både på Spotify og Youtube er delt op i kapitler)Focus when reading: Lennie and George and the relationship between the two
Chapter 1.docx Close Reading in Groups (chapter 1).docx Close reading passages (chapter 1).docx
Som lektie til dagens modul er det en meget god idé at læse om sprog og stilistik i kapitlet i Minlæring, da I skal anvende viden om sprog og stilistik til at skrive dagens opgave. Minlæring
I skal have læst/lyttet til chapter 2 til idag. Fokus: læg mærke til persongalleriet (characters) og miljøbeskrivelsen (setting).
Chapter 2.docx
Chapter 2 Group work.docx
chapter 3.pptx
I skal have læst/lyttet til Chapter 3. Husk at I kan skrue op for hastigheden på youtubeoplæsningen, hvis I synes det går for langsomt.
Style of writing problems.pdf
How to comment on figurative language similes metaphors.docx
Lektie: Find grammatikbogen frem (Getting Started) og læs s. 82 om pronomener og lav opgave 1 på side 83
Getting Started s. 82-105 (pronomener).pdf
Groups 22-e.docx
Chapter 4.pptx
Outcasts team 1 and 2.docx
Du skal have læst/lyttet til Chapter 4 til idag
Groups 22-e matrix.docx
Lektie: at være klar, parat til fremlæggelser i grupper :)
Style of writing.pdfNon fiction analysis_Rhetorical Pentagon.docx How to write an Analytical Essay a niveau.pptx
Hillbilly Elegy.pdf
Analytical Essay 22-e Hillbilly Elegy.docx
PEE - modellen.pdf
Chapter 6.docx
I skal have læst/lyttet til chapter 5+6 til idag
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Election Year
Vi arbejder med amerikansk politik. Vi læser teoretiske tekster om systemet og så fokuserer vi på non-fiction ved at læse udvalgte artikler og taler.
Kamala Harris Ellipse speech
Indhold
Kernestof:
1.How does the film use nature as a visual element? How do the landscapes reflect Chris’s emotional journey? Give examples
Checks and Balances.pdf
Vocab presidential elections.pdf
Mara Liasson - The Electoral College article.pdf
The electoral college work sheet (article).pdf
The Electoral College
Questions for.docx
Democrats and Republicans.docx
Political Parties.pdf
Campaign videos.docx
Læs din sidste feedback igennem, og læs dokumenterne om non-fiction genren.
Rhetorical Devices.docx Non fiction analysis_Rhetorical Pentagon.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Love in Shakespeare's Time (EKSAMEN)
Shakespeare
https://kalliope.org/da/keyword/sonnet
https://literarydevices.net/sonnet/
Sonnet 118
Sonnet 130
Sonnet 16
Romeo and Juliet, 2 uddrag
Baz Luhrman - Romeo & Juliet
Indhold
Kernestof:
Life in Shakespeare's Time
Shakespeare's Life.pdf
Sonnet - Definition and Examples of Sonnet
Sonet
There Is No Escaping Shakespeare | The New York Times
The Elizabethan Age.pptx
analyzing sonnet 18.docx
Sonnet 18: Shall I compare thee to a summer’s day?
Skærmbillede 2024-11-27 kl. 10.15.08.png
Passiv couple.jpg
Getting Started s. 172-181 Aktiv og passiv.pdf
Aktiv og passiv i minlæring
12.docx
analyzing sonnet 116.docx
Sonnet 116.docx
grammatikopgave
Facit grammatik Eng A 2. dec 2020.docx
Husk grammatikbogen
Shakespeare 130 avu.docx
AVU grammatik 22-e.docx
Prologue work sheet.docx
Act 1, scene 5 work sheet.docx
Romeo and Juliet, act I, scene 5.pdf
Romeo and Juliet, act II, scene 1.pdf
Act 2, scene 1 work sheet.docx
Getting Started s. 136-141 (udvidet tid).pdf
Læs om udvidet tid på side 136-137 i grammatikbogen. Lav opgave 1 på side 137
Læs om modalverber i grammatikbogen (s. 142) og lav opgave 1 s. 143. Husk at medbringe bogen til timen.
Getting Started s. 142-147.pdf (modalverber).pdf
Film questions Romeo & Juliet..docx
HUSK grammatikbogen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
English Lingua Franca (EKSAMEN)
Forløb med fokus på engelsk som fællessprog. Vi arbejder med engelsk som kommunikationssprog.
Siedlhofer, Barbara: "English as Lingua Franca" (excerpt)
Prentis, Nicola: "Feel more fun in French? Your personality can change depending on the language you speak:
https://qz.com/925630/feel-more-fun-in-french-your-personality-can-change-depending-on-the-language-you-speak
(2017)
Indhold
Kernestof:
Vigtigt angående afleveringen: I begyndelsen af dit dokument skal du skrive, om du vil have feedback på dit SPROG eller dit INDHOLD. Desuden skal du MARKERE alle de fagbegreber, du bruger.
Danish Accent Video.mp4
Feel more fun in French_ Your personality can change depending on the language you speak.pdf
feel more fun in french questions.docx
English as a lingua franca - Barbara Seidlhofer.pdf
Fun_in_French_Worksheet_STX_A_Level.docx
feel more fun_exam.pdf
Del 6 konjunktioner og sætningstyper s. 122-133.pdf
Læs s. 122 i grammatikbogen og lav opgave 1 s. 123.
Heather Hansen worksheet.docx
Three line summaries of Heather Hansen's TedTalk
2 Billion Voices: How to speak bad English perfectly | Heather Hansen | TEDxOdense
Grupper
INDLEDNING.docx AFSNIT.docx KONKLUSION.docx
bedømmelseskriterier stx a.docx
Medbring grammatikbogen (blot som opslagsværk, I skal ikke lave opgaver)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Forløb#8
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
American Literature: Of Mice and Men
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51464683255", "T": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51464683255", "H": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51464683255" }