Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Sønderborg Statsskole
|
Fag og niveau
|
Idræt B
|
Lærer(e)
|
Hågen Mohr Dietz
|
Hold
|
2024 3g Id/2 (3g Id/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Fodbold & Idrætspsykologi.
Fodbold:
Indersidespark, 1. Berøringer, 1:1-defensivt, finter, afslutninger.
Bandespil, overlap, boldovertagelse.
Bredde og dybde i angrebsspillet.
Forsvarstaktik: Mandsopdækning, zone opdækning.
Holdkonkurrence med mentaltræning.
Idrætsspykologi:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 130-145, s. 151-154, s. 423 – 426.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Ultimate & Idrætsledelse.
Ultimate:
Tekniske og taktiske elementer i ultimate.
Sandwich, overhånd/underhånds-modtagninger.
Baghånd, forhånd, upsidedown.
Bredde og dybde i angrebsspillet.
Forsvarsspil.
Idrætsledelse:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 157-171.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Mountainbike & Træningslære.
Mountainbike:
Skovkørsel, bakkekørsel, bike & run.
Træningslære:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 65-84, s. 292-315, s. 340-348.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Pickleball & Fysiologi.
Pickleball:
Serv.
Firhånd.
Baghånd.
Træf på bolden.
Fysiologi:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 44-57, s. 60-64, s. 217-224, 226-241, 243 nederst- 248 midt, s. 265-291, s. 316-323.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Performance & Bevægeapparatets anatomi.
Performance:
Udarbejdelse, fremvisning, evaluering af egne serier.
- Eleverne udarbejder egne serier / fortællinger.
Fokus på:
1. Bevægelseskvalitet. Mestring af lettere til mere komplicerede bevægelser.
2. Musikvalg: Hvordan understøtter musikken bevægelserne? Rammes takten? Hvilke musik / lyde vælges? Hvordan bruges disse?
3. Kreativitet i performance. Udtryksformer, etc.
4. Hvordan fortælles historien?
Bevægeapparatets anatomi:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 58-59, s. 250-264.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Les Lanciers & Idræt og samfundet.
Les Lanciers:
De 5 ture.
Fokus på bevægelseskvalitet, danse efter musikken, udtryk og holdning.
Les Lanciers & Idræt og Samfundet:
Yubio Idræt C + B (2022)
s. 426-433.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Drejebøger og eksamensrepetition.
Drejebøger og eksamensrepetition.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64733814425",
"T": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64733814425",
"H": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64733814425"
}