Haderslev Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Haderslev Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 23-h-En1 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Haderslev Katedralskole
Fag og niveau
Engelsk B
Lærer(e)
Isabel Ravn Nielsen, Jens Christian Jensen
Hold
23-h-En1 (
23-h-En1
,
23-h-En1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
English as Lingua Franca (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Titel 2
Fantasy
Titel 3
The USA - Past and Present (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Titel 4
Serial Killers
Titel 5
True Detective
Titel 6
Grammatik i 1. Hf
Titel 7
The UK: Divided Kingdom (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Titel 8
Election Year
Titel 9
The Power of Words (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Titel 10
Australia's Stolen Generations (ESKAMEN)
Titel 11
Gender & Identity (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
English as Lingua Franca (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Vi introducerede eleverne til engelsk ved at introducere dem til "Lingua Franca"
Tekster:
1. Walker, Jay: The World's English Mania (2009) (1 ns).
https://www.ted.com/talks/jay_walker_the_world_s_english_mania#t-250571
2. Hazel, Spencer: "Why Native English Speakers are failing at the workplace" (2016).
https://theconversation.com/why-native-english-speakers-fail-to-be-understood-in-english-and-lose-out-in-global-business-54436
(4 ns)
3. Film: Sandoval, Isabel: "Lingua Franca" (2019) (12 ns)
Indhold
Kernestof:
Vi mødes i audiotoriummet - lokale 50 (hvor vi var i går). - Vi ser filmen færdig og taler om screeningen næste uge.
I skal have en screening. Husk høretelefoner!
Vi skal arbejde med Lingua Franca
English as a Lingua Franca The English Handbook.pdf
Min læring - gå ind på ordklasser.
Find the US States
Virtuel undervisning.
Why native English speakers fail JY Vocabulary.docx
Why native English speakers fail to be understood in English wordfile (6).docx
Why native English speakers fail JY Worksheet (2).docx
Vi samler op på det I har lavet i VU modulet
The world's English mania
English Mania Assignment.docx
Vi skal arbejde videre med Navneord og Kendeord. Vi repeterer lige kort fra sidste gang, og så skal I lave opgaver i min læring.
Vi afslutter også vores "Lingua Franca" forløb og starter et nyt forløb.
2. Entering the World of Fantasy.pdf
2.1 Exercise - entering the world of fantasy.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Fantasy
Eleverne er blevet introduceret til skønlitteratur og genreforståelse. Vi har set på forskellige genre af Fantasy. Eleverne har både analyseret tekster og film. Forløbet er en introduktion til eleverne til analyse både litterær- og film-analyse, og hvor vi har set på klassiske strukturer indenfor Fantasy-genren.
Materialer til forløbet:
1. Agnete Fog og Anne Mette Finderup : Worlds of Fantasy , Systime , 2005: s. 9-12 og s. 23-33
2. Andrew Adamson : The Narnia Chronicles - The Lion, the Witch and the Wardrobe (DVD) , Walt Disney Pictures and Walden Media , 2005,
Pensum:
1. "Entering Worlds of Fantasy" (Intro)
2. C.S. Lewis: "Lucy Looks into the Wardrobe " uddrag fra The Narnia Chronicles: The Lion, the Witch and the Wardrobe".
3. J.R.R. Tolkien: "The Bridge of Khazad-Dûm" (uddrag af "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring")
4. Klip fra "The Lord of the Rings" (The Bridge of Khazad-Dûm)
5. Film - The Narnia Chronicles - The Lion, The Witch and the Wardrobe
Supplerende:
1. J.K. Rowling: "The Platform of Nine and Three-Quarters" (uddrag af Harry Potter) - Summary opgave
Billeder fra - "The Narnia Chronicles - The Lion, The Witch and the Wardrobe"
Indhold
Kernestof:
Vi skal arbejde videre med Navneord og Kendeord. Vi repeterer lige kort fra sidste gang, og så skal I lave opgaver i min læring.
Vi afslutter også vores "Lingua Franca" forløb og starter et nyt forløb.
