Holdet 24-g-mu.2 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Haderslev Katedralskole
Fag og niveau Musik C
Lærer(e) Thomas G. Nilsson
Hold 24-g-mu.2 (24-g-mu.2)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Sammenspil
Titel 2 Rockanalyse
Titel 3 Formtyper gennem tiderne
Titel 4 Komponisters ansættelsesforhold
Titel 5 Soul

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Sammenspil

Sammenspil i mindre grupper
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Rockanalyse

Jakob Jensens analysemodel.
Gennemgået instrumentation, form, hook, break, gimmick, callcentre & response, groove.
Analyse af Eran DD Still Believing og Sting: Englishman in New York.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Formtyper gennem tiderne

Gennemgang af forskellige numre med fokus på formtyper.
Følgende numre er gennemgået:
Rondo: Vivaldi: Årstiderne. Efteråret 3. sats og foråret 1. sats.
Sonatesatsform: Mozart Symfoni no 29. 1. sats og Symfoni no 40 4. sats.

Jazz - AABA: Gennemgang af arrangement af "There is no greater love"
Indhold
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Komponisters ansættelsesforhold

Så første del af Amadeus af Milos Forman
Billedeanalyse af Mozart og Kardinalen
Indhold
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Soul

Grundbog "Soul" af Jacob Jensen og Thomas Hammer

Følgende afsnit gennemgået:
Souls rødder s 7-14
Soul og 60-erne s 18-21
Sydstatssoul s 23-25
Soul Man s 41-45
Aretha Franklin og respect s 57-62
Motown s 82
Baby love s 103-105
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer