Haderslev Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Haderslev Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 24-p-nf - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Haderslev Katedralskole
Fag og niveau
Nat. faggruppe -
Lærer(e)
Jakob Kragh Dalskov, Rikke Hørlyck Olesen, Signe Meyer Rode Nielsen
Hold
24-p-nf (
24-p-nf
,
24-p-nf-bi
,
24-p-nf-ke
,
24-p-nf-ng
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Særfagligt tema Hvad er liv - celler
Titel 2
Vand, kemi (Fællesfagligt)
Titel 3
Emne 1 (Geo) : Istiden i Danmark (enkeltfagligt)
Titel 4
Emne 2 (Geo): Vand (Fællesfagligt)
Titel 5
Vand fællesfagligt
Titel 6
Emne 3 (Geo): Arktis (Fællesfagligt)
Titel 7
Kost og sundhed, kemi (Fællesfagligt)
Titel 8
Sundhed og levevilkår Fællesfagligt
Titel 9
Emne 4 (Geo): Mad og mennesker (Fællesfagligt)
Titel 10
Energi, kemi (Fællesfagligt)
Titel 11
Energi Fællesfagligt
Titel 12
Genetik særfaglig
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Særfagligt tema Hvad er liv - celler
Temaet har fokus på biologi som fag og læren om det levende.
- Celler og udvalgte organeller
- Cellemembranen og cellemembrantransportprocesser (diffusion og osmose).
Metoder: Iagttagelser og laboratorieforsøg
Forsøg:
Miskroskopi af celler
Osmose i kartofler
Indhold
Kernestof:
Lektion 1 Tema 1 - Hvad er liv - celler.docx
Hvad karakteriserer liv - Uddrag fra biologi i Udvikling c-niveau, 2. udgave, 2020.pdf
Biologi Celler.pdf
Metoder side 5-6.docx
Katrine Hulgard m.fl: Biologibogen C - HF, Systime; sider: 5-6, 20-26
Øvelse 1 Mikroskopi.doc
Opsamlingsspørgsmål på mikroskopi.doc
Lektion 1 Biologi Celler.pdf
Lektion 4 Tema 1 - Cellemembranen.docx
Lektion 5 Tema 1 - Membrantransportprocesser.docx
Sådan laves en graf i exel - Google-søgning
Osmose forklaret af biologilærer. Diffusion. Demo-forsøg med kartoffel.
Forsøg 2 Osmose og kartoffelceller.docx
Afsnit
Lektion 6 Tema 1 - Salt og levende organimser.docx
Salt og planter NF grundbogen.pdf
Supplerende stof:
Hvad drikker fisk?
Alle har brug for ferskvand
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Rapport til osmoseforsøget
17-09-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Vand, kemi (Fællesfagligt)
Indhold
Kernestof:
Arbejdsspørgsmål Verdens byggesten.docx
24-p-nf-ke Kapitel C1 Grundstoffer og ioner.pdf
Lektien er at lave den opgave du var i gang med færdig inden modulet!
Vi skal arbejde videre med spørgsmålene fra sidst.
Det skal I arbejde med i modulet:
24-p-nf-ke Kapitel C1Typer af kemiske forbindelser; sider: 1-5
24-p-nf-ke Kapitel C1 Typer af kemiske forbindelser.pdf
Dagens program
24-p-nf-ke Kapitel C2 Reaktionsskemaet.pdf
Vi skal arbejde videre med “Typer af kemiske forbindelser” fra sidste nf-kemimodul.
24-p-nf-ke Kapitel C2 Reaktionsskemaet; sider: 1-3
Afstemning ekstra.docx
Det er til modulet:
LÆS HJEMME s. 1-2 i
24-p-nf-ke Kapitel C3 Fældningsreaktioner; sider: 1-2
LÆS LÆS LÆS HJEMME:
PPT til video fagudtryk.pptx
1. Opsamling på forsøget Fældningsreaktioner fra sidste uge
Forsøg Densiteten af saltvand.docx
Til modulet:
LÆS de 3 sider i
Vi regner videre, så du bliver god til kemiske mængdeberegninger ;-)
Forsøg Natron beregningsskemaer.docx
Forsøg Natron - mængdeberegninger.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Emne 1 (Geo) : Istiden i Danmark (enkeltfagligt)
Faglige mål:
Afdækket kernestof:
Jordens og Landskabernes processer.