2. Entering the World of Fantasy.pdf
2.1 Exercise - entering the world of fantasy.docx
Vi gennemgår de sidste spørgsmål til "Entering Worlds of Fantasy" - lav dem, hvis I ikke nåede det i modulet.
The U.S.: Cities - Map Quiz Game - Seterra
Øvelse - Navneord og kendeord.pdf
3. Lucy Looks into a Wardrobe.pdf
Oral exercise Fantasy movies.doc
Summary vejledning Hf B.pdf
Vi arbejder med "Summary" til "Lucy Looks into the Wardrobe"
Read the rest of "Lucy Looks Into a Wardrobe" and answer "Understanding the text" questions 5,8,9,10
Vi skal arbejde med The Lord of the Rings.
The Lord of the Rings Part 1.docx
We continue reading "The Bridge of Khazad-Dûm" (The Lord of the Rings)
The Bridge of Khazad-Dûm.pdf
Gandalf vs. The Balrog
Vi starter i vores normale klasselokale, når vi er færdige der, går vi over i auditoriet og ser "Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe".
Vi ser "Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe" færdig.
We will work with movie-analysis of the Narnia-movie.
Genitiv - øvelse.pdf
Movie Analysis Model.docx
Narnia The Lion The Witch and the Wardrobe Assignment.pptx
We are going to look at an article about JK Rowling (Harry Potter)
J.K. Rowling Hogwarts and All.pdf
Glossary - J.K. Rowling - Hogwarts and all.docx
Analysemodeller til Engelsk.pdf
We are going to finish the J.K. Rowling article and round off our theme "Fantasy"
Harry Potter text The Journey from Platform Nine and Three-Quarters Summary øvelse.doc
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
The USA - Past and Present (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Forløb om USA som nation, dets værdier og identitet i både et historisk og et nutidigt perspektiv. Vi har set på værdierne i USA og skyggesiderne i det amerikanske samfund. Eleverne har arbejdet med nogle af de værdier og begreber, der knytter sig til amerikansk identitet og selvforståelse f.eks. "Life, Liberty and the Pursuit of Happiness", og "The American Dream" Vi har arbejdet med digt-, tale- artikel- og filmanalyse.
Materialer brugt i forløbet:
- Finderup, A. M. et al (eds.): Worlds of English, Systime, 2010, s. 98-112.
- Brother Ali: Uncle Sam Goddamn (musikvideo + tekst). Link:
https://www.youtube.com/watch?v=OO18F4aKGzQ
- Studs Terkel: C.P. Ellis fra "Born in the USA", Forlaget Futurum, 1984: s. 66-70.
- Charles Aaron: The Slim Shady LP at 20: Read Our 1999 Interview with Eminem. Link:
https://www.spin.com/2019/02/eminem-interview-1999-slim-shady-lp/
Gabriele Muccino: The Pursuit of Happyness, Columbia Pictures, 2006.
Kernetekster:
- Kearny, E.: The Frontier Heritage (1984) (nonfiktion)
- Emma Lazarus: The New Colossus
- Obama, B.: A More Perfect Union (2008) (tale)
- Brother Ali: Uncle Sam Goddamn (musikvideo + tekst).
- Studs Terkel: C.P. Ellis
- Gabriele Muccino: The Pursuit of Happyness (film, 2006)
Supplerende:
Sporcle: Find the US States - Link:
https://www.sporcle.com/games/Matt/find_the_states
YouTube: Fred Armisen Does Every North American Accent. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=G72tZdjnS2A
Politizane (YouTube): Wealth Inequality in America. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=QPKKQnijnsM
Indhold
Kernestof:
Skriftlig vejledning Hf B.pdf
Harry Potter text The Journey from Platform Nine and Three-Quarters Skriftlig øvelse.doc
Analysemodeller til Engelsk.pdf
I får 30 min. mere til at skrive jeres opgave, derefter går vi i gang med vores forløb - "The USA - Past and Present"
1. The Star-spangled Banner assignment and language exercise (1).docx
Vi arbejder videre med vores forløb om USA.
Tongue Twisters.docx
Husk jeres bog "Worlds of English"
Barack Obama: 'A More Perfect Union' (Full Speech)
Husk jeres "Worlds of English" bøger.
