Haderslev Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Haderslev Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 22-ad-SP1 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Haderslev Katedralskole
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Katrin Irgens
Hold
22-ad-SP1 (
22-ad-SP1
,
22-ad-SP1
,
22-ad-SP1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
begynderforløb
Titel 2
la inmigración ilegal a España - eksamen
Titel 3
Colombia - eksamen
Titel 4
el amor
Titel 5
Picasso
Titel 6
Che Guevara
Titel 7
Cuba - eksamen
Titel 8
Los jóvenes en España - eksamen
Titel 9
México
Titel 10
Un mes en Málaga
Titel 11
El clima - un factor de empuje
Titel 12
Latinos en Los Estados Unidos - eksamen
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
begynderforløb
Indhold
Kernestof:
Hola:) Jeg glæder mig til at lære jer at kende. Nos vemos (vi ses)
a B I 1 Llamarse.docx
b B I cap 1 comb pal centr dk y esp.docx
c Buena Idea cap 1 - test dig selv.odt
Om Spanien og spansk udtale.pdf
Færdiggør dokumentet fra sidste time (llamarse) og medbring til timen
el abc
TitelQuizlet En Barajas
repetér tal 0-10
Medbring altid bogen ' buena idea' med til timen, medmindre jeg skriver andet.
1 En Barajas bestemt artikel.docx
Minlæring - ubestemt artikel
Minlæring - bestemt artikel
træn tal 0-20
træn el abc.mp4
neutrumsartikel 'lo' foran adjektiver
Minlæring - bestemt artikel
træn tal 0-100
vi træner tal 0-100
repetition af verbet 'llamarse'
3 En Barajas arbejdsark.pdf
4 B I cap 2 comb y mem pal centr.docx
Arbejdsark Cap. 1 llamarse + ser.docx
Spanioler eller spanier.docx
Mi vida loca 3p.3
Descripción de Carolina de Colombia - verbet 'ser' (Carmen)
Beskriv en kendis - verbet 'ser'
B I 2 estar llamarse.docx
buena idea: memorisér landenavnene s.13buena idea: læs og forstå kapitel 3, s. 14 (se gloser bagest i bogen)
lav arbejdsarket, der relaterer til kapitel 1-3 i buena idea. Afleveres i elevfeedback senest kl. 21
llamarse og estar
lande
mi vida loca ep. 4
Buena Idea 3 combinar.docx
juletraditioner fra den spansktalende verden(crucigrama -kopier)
Genitiv (ejefald)
Navidad arbejdsark 1g.docx
træn tal 1-90
participium perfectum
haber eller tener
B I 1 a 3 llamarse ser el estar.docx
B I 1 a 3 Escribir un diálogo.docx
Mi vida loca, ep. 5
Forskellen mellem haber og tener
perfecto
muy eller mucho
mi vida loca ep. 6
B I 1 a 3 arbejdsark.docx
muy eller mucho quizlet
Muy eller mucho sætninger.docx
vi læser cap.3 buena idea
muy mucho 2 øvelse.pdf
muy mucho 3 øvelse.pdf
buena idea, cap. 4; genfortæl i 1.ps.
bien eller bueno
mi vida loca ep. 7
Mi vida loca ep. 7
Lille test.odt
B I 1 a 4 ar og llamarse.docx
gentræn regler for muy/mucho
B I 4 combinar preg y cont.pptx
buena idea, cap. 5: Memorisér så mange regalos (gaver), som du kan- afleveres ikke.
Titel Quizlet ser, estar og -ar verber fra cap.4 - afleveres ikke
B I 1 a 4 Substantiver og artikler combinar.docx
B I 4 Frases A.docx
B I 4 Frases B.docx
B I 5 rep af -ar samt ser y estar.docx
Timen er virtuel. I skal lave opgaverne under 'Øvrigt indhold' og aflevere det individuelt på 'elevfeedback'. Jeg registrerer fravær på grundlag af afleveringen i 'elevfeedback'.