Særlige fokuspunkter:
Materiale:
Eleverne finder materialet i links på modulerne eller som tekst lagt ind i opgavedokumenter.
Kjeldsen, Niels & Pedersen, Ove (Red.)(2010): "GO Atlas til Overbygningen og Gymnasiet". Geografforlaget
S. 8+13+28+51+88-91+102+111+127
Kristiansen, Asger N. m.fl. (2021): GO Naturgeografi. GO Forlag (iBog).
https://naturgeografi.goforlag.dk/gym:
Kap.: B.7 (i uddrag)
Justesen, Birgit & Petersen, Asbjørn (2021): GO Naturvidenskabelig Faggruppe. GO Forlag (iBog).
https://goforlag.dk/go-naturvidenskabelig-faggruppe:
Kap.: B.5
Film/ filmklip
Danmark og Istiderne - Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=LhMWmo1Y8CI
Istider og Danmark - Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=XTsg56fHXXc
Istiden- Danmark ide sidste 140.000 år - Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=cb5gBY_Jo9s
Øvelser:
Sigteanalyse: Istiden påvirkning af jordarterne og jordens sortering.
(Herunder bestemmelser af landskabstyper ved brug af Danmarks højdemodel på
https://kortoverblik.dk/spatialmap
)
Indhold
Kernestof:
Lektie: tjek at du kan logge ind i i-Bogen (link herunder)
GO Naturvidenskabelig faggruppe
Opgave 2. lektion (geomorfologi og glacialmorfologi).docx
Lille opgave til første gang.docx
Se de tre videoer, der er linket til her.
Danmark og istiderne
Istider i Danmark
Istiden – Danmark i de seneste 140.000 år (med musik)
Opgave 3. lektion (Landskabstyper og aflejringsmiljøer).docx
Lektie: Lav opgaven færdig til timens start
(NY VERSION) Øvelsesvejledning Istidens påvirkning af jordarterne og jordens sortering.docx
SDFI-kortviewer
Husk at lave opgaven fra sidst færdig. Den med de små videoklip om landskabstyper.
GO Forlag kap. B.5
Sigteanalyseskema 1.xlsx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Emne 2 (Geo): Vand (Fællesfagligt)
Forløbet er en del af et fællesfagligt forløb om vand.
Kernestof
Særlige fokuspunkter
Materiale
Øvelser:
Beregning af stigningsregn
Vanddamp i lokale
Permeabilitet
Indhold
Kernestof:
I linket til vores iBog, skal I læse afsnittene "Vandbalanceligningen" samt "Vandets kredsløb".
GO Forlag NF-bogen kap. B.2
Under kapitel B.2 "Vejrforhold og klima", skal I læse afsnittet "Luftens fugtighed" samt afsnittet "Nedbør". Husk at kigge godt på figurerne.
Beregning af stigningsregn til kap. B.2.docx
HUSK: Medbring det dokument, I fik udleveret sidst. Jeg har lagt det her på modulet, så I kan se, hvilket det er.
Vanddamp lokalet 24 p.docx
Der ligger en opgave her på modulet, som I individuelt skal besvare og lægge i elevfeedback her på modulet senest i aften kl 20.
VU om Permeabilitet og grundvand.docx
Permeabilitet graf.cmbl
Øvelsesvejledning permeabilitet.docx
Lektie: Læs øvelsesvejledningen grundigt. og husk jeres plastikmappe til kopier. I får den i print i morgen til at notere i.
Figur B.53 under kapitel B.5
Udfordringer med ferskvand.docx
Sørg for at lægge jeres færdige præsentation i elevfeedback her på modulet
Øvelsesvejledning permeabilitet (2).docx
Permeabilitet graf (1).cmbl
Dannelse og indvinding af Grundvand.docx
I har fået opgaver tilbage. Læs mine kommentarer igennem. Der bliver plads til spørgsmål i begyndelsen af modulet.
Grundvandsmagasin.docx
LIVE: Sådan ser det ud i de danske fjorde lige nu
Fagbegreber til vand.docx
Lektie: Sørg for at have fundet to artikler om iltsvind i fjordene. Skriv nogle stikord ned om, hvad artiklen handler om. Hav især fokus på, hvad der forårsager problemet.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Vand fællesfagligt
Temaet handler om økosystemet, herunder har der været fokus på åen som økosystem og Arktisk som økosystem.
Begreber:
- Økosystem
- Abiotiske og biotiske faktorer
- Energistrøm og fotosyntese
- Vækst
- Minimumsloven
- Primærproduktion
- Fødekæder
- Kulstofkredsløbet
- Vandløbet/åen: dyrenes tilpasning og menneskelig påvirkning.
- Arktis: Abiotiske og biotiske faktorer og dyrendes tilpasning. Kulstofkredsløbet og klimaforandringer.
Metoder:
Iagttagelser, laboratorieforsøg og feltundersøgelse
Forsøg:
Lysintensitetens betydning for fotosyntesen
Forsuring i verdenshavene.
Makroinddeks i åen (Laves til foråret, så ramler sammen med vores genetikforløb)
Indhold
Kernestof:
Fælles tema 1 Lektion 1 Et økosystem.docx
Biologibogen C - HF; sider: 175-178, 182-189, 191-203, 208-218
Fælles tema 1 Lektion 2 Åen som økosystem.docx
Fælles tema 1 Lektion 3 Livet i åen.docx
Øv dig på disse to figurer
Øvelse 4 Lysintensitetens betydning for fotosyntese.pdf
Sådan laves en graf i exel - Google-søgning
Fælles tema 1 Lektion 4 Menneskelig påvirkning.docx
Top 10 Animals With Amazing Camouflage
play.html
Konkurrence og naturlig selektion.docx
Katrine Hulgard m.fl: Biologibogen C - HF, Systime; sider: 196-199, 205-207
Fælles tema 1 Lektion 5 Kulstofkredsløbet.docx
Fælles tema 1 Lektion 7 Vækst og Energistrøm.docx
Teori til Arktis.docx
Hvordan ser økosystemer ud i Arktis?
Fælles tema 1 lektion 9 Tilpasninger til Arktis.docx
Fælles tema 1 lektion 8 Arktis som økosystem.docx
Fælles tema 1 Lektion 11 Teori til Arktis.docx
Fælles tema 1 lektion 11 Tilpasninger til Arktis.docx
Fælles tema 1 lektion 10 Arktis som økosystem.docx
Fælles tema 1 lektion 12 Kulstofkredsløbet og film.docx
wwf_opdag_havet_undervisning (redigeret).pdf
Øvelse 5 Forsuring af verdens havene øvelse.pdf
Øvelse 5 Vejledning påvirker forsuring havdyr.pdf
Fælles tema 1 lektion 13 og 14 Forsuring af verdenshavene.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Forsuring i verdenshavene
28-11-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Emne 3 (Geo): Arktis (Fællesfagligt)
Forløbet Arktis er et fællesfagligt forløb. Geografi har fokus den globale opvarmnings indflydelse på Arktis og omvendt, hvilken global betydning forandringerne i Arktis kan få.
Kernestof:
Særlige fokuspunkter:
Materiale:
Øvelser:
Opmåling af gletsjere i IceFrontiers
Is-albedo-effekten med graf i logger pro
Udarbejdelse af grafer over havisens udvikling i Excel
Havstrømme - demoforsøg
Indhold
Kernestof:
Forandringer i Arktis.docx
Ice Frontiers
GO Forlag NF-bogen kap. 2 + 2.1
Beregning-af-solhøjde.docx
Lektie: Læs kapitel 2 + 2.1 frem til overskriften "Ozonlaget"
Lav opgaven fra i går færdig og genlæs lektien til tirsdag
Journalskabelon 1 (4).docx
Is albedo effekten 24.cmbl
Lektie: Under kapitel 2.2 skal I læse de to afsnit: "Albedo" + "Klimaændringernes betydning"
GO Forlag NF-bogen kap. 2.2
Journalskabelon 24.docx
GO Forlag kap. 2.2
Is albedo effekten 24 graf med resultater.cmbl
Under kapitel 2.2 skal I læse afsnittet "Klimaændringernes betydning" og se de tre videoer i afsnittet.
Isens udbredelse data NF.xlsx
I har modulet til at skrive videre/ færdig på afleveringen i Excel.
kap 2.1
Journalskabelon havstrømme demo-forsøg.docx
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Kost og sundhed, kemi (Fællesfagligt)
Indhold
Kernestof:
Opgaver Elektronparbindinger prik og stregformler.docx
LÆS LÆS LÆS HJEMME:
Opgaver molekylforbindelser og navngivning.docx
24-p-nf-ke Kapitel C1 Molekylforbindelser og navngivning.pdf
TIL MODULET:
LÆS side 1-5 i
Kemiaflevering om Elektronparbindinger.docx
Vi skal lave øvelsen fra sidste modul færdig, så kig tilbage og læs det du mangler!