Write your name + meaning in Google - and tell me what it is in class.
Husk jeres bog "Worlds of English" - I skal arbejde videre med jeres gruppearbejde om Obama talen.
5. Uncle Sam Goddamn - assignment.doc
Vi skal se på "C.P. Ellis" - en mand, der har været medlem af Ku Klux Klan. Og vi ser på indkomstforskelle i USA.
02. Studs Terkel - C. P. Ellis.pdf
Wealth Inequality in America
White Trash (3).docx
Eminem - My Name Is.docx
04 The Slim Shady LP at 20 - Read Our 1999 Interview with Eminem.docx
We'll continue with the Eminem article.
Assignment 1 - Hf Eksamen Dec 2018.docx
Analyse Ethos, Logos and Pathos.pdf
Vi skal samle op på Eminem artiklen, derefter ser vi "The Pursuit of Happyness" (Nej, det er ikke en stavefejl)
Questions for The Pursuit of Happyness.docx
PEE - modellen.pdf
Vi skal arbejde med skriftlig aflevering med Eminem-artiklen som udgangspunkt - beklager jeg lige rodede rundt i det, sidst vi havde engelsk. (Jeg skal nok sætte dem, der havde musical ind i den del af analysen, som de ikke var med til.)
I får mulighed for at skrive videre på jeres opgave.
Jeg sidder fast pga. sne i Århus. Så I får en virtuel opgave - sørg for at uploade det til elevfeedback, så jeg kan se, at I har lavet den - ellers får I fravær.
Investigating Serial Killers.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Serial Killers
Vi har kigget på Serial Killers fra mange forskellige vinkler - artikler, boguddrag, websider, tegneserier og film. Forløbet har derfor også handlet om at gøre eleverne mere familiære med de forskellige analysemodeller. Eleverne har også selv præsenteret materiale og deres analyse af det.
Materiale til forløbet:
1. Allan Moore & Eddie Campbell : From Hell , Knockabout Limited , 2006: s. 2-3 og s. 24-33
2. Jon Ronson : The Psychopath Test , Picador , 2011: s. 101-102 og 125-145
3. Rene Bühlmann : New York City - The Making of the Urban Individual , Systime , 1993: s132-138
4. The Atlantic , The Atlantic Monthly Group , 2014: s. 1-8
5. Film - David Fincher: "Zodiac", Phoenix Pictures, 2007
6. Film-klip - The Hughes Brothers: "From Hell", Underworld Pictures, 2001
Tekster mv.:
1. The Psychopath Test liste fra "The Psychopath Test" (Hare PLC-R Checklist)
2. "Toto" uddrag fra "The Psychopath Test"
3. "Tuesday" uddrag fra "American Psycho" (Skriftlig opgave)
4. "The Grisly All-American Appeal of Serial Killers" artikel fra The Atlantic
5. "From Hell" uddrag af tegneserie
6. "From Hell" film-klip til analyse
Supplerende:
Eleverne har givet præsentationer af forskellige seriemordere med hjælp fra hjemmesiden "Biography.com"
De har analyseret et klip fra "From Hell"- filmen.
Indhold
Kernestof:
I skal lave jeres oplæg om kendte Serial Killers. Vi arbejder derefter videre med vores forløb.
SERIAL KILLERS Toto - Excerpt from The Psychopath Test.pdf
3. Toto Questions.docx
Vi arbejder videre med kongruens, derefter ser vi på vores forløb - Serial Killers. Vi skal læse om "Toto".
Skriftlig vejledning Hf B.pdf
I skal arbejde med en konklusion til Eminem opgaven. Vi ser på vejledningen, hvordan man skal lave en. I får også jeres rettelser retur.
Kongruens.pdf
Husk jeres ark med "Kongruens", som I fik udleveret i torsdags.
1. The Psychopath Test - 20 items.pdf
Husk jeres ark med "Kongruens".
5. From Hell.pdf
Husk jeres kongruens-ark.
Analysemodeller til Engelsk.pdf
I får noget ekstra tid og derefter skal I præsentere jeres "From Hell" analyse for mig.
