Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2021/22 - 2024/25
|
Institution
|
ZBC
|
Fag og niveau
|
International økonomi A
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
S2022b IØ (S2b IØ, S3b IØ)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb 1: Grundlæggende nationaløkonomi
Forløb som præsenterer grundlæggende nationaløkonomi - både mikro og makro. Begrebet output gap introduceres - og nationalregnskabet introduceres. Herudover prisdannelse (udbud og efterspørgsel) og forbrugskvoter. Arbejdsmarkedet ligger som det sidste tema i forløbet.
Kernestof:
Virksomheders og husholdningers beslutninger på markedet
Indgreb i prisdannelsen
Arbejdsmarkedet
Økonomiske delsektorer og samspillet mellem dem
Kvantitative metoder
Materiale:
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
• Kapitel 1: Den globale økonomi
• Kapitel 2: Danmarks økonomi
• Kapitel 3: Produktion og indkomst
• Kapitel 4: Prisdannelsen
• Kapitel 5: Husholdninger og forbrug
• Kapitel 6: Arbejdsmarkedet
FILM: Økonomi for dummies, del 1 (om multiplikatoreffekten).
Faglige mål:
• Afgøre hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
34 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Forløb 2 Velfærd, finanspolitik & betalingsbalance
Den offentlige sektor og velfærdsstaten er i fokus i dette forløb - herunder mulige fremtidige udfordringer for velfærdsstaten. Betalingsbalancen undersøges også i dette forløb, og dette lægger op til det efterfølgende - og første - PBL-forløb, som handler om Danmarks store betalingsbalanceoverskud.
Kernestof:
Økonomiske delsektorer og samspillet mellem dem
Makroøkonomiske nøgletal
Indkomstdannelse og konjunkturudvikling
Økonomisk politik
Velfærdsmodeller
Kvantitative metoder
Materiale:
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
• Kapitel 7: Den offentlige sektor
• Kapitel 8: Velfærdsstaten
• Kapitel 9: Finanspolitik
• Kapitel 10: Betalingsbalance og kapitalbalance
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Forløb 3: PBL - DKs store betalingsbalanceoverskud
PBL-forløb om Danmarks store betalingsbalanceunderskud med fokus på:
- Betalingsbalancen og årsagerne til overskud/underskud.
- Problemer ved for store overskud/underskud på betalingsbalancen.
- Komparative, kvalitative og kvantitative metoder.
Høj grad af lærerstyring hvad angår PF og metode. Mere selvstændighed ifm. dataindsamling.
Kernestof:
Økonomiske delsektorer og samspillet mellem dem
Makroøkonomiske nøgletal
Økonomisk politik
Internationalt økonomisk samarbejde, herunder samarbejde i EU
Kvantitative metoder, herunder matematisk analyse
Faglige mål:
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Forløb 4: Pengepolitik og valuta
Monetære forhold er omdrejningspunktet for dette forløb, som bl.a. omhandler valutakursdannelse og valutasystemer, den finansielle sektor og rentebegreber samt endelig pengepolitik og valutapolitik. Fokus er i høj grad på euroen og på det danske "fastkurssamarbejde" ift. euroen, ERM2.
Kernestof:
Økonomiske delsektorer og samspillet mellem dem
Makroøkonomiske nøgletal
Indkomstdannelse og konjunkturvurdering
Økonomisk politik
Internationalt økonomisk samarbejde, herunder samarbejde i EU
Kvantitative metoder
Materiale:
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
• Kapitel 11: Valuta
• Kapitel 12: Den finansielle sektor
• Kapitel 13: Pengepolitik
• Kapitel 14: Valutapolitik
Faglige mål:
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
5
|
Forløb 5: Udbudssiden i fokus & inflation
Vi ændrer fokus fra den keynesianske vinkel til at se på økonomiens udbudsside - med særlig vægt på arbejdsmarkedspolitikken og arbejdsmarkedsreformer. Inflation behandles og miljøpolitik.
Kernestof:
• virksomheders og husholdningers beslutninger på markedet
• arbejdsmarkedet
• økonomiske delsektorer og samspillet mellem dem
• makroøkonomiske nøgletal
• indkomstdannelse og konjunkturudvikling
• økonomisk politik og økonomiske skoler: vækst, ubalancer, afvejninger og effekter
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
Kap. 15: Arbejdsmarkedspolitik
Kap. 16: Erhvervspolitik
Kap. 18: Inflation
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
Forløb 6: Økonomiske skoler og modeller (+blokdag)
Den keynesianske og den udbudsøkonomiske vinkel undersøges med udgangspunkt i de økonomiske skoler. Endvidere inddrages økonomiske modeller og makroøkonomisk landeanalyse.
Kernestof:
• virksomheders og husholdningers beslutninger på markedet
• makroøkonomiske nøgletal
• indkomstdannelse og konjunkturudvikling
• økonomisk politik og økonomiske skoler: vækst, ubalancer, afvejninger og effekter
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
Kap. 19: De økonomiske skoler
Kap. 20: Økonomiske modeller
Kap. 21: Makroøkonomisk landeanalyse
Film: Masters of Money (om Keynes)
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
7
|
Forløb 7: PBL - Makroøkonomisk landeanalyse
PBL som grundlag for mundtlig årsprøve. Der laves individuel synopsis. Emnet er frit, men der er bindinger på metodevalget - der skal bruges makroøkonomisk landeanalyse - men der kan også bruges andet, der supplerer en makroøkonomisk landeanalyse.