Arbejde med aflevering om Elektronparbindinger (Se modulet torsdag d. 21/11!)
Opgaver som vi arbejder med i modulet:
Vi starter med at læse i modulet:
I modulet skal vi arbejde med:
LÆS HJEMME s. 1-4 i:
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
I modulet skal I arbejde med:
LÆS HJEMME s. 5-6 i:
Arbejdsspørgsmål om Proteiner.docx
Miller Experiment Animation
Vi skal arbejde med s. 6-9 i:
Forsøg Saccharider kulhydrater.docx
Vi skal have styr på ALLE resultater og teorispørgsmål fra "Saccharider/Kulhydrater"
LÆS LÆS LÆS!!
LÆS LÆS LÆS:
24-p-nf-ke Kemiaflevering om carbonatomets bindingsforhold.docx
Du skal have styr på resultater fra:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Sundhed og levevilkår Fællesfagligt
Temaet handler om mennesker og deres sundhed.
- Næringsstoffers opbygning og funktion.
- Fordøjelsessystemet som organsystem. Opbygning og funktion.
- Diabetes, Blodsukker, insulin og glukagon
- Cellernes energiproduktion.
- Blodkredsløbet (Hjertet, karnette, blodet og blodtryk)
- Lungekredsløbet (Lungernes og hvordan du trækker vejret).
Forsøg:
Spytamylase
Blodukkermåling
Blodtryk
vitalkapacitet og peakflow
Indhold
Kernestof:
Fælles tema 2 Lektion 1 Organsystemer eks. fordøjelsen.docx
Katrine Hulgard m.fl: Biologibogen C - HF, Systime; sider: 5-8, 85-94, 96-131
Fælles tema 2 Lektion 2 Næringsstoffer.docx
Arbejdsark til enzymer.docx
Fælles tema 2 Lektion 4 Fordøjelsen.docx
Kroppen - Fordøjelsen
induced-fit-enzymer-1-1024x728.png
Fakta om enzymer
Påvisning af stivelse med iod-iod-kalium
Øvelse 6 Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase (1).docx
Øvelse 6 Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase.docx
Fælles tema 2 Lektion 6 Blodsukker.docx
Viden om diabetes
sådan-fungerer-din-krop-med-diabetes.pdf
Fælles tema 2 Lektion 8 Cellens energiproduktion.docx
maal fedtprocent.asp
Øvelse 7 Kulhydrater og blodsukker.docx
Fælles tema 2 Lektion 9 Lungerne - træk vejret..docx
Øvelse - lungefunktion.docx
Fælles tema 2 Lektion 11 Blodkredsløbet.docx
Resultater for Vitalkapacitet for en anden klassen
Google Search
Øvelse - Blodtryk og puls 24-p.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Spytamylase
19-02-2025
Blodsukkerforsøg
10-03-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Emne 4 (Geo): Mad og mennesker (Fællesfagligt)
Forløbet mad og mennesker er et fællesfagligt forløb. Geografi har fokus på befolkningsudvikling og levevilkår i særligt Sahel-landende. Dette kobles til Det globale vindsystem med fokus på ITK-zonen. Herunder sættes der fokus på det bæredygtige projekt "Den grønne mur".
Kernestof:
Særlige fokuspunkter:
Materiale:
Øvelser:
Egne demografdiske transitioner i Excel eller logger pro over to selvvalgte lande.
Konvektionskammer
Indhold
Kernestof:
Projekt om befolkningsudvikling i to forskellige lande A.docx
GO Forlag kap. 4.1
WPP2019_MORT_F02_CRUDE_DEATH_RATE-2.xlsx
WPP2019_FERT_F03_CRUDE_BIRTH_RATE-2 (1).xlsx
GO Forlag kap. 5.1
Læs kapitel 5.1
Projekt om befolkningsudvikling i to forskellige lande B.docx
Demografisk transition.cmbl
GO Forlag NF-bogen kap. 5.1
GO Forlag NF-bogen kap. B.2
Undersøg hjemmefra lidt om, hvad "Den grønne mur" er. På engelsk: "The Great green wall"
IMG_1650.jpg
IMG_1647.jpg
IMG_1648.jpg
IMG_1649.jpg
Billeder af jeres tegninger på tavlerne af Det globale vindsystem ligger her på modulet
Under kapitel B.2 skal I læse de tre afsnit "Termisk høj- og lavtryk" + "Sø- og landbrise" + Det globale vindsystem"
GO Forlag kap. B.2
Modulet er AVU. I skal se filmen The Great Green Wall. Jeg har booket filmen til jer på mitcfu.dk. I skal blot logge ind og finde filmen under fanen "mine materialer".
CFU-login
Journalskabelon 1.docx
Go Forlag NF-bogen kapitel B.2
Medbring jeres skrivehæfte.
GO Forlag NF-bogen kap. B.2 Vejrforhold og klima
Læs øvelsesvejledningen grundigt igennem. Vi foretager øvelsen udenfor - medbring derfor en varm jakke.
Journalskabelon kovenktionskammer ITK-zone.docx
Øvelsesvejledning Konvektionskammer.pptx
Opsamling på emnet - formativ evaluering.docx
GO Naturvidenskabelig faggruppe
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Energi, kemi (Fællesfagligt)
Indhold
Kernestof:
I får de første ca. 25 min til at indtaleVideokemiaflevering.
Herefter skal vi arbejde med:
I skal UDPRINTE + UDFYLDE:
I modulet skal I arbejde med:
Dagens program:
24-p-nf-ke Alkoholkompendie.pdf
Jeg laver dette demoforsøg, og I skal skrive iagttagelserne på. Når forsøget er slut, skal I svare på de spørgsmål, som er til forsøget!
TIL MODULET:
24-p-nf-ke Alkoholkompendie; sider: 149-150, 155-157, 168-169
LÆS LÆS LÆS.... så bliver det et sjovere kemimodul :-)
LÆS Basiskemi C s. 172-177.pdf
I skal aflevere jeres svar til Studiespørgsmål til Basiskemi C s. 172-177 under Opgaver
Opfølgning på AVU-spørgsmål
LÆS LÆS LÆS:
Sidste ca. 20 min.: Frigive emner til NF-opgaven
24-p-nf Forside nf-opg 2025 Arktis.docx
Hvis du tænker.... "hvad skal jeg skrive i kemi...??", så kan det her dokument måske hjælpe dig?!
LÆS LÆS LÆS
Sidste kemimodul - hvordan er det nu, at den der eksamen er?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Energi Fællesfagligt
I forløbet arbejder vi med:
- Bioenergi: fotosyntese
- Forbrugsenergi: med fokus på fossile brændsler vs. bioethanol
- Dannelsen af enzymer der kan nedbryde cellulose.
- DNA´s opbygning og funktion
- Proteinsyntesen
- Gensplejsning
Forsøg:
Isolering af DNA fra jordbær
Indhold
Kernestof:
Fælles tema 3 lektion 1 Alternativer til fossile brændsler 24-r.docx
Energi og klima.pdf
Fælles tema 3 lektion 2 DNA koder for enzymer 24-r.docx
DNA opbygning
Fælles tema 3 lektion 4 Proteinsyntesen 24-p.docx
Lektier side 158-160 i pdf´en "NF-grundbogen", som lægger under modulet for 2 gange siden.
Fælles tema 3 lektion 5 Produktionen af bioethanol.docx
Make a strawberry DNA cocktail
Øvelse 10 Isolering af DNA fra Jordbær.doc
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Blodtryk og puls
27-03-2025
NF INTERN OPGAVE
23-04-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Genetik særfaglig
Fokus på
Gener (grundbegreber), Mendel, blodtyper, arvegange og mutationer
Forsøg:
Blodtypebestemmelse
Din genetiske-profil (opgave)
Indhold
Kernestof:
Særfaglig tema om genetik Lektion 1 Genetik og genetiske grundbegreber.docx
Katrine Hulgard m.fl: Biologibogen C - HF, Systime; sider: 58-74
Afsnit
Kort over mødested.pdf
Biologisk metode.docx
Øvelsesvejledning Rapport 1 makroindeks.doc
Biologibogen C - HF; sider: 8-9, 218-219
Genetisk profil.docx
Forsøgsvejledning Blodtypeforsøg.docx
Særfaglig tema om genetik Lektion 3 Stamtavler og mutationer.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62107881030", "T": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62107881030", "H": "/lectio/163/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62107881030" }