Movie Analysis Model.docx
Den sidste gruppe skal lave deres oplæg. Derefter ser vi på et klip fra filmen "From Hell", som matcher tegneserien.
The Selfish Giant Written Assignment 23h.docx
I skal læse teksten "The Selfish Giant" og lave et summary dertil - Se instrukserne på forsiden af teksten. Summariet bliver en del af den samlede aflevering - aflever jeres summary i elevfeedback, så jeg kan se, at I har lavet det.
Summary vejledning Hf B.pdf
Analysemodeller til Engelsk (2).pdf
We will work with the video-clip "From Hell" (Now in a version for both PC and Apple!)
SERIAL KILLERS Tuesday, Bret Easton Ellis, 1991.pdf
4.1 Tuesday Questions.docx
Analyse Ethos, Logos and Pathos (1).pdf
Husk jeres ark med "tillægsord og biord" (I fik dem mandag i forrige uge). Vi skal lige gennemgå den opgave I lavede.
I dette modul skal I skrive jeres analytical essay om "The Selfish Giant" - Hvis I mangler summary, kan I starte med det. Sørg for at have læst historien, hvis I ikke har gjort det før.
The Selfish Giant Text.docx
PEE - modellen.pdf
The Selfish Giant Written Assignment 23h En.docx
2. Entering the World of Fantasy.pdf
Seven (1995) ⭐ 8.6 | Crime, Drama, Mystery
Den røde drage (2002) ⭐ 7.2 | Crime, Drama, Thriller
The Bone Collector (1999) ⭐ 6.7 | Crime, Drama, Mystery
Zodiac (2007) ⭐ 7.7 | Crime, Drama, Mystery
American Psycho (2000) ⭐ 7.6 | Crime, Drama, Horror
We will see the movie "Zodiac".
Zodiac 2007
Vi ser filmen færdig og arbejder derefter med den.
I skal lave jeres oplæg om "Zodiac". I får også jeres opgave tilbage og I skal rette i den.
Remember to look into whether you guys want to work with "True Detective" (TV-Show) - We will decide in today's lesson. We are almost done with our theme "Serial Killers" - we will look at an article about the fascination with serial killers, then we
6. The Grisly, All-American Appeal of Serial Killers - National - The Atlantic.pdf
Gloseliste The Grisly All American Appeal of Serial Killers.docx
Questions The Grisly All-American Appeal of Serial Killers.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
True Detective
Vi har i dette forløb arbejdet med TV-serien "True Detective", hvor vi har fokuseret på film-analyse både Cinematic Technique og Plot analyse. Vi har også kigget på Crime Fiction elementer.
Materialer brugt i forløbet:
Cary Fukunaga: "True Detective" afsnit 1 - 4 (fra CFU. - normalt 8 episoder på MAX (HBO))
Link:
https://mitcfu.dk/Samling.aspx?mode=-1&page=1&pageSize=6&search=titel:%20True%20Detective&orderby=title&index=1&SearchID=6f4312cc-1e91-4e2d-8aa8-096aa4c26861
Gitte Vest Barkholt og Jørgen Døssing: "Crime in Fiction", Systime, 2009. S. 7 - 9.
Indhold
Kernestof:
Creative Writing 23h - En.docx
Read "The Grisly, All-American Appeal of Serial Killers" p. 1 - 5, and answer the questions that fit (both first and second "block")
Vi skal se på jeres næste skriftlige aflevering og vi starter på "True Detective"
Questions for True Detective.docx
Watch "True Detective" Episode 1 from where we left off to 56:28.
I får tid til at skrive jeres Creative Writing øvelse.
Watch "True Detective" from 56:28 - 1:26:12 (On HBO its episode 2 - so you can watch around 30 min.)
True Detective - Crime Genres.pdf
True Detective - Crime genres.docx
Biords placering.pdf
Eksamensopgave Hf B.docx
Watch the rest of "True Detective" Episode 1. (HBO - the rest of episode 2)
Lav jeres analyse af klippet fra True Detective færdig, og se "True Detective" (Episode 2) fra starten til 31:12. (HBO - se episode 3 fra start til ca. 31:12)
Watch True Detective Episode 2 from 31:12 - 55:04 (HBO - the rest of episode 3)
Analysemodeller til Engelsk.pdf
Engelsk B (1).zip
Jeg har lavet det til AVU siden vi kun er 9. Se True Detective Episode 2 færdig (HBO: Hele Episode 4) og se de første 30 min. af True Detective Episode 3 (HBO: 30 min af Episode 5)
True Detective Episode 3.docx
Watch "True Detective" Episode 3 from 30:00 - 1:02:00.
Læs "True Detective" resumeet eller se det, hvis I har tid se resten af Episode 3 og første time af episode 4. Så ser vi den sidste time (sidste episode på HBO) sammen, og hygger lidt. Vi laver også en grammatik-repetitons kahoot.
Summary of True Detective Episode 3 and 4.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Grammatik i 1. Hf
Dette er grammatikken, der har været i 1. Hf
1. Substantiver
2. Proprium
3. Ejefald
4. Kongruens og verbets tider
5. Artikler
6. Stedord
7. Tillægsord - bøjning og placering
8. Biord - bøjning og placering
9. Punktum og bindeord
Det meste er fra minlæring.dk (Engram Basis) - og det er det grundlæggende ikke de udvidede øvelser. Adjektiver og adverbier er også fra "Getting Started" (kopier udleveret), og de har fået kopier af adverbiernes placering.
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
The UK: Divided Kingdom (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Vi arbejder med Brexit, særligt Brexlit - litteratur udgivet som en reaktion på Brexit. Vi har fokus på at forstå hvad Brexit var/er. I de litterære værker arbejder vi med analysebegreberne for fiktion. Vi læser en novelle og to digte. Dermed har vi også særligt fokus på digtanalyse, især form.
Kernestof:
Shukla, Nikesh: "We Who" (2017) - 8 ns
Bilston, Brian: "Hold my hand while we jump off this cliff" (2018) 1 ns
Doyle, Sarah: "Cloudy, with outbreaks of Brexit (2019). 2 ns.
Supplerende stof:
What is Brexit + what is Brexlit? Vi har læst introduktion fra Divided Kingdom - Brexit and Beyond af Anne Hess Thaysen og Lise Debel Christensen
Indhold
Kernestof:
Lesson 1.docx
Background.docx
Grammar We Who.docx
Vi læser short story (We Who)
Nikesh Shukla We Who.pdf
I skal gå i festsalen :)
Vi skal arbejde lidt videre med novellen "We Who". Vi kigger også på lidt grammatik (Den opgave som nogle af jer gik igang med mandag i sidste uge)
Theme.docx
midtvejsscreening
Brian Bilston -"Hold my hand while we jump off this cliff"
Brian Bilston.docx
To go over the cliff edge
Brian Bilston - Analysis.docx
How to write an Analytical Essay HF.pptx
Sarah Doyle.docx
192671_template.docx
grammatik
I skal medbringe headset!
HF 2020 august facit.docx
Opgave
Dagens opgave 23-h-En1.docx
opgave 6A
Hope.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Election Year
Vi arbejder med amerikansk politik. Vi læser teoretiske tekster om systemet og så fokuserer vi på non-fiction ved at læse udvalgte artikler og taler.
Liasson, Mara: "A Growing Number of Critics Raise Alarms About The Electoral College" 3 ns
Indhold
Kernestof:
Checks and Balances.pdf Presidential Election progess.pdf
Intro to American election.docx
Checks and Balances.pdf
Election
Vocab presidential elections.pdf
The electoral college work sheet (article).pdf
Mara Liasson - The Electoral College article.pdf
Political Parties.pdf
Democrats and Republicans.docx
Questions for.docx
Medbring gerne skriveredskaber - og gerne farver, hvis du har
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
The Power of Words (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Vi læser værk.
Orwell, George: Animal Farm (1946) (120 ns)
Supplerende stof:
Trump's Inauguration address, 2025 (6 ns)
Indhold
Kernestof:
Hope.pdf
I skal have læst kapitel 1 i Animal Farm. Har man ikke bogen kan man lytte.Animal Farm by George Orwell Audiobook
Afsnit
I skal have læst kapitel 1, 2 og 3 i Animal Farm. Husk at møde forberedt op, så I får noget ud af arbejdet med bogen.
opgave 6C
Lexus Short Films Presents: Game
Short analytical essay.pdf
I får tid til at skrive aflevering
Læs kap. 4 til idag
Trump's Inauguration Speech 2025.docx
Læs kap 5 til idag
I skal have læst kapitel 5 og 6 til idag
Læs kap. 7 til idag
I må læse i Animal farm. Læs kap 8 og 9
Animal Farm afrunding.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Australia's Stolen Generations (ESKAMEN)
Eleverne har arbejdet med Australien med fokus på The Stolen Generations. Fokus på retorisk analyse, filmanalyse samt litterær analyse.
Rudd, Kevin: "Apology Speech" (2008). 2 ns
Noyce, Philip: "Rabbit Proof Fence". Film (2002) 13,5 ns
Khalil, Shaimaa: "Aboriginal Australians 'still suffering effects of colonial past'" (2020)
Fotheringham, Amanda: "Stolen Generation: I am the child of a stolen child. It's made me who I am" (2018) 3 ns
Borland, Polly: "Freddy Andrews" (2000) 1 ns
Noonuccal, Oodgeroo: "The Past" (1970) 1 ns
Goldsworthy, Peter: "One of My Best Friends (1994) 5 ns
Supplerende
"Australia's Stolen Generation" - information sammensat fra forskellige hjemmesider.
Indhold
Kernestof:
Questions The Stolen Generation.docx
australias-stolen-generation.pdf
Kevin Rudd Apology Speech - TEXT.pdf
Dagens to moduler er AVU, da min datter er syg. I skal se filmen Rabbit-Proof Fence, som I kan finde på linket. I skal logge ind med jeres bibliotekslogin for, at se filmen. Har I ikke et login, kan I oprette et her:
Rabbit proof fence
Rabbit Proof Fence analysis matrix.docx
Aboriginal Australians 'still suffering effects of colonial past'.docx
The Rhetorical Pentagram and Rhetorical Devices.docx
grammatik
Amanda Fotheringham - Stolen generation child.pdf
Polly Borland - Freddy Andrews.pdf
Oodgeroo Noonuccal - The Past.pdf
Peter Goldsworthy - One of My Best Friends.pdf
Pre-reading - One of My best Friends.docx
Study Questions One of My Best Friends.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Gender & Identity (OPGIVES TIL EKSAMEN)
Vi skal arbejde med Gender & Identity. Eleverne har arbejder med film, fiktion og sagprosatekster, som forhåbentlig skal understøtte målet i bekendtgørelsen om at gøre dem til dannede mennesker. De arbejder med analyse og særligt med fokus på filmanalyse, men også lyrikanalyse
Litteratur:
Kernestof
Short Film: "The Complex" by Dane McCusker (2020).
https://tv.booooooom.com/2020/10/20/the-complex-dane-mccusker/
(2 ns).
Film: Barbie by Greta Gerwig (2023) (15 ns)
Lyrics: Taylor Swift "The Man"
Supplerende stof
https://eslgrammar.org/gender-pronouns/?fbclid=IwAR13r5B3o0_Qxugl3pWW1KdNZE5NNdVoAnRhxZLJSfRnD-5rN3GRl2jLNIk_aem_ASC6wGkfBPqSbvCwc42wM9mExIeS9PZYeQJyHcUlwabxCq6QSwDLvvw1_qlgep0v-J7JNfIO_RGy0eCyhsT4dzUX
https://www.youtube.com/watch?v=Bo7o2LYATDc
Indhold
Kernestof:
Gender discussion questions
The Complex analysis.docx
analysis-model-short-films.pdf
Judith Butler: Your Behavior Creates Your Gender | Big Think
Barbie tasks.docx
AVU 23-h-En1.docx
Taylor Swift - The Man (Official Video)
Repetitionsmodul 23-h-En1.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58051008322", "T": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58051008322", "H": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58051008322" }