verber på -ar , ser y estar
ejefald - genitiv - buena idea capitel 5.doc
Titel gentræn verber -ar, ser og estar
genitiv - ejefald
Mi vida loca ep. 8
Vi arbejder med cap. 5
María llena eres , parte 2 (fra min. 25)
regelmæssige verber, øvelse 1-4
regelmæssige verber, øvelse 5-7
dos países hermanos - Chile
quizlet - conversación básica
Minlæring - læs om grundtal 0g lav øvelse 1-11
læs + se video om numeralier og lav øvelse 1
buena idea: læs og forstå teksten "Un paseo por Madrid", s. 22, igennem 2 gange, også højt. Oversæt teksten løst (du finder gloserne på side 111-112)-besvar spørgsmålene fra tarea A (s. 22) skriftligt og aflevér dem i elevfeedback. Det er individuelt
Modulet er virtuelt. Lav opgaverne, som står under 'Øvrigt indhold'. Der registreres fravær ud fra din aflevering i elevfeedback og din aktivitet på Minlæring. Nos vemos mañana.:)
arbejd videre med din præsentation + træn dit oplæg
fremlæg din præsentation for en anden gruppe
B I 7 Un paseo ser estar hay.docx
B I 7 diálogo tomamos un café (1).docx
las frutas.pdf
Mi vida loca ep. 10
Botellón.pptx
verber på -ar
cap 7 Ir løbere.docx
træn frugt på spansk
færdiggør dialogen 'Tomamos un café'
ordbogstræning- se tilladte ordbøger på Hakaweb - eksamen og prøver
Semana Santa
B I cap 7 en el centro preguntas.docx
Feedback præsentation af lande
Medbring ( como siempre - som altid) Buena Idea.
Nos vemos en el lok. 12 (vi ses i lok. 12)
Feedback landepræsentationer fortsættes
I arbejder videre med cap. 7
Titel træn dit ordforråd efter cap. 7
B I 8 En casa comb preg y cont.docx
Substantiver og Adjektiver B I 1 a 8-3.docx
I dag kigger vi nærmere på substantiver og adjektiver sat sammen, fx La casa blanca, og bagefter arbejder I videre med cap. 7 + spørgsmålene til kapitlet (se sidste uge) + de nye opgaver her på modulet
Titel
træn spanske spørgeord
Don Quixote.odt
vendinger billedbeskrivelse.pdf
cap. 8
nyttige ord og vendinger 2.pdf
gentræn substantiver + adjektiver
Mi vida loca, ep. 11
gentræn quizletten med adjektiver og substantiver - se i går
perfecto -førnutid
nyttige ord og vendinger 2.pdf - træn så mange udtryk + ord, som du kan
Minlæring - dannelse af regelmæssig participium
cap.8
B I 8 más tarde preguntas.docx
Oversæt og omskriv til perfecto (førnutid):1.Hoy trabajáis en 3 grupos.2. Adela lleva regalos.3. Carlos y Juan beben mucho.4. Vivís en Barcelona.
B I c 4 a 8 Indsæt den rigtige form af vb.docx
nyttige ord og vendinger 2.pdf - gentræn
cap 9 - la hora
¿Qué hora es?
oversæt sætning 14-17 (dokumentet fra sidste modul)
gentræn nyttige ord og vendinger - se mandagsmodulet
gentræn tal 0-90
nyttige ord og vendinger forside.odt
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 45
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
la inmigración ilegal a España - eksamen
Forløbet belyser indvandringen fra Afrika til Europa. Migranternes håb om et bedre liv fører dem tit ud på en farlig rejse, som for mange ender tragisk. Nogle få finder lykken. Vi kigger på indvandrernes drømme og de socioøkonomiske konsekvenser det har, at så mange (især unge mænd) forlader deres hjemland i håb om at finde "El Dorado". Eller helt konkret for at flygte fra vold, tortur, krig og forfølgelse.
Indhold
Kernestof:
a Un futuro mejor texto.pdf fra Håkanson, Alvarez Montalbán, Beeck: Buena Idea, L&R uddannelse 2006
La inmigración a España.pptx
film: Al otro lado (2004), instruktør: Gustavo Loza, México
sang: Manu Chao: Clandestino (1998)
dokumentar: Blind passager mod paradis, TV2 2013
Supplerende stof:
fotos refugiados en la playa 1 + 2.docx
Migracio_n - Afr Esp arbejdsark
inmigrantes vendiendo en la calle.odt
Titel quizlet la inmigración a España
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Skrive
Personlige
Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 3
Colombia - eksamen
Vi sætter fokus på et latinamerikansk land, som er præget af mange samfundsmæssige konflikter og problemer, fx den store forskel mellem rig og fattig, narko, vold, korruption og guerrillaorganisationen FARC. I modsætning til det, står den enorme skønhed af natur og kultur, landet også har.