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger, herunder i samspil med andre fag
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
8
|
Forløb 9: Konkurrenceevne
Konkurrenceevne er emnet for dette forløb, hvor der er fokus på:
Priskonkurrenceevne
Strukturel konkurrenceevne
Institutionel konkurrenceevne
Social kapital
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
Kap. 22: Danmarks handel
Kap. 23: Konkurrenceevne
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
9
|
Forløb 10: International handel og globalisering
Forløb, hvor international handel er det samlende element. Fra en beskrivelse af handelsmønstre over globalisering til en gennemgang af den teori, som anbefaler arbejdsdeling og handel som en kilde til vækst og velstand. Vi ser også på årsagerne til, at protektionisme alligevel er udbredt. Forløbet ser afslutningsvist på de organisationer, som siden 2. verdenskrig har udgjort en institutionel ramme for fri handel mellem lande - særligt WTO og EU.
Indhold:
HENRIK KUREER: International økonomi, A-niveau. https://io-a.systime.dk/
• Kapitel 24: Verdenshandelens udvikling og fordeling
• Kapitel 25: Globaliseringen af verdensøkonomien
• Kapitel 26: Teorier om handel
• Kapitel 27: Frihandel kontra protektionisme
• Kapitel 28: Internationale organisationer
• Kapitel 29: EU
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
10
|
Forløb 11: PBL - Bæredygtighed (SO6)
PBL-projekt med miljø og bæredygtighed som overordnet tema. Projektet er projekt nr. 6 i SO, så det er tværfagligt og omfatter fagene IØ, Afsætning, VØ, Erhvervsjura, Engelsk og andet fremmedsprog. Eleverne vælger 2 af de fag, som indgår, når projektet skal laves. Eleverne laver selv problemformulering og metodeafsnit, og i IØ er der krav om, at brug af begreber som markedsefficiens og efficienstab/velfærdstab indgår i projektet.
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
• Kapitel 4.5-4.8 om prisdannelse og markedsefficiens.
• Kapitel 17: Miljøpolitik
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling og dermed demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Anvende samfundsøkonomisk teori og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
11
|
Forløb 12 PBL om international handel & EU
Indhold:
PBL med overskriften "International handel og EU", hvor såvel PF som metode er frit inden for overskriften. Emnerne som kan berøres i denne PBL er bl.a. konkurrenceevne, international handel, globalisering/globaliseringsafmatning, handelsteori, frihandel vs. protektionisme samt EU. Lav grad af styring. Store frihedsgrader både hvad angår tema, vinkel og metode.
Faglige mål:
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
Arbejdsformer:
Gruppearbejde
Projektarbejdsform
IT-støttet fremlæggelse
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Forløb 13: Økonomisk udvikling
Indhold:
HENRIK KUREER (2023): International økonomi, A-niveau. https://ioa.systime.dk/
• Kapitel 30: Udviklingsteorier
• Kapitel 31: Udviklingsbistand
• Kapitel 32: Udviklingsøkonomisk landeanalyse
Kernestof:
• makroøkonomiske nøgletal
• vækst og udviklingsøkonomi
• globalisering, handel, arbejdsdeling og ulighed
• komparative, kvalitative og kvantitative metoder, herunder matematisk analyse
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Projektarbejde
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- IT
- Regneark
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
13
|
Forløb 14: PBL - Økonomisk vækst og udvikling
Indhold:
PBL om økonomisk velstand, vækst og udvikling med fokus udviklingsproblematikker og udviklingsteori - og på lineær regression som analysemetode (det er dog ikke et krav, at eleverne benytter denne metode). Sidste PBL inden eksamensprojektet.
Faglige mål:
• Afgøre, hvilke forhold der har betydning for den samfundsøkonomiske udvikling set i et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv og derigennem demonstrere viden om fagets identitet og metoder
• Identificere, formulere og behandle de samfundsøkonomiske udfordringer, der knytter sig til samfundets økonomiske ubalancer og den økonomiske vækst
• Anvende samfundsøkonomisk teori, modeller og empiri til undersøgelse af de samfundsøkonomiske udfordringer
• Udarbejde et samfundsøkonomisk ræsonnement, herunder kunne forklare sammenhænge mellem en række samfundsøkonomiske forhold med udgangspunkt i empiriske data
• Indsamle, bearbejde og præsentere samfundsøkonomiske informationer til brug for undersøgelser, vurdere informationernes troværdighed og relevans, samt udvikle og vurdere innovative løsninger
• Fortolke og formidle viden om nationale og internationale samfundsøkonomiske forhold
• Udvælge og anvende relevante matematiske og statistiske redskaber og it-værktøjer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
14
|
Projektskrivning
Økonomiske udfordringer. Selvvalgt problemstilling indenfor emnet.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60544690839",
"T": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60544690839",
"H": "/lectio/165/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60544690839"
}