Sønderborg Statsskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Sønderborg Statsskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet grf4 sa (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
Sønderborg Statsskole
Fag og niveau
Samfundsfag C
Lærer(e)
Jakob Nors-Ganer, Sofie Katrine Johansen
Hold
2025 sa/grf4 (
grf4 sa
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Hvem styrer Danmark?
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Hvem styrer Danmark?
Indhold
Kernestof:
Ideologier samf på B.pdf
Vi arbejder videre med ideologier fra sidste gang, hvor vi kort nåede at snakke om liberalismen.
Partifremlæggelse.docx
FORDELINGSPOLITIK OG VÆRDIPOLITIK quiz.docx
Vi samler op på dokumentet fra sidste gang vedr. værdi- og fordelingspolitik, specifikt partierne, som skal fordeles på akserne. Derefter arbejder vi videre med partier.
image.png
Ligestilling og kvindelig værnepligt_arbejdsark.docx
Udvalgte sider fra kapitel 1 i jeres bog: Ligestilling_Luk samfundet op.docx. Læs eller skim siderne, men fokuser på at forstå eller have en idé om følgende begreber: ligestilling, kønsrollemønstre (figur 1.3), ideologiernes forhold til ligestilling
Dette er modulet, hvor I skal levere jeres fremlæggelse. I får lige en 20 minutter til at finpudse og uddelegere opgaver, men I skal sørget for at have lavet størstedelen hjemmefra som lektier.
Vi mangler de sidste 5 grupper til at fremlægge. Som jeg nævnte på klassen er de resterende grupper velkomne til at fremlægge digitalt og sende det til mig. Så kan jeg uploade det på klassen og sørge for at det bliver tilgængeligt for resten af klass
Molins model_arbejdsark.docx
Læs s. 118-120 fra afsnit 5.9 'Hvordan forklarer man de politiske partiers adfærd?'. Der er mange nye begreber i teksten, så fokuser på de gule (overstregede) begreber og figur 5.7 Molins model, som vi skal arbejde med i modulet. I skal IKKE bruge ti
Overvej, hvordan du selv beslutter dig for, hvad du mener om noget.
Vi har faktisk ikke rigtigt et modul, da der kommer en udefra og holder foredrag om snus. For at få bare lidt ud modulet skal I prøve at gå ind på skolens studie- og ordensregler og læse om tobak og rygning. Forhold jer gerne til, hvad I selv synes o
Soenderborg-Statsskole-studieordensregler-01082024.pdf
Ubegribeligt | Demokrati | Lyt som podcast | DR LYD
Husk jeres bog
Husk høretelefoner.
Demokrati i Danmark_arbejdsark .docx
Democracy index, 2024
Læs s. 123 (fra der hvor I læste til i modulet den 7/10) til s. 125 (frem til 6.3 Demokrati i praksis). Fokuser på de to begreber: konkurrencedemokrati og deltagelsesdemokrati.
Skriv 1-3 begreber ned, som du husker fra sidste modul
faellesdel_tabel_1-28889.xlsx
28343_stx_samf_A_del2_270525_4-31153.pdf
A Theory of Justice.docx
Arbejdsarket fra sidste modul er lektier til denne gang. Vi samler op på det i plenum og gennemgår de vigtigste pointer. Som Sofie nævnte, afspejler det et reelt arbejdsark som det vil se ud til samfundsfagseksamen på C-niveau, så de af jer, som har
Investeringscases.docx
Side 140-143 (kapitel 6.6 om rettigheder og pligter) er lektier til i dag. Derudover snakker vi kort retfærdighed, før vi arbejder med økonomi.
S. 29-34 (kapitel 2) i "Luk samfundet op" om identitet i forandring.
Klovn: De nye danskere (fra ca. 4.40)
PDO eller ej.docx
Skriv 5 ting ned, der har gjort jer til den, I er.
Husk bog
Landet i den forkerte familie: Sæson 1 – Ikke en handelsvare | DRTV
Familietyper
Dobbeltsocialisering
Læs s. 29-34 (kapitel 2) i "Luk samfundet op" om identitet i forandring FOKUSER på det nye dvs. familietyper og skim det om socialisering.
https://naertognyt.dk/laeserindlaeg-regeringen-stoetter-l-a-soenderborgs-plan-for-mere-velfaerd/
Ingen lektier. Sidste modul i samfundsfag.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71186928839", "T": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71186928839", "H": "/lectio/164/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71186928839" }