Vi beskæftiger os med en beretning af den unge mand Marios beretning om sit liv som søn af en privilegeret middelklassefamilie, hans fremtidsplaner og hverdagsliv på universitetet i Bogotá.
Vi runder forløbet af med et besøg af Eli, som er flyttet til Danmark fra Colombia for at arbejde som tatovør og for at skabe en sikker fremtid for sin lille familie.
Indhold
Kernestof:
musik - La selección colombiana.docx
datos sobre Colombia.pdf fra infosobrecolombia, 2022
Mario de Colombia fra La Identidad Contrastada, Mikkelsen og Riismøller, Gyldendal 13
Colombia - geografía, cultura, comida, música, fra Una Mirada a las Realidades, BoD, 2021.pdf
sang: Shakira: Loca
Film: María llena eres de gracia, instruktør: Joshua Marston, 2004
Supplerende stof:
Mario de Colombia - escribir texto para las fotos, start af tekst til s. 25 (5) ...muy antigua.docx
p 26 - p 27 1. afsnit Du er Mario. Snak med din ven Juan om hans narkoproblem.odt
Mario de Colombia p 26 arb ark A.docx
Mario de Colombia p 26 arb ark B.docx
Quizlet: Mario de Colombia
Mario y su amigo Juan - Hacer un comic.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Skrive
Projektarbejde
Formidling
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 4
el amor
Indhold
Kernestof:
Iñigo Quintero - Si no estás
Medbring arket med jeres kærlighedsdigt. I skal arbejde videre med det i dag.
Iñigo Quintero
un poema de amor
genlæs teksten "La carne es debil" og lav et resumé i stikord, som du kan genfortælle ud fra. Start sådan: "El texto trata de..." (Teksten handler om..)
Religion spiller en vigtig rolle i verden og således også i den spansktalende verden.odt
Fotos til emnet El amor - billedbeskrivelse.docx
La carne es débil preg (1).docx
Den katolske kirke har stadig en grundlæggende betydning i det moderne Spanien.odt
Enrique Iglesias: Experiencia religiosa
Titel - spanske småord
Den katolske kirke har stadig en grundlæggende betydning i det moderne Spanien.odt - de vigtigste katolske traditioner + øvelse
Los sacerdotes católicos y el celibato.odt
condicional simple - lav øvelse 1,2,3
Enrique Iglesias: Por amarte
Jeg er på et møde i dag, og derfor er timen virtuel. Du skal lave de vedhæftede opgaver. Det er individuelt arbejde og dine svar afleveres på elevfeedback. Jeg registrerer fravær på grundlag af din aflevering. Opgaverne skal senest være afleveret ved
læs i grammatikbogen Aquí está § 23 side15 om adjektivernes bøjning og lav den vedhæftede opgave
Adjektivernes komparation regelmæssig (2).docx
Cómo se siente (1).docx
condicional simple + uregelmæssige formerEnrique: por amarte
El crimen del.. 1. del
El crimen del padre , del 1
condicional simpleEnrique Iglesias: Por amarte
I får en delprøve 1
El crimen del Padre Amaro, del 2. Se filmen fra min. 35. Tilgå den på Hakas filmdrev fx via Hakaweb. Den ligger i spanskmappen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Picasso
Den geniale maler, født i Málaga, som privat havde mange kvinder (koner og elskerinder), han anså som sine "muser" og inspiration til talrige af sine værker. Fokus er på Picassos liv, de forskellige stationer i hans liv (Spanien, Frankrig) og de forskellige kunstneriske faser, især kubismen, han gennemgik. Hans berømte billede "Guernica" blev til et anti-krigs-symbol.
På studieturen til Málaga besøges Picasso-museet.
