Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Sønderborg Statsskole
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Hågen Mohr Dietz
|
Hold
|
2022 id/ux (1ux id, 2ux id, 3ux id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Opvarmningsprogrammer.
Egne programmer.
Tælle musik.
Opvarmning.
Teori.
Fremvise programmer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Skøjte.
Skøjteteknik.
Ishockey.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Basket.
Tekniske & taktiske færdigheder i basket:
Skudteknik, drible, afleveringer.
Jumpstop, layup.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Ultimate.
Tekniske og taktiske elementer i ultimate.
Sandwich, overhånd/underhånds-modtagninger.
Baghånd, forhånd, upsidedown.
Bredde og dybde i angrebsspillet.
Forsvarsspil.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Mountainbike.
Skovkørsel, bakkekørsel, bike & run.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Pickelball.
Pickelball.
Tekniske færdigheder.
Forhånd.
Baghånd.
Serv.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Performance.
Performance:
Udarbejdelse, fremvisning, evaluering af egne serier.
- Eleverne udarbejder egne serier / fortællinger.
Fokus på:
1. Bevægelseskvalitet. Mestring af lettere til mere komplicerede bevægelser.
2. Musikvalg: Hvordan understøtter musikken bevægelserne? Rammes takten? Hvilke musik / lyde vælges? Hvordan bruges disse?
3. Kreativitet i performance. Udtryksformer, etc.
4. Hvordan fortælles historien?
Laban?
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Badminton.
Slag =
Serv, clear, smash, drop, netdrop.
Fokus =
1.
2.
Vægtoverførsel, ramme bolden så højt som muligt.
3.
Benarbejde:
Fokus på:
Lavt tyngdepunkt (bøje i knæled og hofteled).
Hurtighed (hurtige skridt).
Kraftige afsæt ud til boldene i siderne, bagved og frem mod nettet & hurtigt tilbage til midten igen.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Fodbold.
Fodbold:
Indersidespark, 1. Berøringer, 1:1-defensivt, finter, afslutninger.
Bandespil, overlap, boldovertagelse.
Bredde og dybde i angrebsspillet.
Forsvarstaktik: Mandsopdækning, zone opdækning.
Holdkonkurrence med mentaltræning.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Træningsprojekt.
Start, midtvejs og sluttest.
Træningsteori.
Træningsdagbog.
Refleksion om egen træning.
Fremlæggelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Les Lanciers.
Les Lanciers:
De 5 ture.
Fokus på bevægelseskvalitet, danse efter musikken, udtryk og holdning.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Pickelball.
Pickelball.
Tekniske færdigheder.
Forhånd.
Baghånd.
Serv.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Drejebøger og eksamensrepetition.
Drejebøger og eksamensrepetition.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52137750757",
"T": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52137750757",
"H": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52137750757"
}