Indhold
Kernestof:
1 su niñez 1- introtekst Picasso es un pintor español.docx
2 su niñez 2 - Picasso Forandring betyder ikke udvikling.docx
3 -Su juventud y la época azul.docx - læs og forstå teksten + lav opgaverne til teksten
3,5 Guernica og den Spanske Borgerkrig.docx
3,7 El Cubismo - lav et portræt af din kammerat.docx
4 La época rosa.docx
Las mujeres de Picasso.pdf - læs om Picassos kvinder
Supplerende stof:
Picasso 2.JPG - mundtlig opgave: tag et kig på Picassos stamtræ, som jeg har vedhæftet her, og sig på spansk, hvem hans familie består af. Start fx sådan her; "Pues, el padre de Picasso se llama ...., y la madre se llama...., Pablo tiene una hermana
bardot-picasso-1.jpg bardot-picasso-3.jpg bardot-picasso-7.jpg bardot-picasso-4.jpg bardot-picasso-2.jpg bardot-picasso-5.jpg bardot-picasso-6.jpg bardot-picasso-8.jpg bardot-picasso-9.jpg bardot-picasso-10.jpg bardot-picasso-11.jpg Bardotpicasso13.j
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 6
Che Guevara
Vi beskæftiger os med argentineren Che Guevara, der som ung mand på en rejse på motorcykel gennem Latinamerika er blevet bevidst om uretfærdighederne, fattigdom, udbyttelse og klasseforskel , der hersker på det sydamerikanske kontinent og efterfølgende har viet sit liv til kampen mod disse problemer. Det er en bevæbnet kamp, der fører ”El Che” til Cuba, Afrika og Bolivia, hvor han bliver dræbt.
Indhold
Kernestof:
1 Quién era Che Guevara..docx læs og forstå teksten
læs pasajes de la guerra revolucionaria , El Che.pdf
Datid
opsamling af de læste tekster
regelmæssig pretérito - lav øvelse 1,2,3
Datid - Pretérito
Titel - Quizlet til teksten "Quién era Che Guevara"
Diario de motocicleta: Che Guevara
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Cuba - eksamen
I forlængelse af forløbet om Che Guevara, kigger vi nærmere på Cuba historisk og samfundspolitisk. Der belyses de nye relationer mellem mennesker fra ind- og udland, som er opstået efter den kolde krig, fx fænomenet "jineterismo".
Indhold
Kernestof:
jinetera y maceta.odt
Tekst om Cuba Anny Holmgaard, Cuba, 2015
Cuba-kompendium - teksterne er hovedsageligt taget fra Cuba En Cambio, López og Frederiksen, Gyldendal
Supplerende stof:
CUBA - billedbeskrivelse 1.docx
delprøve 1: Cuba
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Los jóvenes en España - eksamen
Et forløb som sætter fokus på forskellige unge mennesker i Spanien, hvor vi læser beretninger om de unges liv og hverdag. Vi arbejder hovedsageligt med tekster fra bogen "Voces de protesta". Vi ser på forskelle mellem unge i Spanien og Danmark, for eksempel i forhold til at flytte hjemmefra. Der fokuseres desuden på den aktuelle økonomiske situation i landet, der er præget af arbejdsløshed, og hvad den prekære situation betyder for de unge og deres job- og fremtidsperspektiver. Bl.a. emigrerer mange unge til lande som Tyskland for at få et arbejde.
Indhold
Kernestof:
1 texto La generación de los mil euros.pdf - fra Ole Loumann, Nuevos Retratos, Gyldendal 2008
Derecho a techo el texto, Buena Idea.pdf 2013
bog: Voces de protesta, Iglesias og Wilkens, Gyldendal 2013-Pablo no sabe qué hacer, s.6-Ocupar, s.47
film: Perdiendo el norte, Nacho G. Velilla, Spanien 2015
Supplerende stof:
postales.pdf
2 La generac de los mil euro komb. (2).docx
4 La gen de los mil e 1 palabras importantes.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Skrive
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 9
México
Forløb med afsæt i de historiske begivenheder om erobringen af Mexiko af Hernán Cortés. Vi beskæftiger os med traditionen Día de Muertos. Kulturelt er der desuden fokus på malerinden Frida Kahlo og hendes forhold til Diego Rivera.
Indhold
Kernestof:
1 Mexico collage og spørgsmål.pdf
2 México.pdf
3 Ciudad de México.pdf
Cuáles son las razones porque los españoles pudieron conquistar a un nuevo continente.odt
4 La Malinche.pdf
Día de muertos _ Viva la vida.pdf
TEXTO 1._5 Aspectos del Día de Muertos en México.docx
Día de Muertos - cortometraje
1 Frida.pdf
Coco
1 Frida Kahlo -tekst Viva la Vida.pdf
Las dos Fridas.jpg
Film: Frida Kahlo
Supplerende stof:
1 Intro México dansk Viva la Vida.pdf
delprøve om México
delprøve 2 - Frida Kahlo.docx
www.museofridakahlo.org.mx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Formidling
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 10
Un mes en Málaga
Systimes online-forløb "Un mes en Málaga" handler om en pige, der tager til Málaga, for at blive bedre til spansk. Der oplever hun diverse personlige episoder og lærer samtidigt byens kulturelle og kunstneriske liv at kende. Eleverne arbejder meget selvstændigt i dette forløb. Der arbejdes med stoffet mhp. sprogturen til Málaga.
Indhold
Kernestof:
Un mes en Málaga
Supplerende stof:
Málaga ppt.
kode til Un mes en Málaga: haderslevkat24
Hvordan registrerer dine elever sig.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Skrive
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
El clima - un factor de empuje
Man siger, at Amazonasjunglen er “verdens lunger”. Dvs. det er et meget vigtigt område, der bør beskyttes og bevares. Dog er legal og illegal skovrydning i dette område ansvarlig for problemer som ødelæggelse af habitat for mange sjældne dyre- og plantearter, dvs. forringelse af biodiversiteten og en massiv beplantning af de fældede skovområder med bl.a. soya, som bliver brugt til foder af kvæg i Europa og Brasilien. Dette indgreb i den naturlige cyklus af Amazonas har desuden store konsekvenser for menneskene, der bor i disse områder, da deres samfund ofte bliver påvirket negativt af denne udvikling. Familier mister deres eksistensgrundlag samt jord og må derfor flygte, fx. til USA. Dette er et eksempel på, hvilken rolle push-faktoren klima spiller mht. emnet immigration.
Indhold
Kernestof:
Arbejdsark factor de empuje EL CLIMA.docx
Gå ind på Hakas filmdrev > spansk. Se filmen "Amazonia"
Supplerende stof:
delprøve Titel - 19.august 2020 - Jóvenes contra el cambio climático - prøven ligger på Hakaweb.dk
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Søge information
Diskutere
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 12
Latinos en Los Estados Unidos - eksamen
Forløbet belyser en relevant samfundsmæssig og kulturel problematik mellem USA og Latinamerika - nemlig illegal immigration. Antallet af latinamerikanske indvandrere til USA under Bidens præsidentskab har været stigende og det var et af de store valgkamp-emner for den nuværende præsident Trump. Vi beskæftiger os med immigrationspoliti "La Migra", menneskesmugling, kulturkløft og identitetsproblemer og de aktuelle tal for indvandring under Trump. Vi kigger desuden på, hvordan latinoernes liv i USA udformer sig på forskellig vis og hvordan deres kultur og sprog bliver påvirket af at bo i et nyt land. Elevernes faglige kompetencer centreres omkring at analysere, fortolke og reflektere over forhold andre steder i verden, at opøve ordforråd og at øve mundtlig og skriftlig udtryksfærdighed. - Emnet bygger videre på forløbet ”La inmigración a España” , hvor fokus var på indvandringen fra Afrika til Spanien.
Indhold
Kernestof:
Sueños preg dk.docx
Latinos en los Estados Unidos Intro.docx
migra.pdf
Santana - Migra
los latinos en California
El paso texto.pdf
Al otro lado texto.pdf
film: Una vida mejor fra 8:33
sang: Ozomatli: Jardinero
el tema Migración Sofía Campos.docx
entrevista con mary andrade1.pdf
Supplerende stof:
Santana Migra frases.docx
Ret lat intro corr o falso.docx
Quizlet -Los latinos en Los Estados Unidos
Qué es el Spanglish.docx
fotos la inmigración a EE.UU.docx
Mary Andrade Comb preg y cont y trad.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Pararbejde
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51488596693", "T": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51488596693", "H": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51488596693" }